Gå til innhold

Taylor Swift-tråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ireko skrev (21 minutter siden):

Jeg har nye favoritter hver dag 😅 Men to låter jeg foreløpig ikke elsker er Karma og Paris. De er ikke dårlige, men jeg skipper dem uten problemer. Elsker resten av albumet!

Samme her😄

Karma var heller ikke min favoritt i starten, men da jeg undersøkte teksten så begynte jeg å like den.

Spider boy, king of thieves
Weave your little webs of opacity
My pennies made your crown
Trick me once, trick me twice
Don't you know the cash ain't the only prize?
It's coming back around 

Og:

Karma is a cat purring in my lap 'cause it loves me 😅

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes hele anmeldelsen er useriøs. For det første har hun fått strålende kritikker av langt mer respekterte magasiner.

Samme anmelder ga evermore terningkast 3 for to år siden. Nå skriver han plutselig at evermore var bra.

Og som andre skriver: at han trekker fram Shake it off som en av hennes beste sier bare litt om hvor lite han har lyttet til Swift sin gamle musikk. For den sangen er kanskje en av hennes aller aller dårligste.

Personlig synes jeg hennes aller beste låtskriving finnes på Red. Her er veldig mange enige med meg. Red står igjen i musikkhistorie. Kanskje et av de viktigste album de siste 20 år uansett artist, og rent lyrisk kanskje DET beste. Så det at Swift på 2010-tallet skrev intetsigende kjærlighetslåter er en helt hårreisende påstand. Kjærlighetslåter - ja, men intetsigende? NEI.

Anonymkode: 38f87...042

Enig! For øvrig, hvilke artister som ikke skriver om kjærlighet og relasjoner? Kan ikke nevne et band eller artist som ikke skriver om dette. Taylor er en strålende låtskriver og poet. 

Det er forskjell på simple kjærlighetslåter og låter som dette:

 

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Enig! For øvrig, hvilke artister som ikke skriver om kjærlighet og relasjoner? Kan ikke nevne et band eller artist som ikke skriver om dette. Taylor er en strålende låtskriver og poet. 

Det er forskjell på simple kjærlighetslåter og låter som dette:

 

 

Anonymkode: d1e14...ddb

Nettopp. Men hvis du er ung, pen og kvinne er visst kjærlighetssangene du skriver automatisk simple.

Anonymkode: 38f87...042

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nettopp. Men hvis du er ung, pen og kvinne er visst kjærlighetssangene du skriver automatisk simple.

Anonymkode: 38f87...042

Leste et intervju med Jack Antonoff hvor har forklarte hvorfor han foretrekker kvinnelige låtskrivere/musikere:

«The fact that Antonoff works pretty much exclusively with female artists is no coincidence. “In no way do I feel like a woman,” he says. “I feel very male. But when I’m writing I don’t think about Lou Reed or Bowie. I think about Kate Bush, Björk, Fiona Apple. I’ve always been extremely drawn to female artists who are being brutally honest. That is so much more attractive to me than a lot of the weird paths certain male songwriters lead you down, that hide and mask emotions.”
 

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå at Taylor slipper ut en ny musikkvideo i morgen👏

image.thumb.jpeg.11c43df5b86f5992952b4e5228786a13.jpeg

image.thumb.jpeg.e681058afc9f8c65a34c99bc32d0b420.jpeg

Anonymkode: d1e14...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes hele anmeldelsen er useriøs. For det første har hun fått strålende kritikker av langt mer respekterte magasiner.

Samme anmelder ga evermore terningkast 3 for to år siden. Nå skriver han plutselig at evermore var bra.

Og som andre skriver: at han trekker fram Shake it off som en av hennes beste sier bare litt om hvor lite han har lyttet til Swift sin gamle musikk. For den sangen er kanskje en av hennes aller aller dårligste.

Personlig synes jeg hennes aller beste låtskriving finnes på Red. Her er veldig mange enige med meg. Red står igjen i musikkhistorie. Kanskje et av de viktigste album de siste 20 år uansett artist, og rent lyrisk kanskje DET beste. Så det at Swift på 2010-tallet skrev intetsigende kjærlighetslåter er en helt hårreisende påstand. Kjærlighetslåter - ja, men intetsigende? NEI.

Anonymkode: 38f87...042

Han er en gjøk. Gjengen fra Stjernepose på P13 (mye mer kred-folk) spiller Taylor hele tiden, og digger indie/americana-stilen hennes. En av gjesteprogramlederne der (husker ikke hva han het), ga henne karakteristikker som "vår tids beste låtskriver", overgår Bruce S en høy gang osv osv. De gikk gjennom feiden med Damon Albarn i et av programmene, og hyllet Red som et av de mest undervurderte albumene som var produsert, og spes All too well som en stjernelåt. Jeg er helt enig!! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste nå at Taylor slipper ut en ny musikkvideo i morgen👏

image.thumb.jpeg.11c43df5b86f5992952b4e5228786a13.jpeg

image.thumb.jpeg.e681058afc9f8c65a34c99bc32d0b420.jpeg

Anonymkode: d1e14...ddb

La oss håpe den ikke bidrar til videre stigmatisering av tjukke mennesker, slik Anti Hero gjør... Ble så sykt skuffa.

Anonymkode: b9634...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

La oss håpe den ikke bidrar til videre stigmatisering av tjukke mennesker, slik Anti Hero gjør... Ble så sykt skuffa.

Anonymkode: b9634...a91

Den gjør jo ikke det. Poenget er den indre kampen - som alle har uansett størrelse. 

Anonymkode: 64874...926

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den gjør jo ikke det. Poenget er den indre kampen - som alle har uansett størrelse. 

Anonymkode: 64874...926

Den viser at å være tjukk er det verste som finnes. At å se ut som meg er Taylors verste mareritt. Det bidrar til vektstigma og fettfobi. 
 

Jeg synes hun er helt fantastisk, men den videoen er faktisk skadelig. Og vi må kunne snakke om når folk gjør feil, for det gjør vi alle. 

Anonymkode: b9634...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den viser at å være tjukk er det verste som finnes. At å se ut som meg er Taylors verste mareritt. Det bidrar til vektstigma og fettfobi. 
 

Jeg synes hun er helt fantastisk, men den videoen er faktisk skadelig. Og vi må kunne snakke om når folk gjør feil, for det gjør vi alle. 

Anonymkode: b9634...a91

Dette er så syltynt argument. Hun lider/led av spiseforstyrrelse, og det medfølger forvrengt kroppsbilde. Det er det videoen viser, ikke hat mot overvektige. Å mene det er fettfobi er å strekke strikken langt.

Anonymkode: 64874...926

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den viser at å være tjukk er det verste som finnes. At å se ut som meg er Taylors verste mareritt. Det bidrar til vektstigma og fettfobi. 
 

Jeg synes hun er helt fantastisk, men den videoen er faktisk skadelig. Og vi må kunne snakke om når folk gjør feil, for det gjør vi alle. 

Anonymkode: b9634...a91

Jeg mener du misforstår videoen helt. Jeg har selv litt for mange kilo på kroppen, så det er sagt. Jeg forstår videoen til å handle om Taylors indre demoner, om hennes "tidligere jeg"/tynntynn popstjerne som levde glam-livet, hvordan hun følte seg sammen med andre (for stor, for høy, for klossete, for usikker), og at de fortsatt er en del av henne men at hun har kommet til ro med seg selv. Har du sett filmen miss americana? Sett i sammenheng med hennes uttalelser her ift kropp/utseende/spiseforstyrrelser så forstår jeg absolutt ikke denne videoen som noe fatshaming...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (1 time siden):

Jeg mener du misforstår videoen helt. Jeg har selv litt for mange kilo på kroppen, så det er sagt. Jeg forstår videoen til å handle om Taylors indre demoner, om hennes "tidligere jeg"/tynntynn popstjerne som levde glam-livet, hvordan hun følte seg sammen med andre (for stor, for høy, for klossete, for usikker), og at de fortsatt er en del av henne men at hun har kommet til ro med seg selv. Har du sett filmen miss americana? Sett i sammenheng med hennes uttalelser her ift kropp/utseende/spiseforstyrrelser så forstår jeg absolutt ikke denne videoen som noe fatshaming...

Jeg skjønner begge sider. Men uansett hvordan man vrir og vender på det så fremstår feit som det verste en person kan være. Det er marerittet. Og vi kan jo alle kjenne oss igjen i det, ingen vil være tjukk. Jeg har vært både tjukk og tynn, og det er ikke gøy at marerittet til folk er å se ut som jeg gjorde da jeg var tjukk. Men jeg skjønner poenget til Taylor, det er jo bare sånn samfunnet er. Det kan imidlertid være sårt for overvektige å kjenne på det. 

Anonymkode: 64b40...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min absolutt favorittlåt er Would've Could've Should've, som helt tydelig er om John Mayer. Den sterkeste låten Taylor har både skrevet og fremført, syns jeg. 

High Infidelity spekuleres det litt i på Reddit, er den om Calvin Harris f. eks? 

Tenker at mange sier Taylor har satt seg selv i en offerrolle med alle mennene hun har datet. Men jeg tenker mye på hvor ung hun egentlig har vært store deler av sin karriere. Hun var 16 år da karrieren begynte å ta av!

Så de første 4-5 årene i hennes karriere var hun knapt ute av tenårene, og forhold med John Mayer og Jake Gyllenhaal hadde nok blitt mindre akseptert i dag. Would've Could've Should've er et glitrende eksempel på at det forholdet var helt feil, og preger Taylor i dag (hun er nå like gammel som John Mayer var da de datet).

Ellers syns jeg albumet er kanskje hennes beste. NRK-anmelderen har virkelig ikke skjønt kompleksiteten i låtskrivingen hennes.

Anonymkode: b490c...0ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Min absolutt favorittlåt er Would've Could've Should've, som helt tydelig er om John Mayer. Den sterkeste låten Taylor har både skrevet og fremført, syns jeg. 

High Infidelity spekuleres det litt i på Reddit, er den om Calvin Harris f. eks? 

Tenker at mange sier Taylor har satt seg selv i en offerrolle med alle mennene hun har datet. Men jeg tenker mye på hvor ung hun egentlig har vært store deler av sin karriere. Hun var 16 år da karrieren begynte å ta av!

Så de første 4-5 årene i hennes karriere var hun knapt ute av tenårene, og forhold med John Mayer og Jake Gyllenhaal hadde nok blitt mindre akseptert i dag. Would've Could've Should've er et glitrende eksempel på at det forholdet var helt feil, og preger Taylor i dag (hun er nå like gammel som John Mayer var da de datet).

Ellers syns jeg albumet er kanskje hennes beste. NRK-anmelderen har virkelig ikke skjønt kompleksiteten i låtskrivingen hennes.

Anonymkode: b490c...0ce

Det er en sterk og trist låt, og veldig godt skrevet. Syns det er en av de tristeste låtene hun har laget, når du virkelig lytter til låten… 

Når det gjelder hvem låtene handler om, er jeg enig i hva denne musikkjournalisten skriver: 

“Each version feels like it’s all her, because this isn’t really a song about a boy - never was. It’s about a girl, her piano, her memory, and her refusal to surrender her most painful secrets, even when it’s tempting to forget.” — Rob sheff on All Too Well for Rolling Stone

 

Anonymkode: d1e14...ddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...