Gå til innhold

Gynekologiske tester av mannlig lege - er i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

Er det livssynet virkelig vært at din kone potensielt DØR som følge av deres religion dersom der ikke er kvinnelig lege tilgjengelig f.eks ved en graviditet utenfor livmor, eller andre ting som kan gjøre at hun blør ut dersom hun ikke får akutt gynekologisk legehjelp? 

Anonymkode: 5e575...8d6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trolltussa
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg ville sett på det som utroskap, ja.

Anonymkode: 45115...abc

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

Hva tenker du om akutte medisinske tilfeller? Er det bedre at kvinnen risikerer å dø enn at hun får medisinsk nødhjelp av en mannlig lege? 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det livssynet virkelig vært at din kone potensielt DØR som følge av deres religion dersom der ikke er kvinnelig lege tilgjengelig f.eks ved en graviditet utenfor livmor, eller andre ting som kan gjøre at hun blør ut dersom hun ikke får akutt gynekologisk legehjelp? 

Anonymkode: 5e575...8d6

Religion??

16 minutter siden, Gjenferdet said:

Hva tenker du om akutte medisinske tilfeller? Er det bedre at kvinnen risikerer å dø enn at hun får medisinsk nødhjelp av en mannlig lege? 

Skal du svare flere ganger til samme innlegget? Uansett, om man ber om kvinnelig gyn. er det nesten garantert å få det uten å utsette timen noe særlig. Makan til overdrivelse folk skal lage ut av det. Synes også det er utrolig morsomt hvor skeptiske og dømmende folk her er til andre meninger enn sine egne, men krever på liv og død å få sine egne meninger og livsstil respektert. Fascinerende.

Anonymkode: 45115...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Religion??

Skal du svare flere ganger til samme innlegget? Uansett, om man ber om kvinnelig gyn. er det nesten garantert å få det uten å utsette timen noe særlig. Makan til overdrivelse folk skal lage ut av det. Synes også det er utrolig morsomt hvor skeptiske og dømmende folk her er til andre meninger enn sine egne, men krever på liv og død å få sine egne meninger og livsstil respektert. Fascinerende.

Anonymkode: 45115...abc

Å utsette kvinner man er i relasjon med for fare fordi ingen annen mann skal se deres underliv koste hva det koste vil er vel strengt tatt noe som sorterer under galskap og ikke "andre meninger" når grunnen ikke er religion. 

Anonymkode: 5e575...8d6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å utsette kvinner man er i relasjon med for fare fordi ingen annen mann skal se deres underliv koste hva det koste vil er vel strengt tatt noe som sorterer under galskap og ikke "andre meninger" når grunnen ikke er religion. 

Anonymkode: 5e575...8d6

Det er ingen som utsettes for fare på noen måte. Usaklige overdrivelser har jeg ikke tid til.

Anonymkode: 45115...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne legen kan jo være homofil for alt han vet. 

Anonymkode: fc4fa...620

Relevans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Selvsagt har jeg ikke noe problemer med det, og det har ikke kjæresten heller.

Jeg hadde aldri giddet å være sammen med noen som er SÅ eiesyk, paranoid og usikker på seg selv, og som er kunnskapsløs og pervers nok til å tilegne gynekologiske undersøkelser en seksuell undertone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt undersøkelse av mannlig gyn flere ganger, (det er som regel kvinnelig sykepleier tilstede) og mannlig lege under fødsel. Verken jeg eller mannen hadde problemer med det.  Det er så lite seksuelt som det kan bli både for pasient og lege.

Mannen min hadde testikkelkreft og kvinnelig lege. Ble undersøkt nedentil av henne og mange mange andre både kvinnelig og mannlig lege og får oppfølging med bl.a fysisk undersøkelse av denne kvinnelige legen hvert halvår. Hadde aldri slått meg at det var utroskap heller

Anonymkode: ce561...929

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 timer siden):

Er han 13 år og redneck?

Rednecks  bryr seg da katten i hvilken kjønn gynekologen er.

Nå syntes jeg du var dømmende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say WHAT !!! Dette er jo idioti fra typen din ! Vi bor ikke i Kabul altså ! Full forståelse om kvinnelig gynekolog dersom kvinnen selv ønsker det ,pga egne preferanser eller har opplevd misbruk osv ..Men ikke pga at en kjæreste er ukomfortabel.  Han må jo forstå det at som kvinne og mor må innom helsevesenet i løpet av livet 😆 Er han 15 år liksom ? Sett han på plass ! Vil han forlate deg pga noe slikt så ønsk han Lykke til med fremtidige forhold og damer! Tror ikke han får vilja si med dem heller ! Dette er jo KONTROLL og frihetsberøvelse! Spør deg selv : om du ikke var i et forhold med han, ville du da endret eller utsatt timen din ? Han må jo skjønne det at en gynekolog eller lege ser hundrevis av nakne kvinner i året 🙃 Er de alle kåte griser liksom....sier vel endel om HAN da .....😏 Projesering!! Han setter også sitt ego og kontrollbehov over din helse 😡🚩

Anonymkode: 5fc25...54b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (5 timer siden):

Hvordan vil denne håpløse mannen din forholde seg til en mannlig lege ved en evt fødsel?  Eller enda verre, tenk om han får prostataproblemer og selv havner hos en kvinnelig lege på sykehuset.  Hva da? Selvsagt spiller det ingen rolle hvilket kjønn legen har.  H*n er der kun for å utføre et stk arbeid. Det er fullstendig uakseptabel holdning fra mannen din sin side å forlange kvinnelig lege. Kan det hende at han er muslim?  Jeg synes forresten at underlivsundersøkelse er det minst seksuelle som tenkes kan. 

Blir fly forbannet og forlanger at TS venter til det er en kvinnelig lege på vakt.

Anonymkode: c327f...414

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tar gynekologiske tester hvert år, men i år er min fastlege sykemeldt og hun er tilbake om en mnds tid, og dermed ble det mannlig lege. Jeg er satt opp om 2 uker ca. Og dette fortalte jeg til min kjæreste, og han ble flyforbanna, og krevde dame lege. Jeg må ta de testene så fort så mulig, fordi jeg har hatt ubalanse i skjeden lenge. Jeg lurer på til gutter og jenter her inne: Har dere noe i mot å la partneren bli undersøkt av motsatt kjønn? 😳

Anonymkode: 7a3aa...369

Drit i hva den UMODNE kjæresten din sier, ikke noe galt med mannlig gynekolog. Jeg har vært hos mannlig gynekolog mange ganger og de gangene det ble mannlig gynekolog har min samboer ikke sagt noe på det. Samboeren min tenkte nok sitt man han var klok nok til å holde kjeften om en slik sak. 

Anonymkode: d4a09...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilket land er han fra? Det kan jo være kulturelt, ikke vond vilje.

Anonymkode: fb16b...04b

Slikt er ikke kulturelt nei. Heller individuelt. Min samboer er fra midt østen og han har aldri sagt noe på de gangene eg har vært hos mannlig gynekolog. Jeg har slitt mye med problemer og vært mye hos både kvinnelige og mannlige gynekologer opp gjennom årene. 

Anonymkode: d4a09...545

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke vanlig å ta gynekologiske undersøkelser årlig og jeg forstår ikke helt hva som brenner sånn at du ikke kan vente en mnd på din vanlige lege?

Hadde faktisk reagert selv på hvorfor du på død og liv ønsker GU utført av en fremmed, mannlig fastlege. Greit nok om han var gynekolog, men sånne undersøkelser er jo hverken noe legene eller pasietene kaster seg over med stor iver..

Dersom du ikke har celleforandringer de holder øye med er det jo bare hvert 3 år man tar GU utover om man har underlivsproblemer som kjønnssykdom.

Anonymkode: 5e575...8d6

Når man sliter med store plager der nede så haster det fordi man kan bli sprø av å gå rundt med smerter/svie/kløe og annet!

Anonymkode: d4a09...545

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tar gynekologiske tester hvert år, men i år er min fastlege sykemeldt og hun er tilbake om en mnds tid, og dermed ble det mannlig lege. Jeg er satt opp om 2 uker ca. Og dette fortalte jeg til min kjæreste, og han ble flyforbanna, og krevde dame lege. Jeg må ta de testene så fort så mulig, fordi jeg har hatt ubalanse i skjeden lenge. Jeg lurer på til gutter og jenter her inne: Har dere noe i mot å la partneren bli undersøkt av motsatt kjønn? 😳

Anonymkode: 7a3aa...369

Kvitt deg med den dusten du bor med! Et godt tegn på sykelig sjalusi, og det vil ikke bli bedre, om du tror det.

Anonymkode: 6049f...5ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

Ja, for det er mye sexuelt som skjer på legekontoret der man skal undersøke stinkende utflod og plager i underlivet. Sykdommer der nede er bare sååååå TURN ON!

Man blir tent av stanken fra bakteriell vaginose eller overvekst av sopp der nede. La oss ikke glemme mensrester (ja, noen undersøkes i slutten av mensen perioden også (blod på slutten av mensenperioden ser ut som brunt bæsj til tider hos mange kvinner, meg inkludert, det er super sexyyy)

La oss huske klamydia!! Wow, det er så TURN ON den mannlige legen er nok super kåt av hun med klamydia i skrittet sitt. 
Eller kjønn-sår, herpes. WOW DEILIG!




Utroskap for å gå til mannlig gynekolog? Hahahahaha....

Anonymkode: d4a09...545

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

Dette er, uten tvil, det mest latterlige jeg har lest på kg. 

Anonymkode: d394e...500

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke vanlig å ta gynekologiske undersøkelser årlig og jeg forstår ikke helt hva som brenner sånn at du ikke kan vente en mnd på din vanlige lege?

Hadde faktisk reagert selv på hvorfor du på død og liv ønsker GU utført av en fremmed, mannlig fastlege. Greit nok om han var gynekolog, men sånne undersøkelser er jo hverken noe legene eller pasietene kaster seg over med stor iver..

Dersom du ikke har celleforandringer de holder øye med er det jo bare hvert 3 år man tar GU utover om man har underlivsproblemer som kjønnssykdom.

Anonymkode: 5e575...8d6

Nå skrev hun jo det at hun har hatt ustabilitet i underlivet, så da er det jo greit å sjekke oftere enn hvert 3.år

Hun bestilte ikke SPESIFIKT mannlig gynekolog, men det var/er tilfeldigvis en mann som skal utføre kontrollen da hennes faste gynekolog ikke kan.

Det er en veldig stor prosentandel av leger/gynekologer som er menn, og dette er jo jobben deres så for min del ville det vært uaktuelt å utsette kontrollen kun pga utfører sitt kjønn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man sliter med store plager der nede så haster det fordi man kan bli sprø av å gå rundt med smerter/svie/kløe og annet!

Anonymkode: d4a09...545

Ja, jeg lurer mer på hvorfor TS har gått rundt med dette lenge og ventet til det var tid for sin årlige sjekk, i stedet for å booke time hos gynekolog med en gang. Man kan vel bli steril av å gå rundt med klamydia for lenge for eksempel. Det er jo sikkert bare noe bakterielt eller noe, men hvem vet, med den premiestuten av en kjæreste så kan han vel fort ha vært utro og.

Til TS så håper jeg virkelig du er et troll. Jeg ser jo at et par av de som er enige med kjæresten din tuller da, det håper jeg du vet også, om du faktisk er seriøs her. Kjæresten din er en dust, og dette er så rødt flagg at for meg hadde det vært dumpegrunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...