Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Poyse skrev (2 timer siden):

Man søker vel ikke uføretrygd om man ikje ønsker det? 

Nei har ikke hørt at noen blir pressa til det, om de ikke ønsker selv. Er jo slik at søker faktisk må underskrive. Dessuten er det rart å få 100% når du er frisk til å jobbe 2 dager/40%. Da burde det vell vært gradert uføre da?. Skjønner meg ikke på dette systemet jeg, og ikke at noen kan være så negative og samtidig ha skrevet under på søknaden.  Medlidenhet er jo ofte folk i some kanaler iler etter🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken_fjong1 skrev (18 timer siden):

Jeg klarer ikke helt å tro på at det er så tungt som hun fremstiller det som. Dette er nok noe hun innerst inne har ønsket seg. Altså ikke å bli syk, men  100% uføretrygd. Det er hvert fall det inntrykket jeg har fått av henne fra dag 1. 

For mange er det veldig tungt, selv om man ønsker det.. det er nok veldig todelt.. men det tunge gir seg når de bare kommer på at det ikke er skrevet i stein,men at de kan komme tilbake i jobb igjen senere 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også klager hun over at folk spør hvor ting er kjøpt, når hun har sagt det i starten på snappen. Men hun skjønner ikke at folk ofte ikke har på lyd. Så kanskje hun skal legge inn tekst i stedenfor å sitte å bable i kamera flere timer om dagen. Da hadde hun sluppet å få spørsmål igjen og igjen. Er visst så slitsomt, siden hun har så mange følgerne. Vits i å ha offentlig kanal da? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARima skrev (1 minutt siden):

Også klager hun over at folk spør hvor ting er kjøpt, når hun har sagt det i starten på snappen. Men hun skjønner ikke at folk ofte ikke har på lyd. Så kanskje hun skal legge inn tekst i stedenfor å sitte å bable i kamera flere timer om dagen. Da hadde hun sluppet å få spørsmål igjen og igjen. Er visst så slitsomt, siden hun har så mange følgerne. Vits i å ha offentlig kanal da? 

Hvorfor kan ikke folk skru på lyden når de ser noe de liker da, å heller høre om ho sier det.. og har man en hørselshemmede årsak og forteller det samtidig som man spør så er det nok ikke noe problem 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fælt å mye godteri hu har fått... Kan ikke hjelpe med sukker på en kropp som sliter med sitt. Sukker hjelper jo på å skape betennelse i kroppen 😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor hun forsetter med å bevisst gi inntrykk av at de eier huset. Pusser opp, drener og styrer - alt bidrar til verdiøkning på annen manns eiendom, men alt for fasaden, si! Hvem skal imponeres? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuttenatributten skrev (10 timer siden):

Jeg fatter ikke hvorfor hun forsetter med å bevisst gi inntrykk av at de eier huset. Pusser opp, drener og styrer - alt bidrar til verdiøkning på annen manns eiendom, men alt for fasaden, si! Hvem skal imponeres? 

Følgerene tenker jeg. Dette er jo vanlig blandt some gjengen. De lever over evne mange de, alt skal bevises å være så mye mer enn hos de som ikke deler alle sine detaljer i livet på some kanaler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (47 minutter siden):

Følgerene tenker jeg. Dette er jo vanlig blandt some gjengen. De lever over evne mange de, alt skal bevises å være så mye mer enn hos de som ikke deler alle sine detaljer i livet på some kanaler. 

Men hvordan vet du at de leier? Trodde de eide? Mest sannsynlig er det vel huseier som står for kostnadene på det utvendige oppussingen tenker jeg. Noen får jo også redusert husleie når de pusser opp for huseier da det er vinn vinn for begge parter. Eller så kan det hende de har langtidskonrakt over flere år og velger å ha det fint og bruker penger på oppussing (lite smart). Mange som har gode inntekter og 0 egenkapital derfor ingen lån i banken. Burde jo da helle å spare til ek enn å bruke penger på ett annen hus enn det de selv eier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (25 minutter siden):

Men hvordan vet du at de leier? Trodde de eide? Mest sannsynlig er det vel huseier som står for kostnadene på det utvendige oppussingen tenker jeg. Noen får jo også redusert husleie når de pusser opp for huseier da det er vinn vinn for begge parter. Eller så kan det hende de har langtidskonrakt over flere år og velger å ha det fint og bruker penger på oppussing (lite smart). Mange som har gode inntekter og 0 egenkapital derfor ingen lån i banken. Burde jo da helle å spare til ek enn å bruke penger på ett annen hus enn det de selv eier. 

Jeg har ikke sagt om de leier eller eier,og ikke hvem som står for kostnaden heller. Svarte på hvem jeg trodde hun skulle imponeres. Generelt så er det jo slik at some personer liker å kunne imponere sine følgere,vise frem og være "litt "bedre enn gjennomsnittet.  Men hun har selv sagt de leier, så akkurat det vet jeg stemmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (37 minutter siden):

Men hvordan vet du at de leier? Trodde de eide? Mest sannsynlig er det vel huseier som står for kostnadene på det utvendige oppussingen tenker jeg. Noen får jo også redusert husleie når de pusser opp for huseier da det er vinn vinn for begge parter. Eller så kan det hende de har langtidskonrakt over flere år og velger å ha det fint og bruker penger på oppussing (lite smart). Mange som har gode inntekter og 0 egenkapital derfor ingen lån i banken. Burde jo da helle å spare til ek enn å bruke penger på ett annen hus enn det de selv eier. 

Hun har selv innrømt at de leier, for at de ikke har råd til å kjøpe hus. 

De har en avtale med huseier om lavere husleie mot at de pusser opp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (På 6.6.2021 den 11.12):

Hun har selv innrømt at de leier, for at de ikke har råd til å kjøpe hus. 

De har en avtale med huseier om lavere husleie mot at de pusser opp. 

Og sånn som mannen hennes driver på fra tidlig til sent, så slipper dem nok å betale husleie på en gooooood stund😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (1 time siden):

Og sånn som mannen hennes driver på fra tidlig til sent, så slipper dem nok å betale husleie på en gooooood stund😅

Ja, håper de har fått til en bedre avtale enn redusert leie. Hvis ikke må de gå i dundrende minus. Det arbeidet de har utført - både inne og ute - koster mye penger og arbeidsinnsats.  Boligprisene i det området er noen av de laveste i landet. Kan ikke fatte at to voksne mennesker ikke får lån i den størrelsesorden at de kan kjøpe seg en tilsvarende bolig, særlig ikke når de nå har en arbeidsinntekt og en varig trygdeinntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttenatributten skrev (6 timer siden):

Ja, håper de har fått til en bedre avtale enn redusert leie. Hvis ikke må de gå i dundrende minus. Det arbeidet de har utført - både inne og ute - koster mye penger og arbeidsinnsats.  Boligprisene i det området er noen av de laveste i landet. Kan ikke fatte at to voksne mennesker ikke får lån i den størrelsesorden at de kan kjøpe seg en tilsvarende bolig, særlig ikke når de nå har en arbeidsinntekt og en varig trygdeinntekt.

Regnet vel med å få penger til egenkapital av kommunen, kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fruen92 skrev (13 minutter siden):

Regnet vel med å få penger til egenkapital av kommunen, kanskje?

Kommunen har gjort seg vanskelig, så det kan nok ta en stund/noen år. 

Skjønner hun er skuffet for at kommunen ikke ville inngå forlik med henne, men jeg kan ikke helt få meg til å tro at hun mente de bare ville gjøre det sånn uten videre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (16 minutter siden):

Kommunen har gjort seg vanskelig, så det kan nok ta en stund/noen år. 

Skjønner hun er skuffet for at kommunen ikke ville inngå forlik med henne, men jeg kan ikke helt få meg til å tro at hun mente de bare ville gjøre det sånn uten videre. 

 

Absolutt.. Får håpe for hennes del at hun vinner etterhvert, da. Det blir vel muligens et tapsprosjekt, med mindre spleis dekker opp alt. Er det kun penger/erstatning hun vil ha? Eller en unnskyldning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen92 skrev (15 minutter siden):

Absolutt.. Får håpe for hennes del at hun vinner etterhvert, da. Det blir vel muligens et tapsprosjekt, med mindre spleis dekker opp alt. Er det kun penger/erstatning hun vil ha? Eller en unnskyldning?

En unnskyldning kunne vell kommunen kommet med, uten å gjøre det så vanskelig.  Så helt ærlig kan det jo være noe mer. Unnskyldning leger ingen sår, så kanskje det er noe mer..🤷‍♀️🤷‍♀️

Endret av Tildittbeste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tildittbeste skrev (4 minutter siden):

En unnskyldning kunne vell kommunen kommet med, uten å gjøre det så vanskelig.  Så helt ærlig kan det jo være noe mer. Unnskyldning leger ingen sår, så kanskje det er noe mer..🤷‍♀️🤷‍♀️

Helt sikkert, er vel penger man vil ha når man går igjennom en så stor prosess. Vinner hun får hun vel tilbake det hun(spleis) har brukt på advokat og. Da kan de jo få kjøpt bolig så livet blir mer stabilt for familien ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at de pusser opp og ordner det fint i rundt seg. Om man leier eller eier spiller da vel pokker ingen rolle? Hadde jeg leid hadde jeg villet gjort det jeg kan gjøre for å få det fint i rundt meg, jeg vill jo trives....!

 

Når det er sagt, får vondt av henne ang. Saken. Den er oppriktig stygg og grov, spesielt mtp. Den grove omsorgsvikten fra barneværnet. Dessverre var det jo slik den gangen, at barneværnet ofte fraskrev seg ansvar. Vi er i en helt annen tid nå, heldigvis. Og det er mer fokus på hva barneværnet kan gjøre for familier og barn som trenger hjelp. En unnsklydning og innsyn i papirer burde være på sin plass, tror de fleste ville ha visst hva som skjedde med dem da de var små, slik at en får bedre perspektiv på hva som påvirker dem når de blir voksne. Og slik at en får svar på det en evt. Lurer på.

 

Annen ting jeg tenker mye på er denne saksøkinga. Flere og flere som tar opp kampen mot barneværnet for å så saksøke for penger. Er dette penger som egentlig pr. Dags dato brukes for å hjelpe barn og familier i dag? Vil det si at de som saksøker barnværnet i dag, i utgangspunktet stjeler pengene som brukes til ressurs for å hjelpe de nå og de som kommer? Eller hvor kommer disse pengene fra?

Vi vet jo allerede at innsatser innen helse, rusomsorg, barneværn o.l sliter med økonomi. Gjør disse saksøkingene saken bedre?  

De som allerede sliter mye etter barndom i form av all slags svikt får jo støtte (uføretrygd) som skal gjøre at de klarer seg? Hvorfor er det så mange som krever penger? Gjør det saken noe bedre? Og det er ofte de som går hardt ut og skriker høyest som eventuelt får gjennom dette, via media og sosiale media. Hva med alle de som en ikke hører om? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn sak kan man _ikke_ navngi saksbehandler i BV. Nei, nei og atter nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Gresshoppa skrev (19 minutter siden):

I en sånn sak kan man _ikke_ navngi saksbehandler i BV. Nei, nei og atter nei. 

Har hun gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...