Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri hørt at gymtime på noen som helst tidspunkt i en syklus skulle ødelegge for en evnt graviditet. 

Hvis jeg skal gjette ut fra charten din når du hadde EL så hadde jeg satt en knapp på CD17 👍

 

Snurrepurre skrev (1 time siden):

Man kan ha samleie hele svangerskapet, og om du får f.eks innvendig UL hos gynekologen så er det en del ganger mer skånsomt 😆🙈
 

De skal jo ikke inni selve livmoren (selv med celleprøve), er jo bare ved livmorhalsen de kommer til 🙂 

Haha takk for svar! Ser jo nå hvor tullete tankene mine er av og til! Jeg har jo bare tenkt at f.eks sånn prøve av livmorslimhinne eller evt skylling av eggstokker trolig ikke er så lurt hvis der er et befruktet egg inni der, men når jeg tenker meg om så kommer jo sikkert ikke gynekologen til å gjøre dette aller første timen? 🤪 haha bekymringshjernen min som slår inn deluxe 😅✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nilci skrev (10 timer siden):

 

Haha takk for svar! Ser jo nå hvor tullete tankene mine er av og til! Jeg har jo bare tenkt at f.eks sånn prøve av livmorslimhinne eller evt skylling av eggstokker trolig ikke er så lurt hvis der er et befruktet egg inni der, men når jeg tenker meg om så kommer jo sikkert ikke gynekologen til å gjøre dette aller første timen? 🤪 haha bekymringshjernen min som slår inn deluxe 😅✌️

Hehe! Skjønner det godt 🙂 

Jeg har gått til gynekolog i et år grunnet barnløshet, og det har aldri vært et tema med hverken prøve av livmorslimhinne eller skylling av eggstokker 😅

Som regel er det blodprøver, samtale og ev. ultralyd på første møtet. da kartlegger man om det er noen åpenbare grunner som kan stå i veien for befruktning. ☀️ Det blir nok nøye avklart mtp syklus om du skal ha div prøver/behandling. 

Endret av Snurrepurre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8 (vol.2), DPO5 (4?)

Dagene går så innmari sakte nå. Er uhyre lykkelig for at jeg endelig er i dpo-land igjen, men den grufulle ventetiden mot IKM er nå i gang. Jeg veksler mellom å tro at det har klaffet, og glede meg til neste uke NÅR jeg får to rosa streker, til å tenke at det selvfølgelig ikke har klaffet denne gangen heller, og at jeg nok aldri i livet kommer til å oppleve de to rosa strekene..🙄 

Jeg kjenner absolutt ingen symptomer. Pleier å bli veldig oppblåst og forstoppet i lutealfasen og under menstruasjon, men foreløpig er det lite av dette. Ikke noe særlig murringer eller ømme bryst.. vet jo at det uansett er for tidlig til å kjenne noe som helst, men tankene går jo allikavel 😅

Er veldig fornøyd med tempen min da! Se så fin den er! 😍👌 tar meg i å stirre på kurven min flere ganger for dag haha 😂

Hvis det har klaffet denne runden så blir termin på samboers bursdag 😍🥰

088CEF21-1E1E-460C-99F2-0B8C5FAC632E.jpeg

E8361A44-0EF0-4C4E-A92F-27347F1B9DCC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så altfor spennende! Forstår godt at ventetiden føles lang nå ja… Håper virkelig så at den stemmen som sier NÅR du får positiv test har rett hihi😁😍 

Og ja enig, grafen din ser veldig fin ut haha - såå fin og høy temp!:nordvesta:Veldig klar for å joine deg i DPO-land nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (11 minutter siden):

Åhh så altfor spennende! Forstår godt at ventetiden føles lang nå ja… Håper virkelig så at den stemmen som sier NÅR du får positiv test har rett hihi😁😍 

Og ja enig, grafen din ser veldig fin ut haha - såå fin og høy temp!:nordvesta:Veldig klar for å joine deg i DPO-land nå

Jaaa kom kom! 🙊🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det hadde vært en fin bursdagsgave for samboeren din ♥ Hååååper sånn på klaff denne gangen! 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Åå det hadde vært en fin bursdagsgave for samboeren din ♥ Hååååper sånn på klaff denne gangen! 🙏

Ja det hadde vært helt superfint! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD23, dpo 7.

Herlighet så sent dagene går nå! Og testetrangen begynner seriøst å melde seg 🙊😅 mest sannsynlig er jeg bare dpo6 også. Usikker på om jeg skal teste søndag som vil blir dpo 9 eller 10, eller om jeg skal vente noen dager til.. jeg sa jo forrige syklus at jeg skulle vente til ikm, fordi jeg blir så deppa når testene er negative, men nå vet jeg søren meg ikke om jeg klarer å vente😂 jeg kommer uansett til å ta en tirsdags morgen før gyn.time 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det føles ut som tiden går sakte. Krysser virkelig fingrene for at det dukker opp to streker denne gangen 🤞😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD26, DPO10.

Blendahvit test i dag, men trøster meg med at jeg mest sannsynlig bare er 9dpo 😅 så lenge tempen er høy og ingen blødning, så er det fortsatt håp 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, kjenner jeg er like spent som deg men det kan vær du tester for tidlig 🤔 Men har hørt om dem som gikk fra blendahvit til 2 synlige rosa streker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (13 minutter siden):

Så spennende, kjenner jeg er like spent som deg men det kan vær du tester for tidlig 🤔 Men har hørt om dem som gikk fra blendahvit til 2 synlige rosa streker 😉

Ja jeg hadde egentlig veldig lite forhåpninger siden det er såpass tidlig, men når det er helgedag så klarer jeg ikke helt la være heller 😅 håper det dukker opp en strek en av de neste dagene! 🤞🏻

 

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Åh veeldig nervepirrende dager nå! 🤞

Veldig!! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe fin temp! Nå begynner de virkelig spennende dagene! :) Håper, håper du får to streker! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen sank i dag, så da blir det nok ny pp. Gadd ikke ta ny g-test. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå? Tror ikke jeg vil oppleve de to strekene noensinne 😓 orker ikke mer av vitaminer, temp-måling, EL-tester, når det bare blir skuffelse på skuffelse på skuffelse.. orker ikke mer 😢
 

Min chart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei kjære @nilci, det var ikke det som skulle skje denne prøveperioden 😪 

Forstår veldig godt at du er lei nå og føler på bekymring og tristhet... Den uvissheten er så ekkel - det at man faktisk aldri vet helt sikkert, før man omtrent sitter med en baby i fanget, om man kan få barn i det hele tatt. De aller fleste av oss vil jo heldigvis lykkes før eller siden, men frykten for å være en av prosentandelen som faktisk ikke gjør det, den er vond❤️ Den følelsen kan man jo føle på før man i det hele tatt starter prøvingen (det gjorde jeg mye selv) og etter noen få prøveperioder, men ser for meg følelsen/frykten øker i styrke etter hvert som de positive testene uteblir 😕 

Jeg er likevel veldig sikker på at du vil få oppleve positiv test, og at det bare har vært uflaks frem til nå:klem: Dere er vel fremdeles et godt stykke unna ett års prøving? Det er jo så utrolig mye som må ligge til rette for at det skal klaffe (ikke minst flaks), at det er jo nærmest et under at det i det hele tatt skjer, og mange må over ett år før det klaffer.

Håper så at du får oppleve det veldig snart! Aller helst håper jeg at tempen din plutselig går opp igjen i morgen...🤞 ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå føler sånn med deg :troest: Vet så godt hvordan dette er! Dustetest som bare ikke vil bli positiv, og temp som går ned :rasende: Men du måå bare holde ut. Plutselig går det. Når man minst venter det. Jeg gjorde alt jeg kunne, traff EL kjempegodt hver måned, men de tre siste gangene jeg har blitt gravid måtte det likevel gå 13, 14 og 12 måneder med aktiv prøving. Helt uforståelig... men er det der med å ha de prosentene med flaks. Men mange må bare prøve minst 1 år før det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:  Ååå! Så urettferdig! Skjønner så godt at du er skuffet og lei. Selv om det sikkert ikke hjelper akkurat nå, så er jeg helt sikker på at du vil få to fine streker snart! Syklusen din er jo så fin, og nå må det snart være din tur til å ha litt flaks. Har hørt at flere unnfanger om sommeren, og at solen bidrar til å gjøre kvinner mer fertile. Om ikke annet, så kanskje det kan gi bittelitt ekstra håp? Jeg har masse masse håp for deg, selv om du kanskje ikke kjenner på håpet selv akkurat nå. ❤️ Snart må det bare bli din tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord @Annabel, @Amatariel og @bittelillebolla! ❤️ Jeg er, som dere sikkert skjønner, langt nede i dag. Har grått noen tårer både før og etter jobb. Selve jobbdagen var heldigvis så travel at jeg ikke rakk å tenke på det. Jeg er så redd for at vi skal være et av de parene hvor man ikke finner noenting galt, men av en eller annen grunn så klaffer det ikke allikavel. Samboer sine foreldre prøvde i 7 år før de fikk ham som første barn, men de var aldri til sjekk for å finne ut om noe evt var galt (annen kultur ++). Samboer har jo tatt sånn hjemmetest av sæden, og da var der en fin rosafarge. Og jeg har jo stort sett hatt ok utseende på kurvene mine med tydelig EL og lutealfase på 10-12 dager. Så sånn hjemmetest-messig så ser det jo ut som at vi er friske og skal klare det. Men av en eller annen grunn så går det jo ikke 😓 er så redd for at vi skal være et av DE parene. Samboer er jo også skuffa, men han er optimisten av oss, så han prøver å trøste meg litt i dag ❤️ Nå får jeg bare stålsette meg på mensen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12dpo.
 

Tempen gikk litt opp igjen i dag, så da tok jeg en ny test. Ingen strek. Kjenner småmurringer i rygg og bekken, så regner med spottingen er rett rundt hjørnet. 
 

I dag har jeg vært til privat gynekolog. Det gikk fint. Det ble jo som forventet en samtale om syklus, EL-tester osv, samt evt sykdomshistorikk. Han var en av de gynekologene som var fast bestemt på at EL skjer 14 dager før mensen, men jeg orket ikke krangle på det 😛 

uansett så sa han at ting såg fint ut. Han synes ikke eggstokkene mine så ut som PCOS-eggstokker, så det er bra. Han så corpus luteum og antydet da at jeg nok har hatt eggløsning (som jeg jo allerede vet). EL var visst på høyre side denne gangen :) ellers så så han på livmoren min at jeg nok kom til å få mensen snart (det vet jeg også😅). 
Vi tok noen blodprøver i dag, mest vitaminer og stoffskifte osv, men han ville også ta prolaktin og progesteron i dag. Progesteron sa han at han ville ta, fordi hvis den var pittelitt forhøyet nå, så tydet det på at EL hadde vært. Det kan også hende at det er såpass lenge siden EL, at den ikke vil vise noe, men han ville ta den allikavel. Han tok også AMH i dag mtp eggreserve, usikker på om dette er standard. Han sa jo hvertfall at jeg hadde eggposer på eggstokkene. Jeg skal også ta andre blodprøver på syklusdag 2-4, da blir det med LH, FSH, østradiol, testosteron, SHBG og prolaktin. I tillegg fikk jeg med rekvisisjon for sædanalyse til samboer. Den må han nok ta på toalettet på sykehuset pga reisevei 😅😳 får håpe han klarer det da 😂 han nevnte også en ny time med begge to når alt av prøver var besvart, og nevnte også evt behandling med Femar eller annet mtp eggløsning, men han var usikker på om det var nødvendig siden det ser ut som jeg har EL.. 

Alt i alt en positiv opplevelse. So far so good. Nå kommer det bare an på blodprøvesvarene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...