Eira2020 Skrevet 1. september 2021 #1181 Del Skrevet 1. september 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Dere vet når man stirrer på at vann skal koke eller noe..? Og da tar det eeeviglang tid? Sånn føles det her jeg går og venter på bevegelser innenfra! Så utålmodig! Hver gang jeg sitter, ligger, er i ro så kjenner jeg godt etter. Er det noe der? Nei. Absolutt ingenting. Er 19+3 nå. Men trøster meg med at det plutselig vil komme noe. I følge dagbøkene mine fra tidligere svangerskap så har jeg kjent noe mellom uke 19-20 før. Så er sikkert rett rundt hjørnet. Men akkurat nå føles det som det aldri vil skje noe 😝 Helt ferdig med UL nå, så skal jeg tro på at det faktisk er en baby inni her så bør hun gi seg til kjenne snart (hjelper jo ikke at det ikke vises utenfra at jeg er gravid heller). Kjenner meg veldig igjen i dette 🙈 Jeg er 20+1 i dag og har enda til gode å kjenne noen bevegelser 🥺. Har allerede vært urolig for dette i noen uker nå, siden jeg fikk beskjed på tidlig UL i uke 13 at jeg nok ville kjenne bevegelser tidlig siden morkaken ligger bak mot ryggen. Dette hadde heller ikke forandret seg på ordinær UL i uke 18. I tillegg tok jeg første dose med vaksine fredag som var, så det hadde vært veldig godt med en ny bekreftelse på at det er liv der inne enda kjenner jeg.. Kan man aldri bli ubekymret igjen som gravid/forelder begynner jeg å lure på 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 1. september 2021 #1182 Del Skrevet 1. september 2021 @Parv Jeg velger å heller ta Fox 3, selv om det meste er likt.. tenker det lønner seg… fryktelig kjedelig rett etter vi bestilte 😰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 1. september 2021 #1183 Del Skrevet 1. september 2021 Amatariel skrev (6 timer siden): Er det stor prisforskjell på Fox2 og 3 da @Parv? Det er snakk om 5-600,- kroner, så det er jo ikke all verden. Dessuten er det veldig kjedelig om alle butikkene som fører Fox dumper prisene nå rett etter at vi bestilte. Tenker også på det at garantien på vogna begynner å løpe fra kjøpsdato, og da er det dumt å ha den stående i kjelleren lenger enn nødvendig. @Isabel94 Samme tenker jeg.. at det vil lønne seg den dagen vi selger den igjen, selv om forskjellene er minimale. Barnas hus var veldig snille og lot meg returnere den vi hadde bestilt uten noe ekstra gebyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 1. september 2021 #1184 Del Skrevet 1. september 2021 Kan jeg spørre om hvordan dere opplevde uvi i svangerskapet? Jeg har siden mandag vært øm rundt livmor. Har en pressende/rar følelse. I løpet av ettermiddagen har jeg tenkt på mulig uvi så skal levere en prøve hos fastlegen i morgen. Har ikke noe økt svie ved vannlating, men har liksom en konstant ubehagelig følelse rundt livmor. Tisser jo ofte så vanskelig å vite om det er pga uvi eller graviditet. Kan jo fort være livmoren som tøyer og strekker seg, men greit å sjekke likevel. Kjente dere andre lett ubehag konstant rundt livmoren rundt uke 15? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 1. september 2021 #1185 Del Skrevet 1. september 2021 @Dame1989 Har ikke hatt uvi, men kjenner igjen den ømheten som du beskriver. Jeg hadde det likt rundt uke 14-16 tror jeg, og konkluderte egentlig med at det var livmoren som strakk seg mye på denne tiden. Babyen vokser jo veldig fort på denne tiden! 😅 Tenker det uansett er lurt å utelukke uvi. Har opplevd å hatt UVI uten symptomer utenom graviditet, der det etter hvert ble veldig ømt i nedre del av magen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. september 2021 Forfatter #1186 Del Skrevet 1. september 2021 Parv skrev (2 timer siden): Det er snakk om 5-600,- kroner, så det er jo ikke all verden. Dessuten er det veldig kjedelig om alle butikkene som fører Fox dumper prisene nå rett etter at vi bestilte. Tenker også på det at garantien på vogna begynner å løpe fra kjøpsdato, og da er det dumt å ha den stående i kjelleren lenger enn nødvendig. Ja med så liten prisforskjell så ville jeg nok ha byttet. Ikke for de forskjellene som du nevner er små, men nettopp fordi videresalg vil bli enklere. Jeg har mye erfaring med vognmodeller, og de faller veldig raskt i verdi. Akkurat sånn er de litt som biler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 1. september 2021 #1187 Del Skrevet 1. september 2021 Amatariel skrev (9 minutter siden): Ja med så liten prisforskjell så ville jeg nok ha byttet. Ikke for de forskjellene som du nevner er små, men nettopp fordi videresalg vil bli enklere. Jeg har mye erfaring med vognmodeller, og de faller veldig raskt i verdi. Akkurat sånn er de litt som biler Nettopp det tenker jeg også - det vi betaler ekstra for den nyere modellen får vi nok igjen, tenker jeg. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 1. september 2021 #1188 Del Skrevet 1. september 2021 Parv skrev (1 time siden): @Dame1989 Har ikke hatt uvi, men kjenner igjen den ømheten som du beskriver. Jeg hadde det likt rundt uke 14-16 tror jeg, og konkluderte egentlig med at det var livmoren som strakk seg mye på denne tiden. Babyen vokser jo veldig fort på denne tiden! 😅 Tenker det uansett er lurt å utelukke uvi. Har opplevd å hatt UVI uten symptomer utenom graviditet, der det etter hvert ble veldig ømt i nedre del av magen. Tenker iallefall at vis det ikke er uvi kan jeg konkludere med strekkende livmor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 2. september 2021 #1189 Del Skrevet 2. september 2021 Da var første vaksinedose satt, ingen vei tilbake og jeg klarer forhåpentligvis å skru av hodet nå. Herlighet som hjernen kan kverne, og mammahjernen er kanskje enda litt verre 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 2. september 2021 #1190 Del Skrevet 2. september 2021 @Solina Tok mitt første stikk, dagen etter nye anbefalinger fra FHI. For meg var det en «no brainer». Jeg er såpass enkel at jeg stoler mer på forskere og leger enn den lille delen av magefølelsen min som sa jeg burde vente. Situasjonen er liksom en gang sånn nå at vi ikke vet de langsiktige bivirkningene verken av vaksine eller sykdom - så her må man bare ta et valg i beste mening🥰🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 2. september 2021 #1191 Del Skrevet 2. september 2021 Kom nettopp på at om 14 dager har jeg forhåpentligvis fått vite om det er en jente eller gutt som skjuler seg i magen❤️ Har allerede begynt å strikke mye babyklær, men er jo litt kjedelig å strikke i nøytrale farger, gleder meg til å strikke rosa eller blå💗💙 Håper tiden går fort frem til 16 september! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 2. september 2021 #1192 Del Skrevet 2. september 2021 (endret) Da var det endelig min tur til å se om alt står bra til, og finne ut hvem som skjuler seg i magen 😃 Hiver meg på jentebølgen🎀 Vi synes det er veldig stas med ei jente 💗 Termin flyttet til 2/2-22. Alt så bra ut, men må inn på ekstra kontroll. Morkaka ligger langt ned, ikke helt foran utgangen, men veldig lavt. Så de må sjekke om den flytter seg, hvis ikke blir det planlagt keisersnitt 🙈Får håpe det ordner seg🤞🏻 Lite jeg får gjort med det, men litt skummelt som førstegangsgravid. Får fokusere på at alt er bra med den lille jenta 🎀 Endret 2. september 2021 av Isabel94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2021 Forfatter #1193 Del Skrevet 3. september 2021 Isabel94 skrev (12 timer siden): Termin flyttet til 2/2-22. Oo som den tallnerden jeg kan være syns jeg det var en fin termindato! Får satse på at du føder da, så får barnet et greit personnummer å huske 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 3. september 2021 #1194 Del Skrevet 3. september 2021 @AmatarielJa, det hadde vært en veldig fin dato! 😃 Synd de fleste ikke føder på termindato, hehe ❤️ Innstiller meg på overtid, som førstegangsgravid, og med en mor som er igangsatt fire av fire fødsler 🙈😎 hehe 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2021 Forfatter #1195 Del Skrevet 3. september 2021 Isabel94 skrev (3 minutter siden): @AmatarielJa, det hadde vært en veldig fin dato! 😃 Synd de fleste ikke føder på termindato, hehe ❤️ Innstiller meg på overtid, som førstegangsgravid, og med en mor som er igangsatt fire av fire fødsler 🙈😎 hehe 🥰 Alltid lurt å innstille seg på overtid, så får man ikke en kjedelig ekstra ventetid. Men vil bare skyte inn at min mor ble satt i gang på overtid med meg og mine to søsken - mens jeg derimot hadde hurtigfødsel tre dager før termin med min nr.1 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 3. september 2021 #1196 Del Skrevet 3. september 2021 @Amatariel Får håpe jeg også klarer å sette igang naturlig, og at morkaka flytter seg. 🤞🏻 Fint å høre at det ikke nødvendigvis er arvelig 😃 Blir spennende 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 3. september 2021 #1197 Del Skrevet 3. september 2021 Ganske sikker på at jeg som mammas første baby ble født akkurat på det mamma mente var termindato (tror hun fikk et par dager forskjellig satt som offisiell UL men insisterer fremdeles på at sin egen var riktig og tror egentlig på henne der), så det kan skje 😊 Men søsken etter det kom litt på overtid om jeg husker riktig. 2/2-22 hadde jo vært så kul dato 😄 Jeg håper litt på 22/2-22 her hehe (27/2 er menstermin) men sjansen er vel liten for det. Vi har ennå ikke kjøpt inn noe som helst til baby (er 15+1 i dag) og tenker vente til etter OUL uannsett, men har jo begynt å kikke litt på nett. Spesielt barnevogn virker jo umulig, det er jo så mange og jeg forstår ikke hva som er bra og ikke.. Bor i Oslo så trenger vel ikke akkurat noen terrengvogn vil bare ha en som passer i bilen og på kollektivtransport, og som ser ok ut, god kvalitet, lett å trille/styre...og behagelig for baby.. ("bare" 😄 ) Både jeg og mannen er normal i høyde (170 og 184) så antar de fleste vil passe sånn sett. Hvordan kom dere frem til at dere vil ha Bugaboo Fox2/3? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 3. september 2021 #1198 Del Skrevet 3. september 2021 @SoftKitty Så gøy å høre! Prøver å forberede hodet litt på at jeg har null kontroll - og fort kan gå over tiden 🙈hehe, så får vi se😃 22/2 er jo også veldig fin dato 😃💕 Helt greit å vente til man er lenger på vei, og vet litt mer. Synes alt ble mye mer virkelig nå på OUL🥰 Dere har god tid, og lager man en liten liste så går innkjøpene fort.. Vi hadde plutselig seng, barnevogn, tripptrapp, badebalje bestilt eller i hus på ei litta uke 😂 For min del ble jeg sikker da jeg prøvde den i butikken. Den var så lett og god å styre, enkel å klappe sammen (!!), tar liten plass i bilen, og en lett vogn. Dersom vi hadde vært høyere - vi er begge under 170, så hadde nok Stokke vogn vært aktuell tror jeg. For Fox er litt lav, spesielt med Bagdelen. Stokke vognen er også en veldig fin byvogn, så tror jeg ville sjekket ut både den og Fox 💕 Er nok litt preferanse sak, hva man liker best, så å dra å prøve litt er nok lurt 😃 Vanskelig valg… glad jeg og mannen ble så enige i butikken 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 3. september 2021 #1199 Del Skrevet 3. september 2021 Da har jeg også endelig fått vært på UL 🥰 Ble satt to dager tilbake og har termindato 2/2-22. Eeeeelsker datoen! 😂🤓😍 Lille var veldig aktiv, men også litt sjenert. Ville IKKE vise seg fram i det hele tatt. Så vi får vente i spenning til uke 32, da skal jeg visst tilbake på ny ultralyd 🙈Alt så heldigvis veldig bra ut, noe som er det viktigste! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 3. september 2021 #1200 Del Skrevet 3. september 2021 @SaiSå gøy med samme termin på oss etter OUL 😃 Jeg skal også tilbake i uke 32 💕 Så godt å høre at alt så bra ut! 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå