The Words Skrevet 26. april 2021 #141 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg har skjønt det, det blir nemlig alltid mistenkelig stille rett etter jeg har gjentatt svaret mitt. Anonymkode: 4de6a...d7c Kjenner til det .... 1
linsejesus Skrevet 26. april 2021 #142 Skrevet 26. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er en rettighet men far har jo abortert bort barnet. Eller mener du at menn skal få i muligheten til å få barn og ikke måtte bidra? Hva om far ombestemmer seg da og ønsker kontakt med barnet? Anonymkode: af737...2aa Ved juridisk abort er det jo snakk om at mannen faktisk ikke ønsker å bli far. Da må man i så fall ta bort både rettigheter og plikter. Om han ombestemmer seg kan det f.eks være opp til moren å bestemme om man skal gjøre om på det. Juridisk abort ville utjevnet de skjevt fordelte rettighetene til kvinner og menn i en viss grad. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #143 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (1 time siden): Jeg vil at jeg blir beskyttet mot uønsket farskap, jeg vil ikke bli utpresset med uønsket barn osv. Hvorfor kvinner vil ha autonomi over sin egen kropp? Heter ikke det "min kropp - mitt valg"? Jeg forstår hva du sier. Den enste måten å unngå dette er å ikke å ha sex med kvinner du ikke har tiltro til eller kan tåle å samarbeide med. Du kan også bruke kondom og rense røret på utsiden. Det er nok av kvinner (særlig elskerinner) som lurer menn til graviditet for å sementere forholdet. Jo mer penger du har, jo større fare. Dette er fakta. Anonymkode: 5708a...87d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #144 Skrevet 26. april 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Samme gjelder dere menn. Bruk prevensjon eller steriliser dere. Anonymkode: 4de6a...d7c Ja flott, da kan vi jo fjerne retten til abort. Du sier det jo der selv. "Bare" bruk prevensjon eller steriliser dere. Sånn, tråd kan stenges. Anonymkode: e05e7...6c7 2
Gjest someone_here Skrevet 26. april 2021 #145 Skrevet 26. april 2021 The Words skrev (34 minutter siden): Aha! Så du er EGENTLIG ikke så interessert i å ha rett til surrogati altså, slik du sa i den andre tråden? Men det visste jeg jo egentlig, at du bare endte opp med å klage over menns "manglende rett til surrogati", bare for å kverulere. Det du egentlig var forarget over, var at du ikke kunne gjøre en kvinne gravid og så stikke av fra ansvaret. Fokuset ditt på dette er helt sykelig. Det er en gjeng reinspikka incels her inne på Kvinneguiden, som oppretter tråd etter tråd med de samme temaene om og om igjen. Dette dreier seg alltid om helt absurde ting, som at det er URETTFERDIG at kvinner kan føde barn og menn ikke kan. Eller at det er krig i verden fordi at kvinner har stemmerett. Ja, og det er foresten også på grunn av kvinners stemmerett at gutter får dårligere karakterer enn jenter på skolen, bortsett fra at de ikke får dårligere karakterer enn jenter sånn egentlig, fordi lærere favoriserer jenter og gir dem bedre karakterer fordi de er jenter. I følge DERE. Men når dere blir motsagt, endrer dere plutselig tema og begynner å klage over noe ANNET som er "urettferdig" for menn, og når vi spør dere om hva dere mener er dere ikke i stand til å koke sammen noe fornuftig svar som har rotfeste i virkeligheten. Og det er virkelig den samme tematikken HELE tiden, at menn behandles som annenrangs borgere, verden er så UUUUUURETTFERDIG for menn (snufs) og at den onde FEMINISMEN ødelegger verden. Dette kverner og kverner dere på, dette går på repeat oppe i hjernene deres og det eneste dere klarer å gulpe opp på KVINNEguiden er kvinnehat. Jeg ønsker dere velkommen. Den eneste måten å få bukt med dere på, er å motsi dere. Dere trenger å tilbringe tid utenfor de ekkokamrene som heter MGTOW, QAnon, Return of Kings, og whatnot. Dere trenger å få høre andre meninger enn det som sprer seg i disse miljøene. Her på Kvinneguiden er dere kommet til riktig sted for dette. Hva mener du? Ser du ingen forskjell mellom surrogati og det et vanlig svangerskap betyr? Nei, det at jenter får bedre karakterer fordi de er jenter, er noe flere studier har bekreftet. https://utdanningsforskning.no/artikler/2018/larere-favoriserer-jenter/ Jeg vet ingenting om de bevegelsene du beskriver, så det er rart du trekker det frem. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Yep. Sier til både kvinner og menn som ikke ønsker å bli gravide at de kan bruke prevensjon eller sterilisere seg. Anonymkode: 4de6a...d7c Og du er imot selvbestemt abort?
herzeleid Skrevet 26. april 2021 #146 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ta ansvar for KROPPEN din for faen, slik kvinner har måttet gjøre i alle de år! Ta ansvar for hvor du sprer sæden din hvis du ikke vil bli far. HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE!!? Anonymkode: 625bd...b18 Såpass vanskelig at det årlig blir gjennomført rundt 12000 aborter i Norge. 6
The Words Skrevet 26. april 2021 #147 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (7 minutter siden): Det sa enkelte menn for 100 år siden da kvinner ville ha like rettigheter også, ingen overraskelse at dagens feminister sier det samme Saken er at feministene har kommet for å bli. Og de vil nok neppe kjempe for juridisk abort for menn.
likestilling Skrevet 26. april 2021 #148 Skrevet 26. april 2021 Tamsi skrev (16 minutter siden): Vi trenger ikke det! Vi har et siste (smertefullt, desperat) sikkerhetsnett, som de fleste av oss heldigvis aldri får bruk for. Det siste der har ikke dere. Og det vet dere jo. Bruk kondom, gjør en innsats dere også for å forhindre graviditetene dere så absolutt ikke vil ha! Vi kan bare gjøre så mye selv, og det gjør de aller fleste kvinner! Kanskje vi i likestillingens navn skulle prøve å få til et "sikkerhetsnett "for menn også da? Eller? 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #149 Skrevet 26. april 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Ved juridisk abort er det jo snakk om at mannen faktisk ikke ønsker å bli far. Da må man i så fall ta bort både rettigheter og plikter. Om han ombestemmer seg kan det f.eks være opp til moren å bestemme om man skal gjøre om på det. Juridisk abort ville utjevnet de skjevt fordelte rettighetene til kvinner og menn i en viss grad. Nei, juridisk abort er definert som å fraskrive seg rettigheter, privilegier og ansvar. Såklart kan ikke far komme inn i barnets liv igjen etter å ha fått "abortert" bort barnet. Skal det da bli straffbart at far bryter dette hvis far oppsøker barnet? Hva slags konsekvenser skal barnet få for å ikke respektere fars valg? Anonymkode: af737...2aa 5
Gjest Tamsi Skrevet 26. april 2021 #150 Skrevet 26. april 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Selvsagt kan vi ikke gjøre det 100% rettferdig, men hvorfor ikke gjøre det litt mer rettferdig hvis vi kan? Men dette er ikke veien å gå. Det er oppskriften på et samfunn der menn blir, om mulig, enda mer på enn de allerede er, og der kvinner blir nødt til å holde igjen for harde livet, fordi hun risikerer å bli stående helt alene med et barn om hun skulle være så sinnsykt uansvarlig å ha sex én eneste gang. Ser dere ikke dette?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #151 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja flott, da kan vi jo fjerne retten til abort. Du sier det jo der selv. "Bare" bruk prevensjon eller steriliser dere. Sånn, tråd kan stenges. Anonymkode: e05e7...6c7 Hva andre gjør kan ikke jeg gjøre noe med. Jeg kan kun ta ansvar for meg selv, og jeg brukte hormonspiral i 8 år og valgte så å sterilisere meg for å være på den sikre siden da jeg vet jeg aldri vil ha barn. Da kan menn som ikke vil ha barn gjøre det samme ❤️ Anonymkode: 4de6a...d7c 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #152 Skrevet 26. april 2021 Får være grenser for menns latskap, altså. Eller dvs., det er det åpenbart ikke. Plenty med kvinner som nærmest presses til abort fordi mannen ikke vil ha barn, menn som driter fullstendig i ungen og stikker av fra alt, som gir fullstendig beng i å bruke kondom og betale barnebidrag (selv om det gir baksmell). Jeg kan knapt huske en mann som har krevd kondom for EGEN sikkerhet under sex uhyre sjeldent jeg hører om fedre som går i dyp sorg over at kvinnen tok abort mot hans ønske (det forekommer dog). Jeg har imidlertid hørt om flere menn som hevde de vil ha barn og lurer dama til å tro det, men som enten ombestemmer seg ila svangerskapet eller etterpå, der kvinnen enten da velger abort mot eget ønske eller om det er for sent eller hun ikke klarer den psykiske belastningen med en abort, gjennomfører og blir alene grunnet en ansvarsløs far. Med juridisk abort har de da i tillegg en juridisk rettighet til å gi ensa mer faen i kondom, falske løfter og eget ansvar. Dere driter nok i saken som det er allerede, hva mer trenger dere. Kom dere ut av offerrollen Anonymkode: 6b1f5...b81 13
likestilling Skrevet 26. april 2021 #153 Skrevet 26. april 2021 The Words skrev (Akkurat nå): Saken er at feministene har kommet for å bli. Og de vil nok neppe kjempe for juridisk abort for menn. Haha, bra du er ærlig i alle fall 😂 Nei, der har du nok rett. Feministene kommer aldri til å kjempe for rettigheter som ikke gavner dem selv... 1
The Words Skrevet 26. april 2021 #154 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (1 minutt siden): Kanskje vi i likestillingens navn skulle prøve å få til et "sikkerhetsnett "for menn også da? Eller? Vi har et. Det heter "kondom". 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #155 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Ser du ingen forskjell mellom surrogati og det et vanlig svangerskap betyr? Nei, det at jenter får bedre karakterer fordi de er jenter, er noe flere studier har bekreftet. https://utdanningsforskning.no/artikler/2018/larere-favoriserer-jenter/ Jeg vet ingenting om de bevegelsene du beskriver, så det er rart du trekker det frem. Og du er imot selvbestemt abort? Jeg syns abort er både trist og problematisk og kunne aldri utført en selv, nettopp derfor valgte jeg å sterilisere meg og bli sammen med en mann som også steriliserte seg. Venter fortsatt på svar fra deg om hvorfor du ikke kan bruke kondom eller sterilisere deg. Anonymkode: 4de6a...d7c 6
Gjest Tamsi Skrevet 26. april 2021 #156 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (1 minutt siden): Kanskje vi i likestillingens navn skulle prøve å få til et "sikkerhetsnett "for menn også da? Eller? Det er bare SÅ uaktuelt med kondom, er det ikke..?
Hedda-78 Skrevet 26. april 2021 #157 Skrevet 26. april 2021 Hva skulle abortgrensen ha vært i så fall? 12 uker, som for kvinner? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #158 Skrevet 26. april 2021 Jeg har ikke lest hele tråden, men dette er jo helt forskjellige ting! 🤦♀️ - Abort er å si neitakk til svangerskap, fødsel og å oppfostre et barn, ved å fjerne en celleklump som vokser i livmoren sin. -Å adoptere bort et barn er å ta den fysiske byrden ved å bære og føde et barn, men gi det til noen andre som ønsker å fostre opp barnet. -«Juridisk abort» er å si neitakk til å sørge for det barnet man selv har laget økonomisk. Hvem skal da ta regningen for å fostre opp DINE barn? Mor alene, og på den måten få en ny underklasse av fattige, med den økningen i kriminalitet osv. som det medfører? Eller skal resten av oss skattebetalere betale fordi du ikke gadd å dra på deg en dong? SKJERP DEG!!! Anonymkode: 73db5...871 17
likestilling Skrevet 26. april 2021 #159 Skrevet 26. april 2021 The Words skrev (Akkurat nå): Vi har et. Det heter "kondom". Jeg tror ikke det var det personen som skrev det siktet til, men okei, da sier du med andre ord at vi ikke trenger selvbestemt abort, fordi vi allerede har kondom? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #160 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (1 time siden): Jeg vil at jeg blir beskyttet mot uønsket farskap, jeg vil ikke bli utpresset med uønsket barn osv. Hvorfor kvinner vil ha autonomi over sin egen kropp? Heter ikke det "min kropp - mitt valg"? Hvis du vil beskytte deg mot uønsket farskap har du opptil flere valg. Blant annet å avstå fra sex, og bruke kondom. Anonymkode: 71589...ae8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå