reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #181 Del Skrevet 15. september 2005 Hei Linnea! Har bare lest de siste sidene i dagboka di, og følte for å legge igjen en liten hilsen. Det høres ikke greit ut å være deg Du sier at du ikke finner glede i noenting i livet. Det er veldig trist å lese. Men synes du ikke det er fint å kose med en katt f.eks? Dyr kan gi veldig mye trøst når man føler seg alene. Sender deg en klem jeg ← Hei.. Tusen takk for svar.. Jeg blir ikke glad inne i meg hvis jeg klapper en katt. Jeg er så dum jeg. Unnskyld meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. september 2005 #182 Del Skrevet 15. september 2005 Du er ikke dum! Ingen grunn til å unnskylde seg Men jeg håper du kan få hjelp til å føle deg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. september 2005 #183 Del Skrevet 15. september 2005 Hva med å prøve å ikke unnskylde deg hele tiden? Du har ingenting å si unnskyld for her inne, det er det ingen som synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #184 Del Skrevet 15. september 2005 Hei Linnea! Har bare lest de siste sidene i dagboka di, og følte for å legge igjen en liten hilsen. Det høres ikke greit ut å være deg Du sier at du ikke finner glede i noenting i livet. Det er veldig trist å lese. Men synes du ikke det er fint å kose med en katt f.eks? Dyr kan gi veldig mye trøst når man føler seg alene. Sender deg en klem jeg ← Tusen takk.. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke blir noe glad inne i meg. Jeg kjenner ikke gleden inne i magen lissom. I magen min er det akkurat som en stor tung klump som knyter seg sammen. Og da klarer jeg ikke å kjenne noe glede.. Tusen takk for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #185 Del Skrevet 15. september 2005 Du er ikke dum! Ingen grunn til å unnskylde seg Men jeg håper du kan få hjelp til å føle deg bedre. ← Tusen takk Jeg får hjelp, men jeg har fått hjelp i 25 år hele livet mitt, uten å bli noe bedre av den grunn. Har gått til så mange behandlere og vært innlagt mange ganger at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre mere... Håper du har det bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #186 Del Skrevet 15. september 2005 Hva med å prøve å ikke unnskylde deg hele tiden? Du har ingenting å si unnskyld for her inne, det er det ingen som synes. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manic Skrevet 15. september 2005 #187 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Heisann!! Har du tenkt å se tre brødre ikveld ? Det er en humoristisk serie som begynner på nrk1 i kveld 2230. Det må du se! Jeg har kjeda meg i hele dag jeg og! Men ser fram til litt go'humor fra Harald og gjengen, da har jeg noe å glede meg til og så er ikke dagen bare kjedelig Noen dager er skikkelig gørre PS: Jeg har sendt deg en PM! Endret 15. september 2005 av starfish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #188 Del Skrevet 15. september 2005 Heisann!! Har du tenkt å se tre brødre ikveld ? Det er en humoristisk serie som begynner på nrk1 i kveld 2230. Det må du se! Jeg har kjeda meg i hele dag jeg og! Men ser fram til litt go'humor fra Harald og gjengen, da har jeg noe å glede meg til og så er ikke dagen bare kjedelig Noen dager er skikkelig gørre PS: Jeg har sendt deg en PM! ← Hva handler de tre brødre om? Tusen takk... Er harald og gjengen på tre brødre? Jeg er så forvirra og helt bak mål jeg da. Jepp, synes alle dager er skikkelig gørre jeg. Gørre og gørre og gørre og gørre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manic Skrevet 15. september 2005 #189 Del Skrevet 15. september 2005 Harald og gjengen er på tre brødre ja! Og handler vel ikke om noe spesielt, er bare masse sketsjer! Se det! Og kanskje dagen ikke blir så gørr likevel! Hvem vet... Du kan jo håpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #190 Del Skrevet 15. september 2005 Jepp, jeg skal prøve å huske på å se det programmet. Men jeg er så glemsk. Og når programmet akkurat er ferdig så kommer jeg på det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #191 Del Skrevet 15. september 2005 Tusen takk for tipset starfish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. september 2005 #192 Del Skrevet 15. september 2005 Jepp, jeg skal prøve å huske på å se det programmet. Men jeg er så glemsk. Og når programmet akkurat er ferdig så kommer jeg på det??? ← Tips... hvis du har mobil så er der sikkert en alarmfunksjon. Sett den på 5 minutter før programmet begynner. Det pleier jeg å gjøre når det er noe jeg må/vil/skal huske. Ellers er det mye som går i glemmeboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. september 2005 #193 Del Skrevet 15. september 2005 hei hei. du har flere ganger sagt at du aldri tror du kommer til å bli frisk, at ingenting noengang kommer til å hjelpe og at du ikke orker/tør prøve fordi det ikke vil virke likevel? jeg skal på ingen måte late som jeg vet hvordan du har det, for jeg har heldigvis et mye lettere psykisk problem en du har, og jeg vet hvor slitsomt bare DET er!! jeg forstår på ingen måte hvor tøft det er å være i dine sko, og aner ikke hva jeg hadde klart å gjøre om jeg var der. bare for å ha sagt det så det jeg sier videre ikke skal virke som jeg tror ting er enkelt og bare å snu tanken. jeg vet at det lille JEG sliter med er alt fra enkelt, uansett hva jeg vil og hva jeg prøver så er det svinhardt arbeid. men jeg synes det er trist, og rimelig destruktivt?, å VITE med deg selv at du aldri vil klare å komme ut av elendigheta. at du vil tviler jeg ikke på, men om du allerede har fortalt deg selv at det aldri kommer til å gå, er viljen din så sterk at den klarer å trosse troen din? (om du skjønner hva jeg mener) klarer du å gi alt av muligheter og alle behandlingsmetoder og tankemønstre en real sjanse så lenge du allikevel starter hele greia med "det kommer jo ikke til å virke, det VET jeg jo, jeg har vært sånn hele livet og fått hjelp!" uanset om du vil aldri så mye egentlig, har du ikke på en måte bestemt deg for at det ikke kommer til å gå likevel? uansett hvor mye du vil? du vet jo, siden du leser på sider om psykiske problemer, at det du sliter med ikke har noe med at du er verken dum eller alene om å ha de problemene du sliter med. du viser til klipp som beskriver din situasjon, og som du helt sikkert kjenner deg igjen i. det hadde aldri vært skrevet om dette om det hadde vært deg som individ som hadde vært problemet, det hadde aldri vært informasjon om det dersom det var DEG, ser du? dette er lidelser, lidelser er noe flere lider av og som flere kjenner til og får behandling for. kanskje du er ekstra hardt rammet, men du er helt sikkert ikke den eneste som er det heller, så ikke der heller har det med deg å gjøre på den måten. noe har gjort at dette har skjedd, om det er medfødt eller om noe har skjedd er egentlig ikke poenget, men NOE er årsaken til dette. DU er ikke årsaken, men det er vel stort sett bare du som faktisk kan gjøre noe med det, eller ihvertfall bare du som kan åpne for mulighetene til å bli bedre. kanskje du aldri blir helt frisk? jeg vet ikke om jeg noengang kommer til å bli helt kvitt angsten min, om jeg noengang kan gjøre alle de tingene jeg gjerne vil, men jeg må prøve. ikke hopp inn i noe og tro at ting kommer til å bli bra med en gang, men gi ting en sjans. vær skeptisk også, om du er det, men la likevel alle muligheter være åpne, åpne opp for deg selv til å se at på en eller annen måte så KAN det hende det finnes noe der ute som kan gjøre deg frisk. og gi ting tid! synes du ikke ting er gøy eller interessant med en gang, fortsett likevel, kanskje det endrer seg? om du ikke føler noe, velg å gjøre ting du vet du skulle ØNSKE ga deg glede, fortsett å gjør dem lenge. jeg vet det finnes gårder som man kan hjelpe til på, kanskje du kan det? sier ikke at du kommer til å synes det er gøy eller godt eller får deg til å bli glad. men kanskje det å være der, slippe å forholde seg til andre mennesker, stelle med dyrene, være nær varme, følende og levende vesener uten å måtte prate med dem eller forholde deg til dem annet en å føle at de er der. og en ting til, selv om jeg nå har skrevet litt vel langt... er det det at du ikke synes ting er interessante, eller er det at du er redd for å ikke klare det? redd for å dumme deg ut og la folk se at du ikke mestrer det du prøver på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #194 Del Skrevet 15. september 2005 Tips... hvis du har mobil så er der sikkert en alarmfunksjon. Sett den på 5 minutter før programmet begynner. Det pleier jeg å gjøre når det er noe jeg må/vil/skal huske. Ellers er det mye som går i glemmeboka. ← Jeg har gjort det før ja, men så glemmer jeg mobilen da... Hehe.. og da er jeg like langt fordi da piper den på rommet og jeg hørere ikke... Tusen takk for forslaget.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #195 Del Skrevet 15. september 2005 hei hei. du har flere ganger sagt at du aldri tror du kommer til å bli frisk, at ingenting noengang kommer til å hjelpe og at du ikke orker/tør prøve fordi det ikke vil virke likevel? jeg skal på ingen måte late som jeg vet hvordan du har det, for jeg har heldigvis et mye lettere psykisk problem en du har, og jeg vet hvor slitsomt bare DET er!! jeg forstår på ingen måte hvor tøft det er å være i dine sko, og aner ikke hva jeg hadde klart å gjøre om jeg var der. bare for å ha sagt det så det jeg sier videre ikke skal virke som jeg tror ting er enkelt og bare å snu tanken. jeg vet at det lille JEG sliter med er alt fra enkelt, uansett hva jeg vil og hva jeg prøver så er det svinhardt arbeid. men jeg synes det er trist, og rimelig destruktivt?, å VITE med deg selv at du aldri vil klare å komme ut av elendigheta. at du vil tviler jeg ikke på, men om du allerede har fortalt deg selv at det aldri kommer til å gå, er viljen din så sterk at den klarer å trosse troen din? (om du skjønner hva jeg mener) klarer du å gi alt av muligheter og alle behandlingsmetoder og tankemønstre en real sjanse så lenge du allikevel starter hele greia med "det kommer jo ikke til å virke, det VET jeg jo, jeg har vært sånn hele livet og fått hjelp!" uanset om du vil aldri så mye egentlig, har du ikke på en måte bestemt deg for at det ikke kommer til å gå likevel? uansett hvor mye du vil? du vet jo, siden du leser på sider om psykiske problemer, at det du sliter med ikke har noe med at du er verken dum eller alene om å ha de problemene du sliter med. du viser til klipp som beskriver din situasjon, og som du helt sikkert kjenner deg igjen i. det hadde aldri vært skrevet om dette om det hadde vært deg som individ som hadde vært problemet, det hadde aldri vært informasjon om det dersom det var DEG, ser du? dette er lidelser, lidelser er noe flere lider av og som flere kjenner til og får behandling for. kanskje du er ekstra hardt rammet, men du er helt sikkert ikke den eneste som er det heller, så ikke der heller har det med deg å gjøre på den måten. noe har gjort at dette har skjedd, om det er medfødt eller om noe har skjedd er egentlig ikke poenget, men NOE er årsaken til dette. DU er ikke årsaken, men det er vel stort sett bare du som faktisk kan gjøre noe med det, eller ihvertfall bare du som kan åpne for mulighetene til å bli bedre. kanskje du aldri blir helt frisk? jeg vet ikke om jeg noengang kommer til å bli helt kvitt angsten min, om jeg noengang kan gjøre alle de tingene jeg gjerne vil, men jeg må prøve. ikke hopp inn i noe og tro at ting kommer til å bli bra med en gang, men gi ting en sjans. vær skeptisk også, om du er det, men la likevel alle muligheter være åpne, åpne opp for deg selv til å se at på en eller annen måte så KAN det hende det finnes noe der ute som kan gjøre deg frisk. og gi ting tid! synes du ikke ting er gøy eller interessant med en gang, fortsett likevel, kanskje det endrer seg? om du ikke føler noe, velg å gjøre ting du vet du skulle ØNSKE ga deg glede, fortsett å gjør dem lenge. jeg vet det finnes gårder som man kan hjelpe til på, kanskje du kan det? sier ikke at du kommer til å synes det er gøy eller godt eller får deg til å bli glad. men kanskje det å være der, slippe å forholde seg til andre mennesker, stelle med dyrene, være nær varme, følende og levende vesener uten å måtte prate med dem eller forholde deg til dem annet en å føle at de er der. og en ting til, selv om jeg nå har skrevet litt vel langt... er det det at du ikke synes ting er interessante, eller er det at du er redd for å ikke klare det? redd for å dumme deg ut og la folk se at du ikke mestrer det du prøver på? ← Tusen takk for det lange fine innlegget ditt. Så flink du er til å skrive, nå husker jeg nesten ikke hva du skrev jeg. Er så glemsk jeg. glemmer med en gang. Men prøver å lese en gang til jeg. Jeg har bare gitt opp på å bli frisk. Når jeg har vært syk så lenge så gir jeg opp. Kanskje jeg er født sånn? Eller blitt sånn tidlig i oppveksten Jeg vet kke hvorfor livet mitt har kommet så skjeivt ut jeg. Skjønner ikke hvorfor livet har blitt sånn. Jeg synes ikke at ting er intressante, klarer ikke å se noe positive i ting jeg. Har mista gleden. Borte vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 15. september 2005 #196 Del Skrevet 15. september 2005 tenk om du kunne lage en liste over positive saker i livet ditt da,Linnea?På lik linje med den negative liste du hadde før i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #197 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg er bare så sliten av å kjempe i dette livet. Å prøve og å prøve å bli normal og frisk, også klarer jeg ikke å være som alle andre, og da føler jeg meg dum og misslykka. siden jeg ikke får det til. Jeg vil så gjerne være normal. Vil så gjerne ikke ha angst mere. Er så lei av å være redd. Lurer på hvordan det er å være trygg jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #198 Del Skrevet 15. september 2005 tenk om du kunne lage en liste over positive saker i livet ditt da,Linnea?På lik linje med den negative liste du hadde før i dag ← Da hadde det ikke blitt noe liste da Fordi det finnes ikke noe positivt i livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 15. september 2005 #199 Del Skrevet 15. september 2005 Hva er det å være såkalt normal da?Er det det som er målet ditt,eller er det å ha et godt liv?Man kan nemlig ha et godt liv selvom man ikke er innenfor A4 normen.For i såfall er ikke jeg normal heller.Jeg er 31 år snart og uten egen familie og huslån.Betyr det at jeg ikke skal kunne ha et godt liv da?Bare fordi jeg ikke passer inn i A4 formen? Skjønner du hvor jeg vil hen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 15. september 2005 Forfatter #200 Del Skrevet 15. september 2005 Hva er det å være såkalt normal da?Er det det som er målet ditt,eller er det å ha et godt liv?Man kan nemlig ha et godt liv selvom man ikke er innenfor A4 normen.For i såfall er ikke jeg normal heller.Jeg er 31 år snart og uten egen familie og huslån.Betyr det at jeg ikke skal kunne ha et godt liv da?Bare fordi jeg ikke passer inn i A4 formen? Skjønner du hvor jeg vil hen?? ← Tror det er viktigst å ha et godt liv ja.. Jeg tenkte egentlig på godt liv da jeg skrev normalt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg