Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!

Luka_S

Anbefalte innlegg

Vekt i dag 107,8 kg, opp 0,2 kg fra forrige uke.

Nå er jeg skikkelig skuffa, sur og frustrert. Har logget kalorier hele uka, unntatt fredag og lørdag. Og har ligget godt i underskudd de dagene jeg har logget. Og så går jeg opp! Nå er jeg drittlei, og hadde håpet at det skulle løsne snart, men neida. Jeg vetta f hva jeg skal gjøre. Det hadde vært noe annet om jeg visste at jeg hadde spist masse junk hele uka, men det har jeg ikke. Så jeg er skikkelig lei meg nå. ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke noe med hvor du er i syklusen da? Eggløsning eller tett før menstruasjon? For meg utgjør det litt hvertfall. Dritkjipt, men ikke gi opp. Det går opp og ned, selv om man gjør alt rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issey skrev (1 time siden):

Det har ikke noe med hvor du er i syklusen da? Eggløsning eller tett før menstruasjon? For meg utgjør det litt hvertfall. Dritkjipt, men ikke gi opp. Det går opp og ned, selv om man gjør alt rett. 

Har ingen syklus, siden jeg tar p-piller kontinuerlig. Ikke har jeg spist mye salt eller karbs, ikke har jeg trent spesielt hardt. Kan ikke skylde på varmen heller, for i dag er den første dagen det har vært over 20 grader. Det eneste "gale" jeg har gjort er at jeg spiste snacks og godis i helga, men det har jeg gjort nesten hver helg. Føler meg urettferdig behandlet av egen kropp. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er så frustrerende som når man føler man virkelig har gjort en innsats for nedgang, og så går det ikke 😫 Men da er det spesielt viktig å fortsette som man har gjort! For vi med mange kilo og som bruker en god del tid på vektnedgangen vil måtte oppleve svingninger. Det er bare sånn kroppen er. +0,2 kg er så og så stillstans, og dette må vi tolerere skjer innimellom. Det viktige er egentlig hvordan man griper situasjonen fatt herifra. Hvis man blir så demotivert at man bare gir slipp, det er da det kan bli skummelt.

Heia deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ingenting er så frustrerende som når man føler man virkelig har gjort en innsats for nedgang, og så går det ikke 😫 Men da er det spesielt viktig å fortsette som man har gjort! For vi med mange kilo og som bruker en god del tid på vektnedgangen vil måtte oppleve svingninger. Det er bare sånn kroppen er. +0,2 kg er så og så stillstans, og dette må vi tolerere skjer innimellom. Det viktige er egentlig hvordan man griper situasjonen fatt herifra. Hvis man blir så demotivert at man bare gir slipp, det er da det kan bli skummelt.

Heia deg :klem:

Takk! Nei, jeg gir ikke opp, men jeg synes jeg har "fortjent" at jeg "raser" ned i vekt, snart. Har holdt på så lenge, og føler at jeg har klort meg fram opp en fjellvegg millimeter for millimeter, falt ned noen meter og så krafset meg tilbake litt etter litt, mens jeg stadig blir trukket ned. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, de som tuter om at "det er jo bare å spise mindre og trene mer" kan ta seg så mange boller at de får prøve dette sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt at du blir irritert av det, jeg vet hvor mye innsats det ligger bak å logge kalorier, og hvis du vet at du har ligget i solid underskudd i ukedagene så skjønner jeg godt hvorfor du forventet nedgang. 

Men av egen erfaring så vet jeg at væskebalansen kan lure oss skikkelig. Jeg hadde også gått opp noen hundre gram denne uka til veiedag/fredag, mens i dag morges var jeg plutselig en kilo lettere igjen, forstå det den som kan. Litt kjedelig at det ikke er dagens vekt som skulle logges, men nå vet jeg i alle fall at jeg har et godt utgangspunkt for nedgang neste uke gitt at jeg klarer å holde på opplegget mitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Var jevnlig innom boka di i fjor - og er glad for å se at du er her enda. Det er veldig kjedelig når vekta ikke vil ned, men ser jo av reisen din at du har gått ned over 30 kg! Det står det respekt av👏🤩 Jeg ramla av etter sommerferien i fjor og er spent på hvordan jeg ligger an nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (2 timer siden):

Hei. Var jevnlig innom boka di i fjor - og er glad for å se at du er her enda. Det er veldig kjedelig når vekta ikke vil ned, men ser jo av reisen din at du har gått ned over 30 kg! Det står det respekt av👏🤩 Jeg ramla av etter sommerferien i fjor og er spent på hvordan jeg ligger an nå.

Takk for at du følger meg! Det setter jeg pris på! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, etter en avslappet helg er jeg i gang igjen. Denne uka er det mye som skjer, så jeg vet ikke om det blir noe spinning. Kanskje på onsdag, hvis jeg er heldig.

Gikk meg en tur i kveld, så jeg har iallfall over 10000 skritt i dag. Men det verste er at jeg får pokker meg vondt i skuldra når jeg går tur også. Skulle hatt armen i fatle, føler jeg.

Prøver uten å logge maten denne uka, og prøver å holde oversikten litt i hodet. Får håpe det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du har godt av en uke uten å logge mat ja :klem: Kjedelig at den skulderen fortsatt er så plagsom. Dårlig gjort syns jeg! Men hvis en fatle føles bedre, kanskje du skulle prøvd det en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Kan hende du har godt av en uke uten å logge mat ja :klem: Kjedelig at den skulderen fortsatt er så plagsom. Dårlig gjort syns jeg! Men hvis en fatle føles bedre, kanskje du skulle prøvd det en stund?

Jeg gikk noen minutter og holdt opp armen under albuen med den andre armen da jeg gikk tur i går, og det hjalp en del. Får prøve det neste gang også. Nå krysser jeg fingrene for at det blir nok påmeldte til spinning i morgen tidlig, har ikke vært på spinning siden forrige mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så sur at jeg nesten ikke har lyst til å skrive dagens resultat her engang. Opp igjen, til 108 kg.

Er så frustrert at jeg har lyst til å hive hele badevekta på sjøen. Skal jeg stå fast her til evig tid, eller? Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, jeg har trent 3 timer spinning og gått tur én dag. Jeg spiser da vel for pokker ikke over 3000 kcal om dagen heller, så hvorfor går jeg ikke ned?!

Nesten så jeg har lyst til å ditche hele tråden, men tror ikke det er så lurt heller. Så jeg sitter nå her og er gretten, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig kjedelig når det ikke går nedover. Kjenner VELDIG godt igjen den følelsen. Nesten så jeg tror det er noe feil med badevekta mi og at den ikke kan vise andre tall.....

MEN, jeg syns du er flink uansett jeg, så ikke gi opp :klem3:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir aldri opp! 😎

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå kjipt når man føler man virkelig gjør en innsats - og så skjer det ingenting🙈 

Jeg trener nesten aldri, blir mest å gå turer og trøster meg med at forskning viser at trening ikke hjelper på å gå ned i vekt.... joa, vet at det er latskapen i meg som snakker🤭🤭

Ønsker deg en nydelig helg🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem fra meg. 
Det er irriterende når man legger inn en så god jobb, og så er ikke vekta enig. 
Jeg er imponert over jobben du har gjort, og fremdeles gjør. Snart skjønner nok vekta at den må gi opp også 🤞🏼

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt...! Akkurat dette er drepen for motivasjonen 😠 Men tenk at du bare har en dårlig dag i dag, og legg den bak deg i morgen. Du er bare ett måltid fra å være i balanse og en treningsøkt fra å stråle 😊 Tenk at du skal vinne denne kampen, uansett!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, @Lunalu, @Tjukkis og @Amatariel🧡

Ja, jeg får bare fortsette å prøve, kan ikke gi opp heller.

Nå prøver jeg bare å nyte sommerdagene og heller prøve å ignorere den dumme vekta og smerter i skulder, tar på solbriller og ser mot sola! Før eller senere må det vel snu for meg også. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig, @Luka_S 😡 Kjenner at jeg blir oppgitt på dine vegne. Synes virkelig du fortjener å se en nedgang nå. 

Men samtidig så vet jeg også at det kommer. Du har gått ned mye og kommet utrolig langt, så det er ingen tvil om at du vet hva du skal gjøre for å få det til. 💪🏻 Jeg er sikker på at det skjer ting i kroppen din som før eller senere vil vises på vekta. Satser på at du snart blir belønnet for innsatsen!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...