Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 21.30):

Eleven har assistent, men de vet ikke hva de skal gjøre med det. Denne eleven burde hatt en vernepleier på seg 100%. Syns virkelig synd på de andre elevene, ja. En gang måtte jeg ta noen elever ut i gangen for å forklare dem noe til en oppgave, for vi hørte ikke hverandre når vi snakket. 

Anonymkode: 25888...681

Det er helt sykt. Arbeidsmiljøloven gjelder ikke for barn🙃

Anonymkode: 4a6f8...b05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber ekstra i hjemmetjenesten... er utrolig glad i jobben min som helsearbeider... Men har dessverre opplevd veldig dårlig arbeidsmiljø... dritte kolleger skal jeg si... Det er en helsefagarbeider med over 25 års erfaring , hun prøver  hele tiden rakke ned på meg, snakke negativ når jeg er tilstede og er alltid etter meg... Og så er det også en kvinnelig sykepleier med over 20 års erfaring som hele tiden mistenkeliggjøre meg ...  I tillegg er det en ekkel mannlig kollega/helsearbeider i 50-årene som tror arbeidssted er sjekkested... Jeg er veldig glad i jobben min som helsearbeider og ønsker å jobbe i hjemmetjenesten, bidra og gjør forskjell... Men det er umulig med dritte kolleger.... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 21.55):

Jobber i en lederstilling i en kommune. Det er enorm forskjell på hva man gjør.

En kan ha masse oppgaver og ansvar, de har gjerne lavere lønn. Andre kunne dratt på ferie i 8 måneder uten at noen hadde merker noe. Disse er ofte veldig høyt lønna.

Om folk var klar over hvor liten oversikt man har på regnskap og hvor lett man slipper unna med rent surr og pengebruk på ting til en selv f.eks tror jeg mange ville fått sjokk. Mange som er ansatt for å forvalte rutiner og regelverk kan ingenting om det og gjør bare det man selv tenker er greit.

Altfor mange har en rådgiver/førstekonsulent som er ansatt etter at man oppdager at man ikke kan noe som egentlig gjør jobben…

Det er også urovekkende hvor mange som får jobbene sine på kjennskap og vennskap, og som har lojalitet (rævslikking) som viktigste egenskap.

Folk ville som sagt fått sjokk om man var klar over hvor mange kommunale ledere det faktisk er og hva de egentlig gjør..

Anonymkode: 219ca...1c4

Skal ikke avskrive denne sannheten altså, men for meg som har jobbet i større kommuner og Oslo så kjenner jeg absolutt ikke dette igjen heldigvis. Selv om det absolutt skjer ting som er sløvt/en er uenig i osv. 

Surr og pengebruk til en selv er korrupsjon, og oppdages etterhvert gjennom budsjett/varsling/kommunerevisjon forhåpentligvis. Er jo lov å varsle anonymt ;) 

Mente du at lederne ansetter egen rådgiver når de oppdager at de ikke kan jobben?

Men ja, husker jeg leste at var det Karasjok eller Kautokeino....ja, det var iallefall helt Texas i politisk ledelse/administrasjon - og folk fikk vedtak, og i i barnevern på POST IT 😐

POST IT 🤣😬🙈

Jeg tror man kunne sendt opp hvem som helst opp dit ett år for å rydde i forvaltningen - samtlige hadde nok gjort en langt bedre jobb. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 11.57):

Jeg har jobbet som konsulent i flere viktige offentlige instanser.

* Hvert eneste sted har det vært et klart flertall av folk som aldri ville ha fått jobb i det private. De gjør for lite og når de gjør noe jobber de for sakte.

* De har resultatmål i det offentlige, men de er så lave at du omtrent ikke behøver å jobbe for å oppnå dem. Sammenlignet med det private.

* Alle beslutninger må tas i møter hvor alle skal involveres, mens bare ca 10% i rommet er relevante og deltar i diskusjonene.

* Det er mye kakepauser. Alt skal feires. Hver uke. Det resulterer som regel i minst en times tid innefektivitet i hele avdelingen hver eneste gang.

* Vi kunne spart milliardbeløp hvis vi stilte de samme kravene til det offentlige som vi stiller til det private. Men det ville krevd at tusenvis av ansatte måtte gå. Det er i utstrakt grad for lav utnyttelsesgrad av de ansatte og de onde tungene som beskriver det offentlige som vernet bedrift har overraskende rett.

Eller sagt på en annen måte: Satireprogram som har en ganske karakteristisk frisyre, klesstil og arbeidsmoral hos de ansatte tar de som jobber der i virkeligheten overraskende på kornet.

Anonymkode: b7330...023

Nice try😉

Anonymkode: 21eca...97a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så merkelig 😄 Jeg hadde en foreleser i et avansert mattematikkfag som snakket en blanding av norsk, engelsk og afrikansk 😅 Gjerne alle tre språk blandet i samme setningen. Forstod ingenting av det så ble selvstudier. 

Anonymkode: 87d8f...c33

Han professoren her underviste i tre emmer samtidig, for han husket ikke hvilket emne han faktisk underviste i. Jeg sjekket det opp, og ett av de tre emnene utgikk i 2003... Han snakket også om at "sovjets fall er nærstående". En teori han i og for seg hadde rett i, bare at han spådde sovjets fall 25 år etter det skjedde.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 20.29):

Høres ut som julebordsesong på restaurant. Så been there,done that. 
Det er mange baller i lufta hele tiden. Både helger,høytider og vanlige dager. 
 


 

Anonymkode: bd9a2...f29

Har du jobbet med mennesker før på den måten som feks lærer, miljøterapeut etc? 

Det er virkelig ikke det samme. Jeg har selv jobbet på restaurant i den travleste julebordssesongen. Og også som miljøterapeut med barn som har ekstrem utagerende atferd. Det er fryktelig tungt, ikke minst for psyken.  Det er to forskjellige verdener rett og slett og det kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: cd44c...622

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehjem:

* Pårørende som aldri kommer på besøk før Olga ligger på dødsleiet, da er de plutselig veldig glad i besta og vil ha underskrifter på hvordan arven/gullet skal fordeles....Har tillogmed opplevd at gullringer som "Madga" alltid har hatt på fingeren har blitt borte i tidsrommet pårørende har sitti på dødsvåking...

* Kollegaer som har vært innom aktuelt rom, 1 sek før men later som vedkommende ikke trenger avføringsskift osv. kun så andre eller "de som oppdager det" må ta det...

* Mating, ansatte dypper leverposteibrødskiver i melk og trøkker inn i hullet kjappere enn noen kan tygge for så å helle nedpå drikke så det skvulper, alt for at man skal kunne gå videre til neste som skal mates...

* Sette på cd høyt med "BJøro Håland", "Rune rudberg" i fellesen slik at man for en stakket stund kan tenke at beboerne er "aktivisert" samt unngå å høre fall-lyder, roping osv. samt spise brødskiva si i fred...

* "glemme" å skifte hansker mellom tannpuss og nedentil vask (jævlig, men sant..)

* Ta på folk joggebukse og genser fremfor hva folk vanligvis ville gått i, dette da det er enklerer hvis beboer feks. søler mye, må ha ofte skift osv. Da er ofte belter, stive joggebukser, skjorter med mange knapper et hærk å bytte flere ganger for dagen...

Anonymkode: f400d...762

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmbransjen, tror de har banka alle ned i støvlene på smittevern for å være helt ærlig. Og generelt sett med mest hardtarbeidende menneskene jeg veit om som strekker seg så langt som mulig for noe de fleste mener er tull og tøys. 

Anonymkode: ab467...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som BPA. Brukeren min skal ha meg til å kjøre han til skolen i sin bil, for så å sitte utenfor å vente i to timer, før vi kjører hjem. I disse to timene skulle jeg ikke få betalt, for jeg "jobber tross alt ikke" som han sa. 

Men der sitter jeg altså. 30 min hjemmefra i en bil som ikke er min. Uten mulighet til å kjøre et annet sted. Det bruker jo bensin og er utelukket. 

Anonymkode: 795b5...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.18):

Helt lovlig på sfo her

Anonymkode: 88e33...5ef

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 5b11f...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 8.41):

Er dette vanlig praksis? Ikke rart det blir høyt sykefravær hvis voksne spiser samme pålegg og brød som barna har griset til. 

Anonymkode: efa08...b08

Dette er indirekte tyveri.

Ingen har lov til dette noe sted i Norge, med unntak av private SFOer.

Anonymkode: 5b11f...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jobber som BPA. Brukeren min skal ha meg til å kjøre han til skolen i sin bil, for så å sitte utenfor å vente i to timer, før vi kjører hjem. I disse to timene skulle jeg ikke få betalt, for jeg "jobber tross alt ikke" som han sa. 

Men der sitter jeg altså. 30 min hjemmefra i en bil som ikke er min. Uten mulighet til å kjøre et annet sted. Det bruker jo bensin og er utelukket. 

Anonymkode: 795b5...f17

Du skal ha betalt for tiden din, så om du må gjøre dette så skal du vel strengt talt ha rett på betaling for det. 

Anonymkode: ab467...825

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 10.25):

Der siste der, er det rart? Om det er mat til overs etter at barna har spist, så må det vel være lov for de voksne å forsyner seg litt? Jeg har selv jobbet på AKS og laget mat til 200 barn. Da skulle det bare mangle at jeg ikke fikk smake på maten selv

Ja, selvfølgelig.

Jobber i butikk, jeg, og selger mat for mange tusen hver gang jeg er på jobb.

Skulle bare mangle at jeg ikke får ta med meg noen poser med matvarer hjem gratis etter endt arbeidsdag.

Anonymkode: 5b11f...1c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, selvfølgelig.

Jobber i butikk, jeg, og selger mat for mange tusen hver gang jeg er på jobb.

Skulle bare mangle at jeg ikke får ta med meg noen poser med matvarer hjem gratis etter endt arbeidsdag.

Anonymkode: 5b11f...1c4

Det er ikke unormalt å få gratis lunsj på jobb da. Klønete sammenligning. 

Anonymkode: ab467...825

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke unormalt å få gratis lunsj på jobb da. Klønete sammenligning. 

Anonymkode: ab467...825

Er det ikke tillatt å spise av maten er det tyveri. Enkelt og greit.

Anonymkode: 5b11f...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kollega i barnehagen pleide å forsyne seg av matboksene til noen av ungene, som hun visste hadde med seg mye og god mat.

Dette gjorde hun før matpausen til barna, og barna merket ikke noe fordi det var alltid nok mat i boksen til de.

Bare nevner det😏

Anonymkode: 575dd...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 18.12):

Var ung og uerfaren, fikk oppgaver som ped leder men lønnet som assistent og oppført som assistent i aa-registeret...utnyttet med andre ord, og det i mange år. Skriver dog pedagogisk medarbeider på cv. Synes det er sjokkerende at slike folk får lov til å drive barnehage.

Anonymkode: 7e83e...928

Men du er jo ikke utdannet barnehagelærer?

Anonymkode: 575dd...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.46):

I bhg har det skjedd at folk snakker dritt om foreldre. Som ikkje deler vårt faglige perspektiv og gjer så godt dei kan rundt sine barn. Synest ikkje det er ok. 

Ellers ikkje noko spesielt i min bransje.

Anonymkode: 1497c...286

Jepp. Jeg som yngste mor i barnehagen syntes ikke det var så koselig å komme inn I barnehagen for jeg skulle hente førstefødte for så å høre de snakket om meg akkurat i det jeg kom inn døra, og om noen andre ved matbordet. Jeg hørte de først snakket om meg, så ble jeg der I 10 min ca å lyttet. (Satt meg ned i første garderoben, men hørte de godt), så gikk ped. Lederen til gangen å skvatt når hun så meg, og jeg laget som ingenting, da jeg var ung og konfliktsky. Heldigvis var barnet mitt 1 år bare, men hadde det skjedd i dag hadde jeg sagt i fra, da det kan påvirke barna

Anonymkode: 03c7a...e4d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.24):

Barnehage. Dame på 178cm  står rett opp og ned og kjefter og kjefter høyt på 2 år gammel gutt  som gråter fordi han fryser. Slutt å grin,slutt å grin, hold opp NÅ. Du har ingen grunn til å gråte!! Gutten kan ikke norsk og blir bare enda mer forvirra og redd og gråter enda mer.  Ped.leder som gir cupcake til alle de voksne ansatte på avdelingen,  men ikke til det eneste barnet som er ikke sover og dermed er  eneste  barn sammen med oss voksne,  men  blir møtt med av ped leder "nei, ××××× skal ikke ha  Dette er for oss voksne som skal kose oss " når jeg strekker en muffin til henne og tar fra barnet muffin og spiser den foran barnet 

Før dere sier: hvorfor gjorde du ikke noe? Jo, jeg meldte det inn. Jeg sa i fra og ville få det fram i lyset,  men kort tid etterpå ble jeg utbrent og sykmeldt i lang tid pga stress og arbeidsmiljø og skiftet jobb. Jeg fikk derfor ikke svar på veien videre, men jeg hater disse pedagogene den dag i dag for hvordan de behandler kollegaer de misliker og barna 

Anonymkode: bca74...877

Da hadde jeg nekta å spist cupcakes. Eller gitt det til barnet i protest.

Anonymkode: 03c7a...e4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...