Gå til innhold

Gynekologiske tester av mannlig lege - er i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar gynekologiske tester hvert år, men i år er min fastlege sykemeldt og hun er tilbake om en mnds tid, og dermed ble det mannlig lege. Jeg er satt opp om 2 uker ca. Og dette fortalte jeg til min kjæreste, og han ble flyforbanna, og krevde dame lege. Jeg må ta de testene så fort så mulig, fordi jeg har hatt ubalanse i skjeden lenge. Jeg lurer på til gutter og jenter her inne: Har dere noe i mot å la partneren bli undersøkt av motsatt kjønn? 😳

Anonymkode: 7a3aa...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en ynkelig reaksjon. 

Anonymkode: 39c26...858

Normal?

Anonymkode: 7a3aa...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 minutt siden):

For en dust av en kjæreste du har!
Jeg er mest opptatt av at dama blir undersøkt av en kompetent person, kjønn og hudfarge er irrelevant.

Skjønner jeg veldig godt. Hadde ikke brydd om han ble sjekka av en dame heller

Anonymkode: 7a3aa...369

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva? Hvis mannen min var så utrolig usikker på dette kunne jeg faktisk vurdert å finne en kvinnelig lege. MEN: Da skulle han vært bra ydmyk og veldig klar på at det var han som hadde et problem her. Hadde han derimot blitt forbannet og satt krav om det - glem det. Det er en helt urimelig ting å kreve.

For meg har det ingenting å si hvilket kjønn legen som undersøker min mann har.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å ta gynekologiske undersøkelser årlig og jeg forstår ikke helt hva som brenner sånn at du ikke kan vente en mnd på din vanlige lege?

Hadde faktisk reagert selv på hvorfor du på død og liv ønsker GU utført av en fremmed, mannlig fastlege. Greit nok om han var gynekolog, men sånne undersøkelser er jo hverken noe legene eller pasietene kaster seg over med stor iver..

Dersom du ikke har celleforandringer de holder øye med er det jo bare hvert 3 år man tar GU utover om man har underlivsproblemer som kjønnssykdom.

Anonymkode: 5e575...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er han fra? Det kan jo være kulturelt, ikke vond vilje.

Anonymkode: fb16b...04b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det om mannen min gikk til en kvinnelig lege som skulle sjekke penisen hans.. 

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde aldri sett frem til de timene. Det er jo ikke noe unormalt at noen er usikre/sjalue, det er overhode ikke noe godt for den parten som er det. Å selvfølgelig ikke for den det går utover heller. Men jeg tenker at det er viktig dere prater om det, for ja hva så om han er usikker? Hjelp han med å mestre det, det er jo vondt for han også å ha det sånn. 

Anonymkode: f33f5...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke reaksjonen til mannen din. Leger er leger, uansett kjønn. Men jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må gå til denne vikaren om to uker, når din fastlege er tilbake om ca en mnd? Ubalanse i skjeden kan vente to ekstra uker. Bestiller man time hos gynekolog med lignende problematikk, må man vente mye lenger.

Anonymkode: cecd5...9f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt - gå til den legen som er tilgjengelig og du er komfortabel med! En lege er en lege, og en slik undersøkelse er ikke seksuell. Mannen får nesten bare finne seg i at du går til en mannlig lege om du trenger å få sjekket noe og den kvinnelige legen ikke er tilgjengelig. Din kropp, du bestemmer. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke vanlig å ta gynekologiske undersøkelser årlig og jeg forstår ikke helt hva som brenner sånn at du ikke kan vente en mnd på din vanlige lege?

Hadde faktisk reagert selv på hvorfor du på død og liv ønsker GU utført av en fremmed, mannlig fastlege. Greit nok om han var gynekolog, men sånne undersøkelser er jo hverken noe legene eller pasietene kaster seg over med stor iver..

Dersom du ikke har celleforandringer de holder øye med er det jo bare hvert 3 år man tar GU utover om man har underlivsproblemer som kjønnssykdom.

Anonymkode: 5e575...8d6

Jeg vet ikke om fu leste alt keg skrev, men jeg har veldig ubalanse i skjeden min. Og renner væske, og væsken lukter. Det plager meg og det plager kjæresten min. Og vet du hva? Det er faktisk anbefalt å både sjekke puppene sine og underlivet sitt hvert år. Jeg kan fint vente på min kvinnelige lege. Men greien er at jeg på andre siden får kommentarer om at jeg lukter

Anonymkode: 7a3aa...369

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om fu leste alt keg skrev, men jeg har veldig ubalanse i skjeden min. Og renner væske, og væsken lukter. Det plager meg og det plager kjæresten min. Og vet du hva? Det er faktisk anbefalt å både sjekke puppene sine og underlivet sitt hvert år. Jeg kan fint vente på min kvinnelige lege. Men greien er at jeg på andre siden får kommentarer om at jeg lukter

Anonymkode: 7a3aa...369

Kanskje du har en soppinfeksjon.
Det finnes kremer mot dette på apoteket.

Anonymkode: 5a170...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne legen kan jo være homofil for alt han vet. 

Anonymkode: fc4fa...620

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på det som utroskap, ja.

Anonymkode: 45115...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke om fu leste alt keg skrev, men jeg har veldig ubalanse i skjeden min. Og renner væske, og væsken lukter. Det plager meg og det plager kjæresten min. Og vet du hva? Det er faktisk anbefalt å både sjekke puppene sine og underlivet sitt hvert år. Jeg kan fint vente på min kvinnelige lege. Men greien er at jeg på andre siden får kommentarer om at jeg lukter

Anonymkode: 7a3aa...369

Det er ikke vanlig å sjekke bryst og underliv hvert år med mindre man har symptomer. Celleprøver fra livmorhals tas hvert 3. år, mens brystundersøkelser først tas ved symptomer eller etter fylte 50 år (mammografiprogrammet) med mindre man er i risikogruppen for brystkreft.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville sett på det som utroskap, ja.

Anonymkode: 45115...abc

Utroskap å gå gjennom en nødvendig medisinsk undersøkelse? 😐

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...