Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,


reddelinnea

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Escada¤
:velkommen: som dagbok skriver... :rosasmil: Ser ik ut til at du har det så greit om dagen.. :klø: Så eg vil no nett bare gi deg en søndags :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sovet så mye nei. Lå og tenkte i tre-fire timer før jeg sovna. Men da var det nesten blitt lyst igjen ute. :sove: Men nå har jeg stått opp til enda en ny grusom dag. Også har jeg bare lyst til å gråte. Men jeg klarer ikke å gråte jeg. Er bare så lei av å stå opp om morran og vite at det kommer enda en ny vond dag. Jeg er så lei av livet. Lei av hele angsten min.

Nå er jeg så fryktelig kvalm. :kvalm: Det er så ekkelt å føle meg kvalm og uvel hele tiden. En ekkel følelse på en måte. Da jeg gikk på skolen var jeg også mye kvalm. Og da andre elevene dro hjem når de sa de var kvalme? Men jeg kunne jo lissom ikke dra hjem når jeg var kvalm? For det var jeg hver dag? Da måtte jeg være hjemme hver dag da? :kvalm: Hmmm...

Også er jeg så trøtt. Føler meg aldri opplagt jeg. Trøtt og sliten hele tiden. Også svir det sånn i øynene mine fordi jeg er så trøtt. Det er så ekkelt. Føler meg for sliten til å leve jeg. Vet ikke hvorfor på en måte. Er bare sliten hele tiden. Og nå er det lissom morran eller midt på dagen siden klokka er snart tre på dagen. Og jeg er trøtt til og med midt på dagen jeg. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så lei av angsten nå. Er bare lei og lei. Jeg kjenner angsten inne i magen. Som en tung stor klump som knyter og knyter. Eller en oppvaskklut som man vrir opp inne i magen min. Også stikker det. Ekkelt. Masse fisker inne i magen som slår og vrenger og vrir hele tiden. :blaaveis: Det blir sikkert blåveis inne i magen. Siden fisken slår meg.Hmm.. Angsten er helt uuutholdbart. Også kjenner jeg mange spikre i ryggen som stikker. Eller piggsvin. Vondt i korsryggen og oppover til hele hodet. Vondt i hodet også. Og i nakken. Jeg spenner meg masse. Jeg er så dum som bare spenner og knyter meg. Er helt forknytt jeg. Knyter meg sammen og da verker alle muskler da. Så det er jo min egen skyld. Men jeg klarer bare ikke å slappe av jeg. er i helspenn hele tiden. Alltid på vakt lissom. På vakt for hva som skal skje. I beredskap lissom. :overrasket: Jeg er bare så rar jeg da. Også hjertet mitt som løper løpsk. Når jeg tar pulsen min så har jeg ofte 100 i puls. Jeg er så redd at hjertet mitt dunker så fort. Også er det så hardt. Jeg kjenner lissom hjerteslagene jeg. Jeg er helt unormal jeg da. Helt sprø. :eeeh: Kvalmen gjør det heller ikke noe bedre. Og når jeg trykker på magen så er det så vondt. Det er så stramt langt inne i magen. Jeg vet ikke hvorfor jeg da. Men det er bare sånn. Føler meg som den krøplingen jeg. Som har vondt fra topp til tå. Også bare klager og syter jeg og sånn. Men jeg bare skrev masse dumt nå. :sur: Dumme meg. :hakeslepp: . Jeg er bare så sinna på meg selv. Fryktelig sinna fordi jeg ikke er som alle andre mennesker. Fordi jeg er misslykka og ikke klarer å være normal som andre mennesker. Jeg skammer meg sånn fordi jeg har blitt sånn. Det er så flaut :flau: Jeg er så flau over meg selv. Hvorfor jeg har blitt sånn? Hvorfor jeg ikke takler livet som andre gjør? Hvorfor jeg er udugelig. :sprettoy: Og ser ut som den tullingen. Føler meg helt uttafor jeg. utafor hele samfunnet. Jeg bare er her, men jeg lever ikke. Føler meg mere død enn levende jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var smart av deg å lage deg en dagbok her, for det kan føles godt å skrive ned alle små og store og vonde tanker. Også har du mange her inne som tenker på deg og som ønsker deg alt godt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg så innmari vondt i det høyre øyet mitt. Det er akkurat som om hjertet dunker i øyet.. Merkelig. Og vondt.. Ekkelt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med dagbok :vinke:

Vet du hva? Neste gang du synes du er dum, synes jeg du skal prøve å la være å skrive det ned. Jeg synes ikke du er dum, og det tror jeg ikke andre her synes heller. Angst er en grusom følelse som sniker seg under huden og som tar over tanker, sjel og sinn. Det er trist å se at du skal plages så mye med det.

Har du noen du kan prate med?

Søndags :klem: til deg, fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har startet dagbok, kanskje kan den være en hjelp for deg til å få det litt bedre? Ofte hjelper det å sette ord på følelsene, og få tilbakemelding fra andre om at det er OK å tenke som man gjør.

Jeg ser at du veldig ofte skriver om at du selv er dum og rar og skriver tull. Når man sier det mange nok ganger tror man på det selv om det ikke er sant. Heldigvis kan man også tro på positive ting man sier til seg selv, bare man gjør det ofte nok. Derfor synes jeg at du skal øve deg på å si positive ting om deg selv, både her i dagboka og når du ser deg selv i speilet. Kanskje tror du ikke på det selv i starten, men etterhvert håper jeg at du klarer å skjønne at du er et flott menneske. Du viser tor evne til omsorg for andre, enda så vanskelig du har det selv, du er flink til å sette ord på det du føler, og du fortsetter å kjempe selv om du er lei, sliten og oppgitt. Gi deg selv litt cred for det du!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En psykolog som jeg gikk til sa dette: Nå har jeg kjent deg i over to år og jeg har aldri hørt deg si et eneste positivt ord om deg selv....

Hun har så rett, så rett... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog som jeg gikk til sa dette: Nå har jeg kjent deg i over to år og jeg har aldri hørt deg si et eneste positivt ord om deg selv....

Hun har så rett, så rett...  :roll:

Da utfordrer jeg deg til å si noe positivt om deg selv akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det finnes ingen positive ord om meg... :grine:

Jeg har sagt masse positivt om deg i innlegget mitt. Du trenger bare å gjenta det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

:klem: Så flott at du startet dagbok, Linnea. Her skal jeg følge med deg.

Jeg hiver meg på oppfordringen om at du nevner noe positivt ved deg selv. For det finnes masse. Vi andre ser det.

Håper du får en fin søndag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...