Gå til innhold

Gynekologiske tester av mannlig lege - er i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tar gynekologiske tester hvert år, men i år er min fastlege sykemeldt og hun er tilbake om en mnds tid, og dermed ble det mannlig lege. Jeg er satt opp om 2 uker ca. Og dette fortalte jeg til min kjæreste, og han ble flyforbanna, og krevde dame lege. Jeg må ta de testene så fort så mulig, fordi jeg har hatt ubalanse i skjeden lenge. Jeg lurer på til gutter og jenter her inne: Har dere noe i mot å la partneren bli undersøkt av motsatt kjønn? 😳

Anonymkode: 7a3aa...369

Hvordan vil denne håpløse mannen din forholde seg til en mannlig lege ved en evt fødsel?  Eller enda verre, tenk om han får prostataproblemer og selv havner hos en kvinnelig lege på sykehuset.  Hva da? Selvsagt spiller det ingen rolle hvilket kjønn legen har.  H*n er der kun for å utføre et stk arbeid. Det er fullstendig uakseptabel holdning fra mannen din sin side å forlange kvinnelig lege. Kan det hende at han er muslim?  Jeg synes forresten at underlivsundersøkelse er det minst seksuelle som tenkes kan. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typen din vet at man ikke går til gynekolog for å ha sex?

Anonymkode: dcacc...b35

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, skal man ikke kunne få hjelp av en profesjonell for å få ordnet problemet så fort som mulig bare fordi partnerens usikkerhet betyr mer enn ens egen helse? Det er jo helt tragisk!

At han faktisk er sint pga dette og setter krav på bekostning av din velvære er et veldig rødt flagg, TS.

Endret av Anoia
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anoia skrev (Akkurat nå):

Men herlighet, skal man ikke kunne få hjelp av en profesjonell for å få ordnet problemet så fort som mulig bare fordi partnerens usikkerhet beryr mer enn ens egen helse? Det er jo helt tragisk!

At han faktisk er sint pga dette og setter krav på bekostning av din velvære er et veldig rødt flagg, TS.

Jeg tenker også at det er et rødt flagg og et tegn på sykelig sjalusi. 🚩🚩

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gjenferdet said:

Utroskap å gå gjennom en nødvendig medisinsk undersøkelse? 😐

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville sett på det som utroskap, ja.

Anonymkode: 45115...abc

Er det mulig å være så eiesyk ? Min mann har hatt prostatakreft og ble strålebehandlet hver dag i 5 uker. (masse legebesøk hos kvinner/menn før de kom så langt) De som gjorde strålenehandlingen var stort sett flotte kvinner (noen menn).  Mener du at medisinsk behandling er det samme som utroskap.  Da synes du sikkert jeg bør dumpe han siden han har vært utro?

Anonymkode: 7cb84...102

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

Håper du kun er i forhold med deg selv da. 

Anonymkode: 93e0e...a2e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke om fu leste alt keg skrev, men jeg har veldig ubalanse i skjeden min. Og renner væske, og væsken lukter. Det plager meg og det plager kjæresten min. Og vet du hva? Det er faktisk anbefalt å både sjekke puppene sine og underlivet sitt hvert år. Jeg kan fint vente på min kvinnelige lege. Men greien er at jeg på andre siden får kommentarer om at jeg lukter

Anonymkode: 7a3aa...369

Det er tull. Man har til og med gått bort fra årlig "helsesjekk" som er typ ta blodtrykket ol. Om helsevesenet anbefaler noe er det det vel snarere det stikk motsatte da folk bare har krav på "nødvendig helsehjelp" 

Anonymkode: 5e575...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det mulig å være så eiesyk ? Min mann har hatt prostatakreft og ble strålebehandlet hver dag i 5 uker. (masse legebesøk hos kvinner/menn før de kom så langt) De som gjorde strålenehandlingen var stort sett flotte kvinner (noen menn).  Mener du at medisinsk behandling er det samme som utroskap.  Da synes du sikkert jeg bør dumpe han siden han har vært utro?

Anonymkode: 7cb84...102

Ditt forhold, ditt problem. Kunne ikke brydd meg mindre hva du/dere gjør. Bare du sluter å bry deg så mye om hva andre gjør.

 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper du kun er i forhold med deg selv da. 

Anonymkode: 93e0e...a2e

Noe saklig å komme med?

Anonymkode: 45115...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen din er egentlig dritredd for at utroskapen hans skal bli avslørt når kjønnssykdommen han har påført deg blir avdekket. Du har rett på å ha med deg følge. Be ham med inn til gu og tell sekundene før ham besvimer. Slike mannfolk er det stusseligste jeg veit. 

Anonymkode: 0b397...c66

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

Hva om kjæresten din synes det er Utroskap at du skriver på Kvinneguiden?????

Anonymkode: dcacc...b35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ditt forhold, ditt problem. Kunne ikke brydd meg mindre hva du/dere gjør. Bare du sluter å bry deg så mye om hva andre gjør.

 

Noe saklig å komme med?

Anonymkode: 45115...abc

Like saklig sin at å bli undersøkt er det samme som å være utro da ell? Så lite saklig er jeg aldri. 

Anonymkode: 93e0e...a2e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mannlig fastlege som jeg må fortelle om den harde bæsjen, stinkende utfloden og mye annet som ikke stemmer til tider. Hvor sexy er det? En lege er lege. Kjæresten din er rar. 

Anonymkode: 9aa4a...696

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

Herregud så tåpelig.

Anonymkode: 3c2eb...4e6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. Sykelig sjalu fyr. Vil du være sammen med en sånn dude?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Like saklig sin at å bli undersøkt er det samme som å være utro da ell? Så lite saklig er jeg aldri. 

Anonymkode: 93e0e...a2e

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Med en annen mann, ja. Utroskap er uansett en subjektiv ting. For meg er det utroskap for mitt forhold.

Anonymkode: 45115...abc

En GU er en medisinsk undersøkelse, ikke noe seksuelt. For mange kvinner er GU sårbart, vondt og vanskelig, og mange kvier seg sånn for undersøkelsen at de ikke følger opp celleprøver eller symptomer som krever legebehandling. I så tilfelle, er det ikke viktigst at hun går til en lege hun stoler på, uavhengig av kjønn? Er det ikke viktigere at kvinnen klarer å gjennomføre nødvendige medisinske undersøkelser enn å hindre at mannen blir sjalu? I hi fremkommer det ikke at kvinnen er redd for GU, men det fortelles at hun må ha en helsesjekk, men at legen hun går til vanligvis ikke er tilgjengelig. Er det ikke bedre at hun går til legen som er ledig da? Eller skal hun gå med plager i underlivet i en måned fordi mannen er sjalu? Er hans følelser viktigere enn hennes helse?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

Legen klår ikke på kvinnene han undersøker. Han gjennomfører en nødvendig medisinsk undersøkelse for å hjelpe kvinnen med symptomer og plager i underlivet. 

I tilfelle som skisseres i hi er det et problem å skaffe en kvinnelig lege siden hun ikke er tilgjengelig før om en måned. Skal hun gå med plager i underlivet i en måned for å unngå mannens sjalusiproblem?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Utroskap er et begrep som generelt betegner det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse. Begrepet brukes både i forbindelse med mellommenneskelige forhold, for eksempel ekteskapsbrudd"

Hva disse forpliktelsene eller løftene innebærer er opp til hver enkelt. Jeg snakker ikke dritt om hvordan du lever livet ditt, da kan du respekter andres valg også. For mitt livssyn så er det utroskap om andre menn klår på kona mi, ja. Lege eller ei, det går ikke overens med min kultur. Det er ikke det minste problem å ordne kvinnelig lege.

Så nok en gang. Har du noe halvveis saklig og gjennomtenkt å komme med, eller blir det bare teite kommentarer?

Anonymkode: 45115...abc

At du i det hele tatt omtaler en gynekologs faglige undersøkelse som «klåing» er respektløst overfor en hardtarbeidende profesjon som har viet livet sitt til å hjelpe andre. Ikke bland kultur inn i dette. Du burde skamme deg.   

Anonymkode: 0b397...c66

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltussa
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke likt det om mannen min gikk til en kvinnelig lege som skulle sjekke penisen hans.. 

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde aldri sett frem til de timene. Det er jo ikke noe unormalt at noen er usikre/sjalue, det er overhode ikke noe godt for den parten som er det. Å selvfølgelig ikke for den det går utover heller. Men jeg tenker at det er viktig dere prater om det, for ja hva så om han er usikker? Hjelp han med å mestre det, det er jo vondt for han også å ha det sånn. 

Anonymkode: f33f5...2fa

HVa tror du skjer på legekontoret? Det er revnende likegyldig for en kvinnelig lege hvordan din mann sin penis ser ut! Alvorlig talt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...