Gå til innhold

BYTILBYGD


Annelinb

Anbefalte innlegg

Annelinb skrev (16 minutter siden):

Ja det jeg mente også. Å i dag rakna det for Linn. Etter det. Også får cecilie meldinger om at noen trodde hu rettet det mot Linn. Jeg mener... blir ikke det litt barnslig av disse «forsvarene» til Linn, eller Linn selv? Å dra det kortet. 

Jo, ser det tar helt av på Jodel med forsvar også. Tror ikke det er veien å gå, men folk blir vel lei til slutt. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror overgangen fra privatpersonen Linn til firmaet/enkeltmannsforetaket Frabytilbygd innebærer ting Linn kanskje ikke helt har satt seg inn i eller sett for seg. 

Det at folk f.eks kan diskutere bedriften, å komme med tilbakemeldinger som hun selv ikke liker er nok tungt å svelge for henne. Det har jeg forståelse for, men samtidig har har hun drevet med snapping/sosiale medier i så mange år at hun skal ha fått en viss forståelse for hva det innebærer, skal ha fått med seg at alt ikke bare er positivt osv. 

Hun har selv vært her inne på KG å skrevet anngående en sak som kom opp i påsken i fjor, så dette "gamet" er ikke ukjent for henne. 

 

Håper du tar deg en pause Linn der du får tatt vare på deg selv 💞

 Samtidig som du kanskje må ta ett oppgjør med ditt eget reaksjonsmønster når det kommer til dette med å være offentlig person, drive influenserfirma osv. For skal du "overleve" i den verden/influenserverden må du sette noe grenser for hva du skal overse og hva du skal bruke tid og krefter på. 

CA hadde mye fornuftig i det hun snakket om i dag i forhold til kritikk, hvordan man skal håndtere det osv. Hun har funnet sin vei i det som fungerer og det må du også Linn. 

Den veien du går med å ha lange tirader og avhandlinger og hets,hat osv kommer du til å få store problemer med over tid. Det kommer til å ta knekken på deg, noe ingen ønsker. 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonar det går betre framover med Linn slik at ho får orden på både helsa, livet og bedriften. Er ikkje mogleg å gjere alle til lags, so syns ho heller bør fokusere på dei positive tilbakemeldingane ho får istaden for å halde kveldslange tirader på snap om kritikk ho får frå nokre få. Dei fleste på snap (inkl. meg sjølv) har jo egentleg ikkje ana kva denne kritikken går ut på i og med vi ikkje har Jodel. Og når snapkontoen blir å gå i lange forsvarstaler, avbrutt av reklameinnlegg, so blir det kjedeleg i lengda. Synd at det har vorte slik, saknar Linn slik som ho var då ho starta offentleg å snappe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tårer, en sykemelding, en venn, å vi er tilbake. Hun kan jo ikke drive med some da det går utover hennes kommunale jobb. Helt vanvittig hvordan hun holder på.. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt Linn kjempe lenge, men nå har jeg mistet helt sansen for henne. Alt for mye reklame for FL. Og reklame for andre ting. Også går det om og om igjen på ting. Og tåler man ikke at man blir skrivet om på jodel eller kg når man har valgt å ha offentlig snap så får man skru av den funksjonen. 
 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påan igjen. Man er sjalu fordi man reagerer negativt eller er kritisk til andres handlinger. Man unner ikke en person noe godt. Det er fult lov å diskutere og stille spørsmål. 

Hva vet noen andre en den som evt kontakter Linn om hva noen allerede har tatt direkte med henne eller ikke. Denne ærlige dialogen funker kanskje fint når det gjelder positive ting, men stiller man kritiske spørsmål så blir man stemplet som hater/sjalu. Spar meg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter dette Linn greiene er jeg blitt bandet fra jodel. Og jeg har aldri kommentert kropp personlighet. Kun holdt meg til slik som i innlegget her. Er så  alle som skal støtte som sier vi er slemme uansett hva vi sier om hu. Hu får lese kritikken med litt andre øyne....

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (14 timer siden):

Jeg har fulgt Linn kjempe lenge, men nå har jeg mistet helt sansen for henne. Alt for mye reklame for FL. Og reklame for andre ting. Også går det om og om igjen på ting. Og tåler man ikke at man blir skrivet om på jodel eller kg når man har valgt å ha offentlig snap så får man skru av den funksjonen. 
 

 

Enig, men jeg har valgt å avfølge nå -nettopp pga det og det bør andre også om det irriterer. Men syntes også at man kan diskutere noen som representerer sitt eget merkenavn og bruker seg selv som reklameplakat uten at det betyr at folk er misunnelig eller ønsker å ødelegge. Man kan alltids spørre direkte, enig i det -men da får man ikke frem alle aspektene rundt problemstillinger ved den måten snappere kommuniserer, opptrer og tjener penger på. Dette er en relativt ny måte å tjene penger på og det er mye gråsoner og etiske dilemmaer  -om det ikke løftes frem offentlig så blir gråsonene gråere og lettere å snuske i bransjen.  Det er til slutt forbrukeren det «går utover» når det er gråsoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemøy skrev (18 timer siden):

Vonar det går betre framover med Linn slik at ho får orden på både helsa, livet og bedriften. Er ikkje mogleg å gjere alle til lags, so syns ho heller bør fokusere på dei positive tilbakemeldingane ho får istaden for å halde kveldslange tirader på snap om kritikk ho får frå nokre få. Dei fleste på snap (inkl. meg sjølv) har jo egentleg ikkje ana kva denne kritikken går ut på i og med vi ikkje har Jodel. Og når snapkontoen blir å gå i lange forsvarstaler, avbrutt av reklameinnlegg, so blir det kjedeleg i lengda. Synd at det har vorte slik, saknar Linn slik som ho var då ho starta offentleg å snappe. 

Ja enig i det du skriver at skal man drive bedriftskonto bør man vel være litt mer profesjonell i hvordan man gir ett motsvar, nå mener jeg ikke bare denne kontoen som diskuteres her men flere snapkontoer/instagramkontoer som kombinerer privat og jobb -det er kombinert reklame og «kjefte-innlegg» som gjelder mot en håndfull mennesker. Sier ikke at noe av det er berettiget til de få det gjelder, men for de fleste  er det jo ikke en hyggelig konto å følge når man må trykke seg igjennom flere minutter med frustrasjon og gråt ispedd reklame. Det er grunnen til at jeg har avfulgt flere kontoer nå, det inspirerer ikke ihvertfall og jeg syntes det er ugreit å få reklame i fleisen sammen med innlegg som skal gi meg dårlig samvittighet på vegne av hva andre har gjort/sagt mot bedriftskontoen. Men ønsker for all del at mennesker som prøver å få til noe å klare det, men usikker på om dette er veien å gå for å vokse på riktige premisser -nå blir det til at man følger pga «drama» og det orker ikke jeg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å se at flesteparten av innleggene som forsvarer Linn, er helt nye brukere. Ser ut som hun selv svarer i gruppen, men under ulike nick.

Jeg fikk nesten bakoversveis da jeg trykket meg inn på snappen hennes i går. Det var ørten snapper med grining og kjefting. Jeg var ikke klar for det til morgenkaffen 😳

Jeg tror ikke mennesker ønsker at hun skal mislykkes, men det begynner å bli litt slitsomt med det svingende humøret og store mengder reklame. Hun liker å si at hun har egen bedrift og hun skaper arbeisplasser. Det hun gjør er å kjøpe FL produkter og videreselge dem til dobbel pris. Hun skaper ikke nye arbeidsplasser da hun ikke er en arbeidsgiver. Videre synes jeg det er merkelig at hun har gått på en smell når det kommer til regnskap. Hun har i flere måneder snappet at hun koser seg med å føre regnskap, så da undrer jeg på om hun ikke har visst hva hun drev på med.

Jeg synes Linn burde gå tilbake til det hun drev med da jeg oppdaget snappen hennes, som var å danse og synge til danseband musikk og oppføre seg som en 60-åring.

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er dette og hva heter hun på snap? Har hun ikke et spesialtegn foran navnet som gjør at det ikke er så lett å søke frem? Jeg får det ikke frem når jeg søker bytilbygd i div varianter. 
 

Erindrer at jeg har sett det som forslag på Høyre side på snap tidligere og trykket på skjul fordi jeg syntes hun var litt ikke verdt å se på. Men hvordan skriver hun det og hvordan får dere hun frem, eller er alle svarene her Linn som svarer og diskuterer med seg selv? All pr er god pr og vil bli kjendis. 

 

Grunnen til at jeg trykket det vekk/skjul for noen måneder siden var fordi det bare var reklame som jeg følte var søppel, div vitaminer/kremer på postordre (?).  Og at hun klagde på å være syk/sliten hele tiden. Snappen hennes gav meg ingen god energi, men skulle gjerne sett hvordan den har utviklet seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swoosh skrev (48 minutter siden):

Var ikke hun gift/samboer? Hva har skjedd? Har ikke fulgt henne siden Joviale. 

Samlivsbrudd er kjipt men dessverre helt vanlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mykje nye brukera her no som kjem med klar oppfordring at ein må avfølge snappen hennas sidan vi tydeligvis ikkje likar det vi ser. Kan vel gjelde det samme her og då, at viss du som ny brukar ikkje likar det du les her i tråden så går det no fint an å finne noko anna å lese på det store internettet. Ellers kan vi ha ein sakleg samtale vidare. 

Tråden her er jo ikkje berre for å skrive negativt, men me trekk jo og fram positive sidar med Linn. Eg synes iallefall ho er ei kjekk dame å følge, likte ho veldig godt når ho tulla og sang etter dansesangar blant anna når eg begynte å følge ho. Og slik er eg, at eg likar å følgje kontoer som gjev meg glede i kvardagen. Som visar livet, men gjennom ei positiv utstråling som er smittandes på den som ser snappen. Det har Linn i utgangspunktet, så eg ventar på at ho skal finne tilbake den gløden att.

Har og vore i kontakt med ho om mine synspunkt, so ho har fått tilbakemeldinga mi. Og med tanke på at eg synes det er for mykje reklame no. Så er det berre å vente å sjå om det skjer ei endring. Uansett so ynskjer eg ho alt godt. Og håpar at dykk nye og kan vere sakeleg når vi snakkar saman. Til dømes siter dei innlegga ein meinar det blir lagt fram kritikk «under beltestedet» for å dokumentere påstandane dykkars om mobbing.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 timer siden):

Ja enig i det du skriver at skal man drive bedriftskonto bør man vel være litt mer profesjonell i hvordan man gir ett motsvar, nå mener jeg ikke bare denne kontoen som diskuteres her men flere snapkontoer/instagramkontoer som kombinerer privat og jobb -det er kombinert reklame og «kjefte-innlegg» som gjelder mot en håndfull mennesker. Sier ikke at noe av det er berettiget til de få det gjelder, men for de fleste  er det jo ikke en hyggelig konto å følge når man må trykke seg igjennom flere minutter med frustrasjon og gråt ispedd reklame. Det er grunnen til at jeg har avfulgt flere kontoer nå, det inspirerer ikke ihvertfall og jeg syntes det er ugreit å få reklame i fleisen sammen med innlegg som skal gi meg dårlig samvittighet på vegne av hva andre har gjort/sagt mot bedriftskontoen. Men ønsker for all del at mennesker som prøver å få til noe å klare det, men usikker på om dette er veien å gå for å vokse på riktige premisser -nå blir det til at man følger pga «drama» og det orker ikke jeg. 

Nettop blander man privat og bedriftskonto bør man tenke over hvordan man skriver og hva man legger ut enkelt og greit

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva heter hun på snap? Kan noen kopiere det inn her så jeg kan kopiere det inn i søkefeltet mitt på snap? Finner hun ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Superbobla skrev (4 minutter siden):

Off så kleine videoer hvor hun viser frem tøy. 

Hun var søtere og mer naturlig før. Nå er det litt mye filter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra-k skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke bare slutte å følge henne da?.. hvor vanskelig er det?.. 

Enig, skjønner ikke at man bare kan la være å følge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og brukerdebatt.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...