Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for at denne syklusen blir bedre! 🤞 Godt tegn at du ikke spotter etter mensen denne gangen. Det er jo supert! 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra hurra hurra! 🤩🎉

CD16 og positiv EL-test!  Ser ut som kroppen har skjerpet seg og fungerer like fint som for to sykluser siden 😃🙌🏻 Da fikk jeg også positiv test på CD16 og eggløsning dagen etter. Håper testen er negativ i morgen og at jeg får se en fiiin klatring på temperaturkurven! 🤞🏻😍 

Jeg kan ikke annet enn å tro at forrige runde var en kjemisk graviditet.. føler egentlig det meste stemmer? 🤔

- antydning til strek på CB tidligtest på CD11 eller 12

- når spottingen begynte så tempet jeg ikke videre, så fikk aldri se temperaturfallet som jeg har sett hittil

- menstruasjonen var lengre og kraftigere enn normalt

- spotting i det jeg trodde var midtsyklus

- sterke smerter med spotting noen dager etter (utstøting av rester?)

- tre dager med ganske sterke EL-tester

- tempen lå rundt 36,7, som egentlig er ca 0,2 over coverline for meg.. 

Jeg luftet de tankene til samboer, og han syntes det var en veldig trist tanke ❤️ Vi får nok aldri vite helt sikkert da.. Men da satser vi på at den sitter denne runden! Aksjer ble lagt i går, men skal prøve å få det til i dag og i morgen også! 🤩😍

4185F878-5A65-4D8B-A48F-35E8E588B674.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv eggløsningstest! :nori:Håper den blir negativ igjen i morgen, og at egget slippet taket fort. Heia gullegget!  Jeg tror nok dessverre at du har rett ang kjemisk i sist syklus. :( Synes det høres ut som det kan ha vært årsaken til at ingenting ble helt som det pleide etterpå. En trist tanke, og en trist erfaring å ha med seg. :troest:   Heldigvis ser det ut til at kroppen har stabilisert seg fint, og at syklusen er tilbake der den var. Håper den neste positive testen du får, blir en graviditetstest!  :klem:

Endret av bittelillebolla
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine og sterke tester ❤️ Håper det setter seg en spire nå da 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes EL-testen fra Babyplan var nesten positiv i dag jeg, så da tok jeg like gjerne å brente av enda en CB digital og Metode. De to ble negative. Det er vel CB-digital som er mest å stole på, eller? Altså at EL-test er negativ i dag til tross for ganske sterk strek på Babyplan sin? Tenker da at EL er enten i dag eller evt i morgen siden det fortsatt er noe LH igjen i kroppen. I dag kjente jeg murringer i bekkenet som jeg tenkte kanskje kunne være EL, så det blir spennende å se tempen videre :) 

Min chart

A3F7D5B9-D59A-44A7-90A8-12C418AAB617.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt alle disse testene som negative egentlig, selv om babyplan sin fortsatte er sterk så er den ikke riktig positiv lenger, synes jeg da. 🙂 Så nå er det bare å huke tak i mannen, og håpe at egget slipper i dag. Masse lykke til denne prøveperioden!🤞 Veldig fint at du dele link til chart! Det er så spennende å følge med! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, så bra at testene er negative igjen! Er jo det man vil etter positiv så. Meget mulig at egget slipper idag/natt 😊 Blir spennende å følge med på charten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok i dpo-land ja! Men tar litt tid å få opp tempen. Sannsynligvis hadde du EL i går (men kan være i dag også). Og hvis du er 1 dpo i dag så er det helt normalt at tempen ikke har økt. Min er nesten alltid lav på 1 dpo, og så øker ikke før 2-3 dpo. Så du skal se den øker i morgen/mandag! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Du er nok i dpo-land ja! Men tar litt tid å få opp tempen. Sannsynligvis hadde du EL i går (men kan være i dag også). Og hvis du er 1 dpo i dag så er det helt normalt at tempen ikke har økt. Min er nesten alltid lav på 1 dpo, og så øker ikke før 2-3 dpo. Så du skal se den øker i morgen/mandag! :enig:

Håper det! Ble litt skuffa i dag tidlig 😅 men for tre sykluser siden når jeg brukte CB advanced digital så fikk jeg stiplet kryss dagen etter dag 2 med positiv test. Der tenker jeg at jeg kanskje hadde EL dagen før, og hvis det var sånn så er tempøkningen dpo1 helt lik :) 

EDCB82C2-9859-40A3-8CCB-870E82565D85.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF satte faktisk kryss i dag.. FF tror EL var samme dag som positiv test. Jeg har prøvd å ta bort registreringen av eggehvite-slim, og da faller krysset bort. Når krysset er borte hjelper det ikke å skrive inn fiktive temper på samme nivå som nå (36,7) de neste to dagene, FF setter allikavel ikke kryss.. Bare hvis tempen stiger ytterligere til 36,9 eller lignende vil FF sette kryss, og da på CD18.. er litt engstelig for at EL faktisk ikke har skjedd, siden tempen ikke stiger slik som den bruker.. har stort sett alltid hatt kraftige temphopp 😕 noen som har noen tanker? 

35FD57A8-4FCF-43F8-AF3C-960CE4B5E806.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så frustrerende når man føler det er noe som ikke helt «stemmer» 😕 Jeg vil tro EL like gjerne kan ha skjedd CD 17 eller 18 basert på charten din? 

Når du har fått positiv (og deretter negativ) ELtest er det i hvert fall en veldig god indikasjon på at kroppen har hatt EL, og spesielt når det faktisk også har skjedd en tempøkning i etterkant☺️ Jeg ville derfor ikke bekymret meg for dette nå om jeg var deg (vet så godt at det er vanskelig da💗).
 

De neste dagenes temper vil nok bekrefte EL tydeligere dersom den skjedde i går f.eks, og det selv om FF kanskje failer i å sette kryss  (husk at FF ikke er en fasit, kun en funksjon som forsøker å finne riktig tidspunkt for EL, men som ofte faktisk også kan ta feil) 🤗 Krysser fingrene for at du har hatt EL nå og at du får dette fullstendig bekreftet i løpet av de neste dagene🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Så frustrerende når man føler det er noe som ikke helt «stemmer» 😕 Jeg vil tro EL like gjerne kan ha skjedd CD 17 eller 18 basert på charten din? 

Når du har fått positiv (og deretter negativ) ELtest er det i hvert fall en veldig god indikasjon på at kroppen har hatt EL, og spesielt når det faktisk også har skjedd en tempøkning i etterkant☺️ Jeg ville derfor ikke bekymret meg for dette nå om jeg var deg (vet så godt at det er vanskelig da💗).
 

De neste dagenes temper vil nok bekrefte EL tydeligere dersom den skjedde i går f.eks, og det selv om FF kanskje failer i å sette kryss  (husk at FF ikke er en fasit, kun en funksjon som forsøker å finne riktig tidspunkt for EL, men som ofte faktisk også kan ta feil) 🤗 Krysser fingrene for at du har hatt EL nå og at du får dette fullstendig bekreftet i løpet av de neste dagene🤞🏻

Ja, jeg også tenker at EL var CD17 eller 18, men blir så usikker når FF er så bastant 😅 ikke stiplet kryss en gang haha!
Jeg er vel mer bekymret for om jeg produserer nok progesteron for å opprettholde en evt graviditet, siden tempen er så lav..

også har jeg jo helst lyst til at FF skal være sikker, men også riktig, slik at estimering av IKM og evt fremtidige lutealfaser osv skal bli mest mulig riktig også :) menmen det er jo bare ocd-tendensene mine haha 😅

Jeg har også vært veldig usikker på om jeg skal registrere CM, siden jeg aldri har opplevd dette helt sikkert.. men jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg registrerer alt jeg legger merke til, i håp om at jeg etterhvert skal kunne se et mønster.. men da er det jo veldig irriterende når FF legger SÅ mye vekt på CM 😫 for alt jeg vet så kan jo det jeg tror er eggehvite like gjerne være rester fra samleie dagen før? (Haha tmi i know sorry!🙊)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å skille hva som er EL slim og hva som ikke er det. I tilfeller hvor jeg er skikkelig i tvil, og det spiller inn en rolle for FF så har jeg skrevet et notat i FF istedenfor. Skrevet så detaljert jeg kan om hva jeg observerte. Har hjulpet meg til å skille litt mer på hva er hva, men fortsatt vanskelig. 🙈 

Progesteronproduksjonen så tidlig i DPO er ikke så viktig tror jeg. Det viktigste er at du produserer progesteron lenge nok til at egget får festet seg :) Jeg har alltid krabbetemp tidlig i DPO-land, og det ganske sakte også. Tenker det samme som Annabel, at EL nok var CD17 eller 18. Det kan godt tenkes at kroppen bare trenger litt tid på seg til å få produksjonen ordentlig i gang. Blir spennende å se i dagene fremover. Har forresten sett flere gravid-charter med sakte økning i starten, så jeg er håpefull om at det ikke har så mye å si egentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bittelillebolla skrev (12 minutter siden):

Hm.. Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å skille hva som er EL slim og hva som ikke er det. I tilfeller hvor jeg er skikkelig i tvil, og det spiller inn en rolle for FF så har jeg skrevet et notat i FF istedenfor. Skrevet så detaljert jeg kan om hva jeg observerte. Har hjulpet meg til å skille litt mer på hva er hva, men fortsatt vanskelig. 🙈 

Progesteronproduksjonen så tidlig i DPO er ikke så viktig tror jeg. Det viktigste er at du produserer progesteron lenge nok til at egget får festet seg :) Jeg har alltid krabbetemp tidlig i DPO-land, og det ganske sakte også. Tenker det samme som Annabel, at EL nok var CD17 eller 18. Det kan godt tenkes at kroppen bare trenger litt tid på seg til å få produksjonen ordentlig i gang. Blir spennende å se i dagene fremover. Har forresten sett flere gravid-charter med sakte økning i starten, så jeg er håpefull om at det ikke har så mye å si egentlig :) 

Ja, jeg er veldig spent på tempen i morgen. Har pleid å lagt rundt 36.9 i lutealfasen. Tenker å se an tempen de neste dagene, og hvis CM-registreringen klusser med FF sin tolkning, så kommer jeg nok til å gjøre det om til et notat i stedet for :) tror vi har fått til å legge inn godt med aksjer på alle de viktige dagene uansett om EL var CD16, 17 eller 18 :) nå blir det bare å vente og krysse fingrene! 🤞🏻🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Ingen tvil om at EL har skjedd 😃🎉 spørsmålet nå er bare hvilken dag, men det får vel være litt mindre nøye med. Aksjene er lagt uansett.

Jeg har gynekologtime 1. juni. Det blir dpo 10, 11 eller 12 (alt ut fra når EL faktisk var). HVIS jeg er gravid, men testene enda ikke har vist noe strek da, er det noe undersøkelser som gynekologen kanskje gjør som evt kan skade livmorslimhinne og evt føre til utstøting? Burde jeg utsette gyn-timen til f.eks to uker etterpå? Noen som vet? :) Jeg regner ikke med gynekologen kan si noe om en evt graviditet da, men om noen type standard undersøkelse kanskje bør vente? Da vil jeg heller utsette timen ;) 

FBD8B5D6-1EEB-4140-9381-1C2C07C876CD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at gymtime på noen som helst tidspunkt i en syklus skulle ødelegge for en evnt graviditet. 

Hvis jeg skal gjette ut fra charten din når du hadde EL så hadde jeg satt en knapp på CD17 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha samleie hele svangerskapet, og om du får f.eks innvendig UL hos gynekologen så er det en del ganger mer skånsomt 😆🙈
 

De skal jo ikke inni selve livmoren (selv med celleprøve), er jo bare ved livmorhalsen de kommer til 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...