Gå til innhold

BYTILBYGD


Annelinb

Anbefalte innlegg

Flettfrid skrev (3 timer siden):

Det har faktisk veldig stor betydning, for som offentlig person(ett valg hun selv har tatt) er hun ett fotbilde for mange. Når hun da har ett så stort kroppsfokus som hun har og sier hun har tatt av halve kroppsvekten pga liten matlyst, er det mange som kan se på det som en måte de kan kvitte deg med uønsket vekt på. 

Å det er stor forskjell på å gå ned noen kg som L har og det å miste 40-50 kg. Hun har ett ansvar for hva hun deler i sine offentlige medier, hun har ett ansvar overfor f.eks unge følgere. Det ansvaret tar hun ikke med å fortelle slike ting/usannheter. 

Når man velger å være en offentlig person må man være veldig bevisst hva man deler, hvilken påvirkningskraft man har, hvor trigende det kan være for mange følgere osv.

Nå forklarer hun hvorfor hun har gått ned, ganske så inngående og grundig,  fordi hun får mange spørsmål om det. Hun forteller også at det ikke er fordi hun ønsker å gå ned i vekt men fordi hun sliter med matlyst pga sykdom og situasjonen er som den er. Hun forklarer også at det ikke er en vektnedgang hun ønsker seg og at hun skulle ønske det ikke var sånn, men at hun har gått så mye ned i vekt at folk har begynt å kommentere det. Hun frarådet folk å komme i samme situasjon. Så føler vel ikke at hun er sitt ansvar ubevisst?! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (2 timer siden):

Nå forklarer hun hvorfor hun har gått ned, ganske så inngående og grundig,  fordi hun får mange spørsmål om det. Hun forteller også at det ikke er fordi hun ønsker å gå ned i vekt men fordi hun sliter med matlyst pga sykdom og situasjonen er som den er. Hun forklarer også at det ikke er en vektnedgang hun ønsker seg og at hun skulle ønske det ikke var sånn, men at hun har gått så mye ned i vekt at folk har begynt å kommentere det. Hun frarådet folk å komme i samme situasjon. Så føler vel ikke at hun er sitt ansvar ubevisst?! 

Endelig en fornuftig kommentar og noen som faktisk kommer med riktige opplysninger. Takk for et skikkelig innlegg. Her er det så mye stygt nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (På 4.4.2021 den 18.27):

Skal hun selge gensere med skrivefeil? Eller er det en form for ironi eller humor som har gått meg hus forbi? 

Hvilken skrivefeil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (På 8.4.2021 den 4.33):

Hvilken skrivefeil? 

Ikke fått med meg skrivefeil, hva er feilen i teksten hennes?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R0mpefrosk1 skrev (2 timer siden):

Ikke fått med meg skrivefeil, hva er feilen i teksten hennes?😊

har heller ikke fått med meg skrivefeil🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MzMe skrev (På 8.4.2021 den 4.33):

Hvilken skrivefeil? 

 

R0mpefrosk1 skrev (4 timer siden):

Ikke fått med meg skrivefeil, hva er feilen i teksten hennes?😊

 

kalini skrev (2 timer siden):

har heller ikke fått med meg skrivefeil🤔

Hun har trykket på genserne: -du har alt å tape ved ikke å prøve, men du har alt å vinne ved å satse. 

Jeg har ikke norsk som morsmål, så det er en mulighet for at jeg tar feil, men i min verden så er det en å/og-regel som ikke er helt på stell her, på to steder. Og med mindre det er humor eller ironi bak det, som ikke jeg har fått med meg, eller at jeg tar feil, så syns jeg man bør ha det riktig skrevet på gensere som er beregnet på salg og som koster ca 700,- pr stk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Lunabelle skrev (8 minutter siden):

 

 

Hun har trykket på genserne: -du har alt å tape ved ikke å prøve, men du har alt å vinne ved å satse. 

Jeg har ikke norsk som morsmål, så det er en mulighet for at jeg tar feil, men i min verden så er det en å/og-regel som ikke er helt på stell her, på to steder. Og med mindre det er humor eller ironi bak det, som ikke jeg har fått med meg, eller at jeg tar feil, så syns jeg man bør ha det riktig skrevet på gensere som er beregnet på salg og som koster ca 700,- pr stk. 

Å er riktig her, ordene står i infinitiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (3 minutter siden):

Å er riktig her, ordene står i infinitiv. 

Ok. Da lærte jeg noe nytt i dag. 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (5 timer siden):

 

 

Hun har trykket på genserne: -du har alt å tape ved ikke å prøve, men du har alt å vinne ved å satse. 

Jeg har ikke norsk som morsmål, så det er en mulighet for at jeg tar feil, men i min verden så er det en å/og-regel som ikke er helt på stell her, på to steder. Og med mindre det er humor eller ironi bak det, som ikke jeg har fått med meg, eller at jeg tar feil, så syns jeg man bør ha det riktig skrevet på gensere som er beregnet på salg og som koster ca 700,- pr stk. 

Hun har glemt stor bokstav i starten av setningene. Og jeg syntes det er en utrolig rar setning og oppbygning. 

Alt å tape ved å ikke prøve? Man verken taper eller vinner dersom man ikke prøver.

Ville heller formulert det som "Tørr å satse, den som ikke våger ikke vinner" Det ville vært bedre (Og like originalt som bytilbygd er i seg selv😊)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monstergospel skrev (18 timer siden):

Hun har glemt stor bokstav i starten av setningene. Og jeg syntes det er en utrolig rar setning og oppbygning. 

Alt å tape ved å ikke prøve? Man verken taper eller vinner dersom man ikke prøver.

Ville heller formulert det som "Tørr å satse, den som ikke våger ikke vinner" Det ville vært bedre (Og like originalt som bytilbygd er i seg selv😊)

 

Ja, og man vinner jo ikke alltid ved å satse heller! Enig at det er en veldig rar setning, syns den er ganske «tung». Veldig spent på hvem som bruker 700 kr på en slik genser, men nå er jeg jo ikke den største forbrukeren heller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (På 9.4.2021 den 17.28):

 

 

Hun har trykket på genserne: -du har alt å tape ved ikke å prøve, men du har alt å vinne ved å satse. 

Jeg har ikke norsk som morsmål, så det er en mulighet for at jeg tar feil, men i min verden så er det en å/og-regel som ikke er helt på stell her, på to steder. Og med mindre det er humor eller ironi bak det, som ikke jeg har fått med meg, eller at jeg tar feil, så syns jeg man bør ha det riktig skrevet på gensere som er beregnet på salg og som koster ca 700,- pr stk. 

Det var en utrolig tung setning, men grammatisk riktig. Hvem vil gå rundt med noe slikt på seg, tro?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å følge henne på snap men tror jeg skal avfølge nå. Det er voldsomme mengder med reklame hver dag da. Før gikk jo hun ganske hardt ut mot snappere som reklamerte, og snakket negativt om det, hva har skjedd? Til å med store influencere reklamerer ikke så ofte😳

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathalie skrev (1 time siden):

Jeg liker å følge henne på snap men tror jeg skal avfølge nå. Det er voldsomme mengder med reklame hver dag da. Før gikk jo hun ganske hardt ut mot snappere som reklamerte, og snakket negativt om det, hva har skjedd? Til å med store influencere reklamerer ikke så ofte😳

Og enda er hun så unik, i hennes øyne🙄🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe nytt nå siden hun la ut alt dette med å trekke seg tilbake fra snap i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn_jente skrev (10 minutter siden):

Har det skjedd noe nytt nå siden hun la ut alt dette med å trekke seg tilbake fra snap i dag? 

Så hun skal bare legge ut reklame fra nå av? Da mister hun mange følgere. Og da blir d ikke mye å reklamere for lenger... Får man oppdrag/jobb når man ikke viser noe på some da? 

Gidder iallefall ikke følge en kanal med bare reklame... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke det har skjedd noe nytt. I Jodel-kanalen blir alt slettet ganske kjapt. Hun har ikke vært særlig aktiv heller? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (På 9.4.2021 den 17.28):

 

 

Hun har trykket på genserne: -du har alt å tape ved ikke å prøve, men du har alt å vinne ved å satse. 

Jeg har ikke norsk som morsmål, så det er en mulighet for at jeg tar feil, men i min verden så er det en å/og-regel som ikke er helt på stell her, på to steder. Og med mindre det er humor eller ironi bak det, som ikke jeg har fått med meg, eller at jeg tar feil, så syns jeg man bør ha det riktig skrevet på gensere som er beregnet på salg og som koster ca 700,- pr stk. 

Du har rett når du aner at det er noe galt der. Hele setningen er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg tåler det, jeg bryr meg ikke", sies det om og om igjen. At hun er en offentlig person, og at hun tåler det. 

Hvorfor handler det kun om kritikk og dritt i alle snappen for tiden? Litt lei. Jeg er ikke på jodel, så aner ikke hva som blir skrevet der. Og det som blir skrevet her, kan sikkert diskuteres også. 

Men at folk/seere har snudd på flisa som hun sa, er vel fordi hun har forandret seg. De tilbakeblikkene hun sendte er jo grunnen til at jeg begynte å se snappene hennes, og nå er det ikke sånn mer. Jeg skjønner at folk forandrer seg, men det henger liksom en negativ sky over hele snappen hennes. Alt er klaging, og snakk om stygge troll osv. Hvis du tåler det, så hev deg over det. Trenger ikke dele alt, men tenk likevel over hva som blir delt. 

Å høre på at folk klager på seerne sine om og igjen, er iallefall ikke noe av interesse. Topp dette med reklame non stop, så blir det jo ikke noe å følge. I tillegg når man velger å si a men ikke b i mange tilfeller, så vil jo folk spekulere. Dessverre.. 

 

Ta en pause fra sosiale medier, slapp av og bli friskere! Alt blir vel bra til slutt! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...