Gå til innhold

Taylor Swift-tråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min absolutt favorittlåt er Would've Could've Should've, som helt tydelig er om John Mayer. Den sterkeste låten Taylor har både skrevet og fremført, syns jeg. 

High Infidelity spekuleres det litt i på Reddit, er den om Calvin Harris f. eks? 

Tenker at mange sier Taylor har satt seg selv i en offerrolle med alle mennene hun har datet. Men jeg tenker mye på hvor ung hun egentlig har vært store deler av sin karriere. Hun var 16 år da karrieren begynte å ta av!

Så de første 4-5 årene i hennes karriere var hun knapt ute av tenårene, og forhold med John Mayer og Jake Gyllenhaal hadde nok blitt mindre akseptert i dag. Would've Could've Should've er et glitrende eksempel på at det forholdet var helt feil, og preger Taylor i dag (hun er nå like gammel som John Mayer var da de datet).

Ellers syns jeg albumet er kanskje hennes beste. NRK-anmelderen har virkelig ikke skjønt kompleksiteten i låtskrivingen hennes.

Anonymkode: b490c...0ce

Veldig enig i mye av dette! Har selv vært i et forhold med stor aldersforskjell når jeg var tenåring, og mine reaksjon etter bruddet var definitivt barnslige og umoden. Jeg var tross alt fortsatt bare en tenåring. Nå er jeg eldre enn det han var på det tidspunktet vi var sammen, og man skjønner nå hvor galt det forholdet var. 

Anonymkode: 64874...926

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig enig i mye av dette! Har selv vært i et forhold med stor aldersforskjell når jeg var tenåring, og mine reaksjon etter bruddet var definitivt barnslige og umoden. Jeg var tross alt fortsatt bare en tenåring. Nå er jeg eldre enn det han var på det tidspunktet vi var sammen, og man skjønner nå hvor galt det forholdet var. 

Anonymkode: 64874...926

Syns hun sier så mye med få ord, som f. eks. «Memories feels like weapons»

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo først rekorden «biggest opening day» og nå «biggest opening week»

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adele on Taylor Swift in a recent interview -  “I think Taylor’s one of the greatest songwriters of our generation. I will definitely give it a listen. She’s fun, she makes a release fun.”

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort, og spesielt med tanke på at Taylor fjernet all musikken sin fra Spotify i flere år. Hun har, etter at hun gjorde musikken sin tilgjengelig på Spotify, klart å gjøre dette:

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare tipse om de to podcastene "Business wars" og "Sounds like a cult". Den første har fire episodet om hele historien til Taylor, og opprøret hennes mot musikkindiustrien, og den andre har en morsom episode fansen hennes :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor har åtte album på billboard hot 200 per i dag. Gleder meg til å se hvordan billboard-listene ser ut i en neste uke... 

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om hun klarer å oppnå dette, men for en bragd om det skjer!

 

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om sangen Maroon:

She’s describing all the different ways of the color and shades of maroon. Starts with the rosé (a shade of maroon) from there she says “Burgundy“ on my T-shirt when you splashed your wine into me, “and how the blood rushed to my cheeks“ (she’s blushing) so scarlet, it was maroon. Scarlet being another word to describe the color maroon. “The mark they saw on my collarbone” which would be a hickey which is the color maroon, “ The rust that grew between telephones” another way to describe The color of rust, rust being a shade of maroon, “The lips I used to call home” so scarlet, it was maroon, which is describing her infamous red lips.

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Taylor har åtte album på billboard hot 200 per i dag. Gleder meg til å se hvordan billboard-listene ser ut i en neste uke... 

 

Anonymkode: d1e14...ddb

Det er en stor prestasjon å ha så mange album på billboard 200 (et av albumene ble utgitt for 12 (!) år siden), men det er likevel med en viss bismak når man vet hvem som tjener penger på dette. Håper hun gir ut 1989 og Speak Now (Taylor's version) om ikke så altfor lenge. 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justin Vernon fra indiebandet Bon Iver, som Taylor har samarbeidet med:

 

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 23.56):

Litt om sangen Maroon:

She’s describing all the different ways of the color and shades of maroon. Starts with the rosé (a shade of maroon) from there she says “Burgundy“ on my T-shirt when you splashed your wine into me, “and how the blood rushed to my cheeks“ (she’s blushing) so scarlet, it was maroon. Scarlet being another word to describe the color maroon. “The mark they saw on my collarbone” which would be a hickey which is the color maroon, “ The rust that grew between telephones” another way to describe The color of rust, rust being a shade of maroon, “The lips I used to call home” so scarlet, it was maroon, which is describing her infamous red lips.

Anonymkode: d1e14...ddb

Men det gir jo lite mening å kalle sine egne lepper "hjemme"😅

Anonymkode: 448ff...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det gir jo lite mening å kalle sine egne lepper "hjemme"😅

Anonymkode: 448ff...3fa

Haha, ikke sant. Det siktes nok til en som heter Joe😄

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...