Parv Skrevet 17. september 2021 #1261 Del Skrevet 17. september 2021 Kugres skrev (3 timer siden): @Parv jeg har også begynt å kjenne på halsbrann... Hadde en dag for noen uker siden der det va helt forferdelig! Følte jeg skulle spy hver gang jeg beveget meg pga. den sterke halsbrannen. Fikk heller ikke til å sove med hodet lavt til å starte med, men fant ut at melk fungerte veldig bra for meg for å få det vekk noe. Har ikke så ille halsbrann nå, men har begynt å få milde plager med det igjen, spesielt ved aktivitet og noen ganger når jeg spiser/etter jeg har spist. Har hørt halsbrann bare blir verre og verre, så gleder meg ikke så veldig til det fremover... 😥 Uff, virkelig ikke godt å ha halsbrann altså! Takk for tips angående melk! Det skal jeg prøve. Kjenner antydning til halsbrann også i dag, så får prøve å være forsiktig med kosten fremover. Har vært på apoteket og kjøpt Gaviscon i dag, og det kjennes faktisk ut til å hjelpe. 😃 Heldigvis kjennes kroppen grei ut ellers, og har lite plager. Om det fortsetter slik skal jeg være sjeleglad! Faktisk har jeg endelig kommet skikkelig i gang med trening igjen nå. Håper det bidrar positivt til at kroppen skal spille på lag de siste månedene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 17. september 2021 #1262 Del Skrevet 17. september 2021 @Parv Skriver dessverre under på halsbrann. Får det heldigvis kun om natten, gjerne litt utpå. Var plaget i forrige svangerskap også, men da kom det mye senere. Jeg bruker Galieve, tror det er typ samme som du har kjøpt, er en tyggetablett jeg tar før jeg legger meg. Da er det blåst vekk🙌🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 17. september 2021 #1263 Del Skrevet 17. september 2021 monroe927 skrev (6 minutter siden): @Parv Skriver dessverre under på halsbrann. Får det heldigvis kun om natten, gjerne litt utpå. Var plaget i forrige svangerskap også, men da kom det mye senere. Jeg bruker Galieve, tror det er typ samme som du har kjøpt, er en tyggetablett jeg tar før jeg legger meg. Da er det blåst vekk🙌🙌 Da skal jeg se om jeg finner Galieve jeg og. Greit å prøve noeen alternativer. Babyen har ligget veldig langt oppe i magen også det siste døgnet. kanskje det påvirker det og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 17. september 2021 #1264 Del Skrevet 17. september 2021 @Parv Forrige gang oppsøkte jeg fastlegen før jeg begynte på noe mot det. Han snakket om et hormon (relaxin - eller noe i den duren) som kan gjøre lukkemuskelen opp fra magesekken svakere. Derfor slippes syre opp av magesekken. Veldig plagsomt er det i hvettfall om jeg ikke behandler det, rett og slett vondt. Virker som at det å ligge flatt på rygg trigger veldig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 17. september 2021 #1265 Del Skrevet 17. september 2021 Halsbrann er kjipt, føler med dere! Har hatt det mye utenom graviditet siden jeg har spiserørsbrokk eller hva det heter (reflux kalles det vel ofte). Gikk på medisiner mot det men de kan man ikke ta som gravid. Er 17+1 i dag og har ikke fått noe ennå da, men det kommer nok.. jeg har en del sure oppstøt/"gulp"/brekninger men ikke den brennende smertefølelsen. Det pleide å hjelpe meg å sove med hodet/overkropp høyt og ikke spise så mye før leggetid, helst ingenting de siste timene Også er det jo mye matvarer som gjør det verre.. kaffe, sjokolade, sterk mat, sitrusting osv, vil tro det samme gjelder når det er pga svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 17. september 2021 #1266 Del Skrevet 17. september 2021 @monroe927 ja, har også forstått det slik at det er hormoner som gjør at musklene blir slappere/glattere inkludert denne lukkemuskelen. Veldig plagsomt, og spesielt om man prøver å ligge flatt ja. Jeg sovnet sittende i senga i går, men det ble ubehaglig i lengden, og våknet ut på natta. Det kjentes veldig mye bedre ut da, så jeg prøvde å legge meg ned, men da kom syren igjen med en gang😵 Ble lite søvn i natt, for å si det sånn.. Når det er sagt - jeg er veldig glad det ikke feiler meg verre ting en akkurat dette da. Man skal vel ikke ta for gitt å ha en kropp som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 17. september 2021 #1267 Del Skrevet 17. september 2021 Enig! Spesielt når det lar seg behandle såpass enkelt 👏🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pm07 Skrevet 17. september 2021 #1268 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Idag har vi vært på OUL! Alt sto bra til med lille GUTTEN i magen💙 Vi ble flyttet litt frem og har nå termin den 13/2! Endret 17. september 2021 av Pm07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 17. september 2021 #1269 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) 1 hour ago, Pm07 said: Idag har vi vært på OUL! Alt sto bra til med lille GUTTEN i magen💙 Vi ble flyttet litt frem og har nå termin den 13/2! Gratulerer med overstått OUL 😊💙 Du ble flyttet ganske mye, tror du det stemmer? Bedre å bli flyttet frem enn tilbake da 😊 Endret 17. september 2021 av SoftKitty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pm07 Skrevet 17. september 2021 #1270 Del Skrevet 17. september 2021 SoftKitty skrev (4 timer siden): Gratulerer med overstått OUL 😊💙 Du ble flyttet ganske mye, tror du det stemmer? Bedre å bli flyttet frem enn tilbake da 😊 Takk🥰 Allerede i uke 8 ble jeg på TUL målt til 5 dager lenger enn menstermin tilsa , og det har stemt overens med de andre UL jeg har hatt før OUL. Så nå idag ble jeg egt «bare» satt frem 3 dager mer enn det vi regnet fra før av😆 Om det stemmer er jo en annen sak, ganske sikker på når EL var (testet). Så enten har jeg blitt gravid en uke før antatt (noe jeg tviler på), eller så har lille ligget litt over gjennomsnittet på vekst hele veien! De sier jo at de vokser litt i rykk og napp så💙 Sjelden de kommer på termin uansett, så blir spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 18. september 2021 #1271 Del Skrevet 18. september 2021 Var på ultralyd her om dagen å alt stod bra til med lille❤️ Ny termin 13 februar og det blir en liten gutt💙 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 18. september 2021 #1272 Del Skrevet 18. september 2021 (endret) Gratulerer med fine OUL @AnanasPåTaco og @Pm07! 🥰 Så hyggelig med noen flere gutter til gjengen her 😅💙 Endret 18. september 2021 av Solina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 18. september 2021 #1273 Del Skrevet 18. september 2021 Tusen takk @Solina ❤️ Hadde en skikkelig dårlig opplevelse på ultralydundersøkelsen, så når jeg kom hjem lå jeg bare i senga å gråt i mange timer, trodde først det var for at det var en gutt, men dro til legen min igår og hun syntes også det var veldig dårlig behandling av jordmor, så etter å fått snakket ut med henne om dette så skjønte jeg fort at det ikke var kjønnet som var problemet💙 Ellers har jeg brukt dagen på å fortelle familie og venner om nyheten, deilig å ikke holde det inni seg lenger!👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 18. september 2021 #1274 Del Skrevet 18. september 2021 AnanasPåTaco skrev (2 timer siden): Tusen takk @Solina ❤️ Hadde en skikkelig dårlig opplevelse på ultralydundersøkelsen, så når jeg kom hjem lå jeg bare i senga å gråt i mange timer, trodde først det var for at det var en gutt, men dro til legen min igår og hun syntes også det var veldig dårlig behandling av jordmor, så etter å fått snakket ut med henne om dette så skjønte jeg fort at det ikke var kjønnet som var problemet💙 Ellers har jeg brukt dagen på å fortelle familie og venner om nyheten, deilig å ikke holde det inni seg lenger!👏🏻 Først og fremst - gratulerer så mye med vel gjennomført OUL🙌 Litt av en opplevelse. Det var ikke kjekt å høre at du hadde en litt trøblete opplevelse - og ikke minst godt du fikk snakket med legen din om det💗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 19. september 2021 #1275 Del Skrevet 19. september 2021 Tusen takk @monroe927 ❤️ Går heldigvis bedre nå og enda bedre ble det når tantebarna fikk vite det💙 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pm07 Skrevet 19. september 2021 #1276 Del Skrevet 19. september 2021 AnanasPåTaco skrev (3 timer siden): Tusen takk @monroe927 ❤️ Går heldigvis bedre nå og enda bedre ble det når tantebarna fikk vite det💙 Bra det går bedre, men utrolig trist at du hadde en dårlig opplevelse.. Selv ble jeg bare veldig overrasket over hvor kort tid det tok, har lest at folk flest bruker mellom 30 og 60 min på OUL, men min jm brukte totalt 15 min på både å registrere alt og selve undersøkelsen😅 Hun var litt oppi årene, så regner bare med hun har jobbet lenge og vet godt hva hun skal se etter! Forklarte fint alt underveis og var blid og hyggelig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 22. september 2021 #1277 Del Skrevet 22. september 2021 Lillebror i magen er veldig aktiv om dagen, og starter turntreninga til alle døgnets tider. De siste dagene har jeg faktisk ikke sovet mer enn 3-4 timer per natt, og det begynner å kjennes litt på kroppen når man er i full jobb og et hverdagsliv som skal gå opp. Jeg fungerer greit på dagtid tross lite søvn, men dette kan jo ikke være bra i lengden. Om det fortsetter slik, kommer jeg jo til å bli som en vridd, sur oppvaskklut innen permisjonen starter, og hvis dette er en smakebit på hvordan døgnrytmen til baby vil bli, vet jeg ikke helt hvordan det skal gå 😆 Noen som har erfaringer rundt dette? Formen er jo veldig fin ellers og jeg har ingen krevende arbeidssituasjon, så jeg er egentlig innstilt på å kunne jobbe 100% tiden ut. Er det "innafor" med en sykemelding på bakgrunn av lite søvn etterhvert? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. september 2021 Forfatter #1278 Del Skrevet 22. september 2021 Parv skrev (9 minutter siden): Lillebror i magen er veldig aktiv om dagen, og starter turntreninga til alle døgnets tider. De siste dagene har jeg faktisk ikke sovet mer enn 3-4 timer per natt, og det begynner å kjennes litt på kroppen når man er i full jobb og et hverdagsliv som skal gå opp. Jeg fungerer greit på dagtid tross lite søvn, men dette kan jo ikke være bra i lengden. Om det fortsetter slik, kommer jeg jo til å bli som en vridd, sur oppvaskklut innen permisjonen starter, og hvis dette er en smakebit på hvordan døgnrytmen til baby vil bli, vet jeg ikke helt hvordan det skal gå 😆 Noen som har erfaringer rundt dette? Formen er jo veldig fin ellers og jeg har ingen krevende arbeidssituasjon, så jeg er egentlig innstilt på å kunne jobbe 100% tiden ut. Er det "innafor" med en sykemelding på bakgrunn av lite søvn etterhvert? 😅 Oi såpass! Det er rart å se for seg - her er det så vidt noen svake dult hver kveld. Aldri kjent noe om natten. Men forstår at det er slitsomt når søvn er viktig! Har du en jobb hvor hjemmekontor er mulig? I så fall går det an å få tilrettelagt slik at du kan ta en time hvil/søvn midt på dagen for å ta igjen. Enkelte arbeidsplasser har kanskje et hvilerom også. Jeg pleier ofte slumre litt i lunsjen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 22. september 2021 #1279 Del Skrevet 22. september 2021 Parv skrev (23 minutter siden): Lillebror i magen er veldig aktiv om dagen, og starter turntreninga til alle døgnets tider. De siste dagene har jeg faktisk ikke sovet mer enn 3-4 timer per natt, og det begynner å kjennes litt på kroppen når man er i full jobb og et hverdagsliv som skal gå opp. Jeg fungerer greit på dagtid tross lite søvn, men dette kan jo ikke være bra i lengden. Om det fortsetter slik, kommer jeg jo til å bli som en vridd, sur oppvaskklut innen permisjonen starter, og hvis dette er en smakebit på hvordan døgnrytmen til baby vil bli, vet jeg ikke helt hvordan det skal gå 😆 Noen som har erfaringer rundt dette? Formen er jo veldig fin ellers og jeg har ingen krevende arbeidssituasjon, så jeg er egentlig innstilt på å kunne jobbe 100% tiden ut. Er det "innafor" med en sykemelding på bakgrunn av lite søvn etterhvert? 😅 Jeg har også en veldig aktiv krabat i magen! Hun vekker meg til stadighet gjennom natta og det virker nesten som om hun alltid får fart på seg når jeg skal slappe av eller sove. Jeg har gått tilbake til mer hjemmekontor igjen så jeg kan få litt mer arbeidsro og muligheten til en god hvil i løpet av dagen - det hjelper veldig! Jeg er kun på kontoret når det skal holdes møter som krever fysisk tilstedeværelse, så det blir typ 1-2 dager i uka, men da tar jeg også en rolig stund for meg selv på en bortgjemt sofa i løpet av dagen. Jeg er også innstilt på å stå i jobb 100% frem til permisjon, men det kan hende det må revurderes senere sammen med lege og jordmor på sikt. Jeg har en nokså mentalt krevende jobb, i tillegg til at avdelingen min er ganske underbemannet, så jeg jobber i realiteten ganske mye mer enn 100%. Ville absolutt tro at en sykemelding kan være "innafor" etter hvert, men kanskje ikke på bakgrunn av hyppig nattevåk, men heller at du får det på bakgrunn av utmattelse eller noe lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 22. september 2021 #1280 Del Skrevet 22. september 2021 Parv skrev (1 time siden): Lillebror i magen er veldig aktiv om dagen, og starter turntreninga til alle døgnets tider. De siste dagene har jeg faktisk ikke sovet mer enn 3-4 timer per natt, og det begynner å kjennes litt på kroppen når man er i full jobb og et hverdagsliv som skal gå opp. Jeg fungerer greit på dagtid tross lite søvn, men dette kan jo ikke være bra i lengden. Om det fortsetter slik, kommer jeg jo til å bli som en vridd, sur oppvaskklut innen permisjonen starter, og hvis dette er en smakebit på hvordan døgnrytmen til baby vil bli, vet jeg ikke helt hvordan det skal gå 😆 Noen som har erfaringer rundt dette? Formen er jo veldig fin ellers og jeg har ingen krevende arbeidssituasjon, så jeg er egentlig innstilt på å kunne jobbe 100% tiden ut. Er det "innafor" med en sykemelding på bakgrunn av lite søvn etterhvert? 😅 Kjenner meg godt igjen, har også en krabat som er veeeldig aktiv på de tidspunkt mor tenker å sove😅 Som de andre her nevner er hjemmekontor hvis mulig noe som funker gull for min del. Tar rett og slett en powernap i lunsjen og det gjør stor forskjell. Kjenner liksom energien og konsentrasjonen faller skikkelig etter lunsj hvis jeg ikke får en liten hvil på dagtid😴 Ellers prøver jeg også å legge med tidlig på kvelden, for babyen begynner ikke alltid å sparke med en gang jeg legger meg, så får da mest mulig timer inn mellom slagene😜 Er ikke sikkert aktivitet og søvnmønster til den lille vil være likt hele graviditeten heller. Kanskje endrer det seg etterhvert slik at du ikke blir så forstyrret av bevegelse på natt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå