Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,


reddelinnea

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Det er jo kjempebra!!For du kan faktisk få et godt liv som er "tilpasset" deg og dine behov og begrensninger.Vi har alle ulike begrensninger,-mange lager vi selv,og noen ikke.Men likefullt har vi muligheten til et godt liv!Det som er viktig er at vi ikke LAGER oss flere begrensninger enn vi "må", og ikke minst,-få tilbake TROEN og håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det lange fine innlegget ditt.

Så flink du er til å skrive,

nå husker jeg nesten ikke hva du skrev jeg.

Er så glemsk jeg. glemmer med en gang.

Men prøver å lese en gang til jeg. ;)

Jeg har bare gitt opp på å bli frisk. Når jeg har vært syk så lenge så gir jeg opp. Kanskje jeg er født sånn? Eller blitt sånn tidlig i oppveksten  :overrasket:

Jeg vet kke hvorfor livet mitt har kommet så skjeivt ut jeg.

Skjønner ikke hvorfor livet har blitt sånn.

Jeg synes ikke at ting er intressante, klarer ikke å se noe positive i ting jeg. Har mista gleden. Borte vekk..

:klem:

:)

du sier du vil bli frisk, men du har gitt opp?

å ville hjelper ikke dersom du ikke også tror, eller i det minste holder en liten glipe på døra, lar det være en liten mulighet, tror på at det KAN være en mulighet for at du endag kan bli frisk, om du ikke gir opp, om du fortsetter å prøve til du finner den tingen som hjelper deg å bli frisk.

kanskje du ikke får ett like lyst, lett og lykkelig liv som det kanskje for deg virker som alle andre har, men tro på og jobb etter (ikke gi opp) å få det bare litt bedre en slik du har det nå.

du kan jo ikke så godt få det værre slik jeg tolker deg, ergo har du ingenting å tape på å holde døra åpen og prøve ting som kanskje virker teit eller unyttig.

og legg vekk litt det at du ikke synes ting er interessante, at du ikke ser noe positivt i ting. legg det bak i hodet bittelitt og gjør ting likevel. og fortsett å gjør dem en stund, på tross av at du ikke finner dem interessante.

du gjør jo ikke noe mer interessant når du sitter hjemme å IKKE gjør noe heller? så hva har du å tape?

og uansett om du er født med problemer eller har fått dem etterhvert, du KAN få det bedre. hvordan vet ikke jeg, men ved å gi opp slutter du å lete etter muligheter som kan hjelpe deg dit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra!!For du kan faktisk få et godt liv som er "tilpasset" deg og dine behov og begrensninger.Vi har alle ulike begrensninger,-mange lager vi selv,og noen ikke.Men likefullt har vi muligheten til et godt liv!Det som er viktig er at vi ikke LAGER oss flere begrensninger enn vi "må", og ikke minst,-få tilbake TROEN og håpet :)

Jeg har mista helt troen på å få et godt liv..

Føler ikke jeg kan skrive det da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier du vil bli frisk, men du har gitt opp?

å ville hjelper ikke dersom du ikke også tror, eller i det minste holder en liten glipe på døra, lar det være en liten mulighet, tror på at det KAN være en mulighet for at du endag kan bli frisk, om du ikke gir opp, om du fortsetter å prøve til du finner den tingen som hjelper deg å bli frisk.

kanskje du ikke får ett like lyst, lett og lykkelig liv som det kanskje for deg virker som alle andre har, men tro på og jobb etter (ikke gi opp) å få det bare litt bedre en slik du har det nå.

du kan jo ikke så godt få det værre slik jeg tolker deg, ergo har du ingenting å tape på å holde døra åpen og prøve ting som kanskje virker teit eller unyttig.

og legg vekk litt det at du ikke synes ting er interessante, at du ikke ser noe positivt i ting. legg det bak i hodet bittelitt og gjør ting likevel. og fortsett å gjør dem en stund, på tross av at du ikke finner dem interessante.

du gjør jo ikke noe mer interessant når du sitter hjemme å IKKE gjør noe heller? så hva har du å tape?

og uansett om du er født med problemer eller har fått dem etterhvert, du KAN få det bedre. hvordan vet ikke jeg, men ved å gi opp slutter du å lete etter muligheter som kan hjelpe deg dit.  ;)

Selvfølgelig vil jeg bli frisk.. Tror ingen velger å være syk jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier du vil bli frisk, men du har gitt opp?

å ville hjelper ikke dersom du ikke også tror, eller i det minste holder en liten glipe på døra, lar det være en liten mulighet, tror på at det KAN være en mulighet for at du endag kan bli frisk, om du ikke gir opp, om du fortsetter å prøve til du finner den tingen som hjelper deg å bli frisk.

kanskje du ikke får ett like lyst, lett og lykkelig liv som det kanskje for deg virker som alle andre har, men tro på og jobb etter (ikke gi opp) å få det bare litt bedre en slik du har det nå.

du kan jo ikke så godt få det værre slik jeg tolker deg, ergo har du ingenting å tape på å holde døra åpen og prøve ting som kanskje virker teit eller unyttig.

og legg vekk litt det at du ikke synes ting er interessante, at du ikke ser noe positivt i ting. legg det bak i hodet bittelitt og gjør ting likevel. og fortsett å gjør dem en stund, på tross av at du ikke finner dem interessante.

du gjør jo ikke noe mer interessant når du sitter hjemme å IKKE gjør noe heller? så hva har du å tape?

og uansett om du er født med problemer eller har fått dem etterhvert, du KAN få det bedre. hvordan vet ikke jeg, men ved å gi opp slutter du å lete etter muligheter som kan hjelpe deg dit.  ;)

Tusen takk...

Jeg gjør ting selv om jeg ikke orker.

Går til behandlere og det er frivillig, også blir jeg innlagt innemellom og er også frivillig..

Men jeg har vært innlagt så mange ganger og gått i så mange terapitimer at jeg ikke klarer å tro på bedring. Har gitt opp all håp..

Jeg går bare i terapi og innlagt bare for å bruke opp tida mi... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at du går i terapi og legger deg inn frivillig. Det viser at du tross alt vil gjøre noe med situasjonen din.

Kan du ikke prøve å finne i hvert fall en positiv ting med hverdagen eller livet generelt?

Det at du skriver masse her synes jeg også viser at du vil gjøre noe med livet ditt. Selv om det bare er på nettet.

Tror det er mange her inne som vil støtte deg og hjelpe deg.

Og det er vel en positiv ting?

Ønsker deg en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Du bruker terapi og innleggelser som tidsfordriv :overrasket: Dette er jo faktisk aldri så lite frustrerende å lese!!!Er du klar over hvor mange det er som venter på den plassen du opptar for å fordrive tid???Samtidig tolker jeg dette utsagnet som at du i realiteten ikke prøver så hardt da,-uansett hva du sier.Alle kan gå til psykolog m.m.uten å få fremgang,-FORDI VI HAR FEIL FORUTSETNINGER FOR Å FÅ TERAPI!!!!!!Som jeg tror jeg har sagt før,så kan hele verden hjelpe og støtte deg,Linnea,men det hjelper ingenting hvis du ikke vil selv.Og med det utsagnet du kom med nå,vil jeg faktisk påstå at du ikke akkurat prøver for hardt,nei.

Videre koster en plass på psykiatrisk ca.5000 kr per natt,og at du bruker opp dette som tidsfordriv er utrolig provoserende!!!

Sorry,men nå ble jeg faktisk irritert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker terapi og innleggelser som tidsfordriv :overrasket: Dette er jo faktisk aldri så lite frustrerende å lese!!!Er du klar over hvor mange det er som venter på den plassen du opptar for å fordrive tid???Samtidig tolker jeg dette utsagnet som at du i realiteten ikke prøver så hardt da,-uansett hva du sier.Alle kan gå til psykolog m.m.uten å få fremgang,-FORDI VI HAR FEIL FORUTSETNINGER FOR Å FÅ TERAPI!!!!!!Som jeg tror jeg har sagt før,så kan hele verden hjelpe og støtte deg,Linnea,men det hjelper ingenting hvis du ikke vil selv.Og med det utsagnet du kom med nå,vil jeg faktisk påstå at du ikke akkurat prøver for hardt,nei.

Videre koster en plass på psykiatrisk ca.5000 kr per natt,og at du bruker opp dette som tidsfordriv er utrolig provoserende!!!

Sorry,men nå ble jeg faktisk irritert ;)

Tror du virkelig hun legger seg inn fordi hun kjeder seg?!?

Hvis du blir irritert av å lese det Linnea skriver, hvorfor gidder du å lese i dagboken hennes da? Tidsfordriv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Det var et motsvar til det hun selv har skrevet,-sjekk tidligere innlegg,frøken.

Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere i denne tråden,så ser du at jeg absolutt ikke er ute etter noen.Men det er faktisk STOR forskjell definisjon av støtte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå har jeg vært inne og oppdatert meg litt i dagboka di, Linnea, og jeg har merket meg en ting....i dag har du nesten ikke bedt om unnskyldning i et eneste innlegg. For bare noen dager siden så gjorde du det i omtrent annethvert innlegg. Så det synes jeg du skal føre opp på pluss-siden for i dag. Du sa her om dagen at du skulle forsøke å la være, og i dag har du klart det.

Det er et lite skritt, men det er et lite skritt framover. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil jeg bli frisk.. Tror ingen velger å være syk jeg da..

jeg tviler ikke på at du vil, men du sier også at du ikke har tro på at du kan bli frisk, og da lurer jeg på om du ikke har lukket døra likevel.

man kan ville uten å klare, fordi man allerede har lukket døra, om du skjønner hva jeg mener.

jeg vet at ingen velger å være syk, jeg har hørt den selv. og påstår IKKE at du ikke vil, bare så det er på plass. ;)

men som sagt, det holder ikke å ville om du ikke også åpner for å tro på at du KAN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk...

Jeg gjør ting selv om jeg ikke orker.

Går til behandlere og det er frivillig, også blir jeg innlagt innemellom og er også frivillig..

Men jeg har vært innlagt så mange ganger og gått i så mange terapitimer at jeg ikke klarer å tro på bedring. Har gitt opp all håp..

Jeg går bare i terapi og innlagt bare for å bruke opp tida mi...  :sjenert:

jeg vet du gjør ting, og det er bra selv om du ikke føler det slik. selv om det kanskje ikke hjelper, så gjør det ihvertfall sitt til at du ikke setter deg ned å gir helt opp.

skjønner at det kan virke håpløst å gå til terapi i årevis uten å føle at noe blir bedre, har du gått til mange forskjellige terapauter også?

som ikke jobber på samme sted og som ikke gjør ting på samme måte?

kanskje du i tillegg kan prøve andre ting?

vet ikke i forhold til depresjonen, men jeg har begynt å prøve akupunktur for angsten. vet ikke hva jeg tror eller om jeg tør håpe på å bli kvitt den helt, men jeg vet jeg gikk fra å være ille til å være mye bedre.

for meg har det en beroligende effekt, til tross for at jeg har panikk for nåler og lå med angstanfall hele første gangen og vel har hatt en gang til der akupunktøren måtte ta ut nålene før hun skulle fordi jeg overhode ikke taklet det. men neste gang gikk det bedre igjen.

og jeg har stort sett alltid angst fra jeg skal legge meg på kvelden dersom jeg vet at jeg skal til legen å få sprøyte eller ta blodprøve, så jeg VET hva panikk for sprøyter er. ;)

kanskje det ikke hjelper deg noe, kanskje det hjelper deg også.

hva har du å tape på det?

det finnes helt sikkert andre ting også, det er jeg nesten sikker på.

men du må nesten se at du kan fortsette, hent tro fra viljen til å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WaterWaves

Reddelinnea da :klem: Kjære lille vennen min! Jeg vet nøyaktig hvordan du har det :klem::klem::klem::klem: Har selv vært innlagt, fyller år om få dager og blir 25 og bor fortsatt hjemme. Jeg tør rett og slett ikke å flytte :(

Jeg har mine gla-perioder da heldigvis :klappe: Har du det? Jeg får så uendelig vont av deg, at ord blir fattige :klem1::kyss:

Du må bare sende meg en PM hvis du vil snakke om angst, lille venn :klem: Tenker på deg jeg, kjenner meg helt igjen i situasjonen din og :(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...