Cata Skrevet 21. august 2021 #201 Del Skrevet 21. august 2021 Luka_S skrev (På 17.8.2021 den 10.36): Haha, sånn tenker jeg også, når jeg bakser rundt i skogen helt alene. Jeg har iallfall med meg telefonen med Hjelp 113-appen slik at de finner meg via gps, tenker jeg. Og derfor er jeg så forsiktig når jeg går nedover, for jeg unner ikke redningspersonell å bære meg lange veier i ulendt terreng. 😬 Et lite tips fra en annen alenevandrer. Hvis dere skal bevege dere utenfor områder med mobildekning så er det ikke så dumt å "investere" i en eller annen form for nødpeilesender. Selv har jeg InReach og den er alltid med meg hvis jeg går steder der jeg er usikker på om det er mobildekning eller om jeg vet jeg havner utenfor rekkevidde. Hvis man ser etter er det forbausende mange plasser som ikke har dekning. For et par år siden gikk jeg en DNT merket rute. Det var fine, brede stier og masse folk og ganske åpent terreng så det var ingen fare, men da jeg tok opp mobilen for å ta et bilde så jeg jeg var utenfor dekningsområdet. I det tilfellet hadde det ingenting å si siden det var såpass mye folk ute og dessuten svært lettgått terreng, men det var en påminnelse om at mobil ikke alltid er like god sikring som man tror. Godt det gikk bra med både kne og stuss @Luka_S Jeg er forresten snart overvektig . Trodde det hadde gått ille forrige helg da jeg var på et venninnetreff, men jammen hadde jeg kreket meg ned noen gram for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 21. august 2021 Forfatter #202 Del Skrevet 21. august 2021 Takk for tipset, @Cata! Jeg går som regel på turstier der det er mobildekning og mye "trafikk", så jeg tror ikke jeg hadde blitt liggende lenge før noen fant meg uansett. Var faktisk på en fjelltur uten dekning i sommer, men da gikk jeg sammen med noen andre, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. august 2021 #203 Del Skrevet 23. august 2021 Superbra jobba @Luka_S 👏 Gode sko er viktig. Utstyret betyr mye når du går turer, så det blir nok en annen opplevelse med nye sko. Selv blir det en "sykkel-uke" på meg fordi jeg skal på jobb så mange dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. august 2021 Forfatter #204 Del Skrevet 23. august 2021 Uff, jeg gikk på en skikkelig smell i går. Var på jobb, så ble jeg bedt på middag etterpå. Der ble det servert noe jeg ikke liker så godt, så jeg spiste ikke så mye. Så da ble jeg veldig sulten da jeg kom hjem, og spiste mye mer utover kvelden enn jeg hadde tenkt. Det ble både brødskiver, toast og en del smågodt. 😨 Vel vel, får vel bare prøve å holde meg på matta resten av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. august 2021 #205 Del Skrevet 23. august 2021 For en kjedelig avslutning på helgen! Ville bare ristet det av meg og fortsatt det gode arbeidet 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. august 2021 Forfatter #206 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) Bokdamen skrev (2 timer siden): For en kjedelig avslutning på helgen! Ville bare ristet det av meg og fortsatt det gode arbeidet 👏 Ja, hadde dette vært tidligere, så hadde jeg sikkert bare fortsatt med utskeielsene. Uka er ødelagt likevel, liksom. Men Mitt Nye Jeg gjør ikke det. 😄 Endret 23. august 2021 av Luka_S 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 23. august 2021 #207 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg heier på ditt nye jeg 👏🏼👏🏼 Hva gjør vel en dag/et måltid, dersom man tar gode valg resten av tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. august 2021 Forfatter #208 Del Skrevet 23. august 2021 Dundre skrev (9 minutter siden): Jeg heier på ditt nye jeg 👏🏼👏🏼 Hva gjør vel en dag/et måltid, dersom man tar gode valg resten av tiden. Ja, ikke sant!? Det er ved slike anledninger jeg tidligere bare har gitt f i hele greia, og så har det blitt måneder med utskeielser istedet for én dag. Det føles ganske bra i det hele å greie å komme inn på rett spor igjen selv om man hadde en sprekk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. august 2021 #209 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg heier også 👏👏 Tenker at livet må ha rom for at man vingler litt innimellom, så er det «heldigvis» flest hverdager 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 23. august 2021 #210 Del Skrevet 23. august 2021 Luka_S skrev (7 timer siden): Uff, jeg gikk på en skikkelig smell i går. Var på jobb, så ble jeg bedt på middag etterpå. Der ble det servert noe jeg ikke liker så godt, så jeg spiste ikke så mye. Så da ble jeg veldig sulten da jeg kom hjem, og spiste mye mer utover kvelden enn jeg hadde tenkt. Det ble både brødskiver, toast og en del smågodt. 😨 Vel vel, får vel bare prøve å holde meg på matta resten av uka. Ikke glem at det er ikke den ene gangen iblant du legger på deg av utskeielser, det er når det blir ofte 😉 Selv om man slanker seg må det jammen være lov å tillate seg å ta dårlige valg iblant og. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. august 2021 Forfatter #211 Del Skrevet 23. august 2021 Cambria skrev (10 minutter siden): Ikke glem at det er ikke den ene gangen iblant du legger på deg av utskeielser, det er når det blir ofte 😉 Selv om man slanker seg må det jammen være lov å tillate seg å ta dårlige valg iblant og. 😊 Ja, av og til går man på en smell, så da må man bare komme seg opp på hesten igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. august 2021 #212 Del Skrevet 24. august 2021 Vet du dette er ikke en skikkelig smell. Det er bare en liten utskeielse. Og kjempefint at du ikke fortsatte med utskeielsen. Det er viktige ting for oss å lære som har slitt med vekta. Det er ikke det ene valget som definerer resten av uka. Så ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. august 2021 Forfatter #213 Del Skrevet 24. august 2021 Wit skrev (1 time siden): Vet du dette er ikke en skikkelig smell. Det er bare en liten utskeielse. Og kjempefint at du ikke fortsatte med utskeielsen. Det er viktige ting for oss å lære som har slitt med vekta. Det er ikke det ene valget som definerer resten av uka. Så ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet, jeg er stolt for at jeg ikke fortsatte med utskeielsen. Noen dager er bare litt kjipere enn andre, og noen ganger trenger kroppen litt mer mat. Ok, så kunne jeg sikkert valgt noe mindre kaloririkt og iallfall kuttet ut smågodtet, men sånn gikk det altså da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. august 2021 Forfatter #214 Del Skrevet 24. august 2021 I dag har jeg fri, og selvfølgelig er det drittvær. 😡 Jeg orket rett og slett ikke å gå tur for å prøve de nye skoene, så det ble treningsvideo hjemme istedet. Håper været blir litt bedre utover høsten, for jeg blir litt værsjuk av dette regnværet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 26. august 2021 #215 Del Skrevet 26. august 2021 Hvordan har det gått med deg og været denne uken, fått kommet deg ut i de nye skoene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 27. august 2021 #216 Del Skrevet 27. august 2021 Hvis du bor i nærheten av Bergen så har vel været endret seg? Håper du har fått teste skoene og at de er som du håper. Det er vanskeligere å få trent når været er dårlig, kjenner til den. MEN, plutselig skinner sola igjen og det er deilig å komme seg ut igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 27. august 2021 Forfatter #217 Del Skrevet 27. august 2021 @Bokdamen og @Wit, nei, jeg har ikke fått prøvd skoene ennå! Det har regnet så mye at jeg faktisk ikke turte å gå i fjellet. Det har rast både her og der og det har aldri vært så mye bekker og vannføring rundt omkring, så jeg var redd for at det skulle skje noe virkelig alvorlig. Fikk trent hjemme på tirsdag, da, og på onsdag vasket jeg rundt på kjøkkenet. Skikkelig treningsøkt det også. 😅 Veiedag i dag, og det ble faktisk en fin nedgang på 0,7 kg til 118,5 kg. Og jeg har passert 20 kg ned! Når jeg har nådd neste vektmål pluss litt til, så går jeg fra BMI i svært alvorlig fedme til "bare" alvorlig fedme. I går på jobb testet jeg ut en størrelse mindre i arbeidstøy, og det passet! Om enn bittelitt trangt over skuldrene ennå. Så da har jeg gått fra 3XL til "vanlig" XL. Herlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 27. august 2021 #218 Del Skrevet 27. august 2021 🎉🎉 for over 20 kg ned!! Kjempegodt jobba 👏🏼👏🏼 Ekstra morsomt at du kan bruke atter en størrelse mindre i arbeidstøy da. Kjekt når du har noe så konkret du kan måle det på. God helg da. Håper det snart er vær og føre for at du får prøvd nyskoene også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 27. august 2021 Forfatter #219 Del Skrevet 27. august 2021 Dundre skrev (9 minutter siden): 🎉🎉 for over 20 kg ned!! Kjempegodt jobba 👏🏼👏🏼 Ekstra morsomt at du kan bruke atter en størrelse mindre i arbeidstøy da. Kjekt når du har noe så konkret du kan måle det på. God helg da. Håper det snart er vær og føre for at du får prøvd nyskoene også. Takk, takk! Nå er det nydelig vær, så får se om jeg får tatt noen turer i helga. (Haha, jeg trodde de emojiene i starten var tacoskjell, passer bra her jeg sitter og spiser fredagstaco. Men jeg har byttet ut tortillaene med salatblader. 😉) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 27. august 2021 #220 Del Skrevet 27. august 2021 Hurra for XL 🥳🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå