Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

M.H85 skrev (2 minutter siden):

Enig! FAREN sitt ansvar ta vare på.sitt barn når mor svikter uansett hvilken jobb du har. !? Det er rene likegyldig om du er konge eller postmann. Barna kommer først

 

Det er foreldres plikt og ansvar og beskytte barnet sitt! Å skylde på bv er kun ansvarsfraskrivelse.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pirimittmitt skrev (15 minutter siden):

Det blir spennende å høre om. Fars rettigheter var det vel ikke så veldig fokus på, på 80-tallet. Ser at folk er veldig ivrige på å klandre han her. Jeg kjenner ikke til hans delaktighet i historien eller i saksdokumentene, så her forholder jeg meg taus. Det kan være mye vi ikke vet, men forstår at spørsmålet ang hans tilstedeværelse og evt håndtering av situasjonen kan dukke opp i folks hoder. 

Nei vi vet jo ikke alt, vi vet kun hennes side av saken, men det jeg lurer på er hvordan det føles , altså innerst inne vet du jo at han til slutt valgte jobben ffør henne. Bare det er jo ett kjempesvik. Men hva er værst elker lettest å akseptere, hun skal fortsatt leve med dette og det kan ikke endres, å være bitter gjør alt bare værre. Det er som å drikke gift selv og tro at andre blir forgittet. Så jeg vil tro "anta" at å akseptere det og tilgi, må være det  alternativet for å kunne ha et bra liv med seg selv. Det hjelper ingen å være bitter. 
men man tenker jo.. nei en vet faktisk ikke hva et hjerte bærer på.. akkurat dette må være tungt å  akseptere, men  enklest å leve videre med. Tenker JEG.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (58 minutter siden):

Det blir spennende å høre om. Fars rettigheter var det vel ikke så veldig fokus på, på 80-tallet. Ser at folk er veldig ivrige på å klandre han her. Jeg kjenner ikke til hans delaktighet i historien eller i saksdokumentene, så her forholder jeg meg taus. Det kan være mye vi ikke vet, men forstår at spørsmålet ang hans tilstedeværelse og evt håndtering av situasjonen kan dukke opp i folks hoder. 

Jeg mente ikke å legge all skyld på far! Men det å skylde på en jobb blir feil.. Man ofrer jobb for barna sine, å selv om det var på 80-tallet også! Det var jobber å velge i på den tia å! faren jobbet borte, å når han viste hvordan S hadde det hos sin mor, burde han sluttet i offshore eller hva det var, for å hatt en jobb hjemme, en «vanlig» jobb der man reiser på morgenen å kommer hjem på ettermiddagen.. Pappan hennes var jo fult klar over hvordan ting var, det sa hu jo selv senest i går pga at far hadde informert skolen hennes om ting, å når han da visste, skulle han ikke vært borte flere uker i strekk, bom basta!! At det var på 80-taller rettferdiggjør ikke akkurat det… Men poenget her er ikke at Stine ikke har hatt en vondt barndom, det er vi alle helt enige i, å ingen burde oppleve det hun har opplevd, mén det er andre ting som man må få lov til å reagere på! Hun snakker om at jobben hennes mtp barnevernet nettopp har begynt blant annet, men hun snakker jo KUNN om sin egen sak.. Holde foredrag?? Javell.. Men hvorfor begynner hun ikke med snappen da? For det blir faktisk litt det samme.. Hun burde heller faktisk ha «holdt foredrag» istedenfor å hele tiden fortelle hvor synd det er på henne, hvor vondt hun har osv, men samtidig så danser å fjaser hun dagen lang! Å om hu får over 1 mill i erstatning, så skal hu faktisk være veldig, veldig gla!! Det er MYE penger… Vet ikke hva hu ser for seg å få jeg, men noen har tydeligvis planta i panna på hu at hu kommer til å få mye mer enn det, for hu har tydelig «oppheng» på at det blir mye mer enn det.. Å da er det ikke sikkert hu får en eneste kr, faktisk..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (3 minutter siden):

Jeg mente ikke å legge all skyld på far! Men det å skylde på en jobb blir feil.. Man ofrer jobb for barna sine, å selv om det var på 80-tallet også! Det var jobber å velge i på den tia å! faren jobbet borte, å når han viste hvordan S hadde det hos sin mor, burde han sluttet i offshore eller hva det var, for å hatt en jobb hjemme, en «vanlig» jobb der man reiser på morgenen å kommer hjem på ettermiddagen.. Pappan hennes var jo fult klar over hvordan ting var, det sa hu jo selv senest i går pga at far hadde informert skolen hennes om ting, å når han da visste, skulle han ikke vært borte flere uker i strekk, bom basta!! At det var på 80-taller rettferdiggjør ikke akkurat det… Men poenget her er ikke at Stine ikke har hatt en vondt barndom, det er vi alle helt enige i, å ingen burde oppleve det hun har opplevd, mén det er andre ting som man må få lov til å reagere på! Hun snakker om at jobben hennes mtp barnevernet nettopp har begynt blant annet, men hun snakker jo KUNN om sin egen sak.. Holde foredrag?? Javell.. Men hvorfor begynner hun ikke med snappen da? For det blir faktisk litt det samme.. Hun burde heller faktisk ha «holdt foredrag» istedenfor å hele tiden fortelle hvor synd det er på henne, hvor vondt hun har osv, men samtidig så danser å fjaser hun dagen lang! Å om hu får over 1 mill i erstatning, så skal hu faktisk være veldig, veldig gla!! Det er MYE penger… Vet ikke hva hu ser for seg å få jeg, men noen har tydeligvis planta i panna på hu at hu kommer til å få mye mer enn det, for hu har tydelig «oppheng» på at det blir mye mer enn det.. Å da er det ikke sikkert hu får en eneste kr, faktisk..

DETTE🙌🙌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at hun kan legge ut chatten min der jeg spør om akkurat dette, og det fordi det skal komme riktig ut! Jeg sa hun kanskje ville svare i plenum på dette, fordi mye ville vært annerledes for henne om faren ikke valgte jobb foran henne. Din nærmeste omsorgsperson, bauta og trygghet i livet velger bort sitt eget barn for jobb! Det er for meg ansvarsfraskrivelse og gjør ikke faren bedre enn hennes mor!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (44 minutter siden):

Nei vi vet jo ikke alt, vi vet kun hennes side av saken, men det jeg lurer på er hvordan det føles , altså innerst inne vet du jo at han til slutt valgte jobben ffør henne. Bare det er jo ett kjempesvik. Men hva er værst elker lettest å akseptere, hun skal fortsatt leve med dette og det kan ikke endres, å være bitter gjør alt bare værre. Det er som å drikke gift selv og tro at andre blir forgittet. Så jeg vil tro "anta" at å akseptere det og tilgi, må være det  alternativet for å kunne ha et bra liv med seg selv. Det hjelper ingen å være bitter. 
men man tenker jo.. nei en vet faktisk ikke hva et hjerte bærer på.. akkurat dette må være tungt å  akseptere, men  enklest å leve videre med. Tenker JEG.. 

enig.. Å sitte å si at å gå til psykolog etc bare er tull, er også helt sinnsykt av henne å si!! Da er hu faktisk helt blind.. Hadde hun innsett at å gå til psykolog kanskje hadde kunnet hjelpe henne å tilgi, og kanskje også hjulpet henne med å komme litt videre, så tror jeg i samme slengen mye av de kroppslige plagene ville forsvunnet! Angst blant annet.. Det er noe som ligger under der å murrer, å selv om hjerte aldri blir helt, så kan det fint plastret sammen! Fysiske plager henger så mye sammen med psykiske plager altså..

Jeg har helt siden jeg var lita hatt migrene, slitt så sykt med nakke å skuldre! Ofte var det så ille at jeg ikke kom meg på jobb, kom meg på butikken osv, jeg var bare inne med en klut i panna… Helt til andre ting også skjedde, og jeg faktisk ble nøtt til å høre på fastlegen om at å snakke med noen andre enn venninner å samboer kanskje var litt lurt, ihvertfall gi det en sjangse, å jeg gjorde det.. Jo mer ting ble bearbeidet å jo mer ting ble snakket om, jo bedre ble nakken å skuldrene, å migrenen ble også betydelig bedre.. Nå er det så sjeldent jeg har migreneanfall, å jeg har nå lært meg å kjenne på ting som trigger.. Når jeg får det nå, så er det alltid når ting er litt tungt å tøft psykisk! Jeg er sååå glad for at jeg faktisk hørte på fastlegen den gangen, at jeg ga det en sjangse.. Ikke alle det hjelper for, men det er verdt å prøve før man nekter på at det kan hjelpe hvertfall🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malleli89 skrev (52 minutter siden):

 på at det kan hjelpe hvertfall

Nettopp! Hun sykeligjør seg selv hele tiden, hun dyrker det og lalt hun gjør sier opplever, skylder hun på bardimmen. Man har snsvar for eget liv, og jeg synes det er veldig rart at hun klamrer seg til dette og aldri kommer videre. Første steg for at en skal få det bedre er å slippe fra seg den offerrollen og heller begynne å ta snsvar. Du velfer selv hva du vil legge på dine skuldre. Men ved å kun skrive fra seg alt ansvar på alt hun gjør og klamre seg fast til dette , da kommer du alsri videre. En er kaptein på ega skute. Og det siste på rangstigen er for meg å sette seg i en offerrolle, da kan du slippe alt ansvar. Hadde noen hele tiden gått å syns synd i meg, da ville jeg følt det nedverdigene. Ta ansvar for eget liv. Det er ikke synd i henne. Og det er lov å ha en dårlig dag, men en trenger ikke ha et dårlig liv. En må på ett tidspkt akseptere det som har skjedd, og at det ikke endres på i dag. Og heller reise seg og ta snsvar for eget liv . Alt anna blir å fraskrive seg alt ansvar for alt du gjør. Hvorfor vil hun iidentifisere seg med barndommen i alt hun sier å gjør? 
virker som hun er avhengig av at alle synes synd i henne hele tiden. Ja det er pstd stress, men også noe som heter pstd VEKST. 

Endret av Vanilje70
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (31 minutter siden):

Nettopp! Hun sykeligjør seg selv hele tiden, hun dyrker det og lalt hun gjør sier opplever, skylder hun på bardimmen. Man har snsvar for eget liv, og jeg synes det er veldig rart at hun klamrer seg til dette og aldri kommer videre. Første steg for at en skal få det bedre er å slippe fra seg den offerrollen og heller begynne å ta snsvar. Du velfer selv hva du vil legge på dine skuldre. Men ved å kun skrive fra seg alt ansvar på alt hun gjør og klamre seg fast til dette , da kommer du alsri videre. En er kaptein på ega skute. Og det siste på rangstigen er for meg å sette seg i en offerrolle, da kan du slippe alt ansvar. Hadde noen hele tiden gått å syns synd i meg, da ville jeg følt det nedverdigene. Ta ansvar for eget liv. Det er ikke synd i henne. Og det er lov å ha en dårlig dag, men en trenger ikke ha et dårlig liv. En må på ett tidspkt akseptere det som har skjedd, og at det ikke endres på i dag. Og heller reise seg og ta snsvar for eget liv . Alt anna blir å fraskrive seg alt ansvar for alt du gjør. Hvorfor vil hun iidentifisere seg med barndommen i alt hun sier å gjør? 
virker som hun er avhengig av at alle synes synd i henne hele tiden. Ja det er pstd stress, men også noe som heter pstd VEKST. 

Har du traumer selv siden du har fasiten for henne? Innlegget ditt oser kunnskapsløshet. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Har du traumer selv siden du har fasiten for henne? Innlegget ditt oser kunnskapsløshet. 

Ja jeg har faktisk det! Noe mer du lurte på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (1 time siden):

Ja jeg har faktisk det! Noe mer du lurte på?

Ærlig talt.... har du vært utsatt for ett traume, så starter prosessen i deg sjøl.... og kun der..... med varierende hjelp utenfra🤔🤕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (4 timer siden):

Det er foreldres plikt og ansvar og beskytte barnet sitt! Å skylde på bv er kun ansvarsfraskrivelse.  

Dette er jeg så enig i!!!! Så måtte kanskje faren ha byttet jobb da, men hva så? Det gjør men vel for sine barn!!!! Her bør nok Stine-mor rette kravet mot sin far, som er den som har sviktet fullstendig! Det hadde ikke vært første gang i historien at noen måtte bytte jobb for å få familielivet til å «gå opp».

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (2 timer siden):

Nettopp! Hun sykeligjør seg selv hele tiden, hun dyrker det og lalt hun gjør sier opplever, skylder hun på bardimmen. Man har snsvar for eget liv, og jeg synes det er veldig rart at hun klamrer seg til dette og aldri kommer videre. Første steg for at en skal få det bedre er å slippe fra seg den offerrollen og heller begynne å ta snsvar. Du velfer selv hva du vil legge på dine skuldre. Men ved å kun skrive fra seg alt ansvar på alt hun gjør og klamre seg fast til dette , da kommer du alsri videre. En er kaptein på ega skute. Og det siste på rangstigen er for meg å sette seg i en offerrolle, da kan du slippe alt ansvar. Hadde noen hele tiden gått å syns synd i meg, da ville jeg følt det nedverdigene. Ta ansvar for eget liv. Det er ikke synd i henne. Og det er lov å ha en dårlig dag, men en trenger ikke ha et dårlig liv. En må på ett tidspkt akseptere det som har skjedd, og at det ikke endres på i dag. Og heller reise seg og ta snsvar for eget liv . Alt anna blir å fraskrive seg alt ansvar for alt du gjør. Hvorfor vil hun iidentifisere seg med barndommen i alt hun sier å gjør? 
virker som hun er avhengig av at alle synes synd i henne hele tiden. Ja det er pstd stress, men også noe som heter pstd VEKST. 

Enig med deg.

hilsen en som også har opplevd traume, men nekter å la det bli altoppslukende og det som definerer livet mitt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Har du traumer selv siden du har fasiten for henne? Innlegget ditt oser kunnskapsløshet. 

Helt enig!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (1 minutt siden):

Helt enig!!

Du velger selv om du vil at det skal definere livet ditt. Og prosessen starter faktisk i deg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (38 minutter siden):

Ærlig talt.... har du vært utsatt for ett traume, så starter prosessen i deg sjøl.... og kun der..... med varierende hjelp utenfra🤔🤕

Ja, samtidig som man skal legge skylden der den hører hjemme. Anmelde, gå til rettslige skritt og aldri gi gjerningspersonene (altså de som er ansvarlig for traumene dine) fred. Knus de som fortjener å knuses, heng de ut og la de kjenne på skam og skyld. Det er en viktig del av å bearbeide traumer, og gir en god følelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

L.F skrev (1 minutt siden):

Ja, samtidig som man skal legge skylden der den hører hjemme. Anmelde, gå til rettslige skritt og aldri gi gjerningspersonene (altså de som er ansvarlig for traumene dine) fred. Knus de som fortjener å knuses, heng de ut og la de kjenne på skam og skyld. Det er en viktig del av å bearbeide traumer, og gir en god følelse.

Jeg har da aldri sagt at hun ikke skal det, men vil du bli værende der  eller vil du gjøre noe med det? Det er kun en selv som kan gjøre noe med det, uansett hvem sin skyld det er. Angst fks er påført av sndre, men hva hjelper det om en vil gjøre noe med den?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (4 timer siden):

Tror ingen her inne i dette forumet er i tvil om at S har hatt en vond barndom, opplevd omsorgsvikt og svikt fra barnevernet. Jeg vil egentlig ikke gå inn i debatten om hva som har skjedd, men heller om hva som skjer nå - og hva jeg observerer. For det skurrer. Nemlig om det er greit å opprette spleis til advokatutgifter, samtidig som man har et høyt forbruk? Og at man er uføretrygdet og samtidig er full av energi til sminke, klær, interiør, dans, snap og alt mulig - som andre mennesker med PTSD og angst/depresjon bare ikke orker. Jeg synes det er kjemperart og det må jeg få lov å mene. 

Jeg har angst/depresjon og ptsd (verre i perioder enn andre, men er veldig godt hjulpet av medisiner) , og står i full jobb og vel så det. 😊 Liker å sminke meg og ordne meg gjør jeg også, og er god på å sette opp en maske utad når jeg er på jobb og blandt folk. Jeg føler meg bedre av det faktisk! 😊 Bortsett fra smerter/spenninger i nakke, så har ikke jeg fysiske plager som stakkars Stine har. Jeg er glad for at hun har den økonomiske tryggheten i uføretrygden, når hun faktisk ikke er istand til å jobbe. Vi kan alle ende opp i en slik situasjon, og skal være svært forsiktig med å dømme andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (1 time siden):

Du velger selv om du vil at det skal definere livet ditt. Og prosessen starter faktisk i deg selv.

Nei, det kan man ikke alltid. Det er en grunn til at folk blir traumatisert og får PTSD. Man kan ikke bare velge det vekk. Om det bare var så lett så hadde jo ingen blitt syk. Traumelidelser er faktisk en sykdom ingen velger å få.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 11
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Nei, det kan man ikke alltid. Det er en grunn til at folk blir traumatisert og får PTSD. Man kan ikke bare velge det vekk. Om det bare var så lett så hadde jo ingen blitt syk. Traumelidelser er faktisk en sykdom ingen velger å få.

Jeg sa ikke at du skal velge det vekk, hadde d gått an hadde livet vært ganske enkelt du! Det er det samme som at du sier " ta deg sammen". Jeg skrev at du velger selv om du vil det skal definere livet ditt. Det er en vesentlig forskjell! Du mååå ikke dyrke det,  ha det som hovedfokus og kun tenke at meg er det såå synd i pga d jeg har opplevd! Og  hele tiden ta offerrollen og kun hige etter sympati. Det går an å jobbe med det, ta i mot hjelp, og ikke le av psykologhjelp og tro at plantene fixer livet ditt!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...