Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hva som går av kroppen min for tiden. Går rundt som et stort spørsmålstegn. 

EL-testene hittil har vært negative. I dag på CD15 våknet jeg kl 0600 og måtte skikkelig tisse. Klarte ikke holde meg en time for å vente på å måle temp, så tenkte at jeg bare hoppet over temping i dag. Tisset og la meg i sengen igjen. Like etterpå så får jeg den mest intense smerten i bekkenet jeg noen gang har kjent. Det var helt sykt vondt! Måtte puste meg gjennom det og vekket faktisk samboer. Føltes som at noe holdt på å sprenge, at det gikk hull på urinblæra eller tarmen eller noe. Helt vilt! Varte heldigvis bare 20-30 minutter så roet det seg okay ned. Resten av dagen har jeg bare kjent litt murring, ingenting spesielt. Rundt lunsj så gikk jeg på do, siden jeg skal tisse da for å klare å holde meg til EL-testing hjemme. Da er der en pitteliten brun koagel i trusa. Absolutt ikke mye, kanskje en halv teskje. Det har foreløpig ikke kommet noe mer. Så da tenker jeg jo at de smertene kanskje var livmorsrelatert. Jeg spottet jo så sinnsykt lenge etter mens denne gangen også, så denne syklusen er bare helt ute å kjøre.

Når jeg kom hjem så brente jeg av tre EL-tester og to g-tester 😂😂 jeg fikk en ørliten skyggestrek på Babyplan tidlig g-test, men vanlig test var blenda. Babyplan sin EL-test syntes jeg så nesten positiv ut, så da brente jeg av både en Metode test og CB rosa, begge negative. Haha mye penger ut av vinduet det der altså! 😂👍🏻


Temp-kurven er den mest stabile jeg har hatt hittil, synes ikke det passer helt med all spottingen osv. Ut fra tempkurven ville jeg jo sagt at hormonene mine var stabile haha! Men tydeligvis ikke. Kanskje ustabil kurve er normalt med meg, og når hormonene er ute å kjøre så får jeg fiiin rett kurve 😅 

legger ved massevis av bilder under. Noen som har noen tanker? (Den ene høye tempen er den morgenen termometeret ikke ville fungere)

D397EF7F-A955-4844-B251-88977D986520.jpeg

643134CB-FEB0-460C-8512-8B217C670ABB.jpeg

4A341AC0-8404-41D2-BC7A-120FE080F32F.jpeg

31728A12-9FCE-49F2-8E65-F30B5E3E4DC7.jpeg

859C5740-17AB-44BE-97DA-40A7A27585F8.jpeg

9AB54298-9D57-4887-873C-DBB30A019566.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så fælt det høres ut å ha så vondt! Og så en hel halvtime da, det syns jeg hørtes lenge ut. Jammen ikke lett å si akkurat hva årsaken var, men det kan jo ha vært EL-smerter. Èn gang har jeg hatt så vondt som dette pga. det, da lå jeg i fosterstilling og klarte ikke røre meg.

Men teit at ikke EL-testene ville bli positive da. Eller, den babyplantesten vil jeg jo ha karakterisert som positiv da. Men regner med den digitale var på samme urin? Må i så fall neste stole på den da. Men det kan jo ikke være langt unna..! Om du f.eks har tatt ny EL-test i kveld så har den kanskje blitt positiv?

Når det gjelder g-testen så ser jeg noe svakt der ja. Noe skyggeaktig... Har faktisk hørt at høyt LH kan slå ut på g-tester, litt på "samme måte" som hcg kan slå ut på EL-tester.

Tempen din ser fin ut. Kjedelig at det ikke ble noe temp i dag bare. Til en annen gang kan jeg anbefale deg å tempe før du går på do. Mitt tempetidspunkt er kl.6, men det hender innimellom at jeg våkner kl. 4 eller 5 og må tisse, og da tar jeg tempen med det samme jeg våkner da, går på do og sover videre. Registrerer da denne tempen, og det går stort sett helt fint. 

Blir spennende nå fremover da! Med EL-test og temp fremover. Tenk om du får EL i morgen..!? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Uff så fælt det høres ut å ha så vondt! Og så en hel halvtime da, det syns jeg hørtes lenge ut. Jammen ikke lett å si akkurat hva årsaken var, men det kan jo ha vært EL-smerter. Èn gang har jeg hatt så vondt som dette pga. det, da lå jeg i fosterstilling og klarte ikke røre meg.

Men teit at ikke EL-testene ville bli positive da. Eller, den babyplantesten vil jeg jo ha karakterisert som positiv da. Men regner med den digitale var på samme urin? Må i så fall neste stole på den da. Men det kan jo ikke være langt unna..! Om du f.eks har tatt ny EL-test i kveld så har den kanskje blitt positiv?

Når det gjelder g-testen så ser jeg noe svakt der ja. Noe skyggeaktig... Har faktisk hørt at høyt LH kan slå ut på g-tester, litt på "samme måte" som hcg kan slå ut på EL-tester.

Tempen din ser fin ut. Kjedelig at det ikke ble noe temp i dag bare. Til en annen gang kan jeg anbefale deg å tempe før du går på do. Mitt tempetidspunkt er kl.6, men det hender innimellom at jeg våkner kl. 4 eller 5 og må tisse, og da tar jeg tempen med det samme jeg våkner da, går på do og sover videre. Registrerer da denne tempen, og det går stort sett helt fint. 

Blir spennende nå fremover da! Med EL-test og temp fremover. Tenk om du får EL i morgen..!? 🤞

Men vil ikke EL-smerter komme når EL faktisk skjer? Jeg fikk jo en svært negativ test i går, så regner ikke med EL skjedde i dag tidlig 🤔

Den digitale var på samme urin ja. Jeg syntes også strimmelen så positiv ut, men den ble nok litt mer «negativ» når den tørket mer.. har ikke testet igjen i kveld, håper ikke jeg misset LH-toppen! 🙀Spent på testen i morgen, det var CD16 jeg fikk positiv sist pp.. 

Ja jeg har som oftest tempet før do, men nå glemte jeg det helt! Var helt i ørska og måtte bare springe 😂 også lå jeg jo i smerter stort sett helt til alarmen ringte, så da tenkte jeg det HVERTFALL ikke var vits i å tempe 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (12 timer siden):

Men vil ikke EL-smerter komme når EL faktisk skjer? Jeg fikk jo en svært negativ test i går, så regner ikke med EL skjedde i dag tidlig 🤔

Det er litt rart ja. Men jeg blir ikke overrasket over kroppen lenger, og noen ting får man faktisk ikke svar på hva er. Blir i alle fall interessant i dag hva testen sier! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Det er litt rart ja. Men jeg blir ikke overrasket over kroppen lenger, og noen ting får man faktisk ikke svar på hva er. Blir i alle fall interessant i dag hva testen sier! 🤞

Haha nei den kroppen blir jeg hele tiden overrasket over!! 🙊 i dag har jeg det som bare MÅ være EL-slim! Ikke sett snurten til det før, men dette kan ikke være noe annet. Testingen i dag må skje på jobb, da jeg skal jobbe til sen kveld, men har med meg Babyplan strimmel og CB rosa 😅 håper den viser en sterk strek og evt også smilefjes!

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (3 timer siden):

Enda mer negativ EL test i dag 😕 

 

Gaah, så irriterende! Den testen i går ser jo egentlig så og si positiv ut. Veldig forvirrende 🤨 Vel, tempen vil i alle fall bekrefte om det var nok LH til å utløse egget. Men bare fortsett og test fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Gaah, så irriterende! Den testen i går ser jo egentlig så og si positiv ut. Veldig forvirrende 🤨 Vel, tempen vil i alle fall bekrefte om det var nok LH til å utløse egget. Men bare fortsett og test fremover 👍

Kan det være at jeg hadde LH-topp sent i går kveld, og at EL kanskje er i dag? Tempen i dag var stabil, men hvis EL faktisk er i dag så vil den jo evt stige litt fra i morgen. Tenker å teste fremover ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (6 minutter siden):

Kan det være at jeg hadde LH-topp sent i går kveld, og at EL kanskje er i dag? Tempen i dag var stabil, men hvis EL faktisk er i dag så vil den jo evt stige litt fra i morgen. Tenker å teste fremover ja :) 

Ja er det jeg tenker. Hva om du har veldig kort LH-topp (det har jeg opplevd) og at testen din i går kveld ville vært klar positiv? Så er det meget mulig med EL i dag/natt. Håper tempen viser noe spennende i helga 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja er det jeg tenker. Hva om du har veldig kort LH-topp (det har jeg opplevd) og at testen din i går kveld ville vært klar positiv? Så er det meget mulig med EL i dag/natt. Håper tempen viser noe spennende i helga 🤞

Haha forrige runde tok jeg jo helt av og testet tre ganger den dagen jeg fikk halvpositiv test. Tenkte derfor å roe meg litt ned denne runden og bare teste en gang hver ettermiddag. Tenk hvis det gjorde at jeg misset en LH-topp da?! 😅 tilbake til testetøs neste pp! Hihi 🙊 klarer dog ikke heeeelt å stole på at kroppen klarer det, vet ikke, denne syklusen har bare vært så rar.. var så innmari klar for klar positiv test i dag, men så var den så utrolig skuffende! Har derfor mistet litt håpet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg kl 05:30 og fikk IKKE sove etterpå! Tror jeg var veldig spent på tempen.. 😅 lå i ti minutter før jeg kapitulerte og målte. Den gikk ned, så da har nok ikke EL skjedd, men tempen nærmer seg nå pre-EL temperaturer. Den har pleid å gå ned noen dager før EL, så da håper jeg at det betyr at EL kommer i løpet av den neste uken! Jeg hater denne tiden av syklusen.. blir nervøs for at kroppen ikke skal få det til 😕

D896245B-F00D-4E32-9C9D-E6DDA5734F03.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på nytt igjen her nå, siterte feil innlegg isted 😅

Kjedelig at testene ble svakere igjen når det så ut til å øke tidligere, men det kan jo enda skje snart og kjapt når det først øker da 🤞🏼

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eira2020 skrev (11 minutter siden):

Prøver på nytt igjen her nå, siterte feil innlegg isted 😅

Kjedelig at testene ble svakere igjen når det så ut til å øke tidligere, men det kan jo enda skje snart og kjapt når det først øker da 🤞🏼

Ja jeg må bare vente å se! I dag poppet det opp en ny kvise (woho!🙄) og det pleier å skje rundt EL! Føler jeg leter og leter etter alle symptomer nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel sutreinnlegg 🤬
 

Nå gidder jeg ikke mer. Tidenes mest negative EL-test i dag. Absolutt ingen utvikling og tegn til at det i det hele tatt nærmer seg.. tempen viser heller ingen tegn til at EL er i gjære neste dagene. Slik som det ser ut nå ser det ut som det blir min lengste syklus noensinne. Jeg sier det bare: Det egget som etterhvert slipper, det bør f*** meg være gullegget, for dette styret orker jeg ikke i lengden..

Jeg HATER denne delen av syklusen! Har bare så lyst til å joine dere andre i dpo-land. Æsj, føler meg skikkelig deppa i dag.. 😫 forrige pp gikk som en klokke med EL på CD17, dagen etter soleklar positiv EL-test. Hvorfor kan ikke kroppen bare gjøre det igjen nå da?! Jeg har bare så innmari lyst til at det skal klaffe, også får jeg ikke sjansen en gang, fordi kroppen klarer ikke den ENE tingen den skal?! Drittkropp 🤬 nå skal jeg trøstespise sjokolade. 

2CCB7937-1FBB-4D82-B2CE-BE153953719C.jpeg

EA5557DD-FB70-4E91-998D-B1C482B25DAA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg forstår deg og frustrasjonen din så veldig godt! Jeg hadde faktisk også min lengste syklus noen sinne (eller i hvert fall på 1,5 år, så lenge jeg har registrert syklusen min) denne syklusen her. Pleier å ha EL CD 13-15, men denne gangen kom den på CD 21(!!!). Det var tidenes lengste uke før den kom og jeg var nær ved å gi opp hver dag haha, var sikker på at jeg ikke skulle få EL i det hele tatt🙈

Så nå er jeg på DPO 6 og CD 27, som er så lenge hele syklusen pleier å vare til vanlig🙃

Men, som du sikkert forstår kom EL til slutt her, og selv om det virker håpløst nå så er jeg sikker på at den dukker opp hos deg også hver dag nå! Ikke gi opp kroppen🥰🤞🏻Noen ganger gjør den bare sin egne greie som ikke gir noen mening og som ikke er særlig velkomment...

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:troest: Kjenner igjen den frustrasjonen så altfor godt! CD19 her, uten positiv test men med mange "lure-symptomer" så hadde store forventninger om positiv test i går, men ingen hell enda. Forstår så godt at det er vanskelig å holde motet oppe, og det er lov å ta seg en tur ned i kjelleren innimellom. Sjokolade og is pleier å være trøsten min innimellom også. EL dukker nok opp snart, og kanskje er den rett rundt hjørnet. Ikke mist håpet! :) Trøsteklem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at den kommer innen noen dager. Plutselig kommer den :) Hos meg var el testen 100 % negativ, men fikk beskreftet et 18mm stort egg hos gyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (6 minutter siden):

Uff, jeg forstår deg og frustrasjonen din så veldig godt! Jeg hadde faktisk også min lengste syklus noen sinne (eller i hvert fall på 1,5 år, så lenge jeg har registrert syklusen min) denne syklusen her. Pleier å ha EL CD 13-15, men denne gangen kom den på CD 21(!!!). Det var tidenes lengste uke før den kom og jeg var nær ved å gi opp hver dag haha, var sikker på at jeg ikke skulle få EL i det hele tatt🙈

Så nå er jeg på DPO 6 og CD 27, som er så lenge hele syklusen pleier å vare til vanlig🙃

Men, som du sikkert forstår kom EL til slutt her, og selv om det virker håpløst nå så er jeg sikker på at den dukker opp hos deg også hver dag nå! Ikke gi opp kroppen🥰🤞🏻Noen ganger gjør den bare sin egne greie som ikke gir noen mening og som ikke er særlig velkomment...

Tusen takk for støttende kommentar ❤️Ja, det er jo det som er. For hver dag som går nå før EL så blir jeg jo mer og mer deppa og sikker på at den ALDRI vil komme! Men det er jo som du sier, plutselig så er den her. Det er bare så slitsomt å stresse med å ha sex og tisse på kopp osv 😅 sexen er vel ikke det verste med det hele haha, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er meget negativt innstilt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (6 minutter siden):

:troest: Kjenner igjen den frustrasjonen så altfor godt! CD19 her, uten positiv test men med mange "lure-symptomer" så hadde store forventninger om positiv test i går, men ingen hell enda. Forstår så godt at det er vanskelig å holde motet oppe, og det er lov å ta seg en tur ned i kjelleren innimellom. Sjokolade og is pleier å være trøsten min innimellom også. EL dukker nok opp snart, og kanskje er den rett rundt hjørnet. Ikke mist håpet! :) Trøsteklem til deg :hug:

Takk for klem og støttende ord ❤️ Ja, det er jo det også. Alle disse luresymptomene! 🙊 her har det vært EL-slim (eller trodde jeg jo da), kvise, høy sexlyst OG den nesten-positive EL-testen på CD15.. håpet var jo megastort på CD16 da kan du tro 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...