Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

P-max:) skrev (13 timer siden):

Syns det ble drøyt når Hu sa at han hadde kramper andre plasser som man ikke skulle diskutere, å da sa han at ja det er iallefall ikke min feil (?). Å da sa Hu at vettu dette skal vi diskutere  på snap, å hørte at hun hadde ikke en "gøyal" tone som du sier?! Kleint å høre på faktisk. Har sikkert ikke sitert hun helt konkret men noe i den duren.. Å dette var ikke noe vennlig gøyal tone.. Samme med det bilde de skulle ta, da sa hun at hun hadde tenkt å ta bilde av de men det gikk FAAN ikke an.. Det var heller ikke gøyal tone?.. Er ikke sikkert du fikk med deg disse snappene..

 

Har tidligere kommentert at hun har sine bra sider også altså. 

Nettopp… Å takk gud for at de ikke begynte å diskutere den «krampa»🙈

å nei, hun hadde absolutt ikke en festlig tone! Å banne folk oppi fjeset for ett bilde…? Å i tillegg.. Hvorfor filmer hun på snap, hvis poenget var å ta ett bilde?🤔 Tar man skjermbilde av opptaket da eller, for å få til bilde??😅😂 jeg tar ikke bilder sånn hvertfall☺️☺️ 
 

Hu er ei fin dame, men man slutter å se på det, man ser mere på hvor glad hu er i seg selv å hvordan hu driter seg ut, sorry meg… 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flettfrid skrev (Akkurat nå):

Veldig flakkende i blikket i dag, virker nesten usikker.

Ja, tenkte det samme! Hun så sliten ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (1 time siden):

Men hun er jo også en jævel på å rydde, ordne og stelle hjemme. Kunne ønske jeg var like flink, får jo nesten dårlig samvittighet jeg.  😅 Tviler på at mannen hennes klager på det. 😅

Prøver selv å holde hennes tempo🙈🤣. Og hennes danse. Ler og digger henne❤. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (21 timer siden):

Ja, vi må begynne ett sted, men at en dame med en 40 år gammel sak, som krever ERSTATNING vil forandre noe er pisspreik! Jeg har selv hatt BV på nakken, å det var pga en konflikt med to venninner.. De begynte å sende falske meldinger pga en krangel vi hadde, å jeg har aldri kommet meg ut av det etter dette! En krangel grunnet sjalusi.. Jeg har fra den dag av vært veldig opptatt av dette med BV, å fytti, så mye tragisk å feil det er som skjer idag! Barn blir tatt fra familien sin på så lave grunnlag, så små ting som hvordan klær å matpakke de har med seg på skolen.. Å det blir bare værre å værre å værre💔 Det er en grunn til at Norge har over 30 saker oppe i EMD, der de blir dømt gang på gang! Å Stine sin sak vil ikke forandre dette.. 
Hadde målet hennes vært å forandre noe mtp BV, så hadde hun brukt tiden sin på å informere å fortelle om grusomme saker, ikke å fjase å danse foran kamera, å tro at hu er morsom der hu står.. Hun er KUNN ute etter oppmerksomhet å penger, å de som ikke ser det er trangsynt! Ingen fortjener en sånn barndom, ikke Stine heller, men når hun har en følgerskala på 6000+ (som hun selv sa på snappen i helgen) å hun selv sier at hun vil hjelpe andre å de som kommer etter, så burde hun fokusere på å opplyse, sette seg inn i dagens horrible barnevern å spre så mye info som mulig! DA hadde hun hjulpet andre å de som kommer etter.. Hu hjelper ingen med å tigge penger å med å fjase på en vlogg! Å det her mener jeg fra bunnen av mitt hjerte.. Det er ikke noe mere synd på henne enn andre som har opplevd å ikke bli tatt fra foreldrene sine når det har vært katastrofalt, men penger, blomster å spaopphold hjelper ingen som kommer etter henne, det er som alt annet informasjon å opplysning til folket som vil hjelpe andre å de som kommer etter…. De som vil støtte spleisen hennes er hjertelig velkommen, men de som ikke ser igjennom falske tårer å jalla er trangsynte, spør du meg!

Da slutter du å følge da🤗. Jeg har å min endelig sak med bv, for å få mine papirer.er selv snart 40 år.jo et sted må vi begynte 👍🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
L.F skrev (1 time siden):

Men hun er jo også en jævel på å rydde, ordne og stelle hjemme. Kunne ønske jeg var like flink, får jo nesten dårlig samvittighet jeg.  😅 Tviler på at mannen hennes klager på det. 😅

Hun jobber jo nesten ikke, så hun har jo tid til å rydde hjemme og gjøre det pent. I hjem hvor mor og far er i full jobb, ser det neppe så flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-max:) skrev (23 timer siden):

 

 

Enig. Hun var rett å slett frekk mot han. Tror hun er sjefen der i gården. Ser sånn ut. Alex får sikkert nok en dag 

LOL. Saklig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (39 minutter siden):

Hun jobber jo nesten ikke, så hun har jo tid til å rydde hjemme og gjøre det pent. I hjem hvor mor og far er i full jobb, ser det neppe så flott ut.

Ja jeg trøster meg med det! 🙈😅 Både jeg og mannen jobber 100% og ofte overtid i tillegg, i tillegg til lang reisevei på meg...og jeg føler ihvertfall at dagene ikke alltid strekker til. Liker jo å ha det fint og strøkent, men i hverdagen så rekker jeg ikke alt. 😅

Endret av L.F
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal ikke tråkke henne på tærne for å si det sånn. Hun tåler ikke konstruktiv kritikk, eller hun tar alt som kritikk om du ikke forguder henne . Hvorfor skal jeg bidra med 200kr til spleisen hennes når hun samme dag viser alle plantene fks hun mååå ha, når hun kunne lagt de pengene i potten selv. Det frister ikke så mye å opprettholde shoppinga hennes. All den energidrikken som er svindyr, hadde det vært meg hadde jeg blitt flau. Hun må gjerne shoppe og bruke penger på hva hun vil for meg, men ikke tigg om penger fra andre samtidig. Om du venter store advokatutgifter. Tror folk ville bidratt mere på spleisen om hun viste alle at hun gjorde en innsats selv også. Jeg synes ikke  dette henger på greip. Viser total mangel på selvinnsikt og greier ikke se seg selv utenfra, hvordan andre kan oppfatte henne.

Endret av Sol Rampelyset
Slettet sitat er fjernet
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (7 timer siden):

Husk alex å er og ser på skapene hennes. Hadde han ikke likt dette, så hadde han sakt I fra. Men dere har jo fake snap profil, hvorfor ikke da finne han på snap?, og spør ham direkte??????????. 

 

Jeg har en snapprofil, den er i mitt fulle navn 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Jeg har en snapprofil, den er i mitt fulle navn 😊

Så bra. Jeg også🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (48 minutter siden):

Jeg har en snapprofil, den er i mitt fulle navn 😊

Ja min å:))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuttenatributten skrev (På 11.7.2021 den 12.49):

Helt enig i at man ikke skal henge seg opp i hvilken sjargong Stine og Alex har seg imellom. Det blir for dumt! De er gift og kjenner hverandre best. Det får være måte på. MEN jeg gir meg ikke på at måten hun fronter saken sin på, og ber om penger fra fremmede/«følgere» har en etisk og moralsk slagside. Det er et komplisert landskap hun opererer i og hun virker ikke til å ha nødvendig selvinnsikt og etisk standard til å operere i dette landskapet. Å kalle de som stiller spørsmålstegn (for det er det som i all hovedsak blir gjort) for hurper, drittkjerringer og folk uten liv, for dernest oppfordre «følgerne» til å ta til motmæle på hennes vegne, minner om hersketeknikker man kan finne igjen i en sekt. Skummelt, rett og slett. Jeg skal gi Stine det at hennes toleransevindu er smalt, og at det kan tilskrives oppveksten. Dog burde hun da kanskje ikke avfeie psykologoppfølging som tull, og sette sin lit til at blomster skal få henne i vater. Stine bør spille med åpne kort. Hun kjemper ikke denne saken for andre enn seg sjøl, og det er nok det. Barnevernet har ingenting å lære av en 30 år gammel sak. Det faller på sin egen urimelighet. Barnevernet har helt sikkert gjort en slett jobb i denne saken. Men vi vet ikke alle faktum. Vi vet om Stine sin fremstilling. Denne saken har mange aktører. En er moren, som ikke var en optimal omsorgsperson. Det er også en far med i bildet og en bror, uten at vi vet hvilken rolle de utgjorde i denne saken. Stine vil ikke ha en unnskyldning, hun vil ha penger og hun ser for seg 3-3,5 mill. i erstatning. Det er hennes motivasjon. Punktum. 

Selvsagt har barnevernet noe å lære av en 30 år gammel sak. Oppmerksomhet på svikt i systemet kan alltids få en positiv virkning. Og helt ærlig? Får hun 3 millioner i erstatning så fortjener hun hver krone. Ingen, absolutt, ingen skal oppleve det hun har opplevd. Det skulle bare mangle at hun skal få oppreisning. Og jo, jeg mener at det også kan hjelpe noen. Jo flere som sier ifra jo mer oppmerksomhet til sånne saker, og jo mer vil barnevernet blir tvunget til å gå gjennom sine prosedyrer og gjøre en bedre jobb. Én historie forandrer sannsynligvis ikke et helt system, men et sted må man starte. Det starter med at noen sier ifra.

  • Liker 12
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (20 minutter siden):

Selvsagt har barnevernet noe å lære av en 30 år gammel sak. Oppmerksomhet på svikt i systemet kan alltids få en positiv virkning. Og helt ærlig? Får hun 3 millioner i erstatning så fortjener hun hver krone. Ingen, absolutt, ingen skal oppleve det hun har opplevd. Det skulle bare mangle at hun skal få oppreisning. Og jo, jeg mener at det også kan hjelpe noen. Jo flere som sier ifra jo mer oppmerksomhet til sånne saker, og jo mer vil barnevernet blir tvunget til å gå gjennom sine prosedyrer og gjøre en bedre jobb. Én historie forandrer sannsynligvis ikke et helt system, men et sted må man starte. Det starter med at noen sier ifra.

Hva mener du barnevernet har å lære av en 30 år gammel sak, helt konkret? Konteksten som barnevernet opererte i for 30 år siden, er milevis fra hvordan ting er i dag. Stine går til sak på grunn av manglende inngripen fra BV. Kritikken mot dagens BV går hovedsaklig ut på at de griper inn for tidlig. Stine som, etter eget utsagn, kjemper mot barnevernet for seg sjøl og alle som kommer etter, er påfallende dårlig opplyst om dagens barnevern. Hun vet f.eks. ikke at det fra 1.1.2022 trer i kraft en ny barnevernsreform: https://www.ks.no/fagomrader/barn-og-unge/barnevern/barnevernsreformen2/barnevernsreformen/ 

For en som påberoper seg å stå på barrikadene for andre, så burde hun ha mer å komme med. Men hun kjemper sin egen sak og ingen andre sin. Og det er helt greit, men ikke fremstill det som noe annet, det er det som blir feil. Stine henviser til stadighet at hun har blitt utsatt for omsorgssvikt av BV. Nei, det er foreldrene som har utøvd omsorgssvikt. BV har sviktet ved å unnlate å gripe inn. Stine bør helt klart bruke den informasjonen og de opplysningene hun har blitt kjent med, gjennom innsynet i saken sin, til å bearbeide det hele med bistand fra profesjonelle. Hun fremstår nå svært bitter og hevngjerrig. At en voksen dame får seg til å fnyse av at de ansatte i kommunen og barnevernet skal avvikle sommerferie, er pinlig oppførsel. De ansatte er personer med familier og barn, med bekymringer og følelser, på lik linje med alle andre, men de fortjener ikke ferie fordi Stine hadde en jævlig oppvekst? Usympatisk oppførsel. 
Jeg skal ikke mene noe om hvorvidt Stine fortjener en millionerstatning. Jeg unner henne å kunne forsone seg med det som har vært, greie å tilgi moren sin, lære seg å leve et godt liv til tross for dårlig oppvekst. Det er verdt mer enn penger. Kanalisere energien sin mot arbeid og meningsfulle aktiviteter, fremfor krig og kamp mot BV, tror jeg hadde vært gunstig for henne, men det må hun finne ut av selv.
Kan for øvrig opplyse om at ofrene i Alvdal-saken, som må sies å være den jævligste saken i nyere tid, fikk mellom 1,6 - 2 mill i erstatning. Hvis Stine har budsjettert med 3 mill, tror jeg hun vil bli skuffet, men det var en avsporing😅

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttenatributten skrev (På 13.7.2021 den 1.05):

Hva mener du barnevernet har å lære av en 30 år gammel sak, helt konkret? Konteksten som barnevernet opererte i for 30 år siden, er milevis fra hvordan ting er i dag. Stine går til sak på grunn av manglende inngripen fra BV. Kritikken mot dagens BV går hovedsaklig ut på at de griper inn for tidlig. Stine som, etter eget utsagn, kjemper mot barnevernet for seg sjøl og alle som kommer etter, er påfallende dårlig opplyst om dagens barnevern. Hun vet f.eks. ikke at det fra 1.1.2022 trer i kraft en ny barnevernsreform: https://www.ks.no/fagomrader/barn-og-unge/barnevern/barnevernsreformen2/barnevernsreformen/ 

For en som påberoper seg å stå på barrikadene for andre, så burde hun ha mer å komme med. Men hun kjemper sin egen sak og ingen andre sin. Og det er helt greit, men ikke fremstill det som noe annet, det er det som blir feil. Stine henviser til stadighet at hun har blitt utsatt for omsorgssvikt av BV. Nei, det er foreldrene som har utøvd omsorgssvikt. BV har sviktet ved å unnlate å gripe inn. Stine bør helt klart bruke den informasjonen og de opplysningene hun har blitt kjent med, gjennom innsynet i saken sin, til å bearbeide det hele med bistand fra profesjonelle. Hun fremstår nå svært bitter og hevngjerrig. At en voksen dame får seg til å fnyse av at de ansatte i kommunen og barnevernet skal avvikle sommerferie, er pinlig oppførsel. De ansatte er personer med familier og barn, med bekymringer og følelser, på lik linje med alle andre, men de fortjener ikke ferie fordi Stine hadde en jævlig oppvekst? Usympatisk oppførsel. 
Jeg skal ikke mene noe om hvorvidt Stine fortjener en millionerstatning. Jeg unner henne å kunne forsone seg med det som har vært, greie å tilgi moren sin, lære seg å leve et godt liv til tross for dårlig oppvekst. Det er verdt mer enn penger. Kanalisere energien sin mot arbeid og meningsfulle aktiviteter, fremfor krig og kamp mot BV, tror jeg hadde vært gunstig for henne, men det må hun finne ut av selv.
Kan for øvrig opplyse om at ofrene i Alvdal-saken, som må sies å være den jævligste saken i nyere tid, fikk mellom 1,6 - 2 mill i erstatning. Hvis Stine har budsjettert med 3 mill, tror jeg hun vil bli skuffet, men det var en avsporing😅

Barnevernet bør absolutt få en tilbakemelding i saker det har blitt gjort grove feilvurderinger. Hvordan skal de bli bedre hvis ingen sier ifra? 

Jeg kjenner ikke Stine, men det er klart at folk blir bitre etter en hel oppvekst med vold, omsorgssvikt og seksuelle overgrep. Hun har fått hele livet ødelagt og må slite med traumer resten av livet. Ja, det er foreldrene som har skyld i det, men barnevernet er også medskyldige i det de ikke grep inn. Fordi barnevernet ikke gjorde jobben sin så fikk hun en helvetes oppvekst få kan sette seg inn i.

Stine har vært i krig. Ikke krig-krig, men i krig mot sine nærmeste. Psykisk, fysisk og seksuell tortur. Hun har ikke hatt en trygg havn, og i tillegg har hun blitt sviktet av systemet som skulle ha hjulpet henne ut av situasjonen. Hvem hadde ikke blitt bitter av det?

Det er på sin plass at barnevernet skal punge ut med millionerstatninger når de medvirker til å ødelegge liv. Dette må Stine bære med seg hele sitt liv. Det skulle bare mangle at hun fikk erstatning. Forhåpentligvis skremmer det barnevernet litt slik at de kan gjøre en bedre jobb med fremtidige barn.

Én siste ting som ofte kjennes viktig etter traumatiske opplevelser er å få en avslutning. Det handler om å stå opp for seg selv. Traumatiske opplevelser gjør ofte at mennesker blir veldig parkert. De som utøver traumene er gjerne enten onde eller mangler selvinnsikt. Eller man har selv vært for liten eller av andre grunner ute av stand til å si ifra eller stå opp for seg selv da det skjedde. Da kan det kjennes viktig å få stått opp for seg selv senere - for å gi seg selv en avslutning, på en måte, og man kan hvile i at man selv har gjort alt man kan.

Nå kjenner jeg ikke Stine, men mulig noe slik også er tilfellet for henne? Behovet for å hjelpe, behovet for å si ifra om urett, behov for stå opp for seg selv og få en avslutning på saken? Veldig mange kan ikke bare gå videre. De blir nødt å gjøre alt de kan for å kunne få ro rundt saken. Fortiden får man ikke ugjort, men man kan prøve å rette opp i noe gjennom å si ifra om urett. Det er en måte å gjenopprette noe på. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøken_ida skrev (26 minutter siden):

Hun sa jo selv på snap’n at de ikke har sex. 🤷‍♀️ 

Har hun sagt det? Shit, det har ikke jeg fått med meg. Men det er ekstremt privat info. 😱

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (11 timer siden):

Selvsagt har barnevernet noe å lære av en 30 år gammel sak. Oppmerksomhet på svikt i systemet kan alltids få en positiv virkning. Og helt ærlig? Får hun 3 millioner i erstatning så fortjener hun hver krone. Ingen, absolutt, ingen skal oppleve det hun har opplevd. Det skulle bare mangle at hun skal få oppreisning. Og jo, jeg mener at det også kan hjelpe noen. Jo flere som sier ifra jo mer oppmerksomhet til sånne saker, og jo mer vil barnevernet blir tvunget til å gå gjennom sine prosedyrer og gjøre en bedre jobb. Én historie forandrer sannsynligvis ikke et helt system, men et sted må man starte. Det starter med at noen sier ifra.

Er 100% enig! Hun fortjener virkelig økonomisk erstatning, og jo fler slike saker som går igjennom rettssystemet gjør det lettere for de som senere skal søke om tilsvarende erstatning. Rettssystemet har da sammenligningsgrunnlag og se på.

Det som forundrer meg litt her er at flere antyder at det å kreve økonomisk oppreisning for et ødelagt liv er noe negativt?? Kommentarer som "hun er kun ute etter penger" osv. Da lurer jeg litt på hvorfor i helvete skal hun IKKE være ute etter penger fra de som er skyld i uretten begått mot henne? Hva i helsike går det av folk som kommer med slike kommentarer, HVA er negativt med å kreve sin rett?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde meg kort her (har mer på hjertet og vi må ha lov til å undre oss) men jeg setter spørsmålstegn ved alle som ikke nevner far. Dette er ikke ment som noe vondt, men ren undring. Mange her mener barnevernet har noe å lære, barnevernet har sviktet osv osv. Og ja, det gjør de mange ganger. Men hun hadde en far, som uansett yrke skulle tatt ansvar når mor ikke gjør det. Det er slik barnevernet jobber og skal jobbe. De skal bruke nettverket til barnet først, der dette er hensiktsmessig. Hvorfor er det da ingen (inkludert Stine) som ikke setter far som ansvarlig??? 

Og forøvrig holder jeg meg til det jeg ser og det er lite engasjement fra henne ifht sak og mye shopping og forbruk. Og dansing og kaffeskåler…🙈

Endret av Linye
Skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...