Isabel94 Skrevet 30. desember 2021 #1841 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) @Amatariel@Parv@SoftKitty Takk for at dere deler deres tanker, dette hjalp på en litt smånervøs førstegangsgravid 😃 Pysj med knapper noteres til meg, og noen heldrakt ullpysjer tror jeg kanskje vi må vurdere. Vi har 2 heldrakt pysj i ull i 50, og Thats it. To ullbodyer i 56.. Men, i verstefall får mannen ordne om vi skulle mangle noe i den minste størrelsen.. eller om jeg mangler noe om jeg må være lenge på sykehuset - det ordner seg nok. Får gå gjennom den baggen og ta ut litt tror jeg 😂🤭 Ingen indikasjoner på at fødsel er nærstående her, så jeg vil tro baby holder seg inne en god stund.. 💗 Endret 30. desember 2021 av Isabel94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 30. desember 2021 #1842 Del Skrevet 30. desember 2021 Føler alt blir nye nærmere nå som vi snart er i 2022. Da kan liksom babyene våre komme når som helst🥰 Har ikke planlagt eller pakket noenting, men tenker at så snart nyttårsaften er over blir det mer baby fokus. Når det gjelder sykehusbag @Isabel94er min erfaring fra sist at dette er lurt å pakke: - egen hodepute (så utrolig tynn og ubrukelig den som var på sykehus😆) - egne klær med lange cardigans, ammesinglet og vide joggebukser. (Praktisk med skjortene de har, men følte meg kald og naken i dem og så deilig og ha egne klær man føler seg vel i synes jeg☺️) - pysj til deg med knepping eller ammetilgang - sandaler som man kan dusje med. (veldig greit med sko man ikke må knyte eller bøye seg for å få på og som kan brukes når man skal dusje) - morgenkåpe (til å slenge utenpå ved dobesøk om natt eller etter dusj) - ammeinnlegg - egen sjampo/balsam - Klær og pysj til baby i str 50 (man kan få låne body, men såå koselig å ta på eget babytøy. Jeg trodde 56 skulle passe babyen fra dag 1,men var alt for stort. Såklart helt individuelt da) - reisett/ulldress til babyen. For turen hjem❤️ - husk også å tenke på pakking for far😜 - trengte ikke egne bind, bleier, kluter eller annet stelleutstyr til baby. Det har de på sykehuset👍 Til dere som handler klær i store størrelser vil jeg si at det er smart jeg. Hadde masse babyklær frem til sånn str 74 nå, men etter det måtte jeg ut å kjøpe hele garderober for hadde ingenting😆 Så veldig fint å ha større klær liggende også, tiden flyr fortere enn man tror😅 Blir rolig nyttårsaften her med en bedre middag og en god film på TVen, mens man sitter og krysser fingre for at 2 åringen ikke blir vekket av raketter kl. 12😅 Tenk så spennede 2022 blir for oss alle🎆✨ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 30. desember 2021 #1843 Del Skrevet 30. desember 2021 Angående fødebag @Isabel94 så har jeg fått tips fra noen av mine venninner om å ta med ekstra med snacks Som hun ene sa: «det siste jeg hadde lyst på både under og rett etter fødsel var brødskivene jeg fikk tilbud om sykehuset». Jeg har derfor tenkt til å pakke med både sjokolade, potetgull og et par proteinbarer. Har spøkt litt med å pakke med ei spekepølse og, men vi får se 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 31. desember 2021 #1844 Del Skrevet 31. desember 2021 Takk for gode tips @Påske-eggetog @Fuzzy 😃 Sjokoladekjeks og sjokolade er allerede pakket - nå må jeg bare unngå å spise det opp før fødsel 🙃 Hehe. Hadde glatt tatt med spekepølse om det er noe du savner. 😎 Har to ullpysj i 50, en heldrakt, et ullsett og et hentesett. Ser jeg plutselig har 4 underdeler i 50, og kun 1 body 🤷🏼♀️😅 Resten i 56.. I 56 har jeg mest klær.. tror jeg har tenkt at man kan brette opp, men jeg aner jo ikke.. Får heller sende han på shopping etter fødsel, om vi erfarer at det vi har ikke holder 👀 Evnt, se om jeg finner et par bodyer å klikke hjem nå på salget - som jeg kan lure i hus 😌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. desember 2021 Forfatter #1845 Del Skrevet 31. desember 2021 SoftKitty skrev (17 timer siden): Treleker hadde vært supert men det er også tekstiler og feks madrass til dagseng/kurv og sånne greier.. Jeg er muligens litt omfintelig på det men både min mor og svigermor er veldig bestemte og sier gjerne ifra om de er uenig i noe eller synes at jeg/vi er "fin på det/tullete" og så får jeg dårlig samvittighet 🙄 Ser folk skriver tøfler/crocs på fødebagpakkelisten - jeg har ikke noen av de, joggesko funker greit eller? Jeg hadde nok vært streng når det gjaldt tekstiler som madrass altså. Takket for tilbudet, men sagt at akkurat disse tingene ønsker dere å ha nye. Du kan jo evnt. vise til denne siden om de syns du er "tullete"... https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/sunnere-bolig/soverom/kast-den-brukte-madrassen-pa-barnerommet/ Ellers skal jeg innrømme at jeg også har takket og smilt for enkelte ting som jeg absolutt ikke har brukt. Svigermor har kommet med noen grelle hjemmestrikket gensere fra 80-tallet. Skjønner dette er nostalgi for henne og gøy å gi oss, og da har det kostet meg lite og bare ta i mot og lagre på loftet. Hun får tro at vi bruker det, men sannheten er at jeg har en mor og bestemor som strikker såå mye nytt og fint - spesielt gensere - at mine barn alltid har hatt mer enn nok av dette. Når det gjelder tøfler/crocks så er det veldig deilig å bare stikke føttene ned i dem. Om du har joggesko til samme formålet så kan det jo gå. Men om det er knyting eller man generelt må bøye seg så kan det blir stress. Blir litt subbing på sykehus. Jeg har noen billige crocks fra Europris som fungerer supert til dette formålet. Påske-egget skrev (16 timer siden): Føler alt blir nye nærmere nå som vi snart er i 2022. Da kan liksom babyene våre komme når som helst🥰 Har ikke planlagt eller pakket noenting, men tenker at så snart nyttårsaften er over blir det mer baby fokus. Jaa samme her. Alt på denne siden av året har vært tanker om jul, avslutning av jobb, jul og jul. Nyåret har føltes laaangt unna. Men vips sitter man her på årets siste dag 😳 Og fokuset skal plutselig rettes mot babygreier. Litt panikk! Men går seg forhåpentligvis naturlig til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 31. desember 2021 #1846 Del Skrevet 31. desember 2021 Takk for tips @Amatariel 😊 Og ja jeg kommer ikke til å gi meg på gamle madrasser altså, blir bare litt oppgitt 😅 Spent på om noen av dere får nyttårsbabyer nå 😁 God nyttårsaften folk (og fostere) 🎉✨🎇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 31. desember 2021 #1847 Del Skrevet 31. desember 2021 Godt nyttår alle sammen! 🎆🎇🤩 Håper alle får en fin og trygg feiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 31. desember 2021 #1848 Del Skrevet 31. desember 2021 Isabel94 skrev (På 30.12.2021 den 20.51): @Amatariel@Parv@SoftKitty Takk for at dere deler deres tanker, dette hjalp på en litt smånervøs førstegangsgravid 😃 Pysj med knapper noteres til meg, og noen heldrakt ullpysjer tror jeg kanskje vi må vurdere. Vi har 2 heldrakt pysj i ull i 50, og Thats it. To ullbodyer i 56.. Men, i verstefall får mannen ordne om vi skulle mangle noe i den minste størrelsen.. eller om jeg mangler noe om jeg må være lenge på sykehuset - det ordner seg nok. Får gå gjennom den baggen og ta ut litt tror jeg 😂🤭 Ingen indikasjoner på at fødsel er nærstående her, så jeg vil tro baby holder seg inne en god stund.. 💗 Baby var nokså liten og slet med å holde tempen oppe den første tiden, så ull var gull å ha med litt av☺️ uansett er det ingen krise om man har med litt mer enn man trenger 😉 vi lå jo på sykehuset i 5 netter og fikk bruk for nesten alt vi hadde med. Mannen frøs dessuten en del og savnet litt varmere klær og ullsokker/tøfler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. januar 2022 Forfatter #1849 Del Skrevet 1. januar 2022 Godt nytt år alle sammen! Tenk nå blir det 2022-babyer for oss som ikke har født enda. Spent på om noen har nyheter fra i natt da 😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 1. januar 2022 #1850 Del Skrevet 1. januar 2022 Nå ble det desember-baby på oss, og han har allerede rukket å bli 11 dager. Prøver å nyte dagene med lille innimellom slagene, selv om jeg innrømmer at det er litt tøft for tiden med en liten som ikke vokser så mye som han burde gjøre. Forhåpentligvis snur det snart, og så blir dagene lettere. Må bare si at denne gruppa har hjulpet mye i ventetiden. Det har vært så godt med et fora for å dele erfaringer, bekymringer og tanker. 💕 Det har vørt kjempespennende å følge alle sammen, og nå nærmer det seg for mange her inne! Godt nytt år til alle sammen ✨❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 1. januar 2022 #1851 Del Skrevet 1. januar 2022 Riktig godt nyttår til alle dere 🌟🌟 Kjenner jeg går inn i det nye året med litt lite energi, litt hodet under armen følelse, men satser på at jeg ikke er den eneste 🙈 Er jo fortsatt noen uker igjen enda, og prøver å minne meg selv på at når barnet kommer får man det slitsomt på helt andre måter. Håper alle holder seg noenlunde friske og raske frem til fødsel - nærmer seg for oss alle nå😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 1. januar 2022 #1852 Del Skrevet 1. januar 2022 Godt nytt år alle sammen 😊🎊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 1. januar 2022 #1853 Del Skrevet 1. januar 2022 godt nyttår ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 3. januar 2022 #1854 Del Skrevet 3. januar 2022 Godt nyttår alle mann. Ønsker dere alle lykke til på innspurten!❤️ Går jeg fullt ut så ender jeg opp med mars-baby, men det er neimen ikke lenge til det heller😄 Fler som pleier å lyse mye på magen og se på responsen?😅 Føler jeg plager babyen noen ganger, men det er så koselig å se han reagere på lyset🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 3. januar 2022 #1855 Del Skrevet 3. januar 2022 Sullamitt skrev (2 timer siden): Godt nyttår alle mann. Ønsker dere alle lykke til på innspurten!❤️ Går jeg fullt ut så ender jeg opp med mars-baby, men det er neimen ikke lenge til det heller😄 Fler som pleier å lyse mye på magen og se på responsen?😅 Føler jeg plager babyen noen ganger, men det er så koselig å se han reagere på lyset🥰 Kan bli mars baby her også, men teller ned til termin 26/02 og så får jeg heller ta det derifra vis baby ikke har kommet Jeg har ikke prøvd å lyse på magen, men kan tenke meg å prøve Hva bruker du? Mobillommelykt? Hvor på magen lyser du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 4. januar 2022 #1856 Del Skrevet 4. januar 2022 Dame1989 skrev (3 timer siden): Kan bli mars baby her også, men teller ned til termin 26/02 og så får jeg heller ta det derifra vis baby ikke har kommet Jeg har ikke prøvd å lyse på magen, men kan tenke meg å prøve Hva bruker du? Mobillommelykt? Hvor på magen lyser du? Jeg bruker det sterkeste lyset på mobilen. Eneste stedet på magen som gir respons hos meg er helt på toppen av magen. Med mye fett ellers på magen og morkaken foran så er kanskje det eneste stedet som lyset treffer gjennom for meg😁 Jeg legger mobilen på magen også venter jeg noen sekunder, kanskje 10, gir det ingen respons så flytter jeg lyset. Skikkelig koselig når magen buler ut rundt lyset😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #1857 Del Skrevet 4. januar 2022 Så gøy med lys da - kanskje jeg må prøve det! Her er det absolutt bevegelser, men det er såpass lite og kort av gangen. Ser andre får fine videoer av masse sprell inni magen, men her er det bare å glemme. Stopper etter kort tid, rekker ikke gjøre klart noe kamera. Er bare så vidt at mannen får kjenne faktisk... Babyen kan være ganske så spretten og vill når jeg sitter i sofaen og ser på TV, men med det samme jeg sier at mannen (eller barna) må komme og kjenne så er det knapt et beskjedent dult som kommer. I dag starter offisielt permisjonen min! Føles veldig bra nå og en skikkelig stor milepæl! Nå var min siste arbeidsdag 27.des da - på grunn av feriedager og 20% sykemelding, men det føles virkelig nå som de ordentlige permisjonsdagene slår inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 4. januar 2022 #1858 Del Skrevet 4. januar 2022 1 hour ago, Amatariel said: Så gøy med lys da - kanskje jeg må prøve det! Her er det absolutt bevegelser, men det er såpass lite og kort av gangen. Ser andre får fine videoer av masse sprell inni magen, men her er det bare å glemme. Stopper etter kort tid, rekker ikke gjøre klart noe kamera. Er bare så vidt at mannen får kjenne faktisk... Babyen kan være ganske så spretten og vill når jeg sitter i sofaen og ser på TV, men med det samme jeg sier at mannen (eller barna) må komme og kjenne så er det knapt et beskjedent dult som kommer. Sånn er det her også, har en aktiv men blyg krabat i magen. Såvidt pappaen får kjenne, og det er stort sett bare å glemme å få tatt noe video, hun slutter i det øyeblikket jeg begynner å filme 🤷🏻♀️ Og starter igjen rett etterpå 😅 Hurra for perm! 🥳 Herlighet nå nærmer det seg altså! Helt sprøtt å tenke på. Jeg går bare og duller nå, vasker tøy og finpakker fødebagen. Endelig skaffa meg amme-bh og ammesinglet, og fant en deilig tynn morgenkåpe på salg jeg skal ha med meg ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 4. januar 2022 #1859 Del Skrevet 4. januar 2022 @Pm07 iiik idag er vi offesielt høygravide 🤩💙 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pm07 Skrevet 4. januar 2022 #1860 Del Skrevet 4. januar 2022 AnanasPåTaco skrev (4 timer siden): @Pm07 iiik idag er vi offesielt høygravide 🤩💙 Ja tenk det 😳 Føler at selve graviditeten har vært lang, men tiden har jo gått fort samtidig😅 Håper den siste tiden går fort!! Driver å tenker på fødebagen om dagen, noe dere tenker dere absolutt ikke ville vært foruten? Og hva var for dere totalt unødvendig?🧐 Regner med man får alt av stelleting til baby der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå