Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er barnet, ts?

Anonymkode: 31f37...7d2

4, 5 i oktober. 

Anonymkode: fa647...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marisana skrev (35 minutter siden):

Jeg forstår faktisk at du er skuffet. Dere er samboere, og venter et barn sammen - da er slike ting noe man diskuterer med partner først. Det er en stor forandring i livet, og ikke noe man bare kan bestemme seg for uten å involvere partneren sin. 
 

Enig. Jeg forstår ts her.

Anonymkode: 32287...372

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får folk barn med noen som har små barn fra før?? Begriper det ikke.

Anonymkode: 6fa4f...29c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet. Hva hvis dette barnet hadde vært deres felles? Hadde du sendt barnet vekk da også? Jeg forstår heller ikke hvorfor det ikke passer nå? Hvorfor passer det bedre når babyen er 6 mnd? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts, nå har du en gyllen mulighet her. Du er faktisk så privilegert at du får være bonusmamma på ordentlig. Det betyr at mannen din har god tillit til dine morsinstinkter og du vil få en fantastisk mulighet til å knytte deg på ordentlig til ditt bonusbarn.

Ofte er ikke det like lett når barna bare er på besøk en gang innimellom. Dere får hverdagen sammen, og det er jo det som skaper en familie. Du og bonusbarnet får faktisk en sjanse til å bli oppriktig glad i hverandre, og det er det jeg tror mannen din ser at du er i stand til. Det er faktisk en helt enorm tillitserklæring. Du må ha tillit til deg selv som mor, og bonusmor. Kanskje er det slik at bonusbarnet allerede er såpass glad i å være hos dere at han har ønsket det selv?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg glad i barnet! Men det er alltid masse styr første natten her og jeg vet ikke om jeg orker å begynne med tilvenning av mer samvær rett før jeg skal ha barn selv!! Dette kunne ventet til baby var 6mnd!! Og å ikke konferere med meg først engang? Jeg klarer ikke se noe formildende ved det! 

Anonymkode: fa647...fc1

Hva er du mener med tilvenning? Barnet er jo vandt med å være hos dere, og det er jo pappa som må ta den ekstra jobben med å få barnet på skolen og fritidsaktiviteter , er det vanskelig å evt måtte lage en liten porsjon middag ekstra? Eller hva er egentlig greia her?

Du har blitt sammen med, og gravid med en mann med barn fra før, det betyr at det alltid kommer til å være en mulighet for at barnet må flytte 100% til dere. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg glad i barnet! Men det er alltid masse styr første natten her og jeg vet ikke om jeg orker å begynne med tilvenning av mer samvær rett før jeg skal ha barn selv!! Dette kunne ventet til baby var 6mnd!! Og å ikke konferere med meg først engang? Jeg klarer ikke se noe formildende ved det! 

Anonymkode: fa647...fc1

Men far tar seg av sitt barn, du skal ikke styre med det. Og for bonusbarnet sin del kan det være viktig å ikke bli bortprioritert nå, fordi det snart kommer en baby. 

Anonymkode: 65ed8...d38

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg glad i barnet! Men det er alltid masse styr første natten her og jeg vet ikke om jeg orker å begynne med tilvenning av mer samvær rett før jeg skal ha barn selv!! Dette kunne ventet til baby var 6mnd!! Og å ikke konferere med meg først engang? Jeg klarer ikke se noe formildende ved det! 

Anonymkode: fa647...fc1

Du hadde ikke giddet når babyen var 6 måneder heller, for da hadde du sagt: «jeg er dødssliten etter 6 måneder uten søvn!  Jeg orker ikke!!».

Her må du se utover din egen gravide navle, TS. Forstår at du er satt ut, men ærlig talt her virker du ekstremt egosentrisk.

Anonymkode: 13598...4c7

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

4, 5 i oktober. 

Anonymkode: fa647...fc1

Men i alle dager. Så koselig? Jeg trodde det var snakk om en skikkelig kjip tenåring, men nå skal faktisk søskenet til barnet ditt flytte inn med dere.

Så tørk tårene dine og gled deg over at barnet skal få bli kjent med søskenet sitt helt fra start, og ikke komme når babyen er 6 måneder og føle at hen trenger seg på kjernefamiliens rutiner.

Utrolig lurt av barnemor og barnefar å gjøre dette nå.

Og hvis du ikke «orker» styr ei natt med en 4-åring så vil jeg ønske deg lykke til de neste årene.....

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare forestille meg hvor slitsomt det må være for deg, men jeg tenker det er bra han vil ha mer samvær. Det burde du sett for deg da du ble sammen med han. Det finnes mer enn nok av menn som ikke har barn fra før om det er viktig for deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Hvilket rot? Skal han rydde opp ved å ikke ha 50/50 allikevel? Mener du helt seriøst at far ikke skal ha så mye samvær? 

Du får be far ordne med barnet, og hjelpe deg med å ordne til baby kommer, det er faktisk helt normalt. 

Anonymkode: 4a2e6...635

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men far tar seg av sitt barn, du skal ikke styre med det. Og for bonusbarnet sin del kan det være viktig å ikke bli bortprioritert nå, fordi det snart kommer en baby. 

Anonymkode: 65ed8...d38

Hvordan vet du det? Det er ganske mange fedre som overlater mye av ansvaret for sitt barn fra før, til stemor. Uansett hvor mye ansvar far eventuelt tar, vil hi bli involvert i stebarnet sin hverdag. 

Husker det var en tråd her en gang, der mor skulle reise bort og satte barnet på trappa til far. Far var ikke hjemme og var veldig på stemor, at hun skulle bare gi faen i sine planer for å være med stebarnet. Det er virkelig en god far altså. 

Anonymkode: 47d40...18a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

every woman skrev (1 time siden):

Jeg har så vondt av noen barn i dag! Disse, som opplever foreldrenes samlivsbrudd for å så bli sendt som pakker fram og tilbake, ofte uønsket av foreldrenes nye partnere. jeg får bare lyst til å gråte. 

Er så enig. Stakkars barn.

Anonymkode: 9525d...545

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Vel TS, dette er den nakne sannhet: Du er voksen, mens barna er barn. De vil komme før deg så lemge de er barn. 
Han skulle sikkert informert deg, men dette er hams og barnemor sin beslutning. Du må være mentalt forberedt på endringer i samvær når du involverer deg med noen som allerede er forelder.

Trøst deg med at han kommer til å bli en fantastisk far også for deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen ts. I løpet av en 14-dagers periode betyr det 7 dager isteden for 4. Det er 3 dager mer. Største forandringen blir vel ansvaret for henting og levering i barnehage, men det må jo far ta seg av. Og du sier den første natten er styr, også det er vel fars ansvar? Spesielt nå som du er gravid og ganske lenge etterpå. Og så kommer du mer på banen etterhvert. Tenker du at du får mye mer å gjøre? Vær så tydelig som du bare kan, at det neste halvåret minst så faller alt med dette barnet på far. Så kommer du mer på banen etterhvert. 

Anonymkode: 48cd5...41a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Lykke til, Ms. Independant.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man kan ikke bare «bestemme seg for» å ta 50% av ansvaret for barna sine uten å diskutere det med partneren sin ? :klo: 

Herlighet, så mange fæle stemødre det finnes der ute... 🤦‍♀️

Anonymkode: 1250f...d4b

 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis man velger å være sammen med noen som har mindreårige barn fra før, så må man jo være klar over at samværsavtalen kan endres, hva hvis det skulle skjedd noe med biologisk mor? Da ville barnet måtte bo der hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker ikke kan være klar over det og ikke gjøre et bevisst valg på om man ønsker seg en slik fremtid. Ønsker man ikke det, velger man heller en som er barnløs. 

Anonymkode: 575d3...844

 

sicario skrev (41 minutter siden):

Det er faktisk noe man bare kan bestemme seg for jo.

selvfølgelig burde TS blitt informert tidligere, men hun har ingen innflytelse på fars samvær med sitt barn.

På samme måte som at man prater med partner om å få barn sammen, enten de er planlagte eller ved et uhell, så prater man med partneren sin om dette også. Ts kan selv velge hva hun vil gjøre, men å plutselig bare få beskjed om at barnet hans nå skal bo der halve tiden, er en stor omveltning. Det er ganske respektløst overfor partneren sin å bare bestemme slikt uten å engang snakke med samboeren sin først. Jeg er selv stemor, og vi har også felles barn sammen. Hadde min samboer kommet til meg og fortalt meg at han vil ha datteren sin boende hos oss annenhver uke, hadde jeg fortalt han at hun selvfølgelig er hjertelig velkommen - for det er hun, virkelig. Men hvis han en dag bare hadde sagt «forresten, datteren min kommer neste uke, og fra nå av skal hun bo her annenhver uke» - da hadde jeg blitt skuffa over min samboer. Ikke fordi datteren hans kommer, men fordi han da hadde vært fullstendig respektløs overfor meg. 
 

Jeg har forstått det slik at på KG blir stemødre sett på som annenrangsborgere, omtrent. Vi har null rettigheter, og skal bare finne oss i alt. Vel, slik er det ikke. Som stemor er jeg en del av min bonusdatters liv, og jeg forventer også at min samboer viser meg såpass med respekt at han informerer meg om sine ønsker før han bestemmer seg for noe så stort. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så stygge dere er med ts! 

Her er hun gravid, hormonell og sliten, og så får hun bare beskjed om at "forresten, jeg endrer hele hverdagen vår jeg". 

Når man blir sammen med en som har barn fra før blir man på mange måter umyndiggjort. Det er så mange ting i hverdagen som da bestemmes av partner og partners eks. 

Hvorfor skal ts få huden full fordi hun reagerer på at mannen ikke engang gidder gi henne en slags illusjon av medbestemmelse i eget forhold, bosituasjon og liv? 

Mannen her har barn fra før. Jeg blir oppriktig lei meg hver gang planer og samvær endres. Barna er ikke her mer, men da på andre tider. Det føles kaotisk å aldri vite, at jeg har ingen medbestemmelse på når våre planer endres. 

Hadde alle dere andre opplevd det som fint og flott at dette ble bestemt uten at dere hadde hørt om det før? 

Jeg er stadig imponert over hvordan stemødre skal bidra til, men ikke være en del av familien 🙄

Anonymkode: 22568...8bf

Helt enig! Hørt fra mange stemødre som ikke får medbestemmelse på MYE. Meeeeen, i hverdagen er det de som har ansvar for matpakker, leggetid, levering til og fra, innkjøp av klær, ja alt en vanlig mamma ville gjort. MANGE menn evner dessverre ikke å strukturere hverdagen rundt barna sine. I tillegg til dette så får heller ikke stemødre være med å oppdra «du er ikke min mor så jeg kan være ute så lenge jeg vil» å alt slikt..Barn som krangler med stemødre fordi de biologiske foreldrene har sagt at DET tar vi oss av. Men likevel gjør hun ALT det andre nevnt over.(selvsagt ikke barnet sitt skyld)

Da jeg ble sammen med min eks sa jeg klart i fra om at så lenge VI bor under samme tak, så oppdrar vi SAMMEN og vi skal være enige om hvordan. Der forsøkte i tillegg hans eks å overkjøre han HELE tiden og jeg måtte faktisk stramme han opp, pga det gikk utover VÅR hverdag.

Jeg ble til slutt utslitt fordi han klarte fader ikke å huske at h*n skulle dusjen en gang...på en uke! Hadde i grunn ansvaret for oss alle tre på ALT. Bodde med 2 barn
 

så ts, om han klarer å ta SITT ansvar oppi alt dette, så kommer alt til å gå veldig bra. Hvis ikke LYKKE til!

Anonymkode: 5dba7...0d1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Da tenker jeg du pakker og flytter så har far og stebarn det bedre uten deg. Tenk å si at stebarn ikke er velkommen/ønsket fordi dere nærmer dere termin? Dette sier bare alt om deg.. Det bør og skal ALLTID være plass til stebarn, de er like mye fars barn som det ditt og far sitt vil bli.. Makan

Anonymkode: 80b8d...4f9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...