Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Takk, @Wit 😊

Fikk iallfall uttelling på trimfronten i går da jeg gikk på en liten fjelltopp. Var i aktivitet i 2,5 timer og det var steintungt å komme seg opp, men jeg gjennomførte! Den følelsen av å komme opp til 360 graders panoramautsikt er ganske fantastisk. Eneste lille nedturen var at det fantes ingen bok å skrive seg inn i i postkassa der oppe lenger! Haha.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luka_S skrev (1 time siden):

Takk, @Wit 😊

Fikk iallfall uttelling på trimfronten i går da jeg gikk på en liten fjelltopp. Var i aktivitet i 2,5 timer og det var steintungt å komme seg opp, men jeg gjennomførte! Den følelsen av å komme opp til 360 graders panoramautsikt er ganske fantastisk. Eneste lille nedturen var at det fantes ingen bok å skrive seg inn i i postkassa der oppe lenger! Haha.

😄 Ser den altså. Men du har vel bilder som dokumentasjon på at du faktisk var der 😄 

Tenkte meg ut på en tur i ettermiddag igjen. Det er meldt regn og torden til kvelden og dårligere vær i morgen, så da benytter jeg alle sjanser. Er jo "veiedag" i morgen, så da må jeg gå "all in" før den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

😄 Ser den altså. Men du har vel bilder som dokumentasjon på at du faktisk var der 😄 

Tenkte meg ut på en tur i ettermiddag igjen. Det er meldt regn og torden til kvelden og dårligere vær i morgen, så da benytter jeg alle sjanser. Er jo "veiedag" i morgen, så da må jeg gå "all in" før den.

Skal love deg at den turen ble behørig dokumentert med bilder, snap og insta. 🤭

Gikk meg en tur i dag også, bare "bortover veien", men synes det var greit med en tur som ikke var så krevende i dag. Er heldigvis ikke noe stiv og støl etter i går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (10 timer siden):

Takk, @Wit 😊

Fikk iallfall uttelling på trimfronten i går da jeg gikk på en liten fjelltopp. Var i aktivitet i 2,5 timer og det var steintungt å komme seg opp, men jeg gjennomførte! Den følelsen av å komme opp til 360 graders panoramautsikt er ganske fantastisk. Eneste lille nedturen var at det fantes ingen bok å skrive seg inn i i postkassa der oppe lenger! Haha.

Deilig! Og FOR en god følelse du må ha hatt etter at du klarte å gjennomføre! Godt jobba!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Ny vekt 122,4, altså ned 100 gram. Heller ingen forandring på midjemål.

Synes det er dritkjipt å få en så dårlig uttelling etter en uke som har vært knallhard. Jeg har trent hver eneste dag, unntatt onsdag. Har ikke overspist. Har hatt kjempematsug, men stått imot. Så en halv kilo på to uker føles veldig som et slag i trynet.

Ferien starter på mandag. Vakler mellom å ta "pause" og å være knallhard en uke til, for vi skal være hjemme første uka. Får se hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (11 minutter siden):

Veiedag. Ny vekt 122,4, altså ned 100 gram. Heller ingen forandring på midjemål.

Synes det er dritkjipt å få en så dårlig uttelling etter en uke som har vært knallhard. Jeg har trent hver eneste dag, unntatt onsdag. Har ikke overspist. Har hatt kjempematsug, men stått imot. Så en halv kilo på to uker føles veldig som et slag i trynet.

Ferien starter på mandag. Vakler mellom å ta "pause" og å være knallhard en uke til, for vi skal være hjemme første uka. Får se hva som skjer.

Du er så flink! Husk på at trening kan få kroppen til å lagre mer vann midlertidig. Dette kan skyldes to forhold: 

Når du begynner å trene eller starter på et nytt/tyngre treningsprogram, får musklene dine små avrivninger som resulterer i en viss betennelse. Vi kjenner disse avrivningene som stølhet. Kroppen din reagerer på disse mikroskopiske avrivningene og betennelsen ved å holde på væske. Denne effekten er midlertidig. La kroppen din hvile til det meste av muskelsårhet avtar, noe som ofte er rundt 24 til 36 timer.

En annen grunn til at du kan ha vektøkning når du trener, er fra prosessen kroppen din bruker for å sende energi til musklene. Kroppen lagrer mer glykogen, eller sukker, for å få drivstoff til musklene når du trener, så når du først begynner å trene, begynner den å lagre ekstra glykogen. Denne forbindelsen binder seg til vann, noe som kan bidra til væskeansamling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, @Roci!

Føler meg ikke støl, men kan jo være at det er noe vann som er lagret. Det er iallfall skuffende å ikke se noe forandring på vekta! Dette burde de prøve selv, de som sitter der og pukker på at det "bare er kalorier inn og ut" som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (19 minutter siden):

Veiedag. Ny vekt 122,4, altså ned 100 gram. Heller ingen forandring på midjemål.

Synes det er dritkjipt å få en så dårlig uttelling etter en uke som har vært knallhard. Jeg har trent hver eneste dag, unntatt onsdag. Har ikke overspist. Har hatt kjempematsug, men stått imot. Så en halv kilo på to uker føles veldig som et slag i trynet.

Ferien starter på mandag. Vakler mellom å ta "pause" og å være knallhard en uke til, for vi skal være hjemme første uka. Får se hva som skjer.

Skjønner at dette føles skikkelig kjipt. Men gi ikke opp. Det kan ofte skje at kroppen trenger litt tid på å "komme igang". Plutselig går du ned 2 kg på en uke, og da er disse ukene glemt 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Takk, @Roci!

Føler meg ikke støl, men kan jo være at det er noe vann som er lagret. Det er iallfall skuffende å ikke se noe forandring på vekta! Dette burde de prøve selv, de som sitter der og pukker på at det "bare er kalorier inn og ut" som gjelder.

Skjønner hva du mener. Jeg er selv i en vektnedgangsprosess, og her går det virkelig i rykk og napp til tross for at jeg spiser ganske streng lavkarbo, så det er bare å smøre seg med tålmodighet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 minutt siden):

Skjønner at dette føles skikkelig kjipt. Men gi ikke opp. Det kan ofte skje at kroppen trenger litt tid på å "komme igang". Plutselig går du ned 2 kg på en uke, og da er disse ukene glemt 😘

Ja, jeg håper det. 

Jeg vet jo at slike platåer kommer, men det er skikkelig tungt. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt her også. Kun 300 g ned denne uka. Vet jo sånne perioder kommer men hadde håpet å holde meg rundt 0,5 kg i noen uker før første platå kom. Vet også at de 1 kg pr uke jeg har hatt de to foregående ukene har vært urealistiske, men jeg trengte jo ikke deise riktig så langt ned med det samme. 

Men...ned er ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 timer siden):

Litt kjipt her også. Kun 300 g ned denne uka. Vet jo sånne perioder kommer men hadde håpet å holde meg rundt 0,5 kg i noen uker før første platå kom. Vet også at de 1 kg pr uke jeg har hatt de to foregående ukene har vært urealistiske, men jeg trengte jo ikke deise riktig så langt ned med det samme. 

Men...ned er ned. 

Ja, ned er ned, vi får fokusere på det. Og ikke gi opp! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 18.6.2021 den 13.56):

Veiedag. Ny vekt 122,4, altså ned 100 gram. Heller ingen forandring på midjemål.

Synes det er dritkjipt å få en så dårlig uttelling etter en uke som har vært knallhard. Jeg har trent hver eneste dag, unntatt onsdag. Har ikke overspist. Har hatt kjempematsug, men stått imot. Så en halv kilo på to uker føles veldig som et slag i trynet.

Ferien starter på mandag. Vakler mellom å ta "pause" og å være knallhard en uke til, for vi skal være hjemme første uka. Får se hva som skjer.

Tror det er viktig  ikke være for streng med seg selv. Noen ganger går det lit i rykk og napp. Du har uansett ikke gått opp i vekt.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå går jeg ut på ferie, så nå tar jeg også fri fra veiing og strengt regime. Setter i gang med veiedag igjen etter ferien.

Har tenkt på å fokusere på å kose meg med å gå turer og være litt mer aktiv i sommer, og ikke være så strikt på maten. Jeg tror det blir godt med en pause både for kroppen og hodet mitt. Har vært litt slitsomt i det siste, så jeg kjenner at det skal bli deilig med en timeout. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie! 

Det høres veldig fornuftig og sunt ut! Det psykiske er vel så viktig som det fysiske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dundre skrev (31 minutter siden):

God ferie! 
Ta vare på deg selv, og prioriter det som er riktig for deg 👍🏼

 

Sprinkle skrev (7 minutter siden):

God ferie! 

Det høres veldig fornuftig og sunt ut! Det psykiske er vel så viktig som det fysiske! 

Tusen takk, god sommer til dere også!

Jeg må tenke på at dette må vare sannsynligvis livet ut, og at det ikke er de fire ferieukene som velter lasset. Om jeg ikke er superstreng nå, så kan jeg alltids ta det igjen etterpå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (8 timer siden):

Ok, nå går jeg ut på ferie, så nå tar jeg også fri fra veiing og strengt regime. Setter i gang med veiedag igjen etter ferien.

Har tenkt på å fokusere på å kose meg med å gå turer og være litt mer aktiv i sommer, og ikke være så strikt på maten. Jeg tror det blir godt med en pause både for kroppen og hodet mitt. Har vært litt slitsomt i det siste, så jeg kjenner at det skal bli deilig med en timeout. 

God ferie og god sommer @Luka_S 😎🌞

Jeg har tenkt å gjøre det samme som deg når ferien min starter i midten av juli. Ikke like nøye på alt av mat, men prøve å velge sunne alternativer. I tillegg har jeg planlagt litt aktivitet, så jeg holder formen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (31 minutter siden):

God ferie og god sommer @Luka_S 😎🌞

Jeg har tenkt å gjøre det samme som deg når ferien min starter i midten av juli. Ikke like nøye på alt av mat, men prøve å velge sunne alternativer. I tillegg har jeg planlagt litt aktivitet, så jeg holder formen oppe.

God idé! 😉

God sommer til deg også! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ligger visst i forumet "Treningsdagbok", så jeg kan jo oppdatere litt på treningsfronten.

I dag gikk jeg en turløype som jeg gikk for første gang i år for noen måneder siden. Den gangen slet jeg meg opp bare på trass og følte at jeg holdt på å daue. Kjentes ut som beina var bly, pusten og pulsen raste i vei, og jeg trodde aldri jeg kom til toppen. I dag var det også tungt, ja, men jeg kjente meg ikke døden nær. Når jeg i dag kom til det punktet at jeg måtte ta hyppige pauser, var jeg plutselig i den siste kneika. Herlig å oppleve at kroppen har respondert på turene! 

Er det forresten noen som har tips til gode tursko som tåler å plumpe ned i våt myr? Jeg trenger støtte til anklene når jeg skal gå i ulendt terreng, så det må være litt høyt skaft på dem. De fleste stedene jeg går på har store områder med våt og gjørmete sti, så jeg blir klissvåt på beina. Jeg har Alfa Kvist tursko med Gore-Tex, men likevel suger de masse vann når det blir så vått som nå. Jeg har tittet lengselsfullt på Hoka-tursko, er det noen som har erfaringer med disse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...