Gå til innhold

Håpet om baby🌺


nilci

Anbefalte innlegg

Så fint å høre fra deg igjen! Skjønner godt at du tok deg en liten pustepause 🥰 

Ja, jeg vet at man må ha litt flaks, at det bare er 20% sannsynlighet hver gang osv, men tankene går allikavel til det at det MÅ jo være NOE som gjør at det klaffer med en gang for noen par, og tar lang tid for noen par.  Men så er det jo også noen som bruker lang tid på ett barn, men kort tid på barn nr to osv. Så jeg vet ikke 😅

Jeg også håper veldig at det klaffer for oss begge to denne pp-en! 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nilci skrev (På 19.4.2021 den 14.57):

Så fint å høre fra deg igjen! Skjønner godt at du tok deg en liten pustepause 🥰 

Ja, jeg vet at man må ha litt flaks, at det bare er 20% sannsynlighet hver gang osv, men tankene går allikavel til det at det MÅ jo være NOE som gjør at det klaffer med en gang for noen par, og tar lang tid for noen par.  Men så er det jo også noen som bruker lang tid på ett barn, men kort tid på barn nr to osv. Så jeg vet ikke 😅

Jeg også håper veldig at det klaffer for oss begge to denne pp-en! 🤞🏻❤️

Hei, har ikke kommentert her hos deg før men spennende å følge deg.  Etter å ha lest her i prøversamfunnet noen mnd må jeg si jeg også undres over hvorfor det er så forskjellig fra par til par med «klaffen» når det ikke er noe medisinsk eller kroppslig som skulle tilsi det. Blir spennende når forskningen kommer dit en dag. Jeg har lest litt og der vektlegger de en slags ‘match’ uten at jeg vet hva det konkret mener. 
men ja, det er jo så syykt mye som skal klaffe- så ikke rart sjangsen «bare» er 20% hver syklus, da tenker jeg alt fra hormonnivå til tidspunkt for sex, lutealfase osv. Jeg kjenner meg veldig ydmyk ovenfor dette med prøving, veldig sånn tanke om at det ikke er en selvfølge - og det er d jo ikke heller. Men vi er mange milliarder på denne jordkloden, så det er jo ikke sånn ekstremt revolusjonært , men jeg føler likevel at jeg tar det litt på den måten når jeg feks får høre folk er gravid- blir heeeeelt sånn i Max ekstase.  Vanskelig å beskrive men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (1 time siden):

Hei, har ikke kommentert her hos deg før men spennende å følge deg.  Etter å ha lest her i prøversamfunnet noen mnd må jeg si jeg også undres over hvorfor det er så forskjellig fra par til par med «klaffen» når det ikke er noe medisinsk eller kroppslig som skulle tilsi det. Blir spennende når forskningen kommer dit en dag. Jeg har lest litt og der vektlegger de en slags ‘match’ uten at jeg vet hva det konkret mener. 
men ja, det er jo så syykt mye som skal klaffe- så ikke rart sjangsen «bare» er 20% hver syklus, da tenker jeg alt fra hormonnivå til tidspunkt for sex, lutealfase osv. Jeg kjenner meg veldig ydmyk ovenfor dette med prøving, veldig sånn tanke om at det ikke er en selvfølge - og det er d jo ikke heller. Men vi er mange milliarder på denne jordkloden, så det er jo ikke sånn ekstremt revolusjonært , men jeg føler likevel at jeg tar det litt på den måten når jeg feks får høre folk er gravid- blir heeeeelt sånn i Max ekstase.  Vanskelig å beskrive men.

Hei og takk for at du legger igjen spor i dagboken min! :) ja jeg deler tankene dine veldig. Føler det er så innmari mye som skal klaffe, alt fra kvalitet på egg og sperm, til nøyaktig timet samleie til hormonproduksjon til celledeling og til implantasjon osv. Det er så utrolig fascinerende alt som skal skje i rekkefølge for at et liv skal begynne, og at det i tillegg skjer så OFTE! Som du sier, vi er jo mange milliarder mennesker, så noen ganger klaffer det jo 😂 jeg skulle bare ønske det klaffa for meg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (8 minutter siden):

Hei og takk for at du legger igjen spor i dagboken min! :) ja jeg deler tankene dine veldig. Føler det er så innmari mye som skal klaffe, alt fra kvalitet på egg og sperm, til nøyaktig timet samleie til hormonproduksjon til celledeling og til implantasjon osv. Det er så utrolig fascinerende alt som skal skje i rekkefølge for at et liv skal begynne, og at det i tillegg skjer så OFTE! Som du sier, vi er jo mange milliarder mennesker, så noen ganger klaffer det jo 😂 jeg skulle bare ønske det klaffa for meg 😅 

Ikkesant. Uten å diskutere religion eller andre overbevisninger - men jeg må si jeg ble utrolig fascinert når vi på utdanningen fikk en gjennomgang i hvordan et embroyo ble til barn. Da tenkte jeg nesten at vi må ha noen over oss som styrer dette. Hvordan kan man liksom forklare at ett egg og sæd i bunn og grunn blir til ryggmarg, organer, ansikt, kropp-  Hos ALLE mennesker. Må si jeg blir så fascinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (7 minutter siden):

Ikkesant. Uten å diskutere religion eller andre overbevisninger - men jeg må si jeg ble utrolig fascinert når vi på utdanningen fikk en gjennomgang i hvordan et embroyo ble til barn. Da tenkte jeg nesten at vi må ha noen over oss som styrer dette. Hvordan kan man liksom forklare at ett egg og sæd i bunn og grunn blir til ryggmarg, organer, ansikt, kropp-  Hos ALLE mennesker. Må si jeg blir så fascinert. 

Ja detaljene er utrolig fascinerende 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (11 minutter siden):

Ja detaljene er utrolig fascinerende 😄 

Håper det klaffer for deg snart forresten! Jeg heier 👏🏻👏🏻😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ME97 skrev (39 minutter siden):

Håper det klaffer for deg snart forresten! Jeg heier 👏🏻👏🏻😇😇

Tusen takk! 🥰 og lige så! Satser på du får full pott i første pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP8, CD7

Endelig er mensen over og tempmåling har begynt. Spent på å se om den oppfører seg som de to siste syklusene, med svært variabel men gradvis synkende til EL. 36,59 grader i dag, som er ca coverline for de siste syklusene. Tenker å begynne EL-testing mandag, da er jeg CD12. De to siste EL har vært CD22 og CD17, så gidder ikke styre med EL-tester lenger enn jeg må 😅 har jo allikavel et håp om at EL skal komme rundt CD14-15, men tviler jo 😛 jeg og samboer har bestemt oss for at DENNE runden sitter den! Haha! Så får vi se 😅🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9. 
 

🤬🤬 spottingen vil ikke gi seg! Tror jeg blir gal. Hadde spotting en dag før mensen, så nå er jeg på tiende dag med blødning. Jeg synes spotting er så ekkelt å gå rundt med. Brun bæsjete utflod liksom 🙊 haha sorry for barnslig beskrivelse, men det er sånn jeg føler meg 😅 hvorfor kan den ikke bare gi seg?? Har litt sånn intermitterende murringer i livmoren også, så kjenner det jo når jeg sitter i sofaen, og vet at nå når jeg går på do så er der brunfarge. I går kveld var der til og med friskt blod i striper. Skjønner ingenting jeg. Har jo alltid forbannet meg over at jeg alltid har lange menstruasjoner, og da mener jeg 5-7 dager, men nå er jeg søren meg på 10! Drittkropp!

Ellers har jeg denne uken har jeg begynt nytt treningsprogram. Har faktisk trent 30 min hver dag denne uken. I dag sto jeg opp kl 6 fordi jeg ikke rekker det etter jobb! Veldig stolt over det! Jeg har generelt vært svært inaktiv over flere år, så ganske stolt nå 🥰 håper bare jeg klarer å holde på det!

Jeg har siste året gått en god del ned i vekt, ca 20kg endte jeg opp med å gå ned, men siden jul har ca 8 av dem sneket seg på igjen. Så nå skal jeg prøve å skjerpe meg. Men jeg orker ikke det strenge matregimet jeg gjorde det året jeg gikk ned 20kg, det var telling av kalorier osv. Nå vil jeg fokusere på å ha en sunn kropp med mye trening, og lov med kos innimellom. Det er viktigere for meg å ha en kropp, hjerte, og lunger som fungerer, heller enn en så tynn kropp som mulig :) så håper jeg at jeg klarer å opprettholde den veien jeg har startet på denne uken 💪🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei åå så irriterende med så langvarig spotting da! I alle fall når du ikke er vant til det. Håper den gir seg fortere enn svint! :sur:

Og wow - 20 kg! Bare wow! Så syyykt imponerende. Det er rå vilje altså. Og så i koronaåret da. Du har virkelig brukt det slik som vi andre har burde ha brukt det... har tenkt på det mange ganger (midt oppi det også faktisk) at NÅ har jeg masse ekstra tid (pga. hjemmekontor, manglende aktiviteter på barna osv.) Men jeg klarte aldri å ta tak - det helt motsatte skjedde. Ble fryktelig daff og "falt helt ned i hullet". Så jeg er virkelig imponert over deg. At noen kilo kom på igjen håper jeg du ikke tar så tungt. Nå vet du at du kan, og erfaringen min er at kilo som kom raskt på er enklere å få av. Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (47 minutter siden):

Nei åå så irriterende med så langvarig spotting da! I alle fall når du ikke er vant til det. Håper den gir seg fortere enn svint! :sur:

Og wow - 20 kg! Bare wow! Så syyykt imponerende. Det er rå vilje altså. Og så i koronaåret da. Du har virkelig brukt det slik som vi andre har burde ha brukt det... har tenkt på det mange ganger (midt oppi det også faktisk) at NÅ har jeg masse ekstra tid (pga. hjemmekontor, manglende aktiviteter på barna osv.) Men jeg klarte aldri å ta tak - det helt motsatte skjedde. Ble fryktelig daff og "falt helt ned i hullet". Så jeg er virkelig imponert over deg. At noen kilo kom på igjen håper jeg du ikke tar så tungt. Nå vet du at du kan, og erfaringen min er at kilo som kom raskt på er enklere å få av. Masse lykke til videre!

Ja jeg begynte vel et halvt år før korona brøt ut, også gikk jeg raskt ned 15kg, men de siste fem tok laaang tid med litt opp og ned. Så stabiliserte jeg meg, men så har det dessverre krøpet seg gradvis oppover siden jul. Men håpet er nå at mer trening, og forhåpentligvis mye fjellturer nå når været blir bedre, kan gjøre at jeg stabiliserer meg, ikke går mer opp, og KANSKJE til og med går litt ned igjen :) men jeg prøver å holde fokuset på et sterkt hjerte, lunge og muskulatur, så får det andre bare komme sekundært :) jeg ble hvertfall veldig sliten av å tenke kg kg kg, og kcal kcal kcal 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi går virkelig inn i riktig halvår nå sånn årstidmessig for å kunne være mer aktiv, gå fjellturer o.l. Man får energi av sånt :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ja vi går virkelig inn i riktig halvår nå sånn årstidmessig for å kunne være mer aktiv, gå fjellturer o.l. Man får energi av sånt :duskedame:

Ja absolutt, og jeg kjenner at lovnaden om vår/sommer snart gjør at jeg ser litt lysere på prøvetiden fremover også! ☀️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD11

Tempen har holdt seg overraskende stabil helt til i dag. Men i dag ville ikke termometeret mitt fungere. Trykker på knappen, og kommer bare en spinkel knatrelyd og termometeret starter ikke med å måle. Trykket og trykket i flere minutter, og våknet jo da bare mer og mer, så tenker jo at det var derfor tempen til slutt endte opp på 36.91. Men når jeg kikker på overlay så har jeg jo faktisk hatt akkurat samme temp denne dagen de siste to syklusene 😅 tenker å prøve å bytte batteri i morgen, må bare få tak i på butikken først. Utrolig irriterende, for håpet mitt var jo at tempen skulle være stabil og fin videre 😅 

Fra i morgen tenker jeg å starte EL testing. Håper EL kommer raskt, håper på før CD20! 

Har også bestilt meg time hos privat gyn. Litt lang ventetid, men fikk time 20. mai. Problemet er at IKM er 16.05, så kan jo være jeg er midt i mensen når jeg skal dit. Vil det føre til at de ikke kan undersøke alt? 🤔 usikker på om jeg skal ringe og utsette enda mer, men for alt jeg vet kan jo denne syklusen bli rar og lang, og vil jo helst bare få det sjekket så snart som mulig.. 

35383EEC-C53C-4355-A710-1C3376CE136E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med termometeret ja! Jeg har opplevd det et par ganger selv og har nå alltid ekstra batteri hjemme. Men nå er det mange måneder siden jeg hadde batteriproblem (bank i bordet), så det kommer ikke jevnlig i alle fall.

Det skal ikke ha noe å si at du har mensen hos gynekologen. Første gang vil det jo bli mye snakk (syklushistorie), og en UL kan lett foretas uansett, der man ser på eggstokker, slimhinne o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12 og første EL-test for denne syklus er tatt. Premom estimerer den til low 0,42, men jeg synes faktisk den er ganske så sterk. Kan det være at EL kommer tidligere?! 🙏🙀 forrige syklus fikk jeg sånn test dagen før positiv.. 

CB1332A7-6253-426B-AFC4-DC2751F589C0.jpeg

6C9C62D0-E724-4ACB-ABA7-44266A76EC8A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Kan absolutt hende at EL kommer litt tidligere hos deg nå enn sist. Eller så får du en slik "seig EL" der testen er nesten positiv noen dager og så bruker den tid på å slippe når testen først har blitt positiv. Vips er man opp i CD17 likevel. Men jeg har troen på tidligere! Blir spennende å se hva testen sier i morgen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Så spennende! Kan absolutt hende at EL kommer litt tidligere hos deg nå enn sist. Eller så får du en slik "seig EL" der testen er nesten positiv noen dager og så bruker den tid på å slippe når testen først har blitt positiv. Vips er man opp i CD17 likevel. Men jeg har troen på tidligere! Blir spennende å se hva testen sier i morgen 🤞

Æsj håper ikke seig EL 😂 forrige runde fikk jeg en slik test også knallpositiv dagen etterpå! Håpe håpe håpe 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL testen i dag var dessverre skuffende! Jaja, da får vi håpe at den kommer innen CD20 som var målet tidligere 😅 ble bare så gira når jeg gikk rett på halvsterk strek 😂 

7133FD85-B9D8-4327-8644-2C05FFE7FD42.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...