Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om folk blir så sjokkert, men.. det er dårlig renhold der😅 Jeg jobber på kontoret i byggebransjen, så er vel bare sånn.🤷🏻‍♀️ Kjøkkenet tas som regel etter hver lunsj (men ikke alltid😅), toalettet mer sjeldent og kontorene vaskes/støvesuges vel nesten aldri 😬

Anonymkode: 60be7...4c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vet ikke om folk blir så sjokkert, men.. det er dårlig renhold der😅 Jeg jobber på kontoret i byggebransjen, så er vel bare sånn.🤷🏻‍♀️ Kjøkkenet tas som regel etter hver lunsj (men ikke alltid😅), toalettet mer sjeldent og kontorene vaskes/støvesuges vel nesten aldri 😬

Har lagt merke til at sjefen vår setter oppvaskmaskinen på 45 grader og 30 minutter bare 🤮 alt for å spare penger 

• Liker 1
Skrevet

Kunnskapsbedrift i staten: ingenting å melde. Ingen sløsing med tid, fine ledere som tar gode avgjørelser, interessante og utviklende oppgaver, alle hjelper hverandre og trives, sykefraværet er veldig lavt. Vet at ikke alle kan ta den høyere utdanningen som kreves for å få jobb der, så vet jeg er privilegert. Men husk at utdanning lønner seg folkens! 

Anonymkode: 02d8c...af5

• Liker 1
Skrevet

Jobbet i matbutikk som hadde salatbar som vi ansatte skjærte opp til og stekte kylling og kjøttdeig til. Siden denne butikken ikke ville kaste mat måtte vi ofte steke utgått kylling og legge i disken🤢Håper ingen ble syke

Anonymkode: 965d6...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har lagt merke til at sjefen vår setter oppvaskmaskinen på 45 grader og 30 minutter bare 🤮 alt for å spare penger 

Oi, det har jeg ikke sjekket hos oss🙈 Men pleier å være en av damene som tar kjøkkenet, så tror ikke sjefen selv setter på oppvaskmaskinen. Men stemmer nok at det ikke er vaskepersonale her for å spare penger 

Skrevet

Jobber i skolen. 

Fylkeskommunene har kjøpt inn et datasystem til enorme summer som ikke fungerer til skolebruk. Fordi det er ikke laget til skolebruk. 

Så ekskursjoner, aktivitetsdager, språkturer, dagsturer, skidager osv må avlyses fordi det ikke går inn i datasystemet. 

Jeg har meldt inn brudd på personvernet til selskapet, fikk da svar tilbake med behandlingstid på 3mnd.  Sendte mailen på ny til selskapet, med datatilsynet som kopi. Brått da skulle det ordnes samme dag.. 

Vi har prøvd å få en ekstra vurderingsskala i systemet, da vi bare fikk en skala, og den kun hadde hele karakterer. Viste seg at fylket kun kan ta opp 3 ønsker med selskapet hvert halvår. Så vurderingsskalaene måtte vente i 12mnd, fordi fylket hadde 6 saker med høyere prioritert til dataselskapet. 

Osv osv. 

Det verste er at selskapet nå lyser ut stillinger. Hvor de skriver om sitt fleksible system, hvordan det er tilpasset brukeren og alle brukerne er så tilfredse. 🤪

Anonymkode: 827cf...c18

• Liker 5
Skrevet
On 5/4/2021 at 6:36 AM, AnonymBruker said:

Bakeri: sæd i brøddeig.

Fi.....F A E N :bond:

Skrevet
Outlander skrev (17 minutter siden):

Fi.....F A E N :bond:

Det må jo være en spøk 

• Liker 3
Skrevet

Ikke direkte arbeidsplass men.. Vi tok på oss det å være fosterhjem midlertidig, med muligheten for å bli varige. 

Kvinnen fra fosterhjem avdelingen som skulle godkjenne oss var rett og slett vemmelig fra første samtale. 

Vi fikk servert det at vi måtte ikke tro at vi var noe fordi det var også andre som hadde meldt seg ang dette aktuelle barnet. 

Hun var uforskammet og ekkel. Det var tydelig at hun hadde hatt en annen tanke ang hvor dette barnet skulle. 

Det er fælt å innrømme det men hun gjorde det så ubehagelig at vi kastet inn håndkleet. Og da kom det frem at disse andre var ikke engang reelle. 

Hun virket ut som hun hersket og styrte rundt bare fordi hun kunne. Men null tanker på barnets beste. 

Kommunen her er kjent for at det er få fosterhjem som melder seg, dette skjønner vi godt etter erfaringen med denne kvinnen. 

Anonymkode: 0c196...d20

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jobber i skolen. 

Fylkeskommunene har kjøpt inn et datasystem til enorme summer som ikke fungerer til skolebruk. Fordi det er ikke laget til skolebruk. 

Ja, er det Visma in school eller? Helt ubrukelig system der man stort sett uansett bruker Its Learning

Anonymkode: 0d129...338

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er det Visma in school eller? Helt ubrukelig system der man stort sett uansett bruker Its Learning

Anonymkode: 0d129...338

Ja. Visma. 

Fylkeskommunen har sagt opp avtalen med itslearning. Så det har vi ikke lenger. 

Så nå er det teams - som er utviklet for team, altså organisasjoner hvor folk er likestilte. Ikke skoler. 

Og ViS. Som opprinnelig er et lønningssystem. 

Juhei som det går...  

Mye kan sier om itslearning, som jo var gammelt selv for 10 år siden. Men det funket jo til en skolehverdag, til bruken vår. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Visma. 

Fylkeskommunen har sagt opp avtalen med itslearning. Så det har vi ikke lenger. 

Så nå er det teams - som er utviklet for team, altså organisasjoner hvor folk er likestilte. Ikke skoler. 

Og ViS. Som opprinnelig er et lønningssystem. 

Juhei som det går...  

Mye kan sier om itslearning, som jo var gammelt selv for 10 år siden. Men det funket jo til en skolehverdag, til bruken vår. 

Etter Mamut ble til Visma har Visma dessverre ikke levert programvare/systemer som er brukbare til noe som helst ...

Endret av PetterKanin
Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Etter Mamut ble til Visma har de ikke levert programvare/systemer som er brukbare til noe som helst. Regnskapsprogrammet duger ikke til regnskap lengre engang...

Det rareste med visma er at man ikke kan se hvordan programmet ser ut for dem med lavere tilgang enn man selv. 

Så ledelsen aner ikke hvordan visma ser ut for oss lærere. Vi lærere aner ikke hvordan det ser ut for elevene. Osv. Ledelsen aner ikke hvilke tilganger vi har,  hvilke redigeringsmuligheter vi har. For vis sier til dem at vi lærere kan redigere på diverse ting, og dermed tror jo ledelsen at vi kan det, men dette stemmer jo ikke..

Jeg var i møte med fylkeskommunen ang noe problemer med systemet. Og for at de skulle se hvordan det så ut for oss lærere, så måtte jeg dele skjermen min i møtet. 

Jeg trodde at det (ihvertfall) siden årtusenskiftet var standard at man kunne velge å se en programvare slik den så ut for dem med mindre rettigheter enn seg selv... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet alene og i min jobb må jeg finne vikar for meg selv m jeg eller barna blir syke.

Du får utdelt en vikarliste, så da er det bare å begynne å ta kontakt. Jeg har null kontroll på om vikarene blir brukt andre steder, så kan gjerne komme til bunnen av lista uten og ha fått vikar. Kjempe fint når du ligger meg omgangssyke. 

Leste gjennom kontrakten min der det stod" ta kontakt med nærmeste leder ved sykdom"  så etter det nektet jeg å finne vikar. Da dukket de opp med ny kontrakt etter et par dager. Jeg nektet å skrive under

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 8.54):

For noe tull, er så lei sånne folk som dere. 

Anonymkode: 88e33...5ef

Det er bare tull. Jobber selv i barnehage og ikke snakk om at en ufaglærte følger opp barn som trenger en som har utdanningen. 

Grunnen til at barn ikke blir fulgt  opp er foreldre som ikke ser problemet og drenerer saken. Her fyker det ut ukentlige bekymringsmeldinger fordi foreldrene ikke forstår at barna trenger hjelp. 

Anonymkode: fe8e7...154

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke direkte arbeidsplass men.. Vi tok på oss det å være fosterhjem midlertidig, med muligheten for å bli varige. 

Kvinnen fra fosterhjem avdelingen som skulle godkjenne oss var rett og slett vemmelig fra første samtale. 

Vi fikk servert det at vi måtte ikke tro at vi var noe fordi det var også andre som hadde meldt seg ang dette aktuelle barnet. 

Hun var uforskammet og ekkel. Det var tydelig at hun hadde hatt en annen tanke ang hvor dette barnet skulle. 

Det er fælt å innrømme det men hun gjorde det så ubehagelig at vi kastet inn håndkleet. Og da kom det frem at disse andre var ikke engang reelle. 

Hun virket ut som hun hersket og styrte rundt bare fordi hun kunne. Men null tanker på barnets beste. 

Kommunen her er kjent for at det er få fosterhjem som melder seg, dette skjønner vi godt etter erfaringen med denne kvinnen. 

Anonymkode: 0c196...d20

Stakkars barn 💔

Anonymkode: dbcbb...f18

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

På intervjuet ble jeg spurt om hvor mange enheter med alkohol jeg drikker i uken🤭

Dette var i det danske helsevesen

Anonymkode: 2e94d...9dd

• Liker 1
Skrevet

Jobber i helsevesen: for mye og ensidig fokus på å ekspedere saker. Ingen i ledelsen bryr seg om kvaliteten på behandlingen. Nyutdannete får ansvar for uhyre kompliserte saker. Og står alene med det…

Anonymkode: 0e272...6d7

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber i helsevesen: for mye og ensidig fokus på å ekspedere saker. Ingen i ledelsen bryr seg om kvaliteten på behandlingen. Nyutdannete får ansvar for uhyre kompliserte saker. Og står alene med det…

Anonymkode: 0e272...6d7

Det er også min opplevelse av det i Norge

Anonymkode: 2e94d...9dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...