Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Da ble det min tur å opprette prøverdagbok! Har fulgt med på flere dagbøker her siste tiden, og synes det virker så fint å ha sin egen lille plass for å lufte tankene og følelsene som dukker opp i prøvetiden. Jeg tror nok vi alle kjenner på at følelsene lett tar overhånd, så for å skåne samboer LITT så tenker jeg at det kan være greit at jeg kan ha dere her inne i tillegg 😅 I tillegg virker det som et utrolig fint samhold i gruppen her inne, og siden jeg og samboer ikke har fortalt andre at vi har begynt å prøve så kjenner jeg nå at jeg trenger å kunne diskutere tankene som dukker opp inne i lille hodet mitt 😆

 

Litt om oss. Jeg er snart 30 år gammel, samboer er 34. Forlovet oss i desember, men pga pandemien forblir vi nok forlovet i noen år før vi velger å gifte oss 😊💍 vi orker ikke stresse med planleggingen når vi ikke vet hva som skjer videre. Så da blir det (forhåpentligvis!) baby før bryllup! 

 

Jeg har gått på p-piller i over tolv år sammenhengende. Rakk ikke å ha menstruasjon som tenåring veldig lenge før jeg begynte på pillene, så jeg hadde egentlig null peiling på hvordan en normal syklus for meg så ut. 

 

Sluttet på p-pillene i september 2020, og heldigvis så ser det ut som at kroppen min har gått inn i en relativt stabil syklus etter dette. Syklusene mine varierer fra 29-34 dager. Jeg begynte å måle temperatur for to sykluser siden, og begge syklusene ser jeg tydelig temperaturhopp og derav tegn på at jeg har eggløsning. I syklusene før dette har jeg ingen bekreftelse på at eggløsning har skjedd, men kan jo regne med det siden syklusene er forholdsvis like lange. 

 

Jeg er teknisk sett nå i PP7, men føles egentlig ikke ut som at jeg er i mer enn PP3 siden det bare er i de siste to foregående syklusene jeg har tempet og virkelig gått inn for å time samleie enda mer. Velger allikavel å gå ut fra PP7. CD 6 i dag og menstruasjonen er over, neste steg blir derfor jakten på eggløsningen! 

 

Jeg trodde absolutt IKKE det skulle ta så lang tid å bli gravid som det har gjort. Husker fortsatt første gangen vi hadde sex etter jeg sluttet på p-pillen. Jeg var kjempefnisete og nervøs, for nå KUNNE det faktisk hende at jeg var gravid! Haha! Naive lille meg 😂

 

Jaja, dette ble lengre enn jeg trodde. Får se hvor mye jeg faktisk kommer til å oppdatere her inne 🙉

Endret av nilci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen og gratulerer med dagbok! Vi er nok mange som var temmelig naive første gang vi var prøvere, men ekstra fint å være rundt flere i samme situasjon her. Dette kan jo drøye så... Men forhåpentligvis sitter spiren snart hos dere! Veldig greit at du er godt i gang med tempingen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, CD8. 
 

Dagene snegler seg avgårde. Jeg har et håp om at temperaturkurven min denne måneden skal være jevnere enn den forrige. So far so good, men bare to tempmålinger hittil 😅 forrige runde var temperaturene veldig svingende, vet ikke helt hvorfor da jeg målte vaginalt kl 06:30 hver morgen, til og med i helgene. Vi får se hvordan kurven blir seende ut denne runden. 

Forrige måned begynte jeg eggløsningstester også. Brukte CB advanced digital, men likte den egentlig ikke da jeg hadde blinkende smilefjes i år og dag før jeg endelig fikk eggløsning. Jeg tror derfor jeg skal ha litt is i magen denne runden og vente litt lenger før jeg begynner testingen. Har kjøpt vanlige strimler til denne runden, så får vi se om jeg klarer å tolke disse godt nok selv. Har lyst å vente litt lenger før jeg begynner testingen da jeg synes hele opplegget med urinprøve er forferdelig slitsomt 😂 

FF estimerer eggløsning til like etter påskehelgen, tenker jeg begynner testing i påsken. Håpet er jo at eggløsningen kommer tidligere enn sist, da kom den antagelig på CD22. 

B61D0D25-673D-4637-8892-8D7581B212B6.jpeg

F6E01C47-39A1-43D0-BD17-C985575EE6B8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på akkurat samme syklusdag, jeg er også CD8 i dag 🤗

Blir veldig interessant å se ang. tempen din ja, om den kommer til å ha mindre svingninger eller hva. Jeg støtter deg ang. de lilla CB-testene. De har jeg aldri likt. Har opplevd månedsvis med bare blinking på dem før, så liker også strimler mye bedre. Her inne er vi mange som kan hjelpe til med å tolke dem om du ønsker ;) Ellers så har jeg en liten backup i de rosa CB-testene. Hvis jeg får to såpass like sterke streker at jeg er usikker på om de er like eller ikke, så dobbeltsjekker jeg med en rosa CB. Da får jeg klart svar, enten smil eller tom sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marai skrev (5 minutter siden):

Hva betyr pp7  cd8?

PP = prøveperiode 
CD = syklusdag

Se en liten oversikt over forkortelser her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (45 minutter siden):

PP = prøveperiode 
CD = syklusdag

Se en liten oversikt over forkortelser her

Tusen takk 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Vi er på akkurat samme syklusdag, jeg er også CD8 i dag 🤗

Blir veldig interessant å se ang. tempen din ja, om den kommer til å ha mindre svingninger eller hva. Jeg støtter deg ang. de lilla CB-testene. De har jeg aldri likt. Har opplevd månedsvis med bare blinking på dem før, så liker også strimler mye bedre. Her inne er vi mange som kan hjelpe til med å tolke dem om du ønsker ;) Ellers så har jeg en liten backup i de rosa CB-testene. Hvis jeg får to såpass like sterke streker at jeg er usikker på om de er like eller ikke, så dobbeltsjekker jeg med en rosa CB. Da får jeg klart svar, enten smil eller tom sirkel.

Yey for samme syklusdag! 🎉🙊 satser på vi begge får tidlig EL også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9

Skrev i går at jeg håpte at temperaturen ble mer stabil denne runden. Jinxet det tydeligvis for i dag hoppet temperaturen ned til 36,38 🙄

Er det noen som vet om ustabil temperatur er en indikator på hormonforstyrrelse? De to siste syklusene har jeg jo sett en ganske tydelig tempskifte etter eggløsning da, men allikavel veldig svingende temperaturer på de to nivåene liksom. Har jo relativt stabile sykluser med 29-34 dager hittil, og eggløsning cd22 forrige syklus. Jeg skulle jo egentlig ønske eggløsning kom rundt cd14 slik at jeg fikk flere prøveperioder i løpet av et år. Kan svingende temperatur + noe sen eggløsning/lange sykluser tyde på hormonforstyrrelse/pcos? Eller er det bare jeg som overtenker og er pessimist? 🙉😅

Ellers må jeg bare si at denne prøvetiden tar helt knekken på meg! Jeg har sååå lyst på baby, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg mesteparten av tiden! Jeg og samboer har vært sammen i 6 år, og han var egentlig klar for hvertfall to år siden. Jeg var veldig mye mer nølende, var ikke sikker på om jeg var klar for å sette noen andre enn meg selv først liksom 😆 Likte friheten hvis dere skjønner😃 Men så plutselig i september var det noe som sa klikk, og jeg sluttet med prevensjon. Og nå kan det ikke skje raskt nok!! Jeg ser babyer/gravide overalt, jeg googler babyrom-innredning og barnevogner, og blir helt koko i hodet! Som jeg skrev i første innlegg så trodde jeg ikke det skulle gå såpass lang tid, jeg fniste jo hele første runden vi hadde sex etter prevensjonsstopp fordi jeg trodde sannsynligheten for graviditet med en sexrunde var stor 😂👌 little did I know! Jeg tror det er dette inderlige ønsket som plutselig dukket opp, blandet med en angst for at noe skal være galt med oss fysisk som gjør at jeg overanalyserer tempkurven min nå..  æsj, jeg vet ikke.. jeg er jo lett overvektig, og etter p-pilleslutt har jeg fått en del mer kviser på haken. Men det er ikke veldig sterke typiske pcos-tegn synes jeg da, ikke i forhold til ekstreme kasuser hvertfall. Men kan jo kanskje være en mild form? Har jo ikke akkurat sykluser på 50+ dager (ennå hvertfall😅).

 

Endret av nilci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @nilciog gratulerer med egen dagbok 🎉

Jeg er forholdsvis ny her selv, og ser at vi ble prøvere ca. samtidig. Kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å ha sex første gang uten beskyttelse fra p-piller 🙊 Så sitter man her da, 6-7 måneder etterpå uten at det har skjedd noe.. Får håpe det vil klaffe for oss begge snart 🤞🏼

Ellers ble jeg nysgjerrig på dette med temping! Hvilken temperaturmåler bruker du? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (6 minutter siden):

Hei @nilciog gratulerer med egen dagbok 🎉

Jeg er forholdsvis ny her selv, og ser at vi ble prøvere ca. samtidig. Kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å ha sex første gang uten beskyttelse fra p-piller 🙊 Så sitter man her da, 6-7 måneder etterpå uten at det har skjedd noe.. Får håpe det vil klaffe for oss begge snart 🤞🏼

Ellers ble jeg nysgjerrig på dette med temping! Hvilken temperaturmåler bruker du? 😊 

Jeg snikleser på alle dagbøkene her inne, det er så spennende å følge med på dere alle! Og det er såå koselig når det klaffer 🥰 får håpe det klaffer for oss to også snart!
Av og til ser jeg for meg at det skal klaffe denne perioden, og da blir termin i romjulen 💖🎄 tenk om det skulle bli en liten julebaby! 😍 får sommerfugler i magen hver gang jeg tenker på det haha! Prøvetiden har virkelig tatt over all tankevirksomhet her i gården😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (44 minutter siden):

Hei @nilciog gratulerer med egen dagbok 🎉

Jeg er forholdsvis ny her selv, og ser at vi ble prøvere ca. samtidig. Kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å ha sex første gang uten beskyttelse fra p-piller 🙊 Så sitter man her da, 6-7 måneder etterpå uten at det har skjedd noe.. Får håpe det vil klaffe for oss begge snart 🤞🏼

Ellers ble jeg nysgjerrig på dette med temping! Hvilken temperaturmåler bruker du? 😊 

Og glemte jo helt å svare på spørsmålet ditt!! 😅 bruker Make Sure termometer, det har to desimaler og var ett av de som var nevnt her inne. Funker greit det hittil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hyggelig å høre, leser mye rundt jeg også - hyggelig med flere som står i samme situasjon ❤️ Skjønner hva du mener, tar meg selv i og dagdrømme en god del også 🥰 Takk for svar angående termometer da! Spørs om jeg må bestille meg et sånt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off blir ikke akkurat mindre bekymret for at det skal være noe hormonelt galt når temperaturkurven oppfører seg slik 😩 Den ene lave temperaturen ble målt litt for tidlig (ca 35 min) da både jeg og samboer våknet og måtte på do, men målte den før jeg sto opp for å gå på do da.. men så i går skjøt jo temperaturen i været! Nesten sånn at det ser ut som jeg er 2dpo allerede 😅 Testet ut i FF med å sette like høy temp i morgen, men FF tolker det ikke som eggløsning allikavel og setter ikke kryss. Vet jo det er aaaltfor tidlig med eggløsning, men den temperaturen min blir jeg ikke klok av..

F24B4161-F3D3-4831-990F-6AC64B85E3BC.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja skjønner dette er forvirrende :klem: Satser på at du blir klokere etterhvert med helhetlig data. Og husk at man fint kan få EL selv om tempen er jojo (eks. min gamle chart her) og bli gravid på det. Bare fortsett som du gjør - ha jevnlig sex og ta tempen. Blir spennende å følge med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Ja skjønner dette er forvirrende :klem: Satser på at du blir klokere etterhvert med helhetlig data. Og husk at man fint kan få EL selv om tempen er jojo (eks. min gamle chart her) og bli gravid på det. Bare fortsett som du gjør - ha jevnlig sex og ta tempen. Blir spennende å følge med 😊

Ja, det beroliger meg faktisk en god del å se den charten din 😊 var det en pp du brukte medisiner som ovitrelle? Jeg ser du har overridet eggløsning, men kan ikke helt se hvorfor/hvordan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 minutt siden):

Ja, det beroliger meg faktisk en god del å se den charten din 😊 var det en pp du brukte medisiner som ovitrelle? Jeg ser du har overridet eggløsning, men kan ikke helt se hvorfor/hvordan 😊

Nei, brukte ikke ovitrelle her. Om du ser på CD32-34 så hadde jeg blødning på denne og var 100% sikker på at det var mensen. Var helt lik, og blødde masse. Så jeg startet egentlig en ny pp og chart da. Men to uker senere da jeg skulle begynne EL-testing fikk jeg tidenes sjokk da det viste seg at jeg var gravid. Måtte da gå tilbake i charten og endre slik at blødningen ikke var mensen, men bare en spesific. Og da regne meg frem til når EL hadde vært. For det hadde ikke FF klart selv. Så uten at FF hadde satt kryss selv, ingen positiv EL-test (jeg hadde gitt opp for tidlig) og "mensen" som kom så hadde jeg jo gitt opp den pp'en. Men med spretne temper og hormonforstyrrelser kan mye rart skje 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Nei, brukte ikke ovitrelle her. Om du ser på CD32-34 så hadde jeg blødning på denne og var 100% sikker på at det var mensen. Var helt lik, og blødde masse. Så jeg startet egentlig en ny pp og chart da. Men to uker senere da jeg skulle begynne EL-testing fikk jeg tidenes sjokk da det viste seg at jeg var gravid. Måtte da gå tilbake i charten og endre slik at blødningen ikke var mensen, men bare en spesific. Og da regne meg frem til når EL hadde vært. For det hadde ikke FF klart selv. Så uten at FF hadde satt kryss selv, ingen positiv EL-test (jeg hadde gitt opp for tidlig) og "mensen" som kom så hadde jeg jo gitt opp den pp'en. Men med spretne temper og hormonforstyrrelser kan mye rart skje 😶

Herlighet så rart det maskineriet i kroppen kan være til tider! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...