Gjest Anonym2019 Skrevet 8. juni 2021 #81 Del Skrevet 8. juni 2021 Mei88 skrev (Akkurat nå): De som skriver her bare spekulerer ut i fra det ho deler på some Et det da greit å formode eller påpeke at det er et overforbruk når en ikke vet alle fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 8. juni 2021 #82 Del Skrevet 8. juni 2021 Anonym2019 skrev (1 minutt siden): Et det da greit å formode eller påpeke at det er et overforbruk når en ikke vet alle fakta? Hvorfor skal andre bry seg om ho sin økonomi ut i fra det lille de ser på some, og den spleisen opprettet ho ikke selv, og sist jeg fikk med meg når den ble nevnt sto pengene der enda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 9. juni 2021 #83 Del Skrevet 9. juni 2021 Mei88 skrev (5 timer siden): De som skriver her bare spekulerer ut i fra det ho deler på some Hva om noen her faktisk vet hvem hun er? Både personlig og privat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 9. juni 2021 #84 Del Skrevet 9. juni 2021 Gresshoppa skrev (2 timer siden): Hva om noen her faktisk vet hvem hun er? Både personlig og privat? Da bør de holde seg for godt for å skrive om ho her 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #85 Del Skrevet 9. juni 2021 Mei88 skrev (7 minutter siden): Da bør de holde seg for godt for å skrive om ho her Hvorfor det? Hvis det ikke stemmer med virkeligheten så bør vell også det komme frem. Det er nå ikke slik at some personer kan legge ut om alt og alle og i tillegg evt komme med feil informasjon. Nå vet ikke jeg hva som er rett eller galt, men det bør være lov å skrive her om en kjenner den personen det skrives om, selv om noen brukere her på forumet ikke er enig at negativt snakk skal være lov. Dette er et diskusjonsforum og da er det lov å si både positive og negative ting, og alle trenger ikke være enig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 9. juni 2021 #86 Del Skrevet 9. juni 2021 Da var det ny spleis gitt - da så da får vi håpe forbruket på planter, garn og andre ting også går ned. Eller skal kampen bare kjempes med andres midler.. Skjønner at livet hennes har vært grusomt altså, men noen ganger tror jeg folk kan bli litt for opphengt i "seg selv". Hvis stedet du bor og kommunen du er så sint på er så grusom, så burde det kanskje vurderes å dra ting opp med rota, flytte vekk og starte på nytt.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #87 Del Skrevet 9. juni 2021 mariie skrev (3 timer siden): Da var det ny spleis gitt - da så da får vi håpe forbruket på planter, garn og andre ting også går ned. Eller skal kampen bare kjempes med andres midler.. Skjønner at livet hennes har vært grusomt altså, men noen ganger tror jeg folk kan bli litt for opphengt i "seg selv". Hvis stedet du bor og kommunen du er så sint på er så grusom, så burde det kanskje vurderes å dra ting opp med rota, flytte vekk og starte på nytt.. Synes seriøst det ikke er greit slik hun turer frem og priser seg lykkelig for alle innkomne kroner. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta i mot penger fra fremmede og prate om spleisen på den måten hun gjør. Jeg føler derfor at hun virkelig har tenkt mye på spleisen og har et ønske om at her skal det renne inn penger. Men for gudsskyld, slutt å vis alle dine handleturer og nettbestillinger, så en kan få snev av forståelse for at du vil motta og benytte pengene fra spleis. Kjenner at denne type personer ikke gir meg noe positivt og at det da heller er bedre å ikke følge mer... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 10. juni 2021 #88 Del Skrevet 10. juni 2021 Disse pakkeåpningene i plenum er fullstendig ugreit. I dag la hun ut adressen sin også. Hyggelig for henne at hun får pakker og fine kort av ekkokammeret, men å gjøre det til en greie på snappen med åpning og høytlesing er så unødvendig. Får ekkel smak i munnen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruen92 Skrevet 10. juni 2021 #89 Del Skrevet 10. juni 2021 EllaSays skrev (1 minutt siden): Disse pakkeåpningene i plenum er fullstendig ugreit. I dag la hun ut adressen sin også. Hyggelig for henne at hun får pakker og fine kort av ekkokammeret, men å gjøre det til en greie på snappen med åpning og høytlesing er så unødvendig. Får ekkel smak i munnen. Håper vel det kommer flere, da. Synes det er veldig spesielt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 11. juni 2021 #90 Del Skrevet 11. juni 2021 EllaSays skrev (12 timer siden): Disse pakkeåpningene i plenum er fullstendig ugreit. I dag la hun ut adressen sin også. Hyggelig for henne at hun får pakker og fine kort av ekkokammeret, men å gjøre det til en greie på snappen med åpning og høytlesing er så unødvendig. Får ekkel smak i munnen. I starten ble det presset frem noen tårer hver gang hun åpnet pakkene og leste kortene. Nå ser det ut som det har blitt en selvfølge for henne å motta ting fra følgere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 11. juni 2021 Forfatter #91 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) Frøken_fjong1 skrev (1 time siden): I starten ble det presset frem noen tårer hver gang hun åpnet pakkene og leste kortene. Nå ser det ut som det har blitt en selvfølge for henne å motta ting fra følgere. Liker ikke måten hun driver på.. syne det virker så påtvunget glede og overraskende...sorry dere som er fan av henne Endret 11. juni 2021 av Tildittbeste 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanakass Skrevet 11. juni 2021 #92 Del Skrevet 11. juni 2021 Er den eneste gangen telefonen der får hvile når hu er på jobb eller sover? Er ikke små glimt av hverdagen som kommer derfra, føler det er hele dagen som filmes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 11. juni 2021 #93 Del Skrevet 11. juni 2021 EllaSays skrev (23 timer siden): Disse pakkeåpningene i plenum er fullstendig ugreit. I dag la hun ut adressen sin også. Hyggelig for henne at hun får pakker og fine kort av ekkokammeret, men å gjøre det til en greie på snappen med åpning og høytlesing er så unødvendig. Får ekkel smak i munnen. Fruen92 skrev (23 timer siden): Håper vel det kommer flere, da. Synes det er veldig spesielt. Tigger etter både pakker og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 11. juni 2021 #94 Del Skrevet 11. juni 2021 1 hour ago, Leila87 said: Tigger etter både pakker og penger. Er så enig med dere. Og humøret har steget i takt med spleisen. Og fortsetter å handle blomster og unødvendige ting jeg personlig hadde avstått fra for å spare til advokat. Koster å drikke iskaffe og energidrikk daglig… 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 11. juni 2021 #95 Del Skrevet 11. juni 2021 2 hours ago, kanakass said: Er den eneste gangen telefonen der får hvile når hu er på jobb eller sover? Er ikke små glimt av hverdagen som kommer derfra, føler det er hele dagen som filmes. Enig… Håper det er mer samspill med mann og barn uten telefon som vi ikke ser🤭 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 11. juni 2021 #96 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg grøsser også hver gang hun braker inn på de store guttas rom uten å banke på. Det kunne aldri falle meg inn å gjøre det samme. I tillegg gjør hun det for åpent snap-kamera. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 12. juni 2021 #97 Del Skrevet 12. juni 2021 Hva er snapen hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttenatributten Skrevet 13. juni 2021 #98 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) Stine har helt klart en agenda med kampen mot barnevernet. MEN at det er for alle andre hun tar kampen eller for at systemet skal endres, tror jeg hun vet er underordnet for hennes motivasjon - selv om hun kanskje prøver å overbevise seg selv og andre om noe annet. Det er klart at dette er økonomisk motivert for hennes egen del. Hennes sak handler om forhold som ligger så langt som 25 år tilbake i tid. Det sier seg selv at barnevernet, andre offentlige tjenester og samfunnet for øvrig har endret seg på disse årene. Vi vet mer, har mer utdannelse, relevante lovverk er oppdatert osv. Det er ikke Stine fra Ringsaker som kommer til å revolusjonere barnevernet i Norge og «få dem til å åpne øya», som hun sier. Tvert i mot har pendelen svingt allerede og kritikken mot barnevernet i disse dager handler om at barn blir tatt fra foreldrene for fort, ikke motsatt som i Stine sitt tilfelle. Jeg blir ikke helt klok på hva Stine egentlig vil. Men det står ganske klart for meg at følgerne er brikker i et spill og at denne rollen som både offer og helt som Stine gir inntrykk av, handler som sagt om at hun ønsker en økonomisk erstatning. At hun på veien ikke evner å se at nåværende ansatte i barneverntjenesten ikke kan stå personlig ansvarlig for denne saken undrer meg. Hun fnyser av at tjenesten har kapasitetsutfordringer og ønsker å avvikle ferie for sine ansatte som har jobbet under svært krevende forhold i nesten to år, grunnet pandemien. Hva får hun ut av det? Mener hun at hennes sak skal ha forrang foran de barna som barnevernet jobber med i dag? Er den så prinsipielt viktig? Eller ivrer hun etter å få pengene på konto? I gamle barnevernsaker kan beløpet komme opp i millioner. At hun er innvilget 100% ufør gangner også hennes sak. Jeg drister meg til å si at det står godt til med folketrygden om dagen. Hvis en person med det energinivået som Stine viser frem - vi snakker dansing, fysisk arbeid fra morgen til kveld - ikke har restarbeidsevne, så er det mange i dette ganske land som skulle hatt uføretrygd. Folk som er i 100% arbeid ville aldri ha hatt det overskuddet i det daglige. Og ja, Stine har helt sikkert dager innimellom hvor hun har det tungt, har «vondter» osv. Men det er helt normalt. De oppvekstforholdene Stine har levd under, skal ingen barn oppleve. La det være sagt. Heldigvis for Stine hadde hun den signifikante ene i faren sin, som jeg har inntrykk av var en fin fyr og som også er der for henne den dag i dag. Tro det eller ei, men Stine sin historie er ikke en av de mest graverende. Dessverre. Men det er Stine som mener seg berettiget til at andre skal vippse henne penger for å betale advokatregningene. Meg virker det som om hun ikke betaler noe selv i det hele tatt, men belager seg på velvillige givere, og hun selv fortsetter med samme høye forbruk. Det er spesielt. Stine er både en søt og morsom dame, og som alle andre fortjener hun lykke og et godt liv, men hun kunne med fordel vært litt mindre spekulativ enn det hun fremstår som nå. Det har med tiden blitt veldig gjennomskuelig. Endret 13. juni 2021 av Tuttenatributten Skrivefeil 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vår2 Skrevet 13. juni 2021 #99 Del Skrevet 13. juni 2021 Bør en ikke heller gå politisk til verks for å hjelpe andre for å få en endring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttenatributten Skrevet 13. juni 2021 #100 Del Skrevet 13. juni 2021 Vår2 skrev (12 minutter siden): Bør en ikke heller gå politisk til verks for å hjelpe andre for å få en endring? Jo, f.eks. Eller engasjere seg i bruker- eller interesseorganisasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå