Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Da satt FF kryss og jeg er 3dpo 🎉

Superfornøyd med at EL kom på rekordtidlige CD15! Det er fire dager tidligere enn gjennomsnittet og to dager før den tidligiste EL hittil 👌😃

Litt mindre fornøyd med at tempen ikke er veldig mye høyere enn coverline.. menmen, jeg tar de seirene jeg kan 😆

A1910C23-FD7D-4147-AC0D-0815379043E2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig at du plutselig er i dpo-land!! :heiajente: Går absolutt an med EL samme dag som positiv test, og her er jo ikke FF usikker heller. Så det blir noen spennende dager fremover 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tempstigning i dag 😊 lite symptomer annet enn oppblåsthet, men det har jeg ofte i dpo-land (og egentlig ellers også😅). Nervene har absolutt begynt å melde seg nå… 

F013E9BC-6C4B-4C13-ADD4-8869843B5369.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! Så fin temp i dag😍 Det blir absolutt noen nervepirrende dager fremover nå, ja! Håper så for deg nå🥰🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6dpo og testetrangen begynner seriøst å melde seg! Haha, jeg skjønner ikke hvorfor! Jeg blir jo sååå skuffa når testene er negative 😅 har egentlig lyst å vente til ikm, men så sterk som den trangen er allerede nå, vet jeg at jeg ikke vil klare det 😂

I går og i dag har det vært litt murringer i bekken og rygg. Den positive delen av meg sier at det er egget som fester seg. Den negative delen sier det er mensen som er på vei.. 

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for rekordtidlig EL! :hoppendeglad: Så fantastisk! Synes du hadde et nydelig temphopp også, ingen tvil om at EL har vært. 🙌 Blir spennende dager fremover! Tenk om du får to streker på rekordtidlig EL!  Har lest om flere her inne som har opplevd nettopp det i det siste. 🙏 Håper du får oppleve det samme nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (52 minutter siden):

Hurra for rekordtidlig EL! :hoppendeglad: Så fantastisk! Synes du hadde et nydelig temphopp også, ingen tvil om at EL har vært. 🙌 Blir spennende dager fremover! Tenk om du får to streker på rekordtidlig EL!  Har lest om flere her inne som har opplevd nettopp det i det siste. 🙏 Håper du får oppleve det samme nå. 

Ja jeg håper egget som slapp var et gullegg! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp det her blir noen laaaange dager! 😆

Siste to dagene har jeg hatt konstante murringer i bekkenet. Ikke smerter, og synes ikke det ligner på murringene jeg pleier å få før menstruasjonen. Det her begynte også tidligere enn menstruasjonsmurringene pleier.. jeg kan jo ikke annet enn å få opp håpet da, og kjenner jeg er livredd for den skuffelsen når jeg etterhvert begynner å teste! Det kjennes bare så rart ut i bekkenet mitt, klarer ikke forklare det på noen annen måte. Som en slags kilende følelse.. vet ikke😅

 Jeg er veldig klar over at det mest sannsynlig er ingenting, men tenker det er greit å skrive ned alle tanker og alt som er annerledes, slik at jeg husker det til en eventuell ny prøveperiode. 
 

Har lyst å prøve å holde meg helt til onsdag med å teste, da er jeg 12dpo. Ikm blir torsdag. Men vi får se om det ikke blir brent av en test på søndag (9dpo) 😅

4D6B83D4-5FF8-4287-A029-7F21EFBA715C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at alle forandringer gir håp, det kaan jo være tegn på at det skjer noe 😄  Det blir spennende dager fremover nå! Håper det har klaffet for deg denne gangen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo. Som jeg trodde klarte jeg ikke holde meg fra testing. Den var negativ. Eller, jeg trooor jeg kunne se en skyggestrek, men den var bare synlig når jeg så på testen fra siden, så da tenker jeg at det var skyggestrek og ikke babystrek 😅 uansett veldig tidlig, jeg vet! Haha!
I går og i dag har jeg hatt litt ømme bryster, dette er første syklusen jeg legger merke til det hvertfall. Så denne lutealfasen er det mye nye symptomer, så jeg kan ikke noe for at håpet er høyt.. 

På fredag annonserte en god venninne at hun er gravid. Dette blir hennes andre barn, den første var et «uhell» og hun kunne fortelle at denne satt på første forsøk etter uttak av spiralen.. jeg er jo selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, men kjente det stakk litt. De er tydeligvis en mye mer fertil match enn det jeg og samboer er 😢 Hun vet ikke at vi prøver. Hun spurte faktisk om ikke vi prøvde, og om jeg fortsatt går på prevensjon. Jeg fikk panikk og løy om at jeg fortsatt gikk på p-piller og at vi ikke prøver.. jeg ble veldig utilpass 😅 fikk panikk, vil liksom ikke at noen skal vite det. Hun er jo tett som ei sil også, så regner med andre ville fått vite det etterhvert hvis jeg var ærlig til henne 😂 men det føltes veldig feil å lyve rett opp i ansiktet hennes ☹️ Vurderte i går og sende en melding å bare fortelle at vi har prøvd lenge og at jeg derfor var litt rar.. men har ikke gjort det ennå.. vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negativ, men det er jo fortsatt tidlig som du skriver! Og spennende med antydning til en eller annen strek uansett 🤞😉 

Når det gjelder å fortelle det til venninner så må du nesten føle på det selv. Jeg har tenkt for meg selv at hvis jeg forteller noen om de så blir det bare enda mer mas fra den kanten. For de krever jo faktisk å få vite, dette med graviditet er jo noen alle føler de har rett på å få vite. Så jeg har bestemt meg for å holde det for meg selv, så får det heller bli en hyggelig overraskelse når det faktisk skjer 😁 Orker ikke tanken på at jeg ved hver samtale må fortelle hvordan jeg ligger an.. 

Jeg har også venninner som legger ut om hvor hyperfertile de er, og at de ikke tør å ha sex før prevensjon er satt inn fordi alle gangene de har blitt gravide så har det skjedd på første forsøk. Så ja.. Her er vi i PP9 liksom, og har prøvd for harde livet😅

Blir spennende dager før deg nå, men nye symptomer og alt! Blir spennende å komme inn her de neste dagene og lese 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (3 minutter siden):

Så kjedelig med negativ, men det er jo fortsatt tidlig som du skriver! Og spennende med antydning til en eller annen strek uansett 🤞😉 

Når det gjelder å fortelle det til venninner så må du nesten føle på det selv. Jeg har tenkt for meg selv at hvis jeg forteller noen om de så blir det bare enda mer mas fra den kanten. For de krever jo faktisk å få vite, dette med graviditet er jo noen alle føler de har rett på å få vite. Så jeg har bestemt meg for å holde det for meg selv, så får det heller bli en hyggelig overraskelse når det faktisk skjer 😁 Orker ikke tanken på at jeg ved hver samtale må fortelle hvordan jeg ligger an.. 

Jeg har også venninner som legger ut om hvor hyperfertile de er, og at de ikke tør å ha sex før prevensjon er satt inn fordi alle gangene de har blitt gravide så har det skjedd på første forsøk. Så ja.. Her er vi i PP9 liksom, og har prøvd for harde livet😅

Blir spennende dager før deg nå, men nye symptomer og alt! Blir spennende å komme inn her de neste dagene og lese 😊 

Ja, det er akkurat det maset og ekstra presset fra utsiden jeg har lyst til å unngå. Jeg er jo allerede ekstremt utålmodig selv, og hvis noen utenforstående i tillegg skal være utålmodig, nyskjerrig og spørre i hytt og pine, så tror jeg at jeg ville blitt mer stressa! Og akkurat DET trenger jeg ikke 😆 hun er bare ca 8 uker på vei, så nå har jeg såååå ekstra mye lyst til at det skal klaffe, slik at vi får gå gravide sammen! Det hadde vært så koselig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med nye symptomer i LF! Håper sånn at dette er måneden for dere! :hjerte:

Forstår veldig godt det er er sårt når venninner annonserer graviditeten sin, og attpåtil forteller om hvor lett det var å bli gravid. Jeg tror det bunner i at de rett og slett ikke tenker over at situasjonen kan være helt annerledes for andre. Jeg har jo ikke vært prøver før, men etter å ha fulgt dere her på forumet og lest deres historier så har jeg lært at jeg aldri skal spørre, aldri skal hinte til om andre vil ha barn, eller når. Har i det siste fått noen kommentarer og spørsmål av familie selv, og jeg velger rett og slett å si at "vi får se". Jeg vet jo ingenting, selv om jeg ønsker. Deler de samme tankene som deg, at jeg ikke orker at andre skal forvente og spørre når vi står midt oppi det selv. :)  Ingen vet om det tar en måned, eller hundre måneder, uansett. Derfor tenker jeg at du absolutt ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å dra en hvit løgn. Du deler det du er komfortable med, og om de spør om noe du ikke vil dele så synes jeg det er helt greit å pynte litt på sannheten for å beskytte seg selv, og sin egen opplevelse av det hele. Om det er noen trøst, så har jeg gjort akkurat det samme flere ganger. Svigermor spurte rett ut her om dagen om jeg gikk på p.piller nå. Falt nesten av stolen! For jeg visste ikke at hun visste at jeg hadde brukt det en gang. Har ingen ønske om å dele prøvereisen med noen, så da pyntet vi litt på det. De har jo ingen rett til å få vite noen ting. Det er du som bestemmer når og om du ønsker å dele. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (34 minutter siden):

Så spennende med nye symptomer i LF! Håper sånn at dette er måneden for dere! :hjerte:

Forstår veldig godt det er er sårt når venninner annonserer graviditeten sin, og attpåtil forteller om hvor lett det var å bli gravid. Jeg tror det bunner i at de rett og slett ikke tenker over at situasjonen kan være helt annerledes for andre. Jeg har jo ikke vært prøver før, men etter å ha fulgt dere her på forumet og lest deres historier så har jeg lært at jeg aldri skal spørre, aldri skal hinte til om andre vil ha barn, eller når. Har i det siste fått noen kommentarer og spørsmål av familie selv, og jeg velger rett og slett å si at "vi får se". Jeg vet jo ingenting, selv om jeg ønsker. Deler de samme tankene som deg, at jeg ikke orker at andre skal forvente og spørre når vi står midt oppi det selv. :)  Ingen vet om det tar en måned, eller hundre måneder, uansett. Derfor tenker jeg at du absolutt ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å dra en hvit løgn. Du deler det du er komfortable med, og om de spør om noe du ikke vil dele så synes jeg det er helt greit å pynte litt på sannheten for å beskytte seg selv, og sin egen opplevelse av det hele. Om det er noen trøst, så har jeg gjort akkurat det samme flere ganger. Svigermor spurte rett ut her om dagen om jeg gikk på p.piller nå. Falt nesten av stolen! For jeg visste ikke at hun visste at jeg hadde brukt det en gang. Har ingen ønske om å dele prøvereisen med noen, så da pyntet vi litt på det. De har jo ingen rett til å få vite noen ting. Det er du som bestemmer når og om du ønsker å dele. :klem: 

Ja, det er nettopp derfor jeg har unnlatt å fortelle til noen. Men dette var første gangen jeg har fått et slikt direkte spørsmål, så ble nok litt rar reaksjon fra meg. Tror hun så på meg at jeg ble rar 😅 og jeg hadde nok ikke hatt så veldig i mot at noen få visste, men akkurat hun hadde blitt så gira at hun hadde kommet til å spurt hele tiden, og jeg ville aldri fått fred 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere det samme som meg? 😱

Testene er tatt på samme urin. Testen alene er den øverste testen på bildet med to stk. 

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JA jeg SER!!! Det er noe der! :alice: Er noe mer synlig enn hva jeg hadde på 10 dpo morgen... det kunne ikke fanges på kamera. Men jeg fikk noe synlig strek senere samme dag, på mer konsentrert urin. Du har noen spennende dager foran deg nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også se noe der! :hoppendeglad: Dette blir veldig spennende fremover! Håper veldig for deg nå. ❤️ Tenker du å teste noe mer i dag? Eller venter du til i morgen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser, jeg ser!!😭 Kjære deg, så utrolig spennende og så vel unt❤️
Da ser det ut til at den annerledes tempen og symptomene i dpo-land ikke var helt uten grunn😍 Dette blir ufattelig spennende i dagene fremover! Heier så på deg og minispiren🌱🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...