Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på en ting. Dette programmet varer i 10 uker, og det skal gis ut 10 gullhammere. De som vinner er paret med flest gullhammere? Er det kun dette som avgjør?

La oss si far og datter fortsetter å vinne de neste 4 oppdragene. De andre gidder vel ikke gjøre en stor innsats for å ferdigstille hyttene best mulig da. De er garantert kontraktsmessig pliktet til å ferdigstille. Men innsatsen vil vel være heller labert siste ukene om man vet man uansett ikke vinner. 

Anonymkode: 6ee85...c99

Det er 9 gullhammere de første ni ukene, og så 6 gullhammere i finaleuka tror jeg. Og i finaleuka kan de vinne hammer i quizkonkurranser og lignende. Dessuten har det vel alltid på mystisk vis vært sånn at alle fremdeles har en teoretisk mulighet til å vinne når de går inn i finaleuka. Helt sikkert helt tilfeldig det der...

Anonymkode: 120ea...7e0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, litt bedre idag, men jeg må si det er noe litt utrivelig over den type komplimenter. Typ «Xx er kjempeflink, det hadde jeg aldri trodd.» «Du er mye mindre lat enn jeg hadde regnet med.» «Jeg blir veldig positivt overraska.» Jeg hadde fått litt bismak av sånne komplimenter. Hvorfor ikke bare si: du er kjempeflink! Ferdig. 

Uansett, regner med det er litt pga klippinga, også er det en del gjentagende scener, men jeg synes liksom det virker som de har en litt merkelig kjemi. De ser liksom litt anstrengte ut sammen, men mulig det også bare er fordi de ikke er vant til å være foran kamera.

Anonymkode: bbd2f...f6b

Anna og Jone gir meg litt flashback til det paret som vant ifjor. Hun og hakket jo veldig mye på han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er 9 gullhammere de første ni ukene, og så 6 gullhammere i finaleuka tror jeg. Og i finaleuka kan de vinne hammer i quizkonkurranser og lignende. Dessuten har det vel alltid på mystisk vis vært sånn at alle fremdeles har en teoretisk mulighet til å vinne når de går inn i finaleuka. Helt sikkert helt tilfeldig det der...

Og så er det slik at hvis det er lik stilling mellom to par, så har hyttenabone dobbeltstemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er ikke så mystisk akkurat det, for hvis det skal være helt umulig å vinne må jo 1 par ligge under med mer enn 6 hammere. Så det hadde vært godt gjort å ikke ha en sjanse i finaleuka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika

Synes denne sesongen er kjedelig. Både på grunn av parene, og valgene de tar med interiør og farger. 

Gipsvegger er flott i et bolighus, og utrolig bra utført her. Men det passer ikke hytta. Ikke fargene heller. Anja er jo kun opptatt av teksturer, og ble så ør over teppene og tekstiler far og datter hadde lagt ut. Men benken var fin og de er stødige og nøyaktige.

Tvillingene valgte minste motstands vei med plater og det jeg tror var stjålet bjørkestammer. Og de valgte gavl. MED never! Jeg skulle revet av never og pusset. Men Aina og Finn digger jo sånne upraktiske løsninger. Personlig ser jeg bare never som jeg vil rive av til opptenning ;) 

Meglerparet er optimistiske, men malingsarbeidet var sørgelig. Og også de gardinene som lå på gulvet og vil samle masse støv. Ikke særlig praktisk. Sa ikke de at de var flinke på interiør?

Kjærestene er flinke. De jobber godt, og er nøye. Flott arbeid, men de mangler det lille ekstra. De må finne noe som skiller seg ut, tørre litt. 

ENDRE: og det er svart og svart og svart. Og blått. Og sandfarget. Hos alle. 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjetil E skrev (9 timer siden):

Og så er det slik at hvis det er lik stilling mellom to par, så har hyttenabone dobbeltstemme.

Takk 😊

Anonymkode: 6ee85...c99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at det ikke oppleves som litt merkelig/kjipt av deltakerne å se at de i praksis lager samme hytte (samme som "alle" har det hjemme også - upersonlig, og lite hyttepreg)... Av hytter med utrolig likt utgangspunkt, som for øvrig også er litt kjedelig. Hadde vært mye mer gøy om noen hadde en litt særegen stil! 

Når de først skal være like, så tror jeg at jeg foretrekker Anna og Jone, da er det i hvert fall fint utført. Kurt og Veronica hadde også fint utført arbeid forrige uke, men noe så inni hampen kjedelig da, skjønner ikke at det er så populært. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Problemet med Sommerhytta i år er at de fleste parene har gjort research på hva Aina liker. Det har ikke lønt seg å ha sin egen stil, det hater Aina. Og Finn.

For å ha en sjanse til å vinne må Aina og Finn like det du lager og da blir det likt da. Dette er dessverre drepen for programmet, da seerne i år har klaget på at alt er likt. Men det er jo dette TV2 har bedt om når de setter to udugelige folk til å dømme i et program hvor TV2 trekker i trådene.

-

Jeg dør forresten litt over at Aina i fjor klagde over daybeden hos far og sønn fordi daybeden var for liten (far fikk god plass han, så jeg vet ikke helt jeg). Far og sønn fortalte henne at daybeden deres bare skulle være for én, men det mente Aina at var feil. Og hun klagde også over at far og sønn ikke hadde en sofa å slå seg ned i da de valgte å heller ha et svært spisebord midt i stua. Far og sønn opplyste Aina om at de aldri brukte sofaen hjemme, men at samlingspunkt i deres familie var spisebordet på kjøkkenet. Men så kliner Aina selv opp en svær upraktisk daybed hos en barnefamilie i Tid for hjem hvor hun var gjestedesigner. Daybeden hun smelte opp erstattet sofa hos denne familien. Familien ønsket selvfølgelig å endre dette da de mente en svær daybed som erstatning for sofa overhode ikke fungerte. Noe alle bortsett fra Aina skjønner.

Lurer på om noen kjører daybed i stua i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeskonkurransen denne gang var omfattende. Sette opp vegg, montere vindu, beise hele hytta (helst 2 ganger), lage inngangsparti og please Finn og Aina med blomster, pledd og puter i inngangspartiet. På 4 døgn. Finn og Aina kunne vært unnlatt som dommere denne uken. Det er helt sprøtt at dem som selverklærte blomsterekspert og interiørekspert skal ha en stemme i en ren snekkeruke. Deres "ekspertise" kommer til kort her! Like mye verdt som om at jeg skulle vært dommer.

Det blir også feil at Lars skal være eneste dommer med faglig kompetanse på et så omfattende prosjekt. Så denne uken burde Lars som dommer blitt supplert med to andre fagkyndige (f.eks en maler, en takstmann og/eller en snekker) i dommerpanelet slik at deltakerne faktisk ble vurdert opp mot faglig utførelse. Jeg er spent på hvordan dommerne dømmer denne uken. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Finn og Aina skal ha noe å si denne uken. 

En liten kommentar om dagens småkonkurranse:

Spoiler

Sying av vimpel. I år som i fjor. Pisskonkurranse. Det var satt av hele 40 minutt til dette, samt at det går noen minutter for at Aina skal kåre en vinner. Bortkastet tid i en fullpakket uke. Du får gjort en del på 45-60 minutter midt på dagen. Om ikke annet tatt seg en god pause, fått seg noe å spise og hvilt litt. Viktig det også! 

Ingen par kunne sy heller. Særlig far og datter slet voldsomt med både symaskinen og det å sy, selv om dem klarte å knø fram et greit sluttprodukt. Men det jeg savner fra konkurransen var at et par satt ned foten og sa noe som "dette kan vi ikke, og det gidder vi ikke bruke tid på nå", og så forlatt settingen for å fortsette med det store ukesprosjektet. En liten prioriteringsprotest mot en tidkrevende og unødvendig småkonkurranse som dem uansett ikke kunne vunnet. Det hadde vært på sin plass. 

Ellers så biter jeg meg merke i at Adrian og Christine er sparsomme med beisen og stryker den ikke godt nok ut over bordene, som igjen gjør at det blir skjoldete og tidvis dårlig dekket. Akkurat som på veggene på soverommet. Håper for deres del at dem rekker 2 strøk tilslutt, hvis ikke ser det mørkt ut med tanke på ukesseier. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett hele episoden i går. Måtte alle beise i samme farge? Tidligere har de jo hatt noen farger å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (Akkurat nå):

Fikk ikke sett hele episoden i går. Måtte alle beise i samme farge? Tidligere har de jo hatt noen farger å velge mellom.

De hadde farger de kunne velge mellom, men det er i jordtoner det skal gå. Enkelte hyttefelt er veldig på at man ikke skal sprike for mye i fargevalg. Er slik i det hyttefeltet vi har. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (6 minutter siden):

De hadde mange farger å velge mellom. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at de ikke forbereder seg bedre. Det har vært syoppgave hvert eneste år, vært litt lurt å lært seg basic med symaskin...?

Anonymkode: e9a8c...b46

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig kjedelig at tre av fire par velger samme farge utenpå hytta. Utekjøkkenet også, der beiset vel alle i samme farge. Ikke mye personlighet å se foreløpig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der Anna er altså en så nedlatende bedreviter! Jeg skjønner ikke hvordan Jone holder ut. Eller hvorfor han gidder. Hun virker som en giftig person å ha i livet sitt.

Anonymkode: abefd...dd0

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg lurer på om ikke den vimpel-seieren ble delt ut til laget som enda ikke har vunnet noe... 

Far og datter hadde fått med seg hva folk kalte hyttene sine i området og de lagde sitt eget navn på hytta. Dette burde veid mye, det viser ekstra innsats. Vimpelen var også best utført i sømmene. Litt kjip farge på en vimpel, men det er en smakssak.

Aina sier at vimpelen til vennene var som syutt ut av nesa på paret, men det kan man vel absolutt si om vimpelen til far og datter også?

Så mer av episoden nå og og hun derre Anna-dama er jo ei real ... .

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på om ikke den vimpel-seieren ble delt ut til laget som enda ikke har vunnet noe...

Her er vi naturligvis ulike, men jeg ville også valgt denne vimpelen som vinner, uavhengig av at det er de eneste som ikke hadde vunnet enda. Håper absolutt det var utførelse og utseende som fikk dommeren til å ta dette valget 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Godis skrev (1 minutt siden):

Her er vi naturligvis ulike, men jeg ville også valgt denne vimpelen som vinner, uavhengig av at det er de eneste som ikke hadde vunnet enda. Håper absolutt det var utførelse og utseende som fikk dommeren til å ta dette valget 😊

Seriøst? Hm... ok, får bare være uenige der da, hihi! 🤣🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av vimplene var jo spesielt bra, men syntes også at vinneren var helt grei. 

Jeg skjønner de må ha disse konkurransene for å få mulighet å vinne premier som kan gi de en fordel. Men de virker litt random av og til. 

Og fy fasan, Anna blir jo bare mer og mer uspiselig 😥

Anonymkode: 152a5...efb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei av å lese om negative kommentarer mot Anna og Jone. Mange kjærestepar har denne «tulle-tonen» mellom seg uten at noe er vondt ment mot den andre. Dersom det hadde vært motsatt, at Jone kunne alt og Anna hadde null peiling (som er mer vanlig) så er det sikkert ingen som hadde reagert på det. Hvorfor er det galt at hun kan mer enn han? Måten hun snakker på fremstår litt dumt, ja, men de har jo også selv stått frem og sagt at det fremstår verre enn det er + de kjenner seg ikke igjen i det dere skriver her. 

Syns det er tøft at jenta har mer byggerfaring enn mannen. Det var jammen på tide. Og alle mennesker er forskjellig, litt «tull» og småkommentarer må man da tåle. 

Anonymkode: 16f2a...f29

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...