Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at du er lei for at han ikke har snakket med deg.

 

Er du lei fordi han skal ha ungene mer burde du gå litt inm i deg selv. At han skal tilbringe mer tid me sine barn, at deres bsrn skal få mer tid med søskem-det burde være noe positivt.

Anonymkode: 56baa...8d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å tro at Ts er sliten og hormonell og at reaksjonen ble som den ble pga. det😊 

Håper dere får snakket ut om det, Ts! Det har jo noen fine sider ved seg også. Barnet får bli godt kjent med det nye halvsøskenet sitt.

Anonymkode: 81ad2...86e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

Alvorlig talt! Du har en mann med barn fra før! Er det virkelig så jævlig at han er mer med barnet sitt??? Ønsker du også at han ikke skal være så mye med deres fellesbarn, eller ser du for deg at du skal prioroteres foran barnet han har fra før? Tror du at hvis du møter en mann med barn fra før, at han skal prioritere deres barn foran barnet fra før??? Husk at han ikke kommer til å elske deres fellesbarn mer enn det/de barna han har fra før! Når du møter en person mef barn fra før, må du regne med at du a) ikke har førsteprioritet, b) at han kanskje må ta ansvar for barnet utover avtaler de har der og da! Det er ikke slik at han skal avskrive barnet sitt fordi det ikke passer DEG! Du gikk inn i forholdet med åpne øyne (håper jeg...) Synes så jævla synd på skilsmissebarn som ikke er velkommen i hjemmet sitt 😥😥

Anonymkode: c08a2...492

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel jeg kan se problemet her.

1. Ts fikk bare beskjed om at sånn er det 

2. De skal ha barn sammen og daa bør man være involvert i sånne ting

Ts er gravid, kanskje sliten, og det er faktisk litt forskjell på annenhver helg og annenhver uke. Det er mange omstillinger på en gang og det er lov å bli sint og lei av det.

 

Anonymkode: aa0d1...a78

Kommentar til nr. 2; TS har egentlig ingenting hun skulle sagt hvis far ønsker å ha sine egne barn oftere. For barna han har fra før, er fars hjem like mye deres som ny stemor og nye søsken! Her er det TS sitt valg om hun i det hele tatt burde gått inn i et forhold med en mann med barn fra før! Barna følger med på godt og vondt, men de har faktisk førsterett til å være med foreldrene sine! 

Anonymkode: c08a2...492

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å forstå deg i beste mening, TS. Som partner og mann til hans framtidige barn, er dette noe mannen burde snakket med deg om. Du bør få lov til å komme med innspill hva gjelder samvær. Det vil også være en omstilling å ha barnet så mye, og det kan være uheldig at dette kommer nesten samtidig med at man får en nyfødt i hus.

Samtidig er det slik at du visste at mannen hadde barn fra før, og det at han vil tilbringe tid med barnet er virkelig bare positivt. Med mer samvær, er det også lettere å bygge en relasjon mellom søsknene. Om problemet her er at du ikke ønsker å ha stebarnet hos dere, har jeg ingen sympati med deg.

Anonymkode: 83fc1...5d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Jeg forstår ikke hvorfor?

Da jeg traff min samboer, sa han ganske kjapt til meg, at det er alltid en sjanse for at barna bor her 100%. Det var med i beregningen da vi kjøpte hus også. Fordi det kan jo fort bli sånn. Det er slik når man har barn. De er alltid barna hans. At han ikke snakket med deg om det, eller informerte deg, er litt mer rart.. Har dere dårlig kommunikasjon ellers også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt,brukerangrep,avsporing,samt svar til dette.

Chantielle mod.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar han ansvaret selv, da, eller bare dumper han det på ts?

Anonymkode: 1b9b4...a81

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faktisk at du er skuffet. Dere er samboere, og venter et barn sammen - da er slike ting noe man diskuterer med partner først. Det er en stor forandring i livet, og ikke noe man bare kan bestemme seg for uten å involvere partneren sin. 
 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår faktisk at du er skuffet. Dere er samboere, og venter et barn sammen - da er slike ting noe man diskuterer med partner først. Det er en stor forandring i livet, og ikke noe man bare kan bestemme seg for uten å involvere partneren sin. 
 

Man kan ikke bare «bestemme seg for» å ta 50% av ansvaret for barna sine uten å diskutere det med partneren sin ? :klo: 

Herlighet, så mange fæle stemødre det finnes der ute... 🤦‍♀️

Anonymkode: 1250f...d4b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår faktisk at du er skuffet. Dere er samboere, og venter et barn sammen - da er slike ting noe man diskuterer med partner først. Det er en stor forandring i livet, og ikke noe man bare kan bestemme seg for uten å involvere partneren sin. 
 

Hvis man velger å være sammen med noen som har mindreårige barn fra før, så må man jo være klar over at samværsavtalen kan endres, hva hvis det skulle skjedd noe med biologisk mor? Da ville barnet måtte bo der hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker ikke kan være klar over det og ikke gjøre et bevisst valg på om man ønsker seg en slik fremtid. Ønsker man ikke det, velger man heller en som er barnløs. 

Anonymkode: 575d3...844

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har blitt sammen med en mann som hadde en annenhver helg-ordning, ikke en som hadde barna 50/50. 
Det jeg automatisk lurer på; synest far at dette er en lur ide, siden samboeren hans «alikevel» er hjemme?  Uansett; gi klar beskjed om at barna er hans ansvar.  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt å si om han er en god far som tar ansvar selv når barnet er der, eller om han forventer at Ts skal ta mye av ansvaret for hans barn uten å diskutere med henne.  Dersom han tar ansvar for barnet selv er det jo fint at han vil vere med barnet sitt. 

Anonymkode: 22cbf...c06

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre hjelpes. Gå da, så får du ødelegge deres felles barn også, da en dag kommer du til å må sende den bort hver annen uke og jul! 🙄🙄🙄

Anonymkode: d2c81...cf8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

🙄🙄

Anonymkode: d2c81...cf8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Unnskyld?

Hva har din graviditet med dette å gjøre? Er felles barn viktigere? Flytt du...

Anonymkode: 3d726...74f

Det er nok mye av grunnen til at mange stebarn sliter. De føler seg som en byrde når foreldrene får seg nye kjærester og barn. De føler at de blir uglesett og at de egentlig ikke er ønsket. De føler seg glemt og nedprioritert. 

Tommelfingerregel: Takler du ikke at kjæresten din har barn fra før, ikke bli sammen med en med barn. Barna kommer på kjøpet og vil alltid være viktige for mamma og pappa. Vær grei eller hold deg unna. (!!).

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (10 minutter siden):

og ikke noe man bare kan bestemme seg for uten å involvere partneren sin. 
 

Det er faktisk noe man bare kan bestemme seg for jo.

selvfølgelig burde TS blitt informert tidligere, men hun har ingen innflytelse på fars samvær med sitt barn.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

Dette burde du absolutt blitt varslet om. Samtidig er det litt uklart hva den tåreflommen gjennom en hel dag kommer av. Er det at du ikke ble tatt med på råd eller er det at barnet skal være hos han 50%?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (59 minutter siden):

Det skulle være normalt å ta dette opp med dem man bor sammen med, men likevel kan jeg virkelig ikke se noe feil i at en far ønsker å ha mer kontakt med barnet sitt. Kanskje han har fått opp øynene for hvor viktig det er, siden du er gravid. Uansett - han bør få se ALLE barna sine så mye han ønsker og kan.

Enig. Flott at barnet har en far som ønsker å se det mer. Sånn skulle alle foreldre vært.

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...