Gå til innhold

BYTILBYGD


Annelinb

Anbefalte innlegg

Siden moderatorene på jodel er Linn selv, så opprettet jeg denne tråden da Snapchat brukeren deler enormt kritisk innhold. Håper vi kan diskutere saklig om innhold denne brukeren velger dele å ikke bli usaklige. 

Trådtittel endret. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere kritisert hennes uttalelser om vitamintilskudd osv. Jeg skjønner ikke at det er noe annet enn kritikk. På samme måte som man kritiserer andre influencere for å reklamere for kollagenpulver. Sånn sett er det ikke noe «spesielt» ved henne. Det virker som hun tenker at alle er ute etter å ta henne fordi vi ikke unner henne «suksess».
 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er greia med denne jodelsaken? 

Er ikke på jodel, så vet jo nada. Hun sier folk henger henne ut og trakasserer henne? Høres veldig voldsomt ut.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av kommentarene tidligere har gått på utseende, stemme og personlighet. Det er ikke greit og har blitt slettet. De siste dagene har det vært diskusjon rundt salg av logoer, de genserne osv. I tillegg har det vært snakk om reklamering og uttalelser om vitamintilskudd. Ikke minst FL. Alle jodler som er kritikk har blitt slettet, selv om det kun omhandler produktet hun selger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (2 minutter siden):

Jeg har tidligere kritisert hennes uttalelser om vitamintilskudd osv. Jeg skjønner ikke at det er noe annet enn kritikk. På samme måte som man kritiserer andre influencere for å reklamere for kollagenpulver. Sånn sett er det ikke noe «spesielt» ved henne. Det virker som hun tenker at alle er ute etter å ta henne fordi vi ikke unner henne «suksess».
 

 

Ja hun virker litt paranoid med det at hun tror alle er ute etter å ta henne, ødelegge for henne og ikke unner henne å "lykkes". 

Og det at hun nå har begynt å selge sitt eget "merch" og har kjøpt inn store mengder klær fra HM for å trykke budskapet sitt på, uten å opplyse kundene om det, det er vel å be om problemer. Og hun opererer med bindene kjøp, men kan ikke opplyse om pris foreløpig. Har bare anslått at en hettegenser vil koste rundt kr 700,-

Og en hettegenser fra HM til kr 700,- er vel kanskje litt i overkant. Hun må ihvertfall opplyse om at de er derifra, men det holder hun skjult. Personlig ønsker jeg ikke å støtte HM av forskjellige årsaker og hadde blitt veldig skuffet om jeg oppdaget at den "unike genseren" (hennes ord), var fra HM. Rart hun ikke inngår et samarbeid med D2Shop hvis hun ønsker å selge merch...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg si at hvis jeg skulle kjøpt genser med logo tror jeg nesten at jeg hadde blitt positivt overrasket hvis de var fra hm. Der får man en viss kvalitet. Veldig mange som kjøper i store kvanta med den verste kvaliteten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det morsomme her er at Linn sitter selv som en offentlig snapper å sier hun ikke deler noe kritikkverdig, får hun noe som helst motstand så truer hun med politi, avis, at hun kjenner flinke folk med data. Nei da innbyr du ikke til å ville diskutere noe du ser på som kritisk innhold med personen selv. 

Hun skal selge genser fra H&M å sier hennes er mer unikt fordi det skal stå «jeg er bare et jævla menneske». Som jeg forøvrig høre en narkoman si på «hele sjekker inn» i episoder spilt inn fra 2016. Så det er et par feil her: 

1: ordtaket (?) er ikke ditt. Du har ikke laget det. En psykolog kan si daglig til en pasient «men du er jo bare et menneske». Det er brukt så mye at du ikke kan ta eierskap på det. 
2: sammenlikne Adidas, Nike osv med din genser? For det første tåler en Nike genser å vaskes 40 ganger mer en en genser fra H&M - det har med kvalitet å gjøre. Å du kan ikke sammleikne det en gang. I hvert fall ikke når du selv blir sponset av junkyeard (?).
3: skrifttypen du velger på «merket» ditt, er i snapchat’s eie. Du har stjelt. 
4: 700 for en genser som er i verdi 150 er absolutt ikke ok! Det vil si du lurer dine egene følgere.

i noe unikt støtter du samtidig en skitten bedrift (H&M) ikke så unikt likevel. 

forøvrig er ikke du en unik offentlig person som er fritatt for kritikk. Du som hvem som helst annen har kritikkverdig innhold. Du oppfordrer til vitamintilskudd uten å opplyse om at en legesjekk er bra for å se om du trenger.
du jobber med pyramidesalg. Du Snakker rundt deg selv ved å i en setning si det ikke er det - for så å si du verver å har folk under deg. 

jeg har forøvrig aldri sett maken til kropps sjekking som det du driver med på reklame filmene dine heller. Å du deler ukritisk alle rabatter du får i innboks på Mail. 

du snakker opp deg selv ved å snakke ned andre. Eks: du delte øyekrem sophie reklamerte for - bra i førsten men helt ille etter hvert. For SÅ å snakke opp ditt eget øyekrem serum- men det så bra at du ikke trenger bruke over tid for å si det er verdens beste? 

det er reklame før reklame, etter reklame, når det ikke er reklame. Når du har temasnakk er ordet reklame eller mobbing å suksess et standar ord i ditt vokabular. «Slikk å ingenting» du er kanskje den jeg følger som skaper mest kjøpepress. 

du ymter frem at di er så snill å go - så er trådene dine de minst grove men det er dine du skal få bort? Hvor er godheten? Hvor ? Jeg håper du logger av, du gjør influencer Norge til et skittent sted. Du ødelegger for de som faktisk gjør en innsats - å produkt du leverer ser konstant halvferdig ut. Jeg hadde I K K E villet jobbet med deg eller under deg. Det er min mening på deg som influencer - ikke person.

 

Innlegget er ryddet for krenkende og spekulerende påstander.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet min kommentar da jeg ikke vil at det skal tas ille opp eller på feil måte. 

 
 

Endret av Juli111
Fjerner for at jeg ikke vil at kommentaren skal tas ille opo.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne tråden hun snakker om på snap nå? Ny tråd med kritikk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere som mener noe om henne/hennes kanal de samme som på jodel da? 

Bare skifta kanal? (Hennes ord) 

Jeg tror Linn må legge fra seg sånt, at hun bare må lære seg å sile ut det som blir skrevet. Skjønner at det er sårende, men når man er offentlig så har mange meninger om personen. Sånn vil det alltid være... 

Jeg hadde ikke klart å være så offentlig, da jeg rett og slett ikke hadde orket alt det negative som følger med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dessverre nødt til å tåle kritikk Linn. Det må alle som velger den bransjen du vil opp og frem i. Og mye av kritikken er også berettiget. Du har en lang vei å gå og det er helt tydelig at du har vært litt impulsiv og hoppet ut i noe litt for fort. Når man ikke har noe kunnskap om å drive en bedrift, pådrar seg 9000,- i gebyr fra Skatteetaten for manglende innlevert MVA-oppgave, ikke har opprettet bedriftskonto, vipps for firmaet mm og i tillegg forteller at du endelig har klart å skaffe deg regnskapsfører, da er det noe som ikke er helt på stell. Når du da også forteller at du beundrer regnskapsføreren fordi hun har tatt tak i det kaoset du har levert fra deg og at hun virkelig har noe å slite med... Da sier det noe om at man kanskje burde ha tenkt seg om én gang til før man starter opp et firma. Jeg er stygt redd fir at dette blir en dyrekjøpt erfaring og dette ikke vil gå lenge. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (20 minutter siden):

Er det denne tråden hun snakker om på snap nå? Ny tråd med kritikk? 

Hun har tydeligvis slettet det, hva sa hun? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunabelle skrev (7 minutter siden):

Hun har tydeligvis slettet det, hva sa hun? 

Husker ikke helt, men at tråden på jodel var slettet, og at det derfor var de samme som kritiserte henne som da laget nye tråder andre steder. At folk ønsket at hun mislykkes osv. 

Ser at det er slettet nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (8 minutter siden):

Husker ikke helt, men at tråden på jodel var slettet, og at det derfor var de samme som kritiserte henne som da laget nye tråder andre steder. At folk ønsket at hun mislykkes osv. 

Ser at det er slettet nå ja. 

Jeg tror ikke noen ønsker at hun skal mislykkes eller at noen ønsker å ødelegge for henne og ikke vil at hun skal være lykkelig. Hun sier selv at hun driver med det som gjør henne lykkelig, at hun driver med ting hun ønsker å drive med, osv, osv og at hun aldri har fått kritikk før etter at hun begynte med dette. Da tenker jeg hun må reflektere litt over hva hun får kritikk for og hvorfor hun blir kritisert. Det går antagelig ikke på henne som person, men nettopp på det hun driver med og måten det blir gjort på. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen som vil at hun ikke skal lykkes. Er bedriften hennes. Enig med det noen sa over her. Og tårene på snap nå viser bare at hun ikke er klar for eller mottakelig for konstruktiv kritikk på noen måte. Hun får svært lite mot seg som person men hvordan hun driver det å seg. 
ingen i dag har kommentert kropp å utseende. Kun sett en jodel med det, å det er uker siden. Så er nok litt gråt for å få sympati. Igjen ekstremt behov for oppmerksomhet 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er dette som er problematisk med å være influencer. Man bruker seg selv til å markedsføre produkter, og det er ingen grenser mellom jobb og privat/personlig liv. Ingen er ute etter å ødelegge Linn. Ingen vil at hun skal ha det kjipt eller dårlig. Folk kritiserer produkter, reklame osv. Noen vil alltid kommentere stygt (som er riktig blir slettet). Dessverre er det slik at dette kommer med yrke som influencer. Folk vil alltid ha meninger om det en gjør. Så om en skal klare seg i denne bransjen så tror jeg man må lære seg en strategi for hvordan en skal gi faen. Eller så vil en gå helt i kjelleren. Hadde heller ikke orket en jobb der jeg hver dag fikk kritikk. 
 

 

Endret av Peak
Rettet skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (7 minutter siden):

Det er dette som er problematisk med å være influencer. Man bruker seg selv til å markedsføre produkter, og det er ingen grenser mellom jobb og privat/personlig liv. Ingen er ute etter å ødelegge Linn. Ingen vil at hun skal ha det kjipt eller dårlig. Folk kritiserer produkter, reklame osv. Noen vil alltid kommentere stygt (som er riktig blir slettet). Dessverre er det slik at dette kommer med yrke som influencer. Folk vil alltid ha meninger om det en gjør. Så om en skal klare seg i denne bransjen så tror jeg man må lære seg en strategi for hvordan en skal gi faen. Eller så vil en gå helt i kjelleren. Hadde heller ikke orket en jobb der jeg hver dag fikk kritikk. 
 

 

Det triste nå er jo at noen har sagt til cecilie at det virker som det hu sa om kritikk var rettet mot Linn. Ser hun må forsvare det i story. Jeg tok det ikke som at det var mot Linn. 
 

skal hun nå ta seg nær av det i tillegg? Det blir vel litt dumt? Eller at andre skriver det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var ingen som skrev at det var rettet mot henne. Bare at hun burde lære av Cecilie. Så litt dumt å blande cecilie inn i dette greiene også! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak skrev (3 minutter siden):

Nei, var ingen som skrev at det var rettet mot henne. Bare at hun burde lære av Cecilie. Så litt dumt å blande cecilie inn i dette greiene også! 

Ja det jeg mente også. Å i dag rakna det for Linn. Etter det. Også får cecilie meldinger om at noen trodde hu rettet det mot Linn. Jeg mener... blir ikke det litt barnslig av disse «forsvarene» til Linn, eller Linn selv? Å dra det kortet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...