reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #121 Del Skrevet 12. september 2005 Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #122 Del Skrevet 12. september 2005 Nå er jeg livredd. Er alltid livende redd. Det er akkurat som en svær isbjørn skal angripe meg hele tiden. Jeg er livredd for absolutt alt. Skjelver av redsel. Har en stor klump i magen, vonde muskler, vondt i nakken, alltid kvalm og uvel. Svimmel. Hjertebank. Har masse angst og bekymringer. Redd for alt. Redd for mennesker, redd for å være alene. Redd for mørket, redd for lyset. Redd for å ta telefonen, redd for å åpne ytterdøra når det ringer på. Redd for å kjøre bil, redd for å ta bussen. Redd når jeg skal sove, redd når jeg våkner. Redd for å være hjemme. Redd 24 timer i døgnet. Jeg holder ikke ut denne redselen min. Den styrer livet mitt så mye at jeg ikke holder ut mere. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt redselen min? Jeg føler meg aldri trygg. Er helt utslitt. Hørte en gang at man må oppsøke det man er redd for. Og da avtar kanskje redselen gradvis. Men jeg er jo redd for absolutt alt. Hvordan skal jeg oppsøke alle disse stedene? Jeg er jo til og med redd for å være hjemme, og det er jeg jo hele tiden. Redselen slipper jo ikke taket selv om jeg oppsøker skumle hjemme? Hva skal jeg gjøre? Går til behandling, men jeg er jo også livredd for å prate med henne. Hvor lenge holder jeg ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #123 Del Skrevet 12. september 2005 I dag er det lissom valg. Jeg tør ikke å stemme jeg da. Tør ikke å gå inn i det valglokalet også er det masse mennesker der. Tør bare ikke jeg. Hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #124 Del Skrevet 12. september 2005 Også er det sikkert kø, og jeg klarer bare ikke å stå i kø. Da får jeg klaus og blir enda mere stressa og blir denda mere nervøs sånn at jeg står sånn Akkuart som denne nervøse smilien her : Blir helt blå grønn i ansiktet og skjelver, også kommer jeg sikkert til å løpe min vei jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #125 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg klarer bare ikke å stå i kø i butikken heller jeg. Tør det bare ikke. Så jeg står en eller to meter ifra køen. Men problemet er at da sniker alle foran meg... De bare stiller seg rett foran meg, så da blir jeg stående der da, før jeg løper ut uten å få kjøpt en eneste liten drops... Og det er så flaut det. At jeg ikke tør.. Så får jeg ingen mat da.. Og går sulten rundt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #126 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg skjønner lissom ikke hvorfor folk sniker jeg da. For hvis jeg står der med maten i en kurv og står litt vekk fra de andre kanskje en til to meter så kommer det alltid noen og stiller der rett foran meg. Og later som om ikke jeg er der... Selv om de ser på meg. Men de bare stiller seg foran. Og da blir jeg så redd at jeg bare legger fra meg varene og løper ut igjen av butikken sånn Uten å få handlet noen ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #127 Del Skrevet 12. september 2005 Og da begynner jeg å gråte, fordi jeg ikke klarte å handle denne gangen heller. Og blir bare enda mere depremert siden jeg ikke får det til. Noe som er så vanlig at folk tar som en selvfølge, nettopp å handle... Det er jo noe som alle gjør.. Men det er ikke så lett nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #128 Del Skrevet 12. september 2005 Men ingenting i livet er noe lett, så hvorfor skal det å handle være noe lett da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #129 Del Skrevet 12. september 2005 Det å handle er jo like vanseklig som alt det andre i livet er... Hvorfor kan ikke noe være enkelt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 12. september 2005 Forfatter #130 Del Skrevet 12. september 2005 Også hadde jeg aldri klart å bestemme meg for hvilket parti jeg skulle velge heller. Jeg klarer ikke å bestemme meg. Så jeg kan like godt bare gi opp hele valget jeg. Kan like godt gi opp hele handlinga også, og gi opp hele livet og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 12. september 2005 #131 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg skjønner lissom ikke hvorfor folk sniker jeg da. For hvis jeg står der med maten i en kurv og står litt vekk fra de andre kanskje en til to meter så kommer det alltid noen og stiller der rett foran meg. Og later som om ikke jeg er der... Selv om de ser på meg. Men de bare stiller seg foran. Og da blir jeg så redd at jeg bare legger fra meg varene og løper ut igjen av butikken sånn Uten å få handlet noen ting.... ← Grunnen til at de sniker er sikkert fordi de tror du ikke står i kø. De tror sikkert at du bare står og venter på noen... Det hadde iallefall jeg trodd Men de kan jo spørre da, om du virkelig står i kø. Det bruker jeg å gjøre hvis jeg er i tvil Håper du får det bedre med deg selv etter hvert, og at du får mulighet til å glede deg over livet. Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. september 2005 #132 Del Skrevet 12. september 2005 Kanskje du kan prøve å handle en gang det er veldig lite mennesker i butikken, sånn at du slipper å stå i kø? På formiddagene pleier det jo å være lite folk der, så da kan du vente litt til det er ingen i kø, også skynte deg bort for å betale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 12. september 2005 #133 Del Skrevet 12. september 2005 Heisann... håper du har hatt en bra start på uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. september 2005 #134 Del Skrevet 12. september 2005 Innom med en blomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #135 Del Skrevet 14. september 2005 Ja, jeg prøver å la være å gå når det er masse mennesker ja. går som oftest rundt syv eller åtte om kvelden fordi da er de fleste hjemme og ser på dagsrevyen og barnetv og sånn. Tror jeg da... Men det er bare så vanskelig hvis det bare er en i kø også. Blir så stressa lissom jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #136 Del Skrevet 14. september 2005 Innom med en blomst ← Tusen takk for blomsten.. Sender deg masse blomster tilbake jeg. En blomsterbukett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #137 Del Skrevet 14. september 2005 Men hvis det ikke er noen i kø og da føler jeg hun kassadamen eller kassamannen ser på meg. Også lurer jeg på hva han eller hun tenker om meg jeg da. Fordi hvis det ikke er noen andre der føler jeg at all oppmerksomheten blir på meg. Siden de ikke har noen andre å se på lissom. Kanskje det er bare meg som er helt skrullete oppi i toppen lissom.. Det er nok det.. Men det er bedre uten kø da lissom siden da er det ikke så mange folk jeg jeg slipper å få klaus lissom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #138 Del Skrevet 14. september 2005 Kanskje du kan prøve å handle en gang det er veldig lite mennesker i butikken, sånn at du slipper å stå i kø? På formiddagene pleier det jo å være lite folk der, så da kan du vente litt til det er ingen i kø, også skynte deg bort for å betale? ← Jepp, jeg skynner meg bort for å betale. Løper fort gjennom butikkenm og forter meg fortest hjem igjen. Flaut det siden jeg flyr nesten ned folk.. Ser ut som jeg går på slalåm lissom. Siden jeg går forbi alle folka fram og tilbake som i slalom tror jeg. Eller jeg er nok helt skrudd i toppen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. september 2005 #139 Del Skrevet 14. september 2005 Ingen her inne mener å såre deg, tvert imot. Men det virker som at du har kjørt deg litt fast og ikke klarer å ta imot hjelpen og ikke klarer å se det positive i all oppmerksomheten du får her inne, ja..ikke se positivt i noe for den saks skyld. Det er synd. Egentlig er jeg overraska over at det bare er Yvette som har vært så direkte. Håper du klarer å bli frisk en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 Forfatter #140 Del Skrevet 14. september 2005 Ingen her inne mener å såre deg, tvert imot. Men det virker som at du har kjørt deg litt fast og ikke klarer å ta imot hjelpen og ikke klarer å se det positive i all oppmerksomheten du får her inne, ja..ikke se positivt i noe for den saks skyld. Det er synd. Egentlig er jeg overraska over at det bare er Yvette som har vært så direkte. Håper du klarer å bli frisk en dag. ← Unnskyld.. Jeg vet at jeg har kjørt meg fast ja. At jeg ikke klarer å se noe positivt i livet eller noe. Men jeg klarer bare ikke å se noe positivt. Unnskyld meg. Men jeg prøver å finne noe positive ting i hverdagen da. Selv om det ikke hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg