Gå til innhold

Ut av voldelig forhold. Kan vi med erfaring hjelpe?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

Jeg så min voldelige eks i dag, for første gang på over to år, og ble kjemperedd. Han dukket bare plutselig opp der jeg gikk tur. Heldigvis så han ikke meg. 

Jeg har ingen å fortelle det til, så sier det til dere. Tør ikke gå tur der mer :( 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger hjelp for å komme ut av mitt destruktive forhold. Til praktiske ting. Som å få pengene jeg har krav på fra boligen vi eier sammen om han ikke vil samarbeide, å få pakket og flyttet uten at han skal lage helvete, og å finne meg et sted å bo som jeg har råd til, har ikke råd til å kjøpe, og å leie er kjempedyrt. Og jeg ønsker ikke at han skal ha samvær med barnet vårt uten tilsyn. Hvem kan hjelpe meg med det?

Anonymkode: 89845...aa7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvem kan hjelpe meg med det?

Start hos krisesenteret. De kan hjelpe deg videre. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Denne tråden opprettet jeg for over 1 dag siden hvis noen vil lese hva som skjedde med meg. 
Nå ligger seg i senga og er ambivalent, sjokkert, lei meg, føler forakt mot han, men savn også, alt mulig! Sinne, så mye sinne, men også sorg, DYP sorg, og en viss lettelse.

Ligger nå og samler alle videoopptakene av oss der han mishandler meg inn i et album, og lydoppptakene er på en annen app. Så har jeg alt klart til eventuellt neste avhør om ikke så lenge. 
Politiet anmeldte han og han nekter straff og viser null anger. Han skal faen ikke få vinne! 

💔❤️‍🩹

 

Mitt kallenavn i denne tråden blir "ambivalens" så det er lettere å holde oversikt hvis noen er interessert i å følge med på meg videre. 

Anonymkode: c9d83...eb6

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med denne tråden er at det er en stor overskrift og pinnet, men ingen hjelp å få!! Forstår virkelig ikke hvorfor denne tråden får være her, det er side opp og ned med tragiske og tårevåte innlegg og veldig få svar fra di som spør. Svar som stakkars barna dine som har så tafatt mor osv er ikke hjelp. Søker du gode svar så anbefaler iallefall jeg sider på fb som livet med og etter narsissisme/psykisk vold, der møter du et forum som faktisk hjelper og ikke kommer med kritikk midt i tråden. Pinnen på denne tråden skulle vært fjernet for lenge siden. Ja jeg har spurt om råd flere ganger her, aldri fått svar, ser ikke vitsen å prøve her da, gjorde det på mitt mest sårbare

Anonymkode: 93100...02a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 6.40):

Jeg er så vanvittig lei psykopatgnålet her inne.

De fleste som voldtar, slår eller bedriver psykisk vold er langt fra psykopater. 

Anonymkode: 39dae...214

Jeg er enig! Psykopat er det verste omtrent. Leser og om narsissister. Og det virker som om veldig mange, trolig de fleste, som har vært i et dårlig forhold , har dealet med en. Men jeg tror at det finnes mange med narsisistiske TREKK, uten å være fullblods. Eller rett og slett en idiot uten folkeskikk. Og dem er det mange av! I vår verden er det meg-meg-meg.

 

 

Anonymkode: 65fd0...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spør de på Familievernkontoret om det er vold i bildet når man bestiller mekling? Ble anbefalt av fastlegen å si fra til Familievernkontoret når jeg ringte for å bestille mekling, fikk totalt panikk etterpå og ringte dem tilbake. De sa at de ikke sier det til partneren, eller nevner det på mekling, så hvorfor spør de om det? Livredd nå..

Anonymkode: 06cac...e99

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor spør de på Familievernkontoret om det er vold i bildet når man bestiller mekling? Ble anbefalt av fastlegen å si fra til Familievernkontoret når jeg ringte for å bestille mekling, fikk totalt panikk etterpå og ringte dem tilbake. De sa at de ikke sier det til partneren, eller nevner det på mekling, så hvorfor spør de om det? Livredd nå..

Anonymkode: 06cac...e99

Da er de gjerne to ansatte i meklingen 😊

Anonymkode: cb257...827

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor spør de på Familievernkontoret om det er vold i bildet når man bestiller mekling? Ble anbefalt av fastlegen å si fra til Familievernkontoret når jeg ringte for å bestille mekling, fikk totalt panikk etterpå og ringte dem tilbake. De sa at de ikke sier det til partneren, eller nevner det på mekling, så hvorfor spør de om det? Livredd nå..

Anonymkode: 06cac...e99

Jeg fikk tilbud om å komme og gå på et annet tidspunkt enn eks. De holdt han igjen så jeg kunne gå fri. De tilbydde også separat mekling. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Min erfaring med denne tråden er at det er en stor overskrift og pinnet, men ingen hjelp å få!!

Problemet, slik jeg ser det, er at tråden er kjempelang og har nesten bare anonyme brukere, i tillegg til at den er slått sammen med mange andre tråder om vold som har vært her inne tidligere. Resultatet er en rotete tråd hvor det er vanskelig å huske folk fra hverandre, vanskelig å vite hvem man har svart og hva som har skjedd. Og da orker jeg sjelden å gå inn i tråden. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er de gjerne to ansatte i meklingen 😊

Anonymkode: cb257...827

Takk for svar! Ser de er satt opp med 2 stk på innkallelsen, og fikk den veldig kjapt, om bare 1 uke. Han sier vi fikk den så kjapt fordi terapauten så hvor syk i hodet jeg var på terapitimen vi hadde først.. Jeg sa ingenting, men tenkte kanskje vi fikk komme fortere pga vold..

Anonymkode: 06cac...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er enig! Psykopat er det verste omtrent. Leser og om narsissister. Og det virker som om veldig mange, trolig de fleste, som har vært i et dårlig forhold , har dealet med en. Men jeg tror at det finnes mange med narsisistiske TREKK, uten å være fullblods. Eller rett og slett en idiot uten folkeskikk. Og dem er det mange av! I vår verden er det meg-meg-meg.

 

 

Anonymkode: 65fd0...ef1

Mmm...vel ja, nei..det er ikke enkelt. Men det er nok også slik at det finnes flere narsissister enn det folk tror som opererer i det skjulte, og i tillegg til det så har faktisk mange narsissister psykopatiske trekk. I mitt hodet er det nesten farligere å ikke bruke ordene enn å bruke dem for mye. Men jeg er enig i at det generelt sett er for lav kunnskap om denne typen personligheter, det er jeg. Men det er døren meg ikke lett å vite nok før man har erfart dem...

Anonymkode: ee9cb...88c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar! Ser de er satt opp med 2 stk på innkallelsen, og fikk den veldig kjapt, om bare 1 uke. Han sier vi fikk den så kjapt fordi terapauten så hvor syk i hodet jeg var på terapitimen vi hadde først.. Jeg sa ingenting, men tenkte kanskje vi fikk komme fortere pga vold..

Anonymkode: 06cac...e99

Nå er jeg usikker på prosessen din, men jeg ville tatt kontakt med nærmeste krisesenter, pakket en bag og hatt den klar i skjul i tilfelle. Er høyrisiko i en bruddfase hvis dere er i det. ❤️

Anonymkode: cb257...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er jeg usikker på prosessen din, men jeg ville tatt kontakt med nærmeste krisesenter, pakket en bag og hatt den klar i skjul i tilfelle. Er høyrisiko i en bruddfase hvis dere er i det. ❤️

Anonymkode: cb257...827

Takk! Har pratet med krisesenter, og vet allerede hvor det er og har telefonnummer. Mannen min har dratt, så jeg er hjemme i huset vårt med barnet. Når han er innom snakker vi ikke, bare enstavelseord, ingen krangling. Er mest redd for hvor sint han blir når han finner ut hvor mye han må ut med for å kjøpe meg ut av huset, men har allerede en leilighet som blir klar snart, hos naboen til en kollega, så han vil ikke vite hvor vi er.. Tror ikke han kommer til å bli voldelig, men er selfølgelig redd, når jeg ikke vet hva som skjer fremover..

Anonymkode: 06cac...e99

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex holdte på med psykisk vold, og drev meg til vanvidd.. Brukte pengene mine, manipulerte meg, tok aldri vare på seg selv.

Fikk uendelig mye støtte fra familie og venner om og komme meg ut av dette.. Klarte det nesten ikke..

Men til slutt klarte jeg det!

Eneste grunnen til at jeg klarte å komme meg ut av det, er førdi jeg klarte og få opptakk på henne at hun sku gå med kniv mot meg.. 

Er man i et pyskisk voldelig forhold,  så få hjelp.. før det går så langt ❤️

Anonymkode: db4e3...de9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i en ekstremt fortvilt situasjon. Jeg kom meg ut av ett forhold for ett par år siden. Der og da føltes det ekstremt befriende. Forholdet var preget av silent treatment, konstant hakking og devaluering av meg som person. Var så sliten og ulykkelig at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Etterhvert tar jeg meg i å savne livet mitt, det er forskrudd. Han sier han har forandret seg og gått i terapi. Vil at jeg skal komme tilbake. Lurer på om det er mulig å forandre seg? Fornuften sier nei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg fanget på et vis. Har store problemer med å komme meg videre med andre menn. Han er liksom i kulissene hele tiden. 

Anonymkode: 14beb...2a4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 1.01):

Min erfaring med denne tråden er at det er en stor overskrift og pinnet, men ingen hjelp å få!! Forstår virkelig ikke hvorfor denne tråden får være her, det er side opp og ned med tragiske og tårevåte innlegg og veldig få svar fra di som spør. Svar som stakkars barna dine som har så tafatt mor osv er ikke hjelp. Søker du gode svar så anbefaler iallefall jeg sider på fb som livet med og etter narsissisme/psykisk vold, der møter du et forum som faktisk hjelper og ikke kommer med kritikk midt i tråden. Pinnen på denne tråden skulle vært fjernet for lenge siden. Ja jeg har spurt om råd flere ganger her, aldri fått svar, ser ikke vitsen å prøve her da, gjorde det på mitt mest sårbare

Anonymkode: 93100...02a

Jeg opprettet tråden, men må innrømme at jeg etter en tid ble redd for å delta i den. Jeg hadde aldri noe ønske om at det skulle bli min tråd, og ble redd for det på grunn av ulikt. Så jeg trakk meg tilbake, men håpte og har delvis sett at ulike har brukt tråden til å be om og finne støtte. Det er veldig trist at du ikke har opplevd det slik. 

Jeg har også funnet mye støtte i fb grupper ,og kanskje har du rett at en slik tråd ikke er det beste. Man mister rett og slett oversikt over hvem som er hvem, og hva ulike trenger, når det er en lang tråd med mange som skriver anonymt. Jeg håper og tror likevel at tråden har sin verdi i at man ser at man ikke er alene i sin situasjon. 

Jeg personlig hadde vært villig til å oppgi min anonymitet dersom jeg faktisk og i praksis kunne hjelpe en kvinne som nå er i den situasjonen jeg tidligere har vært i, men dette er praksis ikke så enkelt som jeg håpet på. Jeg ønsker å hjelpe, men hvem og hvordan er vanskelig. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 11.35):

Jeg så min voldelige eks i dag, for første gang på over to år, og ble kjemperedd. Han dukket bare plutselig opp der jeg gikk tur. Heldigvis så han ikke meg. 

Jeg har ingen å fortelle det til, så sier det til dere. Tør ikke gå tur der mer :( 

Anonymkode: eab32...1e9

Uff, føler med deg. Jeg har ikke sett min eks på over to år og vi bor i samme by, så forstår hvordan det må ha vært.

Du må prøve å finne gode strategier når du får negative tanker om eksen. Kanskje det vil hjelpe deg. Du kan ikke låse deg selv inne❤️ 

 

Håper du føler deg litt bedre! 

Anonymkode: a41bf...689

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 20.05):

Jeg trenger hjelp for å komme ut av mitt destruktive forhold. Til praktiske ting. Som å få pengene jeg har krav på fra boligen vi eier sammen om han ikke vil samarbeide, å få pakket og flyttet uten at han skal lage helvete, og å finne meg et sted å bo som jeg har råd til, har ikke råd til å kjøpe, og å leie er kjempedyrt. Og jeg ønsker ikke at han skal ha samvær med barnet vårt uten tilsyn. Hvem kan hjelpe meg med det?

Anonymkode: 89845...aa7

Jeg tenker at det med bolig vil uansett løse seg, da dette er noe du har krav på. 
 

Når det gjelder barnet er det nok vanskeligere å bevise hvorfor han ikke skal ha samvær med barnet uten tilsyn. Er det noen andre instanser som er inne i bildet fra før av? Har du noen gang politianmeldt volden? 
Jeg anbefaler at du snakker med noen som du stoler på, eller tar kontakt med folk som har kompetanse innen feltet og som helt sikkert kan hjelpe deg! 
 

Det viktigste er at du kommer deg ut av forholdet. Ikke la det gå enda lengre tid, som jeg gjorde.. Endte opp med posttraumatisk stresslidelse og panikkangst.

 

lykke til❤️

Endret av tinky1
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
EnAnonymKonto skrev (På 30.3.2021 den 17.28):

Jeg trenger i alle fall denne tråden nå. Null nettverk, null familie og bryter ut av et forhold som har vært utrolig dårlig. Det har vært alle typer vold, løgn, jeg har stått alene. Og nå er jeg så redd som jeg nok aldri før har vært i mitt liv, for nå er det slutt. Papirene signeres, vi skal ha mekling, jeg skal finne meg et sted å bo. 

Klarer jeg meg alene? Var det min skyld? Kan jeg finne meg et nettverk? Bør jeg bare bli? 

Jeg tror også jeg må kontakte advokat, for å sikre meg selv i dette. 

Kontakte advokat er lurt for å få råd og tips for å hjelpe deg selv best mulig ❤️.

Min erfaring er at et forhold der man opplever løgn og svik kan ofte bli forverret jo lengre man blir. Sier ikke at det er slik for alle. Var slik for meg. Man mister seg selv sakte men sikkert. Noen ganger kan det gå så langsomt at man ikke merker det selv. Det er skummelt. 

Det virker på meg som dette har gått for langt allerede siden du lurer på om det er din skyld.... Altså der er selvfølgelig to sider av en sak og ingen er perfekte ❤️. Så lenge du klandrer deg selv så bør du gå før du går i oppløsning ❤️. Finnes hjelp og få bare man vet om det. Den dagen du ikke klarer å evt stå opp av senga mer så har du et problem for å si det sånn. Liker ikke å fortelle andre hva de skal gjøre. Kjenner at jeg kjenner meg igjen i det du beskriver ❤️. Ikke gå...løp kjære deg ❤️. Tror du vil ha igjen for det ❤️. Søk hjelp og støtte der du kan finne det ❤️. Det kan man finne på de utroligste plasser.

Masse lykke til ❤️. Husk du er god nok som du er 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...