Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker blomster Finn! ❤️ Uteområdet til Anna og Jone var rotete, en dam langt nedi gokk og en bålplass et annet sted igjen.  Det var heller ikke mange planter å se. Veronica tok virkelig vare på plantene og la ned mye jobb, og det så heldigvis Finn! Faren til Anna oppfører seg som en forvokst drittunge, ser hvor Anna har mye av attituden sin fra. 

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slutt å mobbe Anna og familien. Det finnes tydeligvis ingen grenser for hva som kan sies på KG.

Anonymkode: a38b3...d5e

Anns og familien driver offentlig mobbing av Veronica.

Anonymkode: da1a7...ade

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Anns og familien driver offentlig mobbing av Veronica.

For noe tull, slutt å spre falske rykter. Noen postet et skjermbilde fra Facebook der faren til Anna kom med en litt syrlig kommentar om at Veronica var flink til å vanne blomster, kan du vise til noe mer?  
At 3 av parene sier Kurt var overkvalifisert er heller ikke mobbing eller hets, og de har da overhodet ikke sagt noe vondt om Veronica.

Nå må moderator komme på banen!

Anonymkode: 78e51...bdf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For noe tull, slutt å spre falske rykter. Noen postet et skjermbilde fra Facebook der faren til Anna kom med en litt syrlig kommentar om at Veronica var flink til å vanne blomster, kan du vise til noe mer?  
At 3 av parene sier Kurt var overkvalifisert er heller ikke mobbing eller hets, og de har da overhodet ikke sagt noe vondt om Veronica.

Nå må moderator komme på banen!

Flink til å vanne blomster, men kunne ikke noe mer. Les du. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke legge ballen død? Dere skriver om personer som ikke har sjans til å forsvare seg, og uansett hvem som vant, er jo serien over for lenge siden, og det kommer ikke til å utgjøre noe forskjell til eller fra om dere fortsetter å diskutere. 

Anonymkode: 580c2...7a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett programmet, men har fått med meg spleisen. 

Er det slik at det er opprettet en spleis for at et par med (det jeg oppfatter som) god økonomi, og som klarer seg bra i hverdagen (De eier hus og div), skal få en hytte, fordi de kom på 2. Plass i konkurransen? Hvorfor er det i så fall ikke opprettet spleis for paret som kom på 3. Plass? Blir jo urettferdig ovenfor de, da. 

Må da virkelig være en god del flere mennesker her i Norge som trenher støtte og bidrag enn at et par skal få seg hytte. 

Anonymkode: b35aa...4c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan dere ikke legge ballen død? Dere skriver om personer som ikke har sjans til å forsvare seg, og uansett hvem som vant, er jo serien over for lenge siden, og det kommer ikke til å utgjøre noe forskjell til eller fra om dere fortsetter å diskutere. 

Anonymkode: 580c2...7a5

Det er jo nettopp de som har startet dette da de gikk ut i media og sutret fordi at de ikke vant. I tillegg presterte far Skretteberg og skrive nedlatende om Veronica. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det slik at det er opprettet en spleis for at et par med (det jeg oppfatter som) god økonomi, og som klarer seg bra i hverdagen (De eier hus og div), skal få en hytte, fordi de kom på 2. Plass i konkurransen? Hvorfor er det i så fall ikke opprettet spleis for paret som kom på 3. Plass? Blir jo urettferdig ovenfor de, da. 

Må da virkelig være en god del flere mennesker her i Norge som trenher støtte og bidrag enn at et par skal få seg hytte. 

Stemmer, spleis er opprettet for et par som eier hus/ leilighet, har faste jobber og lider ingen nød. Skammelig er det. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke bare at et par skal få seg hytte, par som har deltatt i en konkurranse og også skrevet under kontrakt på hvilke vilkår som gjelder for konkurransen. Som surver fordi de ikke vant. Igjen. En konkurranse , de visste de hadde 1/4 sjans til å vinne. 

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Flink til å vanne blomster, men kunne ikke noe mer. Les du. 

Jeg har lest, og du husker feil. Så slutt med falske rykter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er jo nettopp de som har startet dette da de gikk ut i media og sutret fordi at de ikke vant. I tillegg presterte far Skretteberg og skrive nedlatende om Veronica. 

Stemmer, spleis er opprettet for et par som eier hus/ leilighet, har faste jobber og lider ingen nød. Skammelig er det. 

Det er jo også opprettet spleis til far og datter, for at de skal innrede 2etg på hytta….hva synes du om det? Like skammelig som spleisen til Anna og Jone?

Eller er det bare når det gjelder Anna og Jone at det er skammelig? 

Anonymkode: edf64...f72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo også opprettet spleis til far og datter, for at de skal innrede 2etg på hytta….hva synes du om det? Like skammelig som spleisen til Anna og Jone?

Spleisen til far og datter er slettet ser det ut til.

Forskjellen er at på spleisen til far og datter, hadde ingen av de bekreftet spleisen med bank-id. Mottaker av pengene der var personen som hadde opprettet spleisen. Det var tydelig at far og datter ikke ville ha noen spleis.

Når det gjelder Anna og Jone, så var det opprettet 2 spleiser til de. Den ene er slettet/ avsluttet, og på den sto Jone som mottaker av pengene. Han hadde bekreftet dette med sin bank-id. Det samme med spleisen til dem som er aktiv nå. Der har Anna godkjent spleisen med sin bank-id. 

Så ja, det er bare spleisen som gjelder Anna og Jone som er skammelig, fordi at de har godkjent spleisene, mens far og datter ikke godkjente noen spleis. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den spleisen tror jeg du gikk glipp av ironien i. 

Et treneva par som ikke visste opp ned på en hammer vant fjorårets sommerhytte, så hvor urettferdig var denne konkurransen? Øyvor og Levi var ikke bare elendige snekkere, de var yngst, de hadde konkurrenter som var langt foran de på både interiør, snekring, alder (siden alder tydeligvis er viktig når det kommer til Kurt, men ikke tvillingene) Og hvor lenge skal dere snakke om det? 

Noen har slått av lyset i dette landet, når det kommer til både smålighet, slarv, sladder, kapitalistisk kvalme og medmenneskelighet. Man støtter hva man vil.... men sørg nå for at Emre kan bli frisk før Anna og Jone kan skåle på hytta. 

Kan noen slå på lyset? 

Anonymkode: 137e2...fd5

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Denne. 

F2CEC7B5-C3CE-42A4-9024-93442AB407EB.jpeg

FY FAEN!!😭 se hvor mye den patetiske spleisen har fått inn da?! Spyyyyyr!! ❤️Emre❤️ Doner pengene Anna og Jone, helt fucking seriøst!🤦‍♀️

Anonymkode: d9969...53a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse spleisene dukker opp hvert år når finalen av Sommerhytta er over. For et par år siden kom det inn, om jeg ikke husker feil, i overkant av 400 000,- til far og datter. Det var ingen rop om hvor skammelig det var at de tok i mot disse pengene. Kanskje fordi vinnerparet dette året, KK, var objektet for den negativiteten kjæresteparet i år opplever?

Personlig skjønner jeg ikke noe av disse spleisene. Men ser ingen grunn til å hisse meg opp over det av den grunn. Hva folk bruker penger på har jeg da ingenting med.

Endret av Oida
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spleisen for Emre er jo oppe i nesten 300.000 nå, har folk donert noe vanvittig bare på få timer?? Ettersom det ikke var kommet inn 50.000 engang på det skjermbildet postet over her...

I så fall veldig bra, har selv donert til Emre. 

Spleisen til Anna og Jone er bare flau, er mest fascinert over at det finnes folk som oppriktig mener at en slik spleis er på sin plass... 

Anonymkode: 154fe...8e8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Spleis til Veronica og Kurt skrev Veronica på sin instagram at de ikke vil ta i mot noe og høflig takket nei til den, og håpet pengene kunne bli gitt tilbake til de som donerte/til noen som trenger det mer. 

Anonymkode: 20765...fe0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns både Anna og Jone og Kurt og Veronica fortjente å vinne. Helt unødvendig med spleis for noen av parene. Altså ingen av de 4 parene er i en situasjon hvor jeg i min villeste fantasi ville gitt de noen penger. 

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

helvete så irritert jeg blir på alt du skriver, faen altså! Vi har skjønt at du støtter et viss par her, men la oss andre prøve å dytte frem spleiser vi syns er mye viktigere å donere pengene til, kanskje det er med på at folk tenker seg om en ekstra gang. 

Anonymkode: 027ec...981

Du kan ikke poste innhold med Stemmesanking, innsamling av penger eller lignende iflg https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna slette kommentarer på instagram fra folk som er kritiske til spleisen! Kommentarene har vært saklige og hyggelig skrevet, så ikke noe hets i de kommentarene. Merkelig reaksjon å da slette de tenker nå jeg…

Anonymkode: 5aafd...789

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvordan kan folk bli så irriterte over en Spleis?

Folk i Norge bruker generelt penger som fulle sjømenn.., det er ikke verre å bruke penger på fylla, dyre merkeklær som aldri blir brukt, dyre luksusbiler med rekkevidde man ikke trenger, unødvendig oppussing, frisør hver 8.de uke, godteri i butikken, Ben n Jerrys-is, fette dyre reker på bryggas restaurant.., enn å sette inn en hundrings på en Spleis til noen man unner ei hytte.

Denne Emre-gutten og hans unge liv er vel verdt mer enn alle disse tingene, eller?? Så hvorfor bare hisse seg opp over denne Spleisen?  Burde alle som bruker penger på noe annet enn livsnødvendige ting til seg selv skamme seg?

Ja, Spleisen er idiotisk, men det er jo mye idiotisk folk bruker penger på generelt. "Alle" sløser med penger!

Får meg jo til å lure på om folk bare reagerer fordi de ikke liker Anna?

Jeg skjønner hvorfor for jeg har lest hva folk har reagert sånn på, og jeg har reagert på ting selv. Men uansett hva man synes om Anna så har jo ikke denne Spleisen noe med henne å gjøre, det er folk som frivillig vil gi de penger. Det er folket som bestemmer hva de vil bruke pengene sine på. Anna har ikke spurt etter penger.

Arber og Ezra fra i fjor har også tatt imot pengene. Og far og datter tidligere år. De har i tillegg fått inn MYE mer. Hvorfor ble det ikke like mye ramaskrik over det? Handler det egentlig mest om at folk ikke liker Anna og da blir alt hun gjør feil?

I tillegg, Arber og Ezra ble rådet til å beholde pengene selv av både TV2 og av psykologen det året de fikk Spleis. Årsaken er at folk har valgt å gi de penger og da blir det feil om Arber og Ezra donerer pengene til Røde Kors. Folk som gav DEM penger til hytte har jo bevisst ikke gitt pengene til Røde Kors. 

Selvfølgelig, har man gitt noen penger så står mottaker i grunnen fritt til å bruke dem som de vil. Men! Det står jo inne på Spleis at pengene skal gå til hytte. Da blir det litt feil om pengene ikke blir spart hvertfall en viss tid slik at AJ kan se om hyttedrømmen er en mulighet før pengene blir brukt til noe annet.

Jeg synes det blir feil å snakke dritt om Anna og Jone for å ta imot pengene, snakk heller om hvor dumme man mener folk er som donerer penger til AJ. Selv mener jeg det er like dumt å snakke dritt om Spleisens givere som det er å gi penger til Spleisen da jeg tipper de som klager på Spleisens givere også sløser litt penger hist og pist. Penger som burde gå til kreftforskning, medisiner til barn, mat til sultne barn, flykningsleirer, osv osv...

Bare se i tråden her på KG om "folk som tjener over en million"... hva de bruker penger på istedenfor å donere overskuddet de sitter med til veldedighet. En bruker skrev til og med at hen ikke vet hva hen skal bruke alle pengene sine på... veldedighet er omtrent ikke nevnt i den tråden! Hvis det er nevnt i det hele tatt..?

Poenget er, de aller fleste som klager over Spleisen kaster stein i glasshus.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...