Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021

Gullegg

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Butter said:

Jeg var også i storform med nr 1, jobbet frem til permisjonen og løp og trente omtrent like lenge. Men jeg kjenner også det er tyngre nå, rett og slett fordi jeg ikke kan hvile etter jobb. Storesøster fyller snart 2. Likevel har nok sluppet lett unna hittil. For meg hjalp det endel på trøttheten å komme over til andre tri, så håper det gjelder seg også, men bekkensmerter forsvinner vel ikke akkurat. Det keg faktisk synes var tøffest i første tri var helgene når vi gjerne holdt gående dagen lang for å finne på noe med frøkna. Helt utslitt på kvelden 😂😂
Ellers er det nok lurt å bære minst mulig ja. 

Haha, ja – helgene blir lange altså! Ikke mye overskudd når klokka bikker 19:30 og hun sover 😂 To uker til andre trimester nå, så krysser fingrene. Hjelper nok heller ikke har jeg har fryktelig mye å gjøre på jobb og mye stress med det, samt hatt rødt nivå i barnehagen siden februar med påfølgende korte arbeidsdager. Men nå er heldigvis rødt nivå over (for nå), og vi kan få inn nesten fulle arbeidsdager! Det skal nok hjelpe litt på overskuddet tenker jeg.

Samboer mener jeg bør si far til jobb at jeg er gravid, så kanskje jeg får litt mer avlastning, men det sitter så langt inne for meg å ikke "få til" at jeg heller vil holde ut litt til. Har også så mye eierskap over egne prosjekter at jeg helst vil beholde det hele for meg selv, hehe. Tenker å vente til jeg er over i andre trimester med å si noe, da er det jo veldig liten sannsynlighet for SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melie skrev (31 minutter siden):

Henger meg på denne 🙈 15+0 i morgen, og tenker akkurat det samme. Var jo en livlig og frisk baby på kontroll 12+3, men nå kjenner jeg katastrofetankene om dårlig nytt på OUL. Sannsynligvis helt uten grunn. 🤷🏻‍♀️ Leenge å vente til 8.juni.!

Ja, jeg hadde fin baby da jeg var 11+4. Prøver å trøste meg med at når alt var bra da skal det mye til for at det går galt. Og særlig at det skulle være MA. Mesteparten mister tross alt med SA....

Jeg har OUL 03.06, og føler også det er lenge å vente. I kveld har jeg sittet å kjent på noe jeg tror er liv- liksom noe som stryker meg forsiktig på innsiden. Kjenner det beroliger.....

Men sånne katastrofetanker....uff, det er fælt. Jeg synes fremdeles det er vanskelig å fortelle folk at er er gravid fordi jeg hele tiden tenker ....»men hva om....»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (1 time siden):

Ja, altså, jeg er allerede passe paranoid pga MA forrige gang. Når det blir mindre symptomer, kommer tankene nok dundrende med engang.

Jeg tror at dersom man har opplevd MA så vil man alltid kjenne litt på disse følelsene. Man har erfart at null blod ikke nødvendigvis er synonymt med at alt er greit. Jeg har både en MA og en SA bak meg, i tillegg er jeg gravid med IVF (både denne og forrige gang), så om det er går galt er det liksom ikke bare å forsøke igjen på nytt neste måned...

Da jeg gikk gravid forrige gang var jeg stort sett ganske panisk frem til jeg kjente daglig liv. Det er litt bedre denne gangen, har tross alt erfart at jeg kan bære frem et barn, men føler meg absolutt ikke rolig. Da jeg var på OUL forrige gang brøyt jeg ut i en hysterisk gråt på gangen etterpå. Alle som bevitnet det må har trodd at vi fikk forferdelige nyheter, men det var bare det at en enorm psykisk påkjenning og frykt endelig slapp taket 😂😂❤️❤️

Lykke til videre - både med kvalmen og å slippe panikken 😊😂❤️.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (15 timer siden):

Henger meg på denne 🙈 15+0 i morgen, og tenker akkurat det samme. Var jo en livlig og frisk baby på kontroll 12+3, men nå kjenner jeg katastrofetankene om dårlig nytt på OUL. Sannsynligvis helt uten grunn. 🤷🏻‍♀️ Leenge å vente til 8.juni.!

Aagh, som jeg kjenner meg igjen med de katastrofetankene. 

Med første var jeg helt sikker på at på OUL skulle jeg få beskjed om at fostret ikke var levedyktig. Jeg gikk så langt ned at jeg bare ga opp rett og slett. Sluttet å grue meg, prøvde å innstilte samboer på at dette var beskjeden vi skulle få. 

Helt psykt egentlig, men det er noen ting som bare brenner seg fast og nekter å gi slipp. 

Samboer trodde aldri på meg, prøvde å innstilte meg på at baby var frisk. Jordmor på OUL brukte lang tid på å overbevise meg på at baby var frisk, og ikke minst levedyktig. :klaske:

Kan trygt si at gleden var stor når det gikk opp for meg at de snakket sant, at lillemor var frisk og rask. 

Rart å tenke tilbake på egentlig, og får fryktelig vondt av samboer som måtte leve med meg i 19 uker før OUL. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue89 skrev (På 10.5.2021 den 20.49):

Haha, ja – helgene blir lange altså! Ikke mye overskudd når klokka bikker 19:30 og hun sover 😂 To uker til andre trimester nå, så krysser fingrene. Hjelper nok heller ikke har jeg har fryktelig mye å gjøre på jobb og mye stress med det, samt hatt rødt nivå i barnehagen siden februar med påfølgende korte arbeidsdager. Men nå er heldigvis rødt nivå over (for nå), og vi kan få inn nesten fulle arbeidsdager! Det skal nok hjelpe litt på overskuddet tenker jeg.

Samboer mener jeg bør si far til jobb at jeg er gravid, så kanskje jeg får litt mer avlastning, men det sitter så langt inne for meg å ikke "få til" at jeg heller vil holde ut litt til. Har også så mye eierskap over egne prosjekter at jeg helst vil beholde det hele for meg selv, hehe. Tenker å vente til jeg er over i andre trimester med å si noe, da er det jo veldig liten sannsynlighet for SA. 

Kjenner meg veldig igjen! Har vært veldig mye å gjøre på jobb hos oss også. Midt i perioden da jeg var på det trøtteste var det «jobb så mye overtid dere kan». Sjefen visste jeg var gravid da, så jeg sa jeg skulle jobbe det jeg orket. Greia var at vi skulle bli slått sammen med flere enheter og da var det viktig med sunne restanser. Der var jo en dugnad. Heldigvis var det gjerne å holde det gående fysisk som er det som sleit meg mest ut, så fikk jobbet endel overtid. Men jeg, gravid eller ikke, synes ikke alltid det er så lett å kombinere småbarn med masse overtid uansett, hvis man skal rekke å få noe tid med dem.

I tillegg vil jeg gjerne få trent litt og være aktiv. Tungt noen ganger, men samtidig gir det meg overskudd også. 

Men selvom du vil gjøre dine saker kan det uansett være greit med litt forståelse på jobb for hvorfor ting går litt senere, så er nok ikke så dum tankegang til samboer, men man må jo se det an selv. Jeg er heller ikke så glad i å slippe nyheten før jeg er rimelig sikker på det før går bra. Lykke til de siste to ukene av første tri ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan endelig puste ut etter en vellykket TUL 😊 kunne se ett lite nurk som spreller inni magen, noe som er så utrolig rart! 🙈 Klarer ikke helt å venne meg til tanken på at dette mest sannsynlig skjer 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fioritura skrev (1 minutt siden):

Kan endelig puste ut etter en vellykket TUL 😊 kunne se ett lite nurk som spreller inni magen, noe som er så utrolig rart! 🙈 Klarer ikke helt å venne meg til tanken på at dette mest sannsynlig skjer 🙈

Åhh, så gøy😍 gleder meg slik selv til å se lille spiren i mage så man kanskje blir litt beroliget. Er 7+2 bare selv enda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Bare noen dager til min TUL. Godt å høre at det har gått bra for flere av dere! 

Er så glad i fastlegen min, som tar alle mine bekymringer på alvor. Gjør det litt lettere å stå i nervøsiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag var det en meget levende liten tass på 2,5 cm. Sprellet med armer og bein og så helt perfekt ut! 

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres beste snackstips om dagen? Jeg er så sykt fysen, og har lyst på mat og godis hele tiden 😅 skikkelig ulvehunger, husker det var sånn sist også i første halvdel av svangerskapet, men tror jeg var litt flinkere til å begrense meg/velge sunnere alternativer og ikke minst trene den gangen. 

Prøver å ha vannmelon og epler i kjøleskapet, det funker bra 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnbue89 skrev (6 minutter siden):

Hva er deres beste snackstips om dagen? Jeg er så sykt fysen, og har lyst på mat og godis hele tiden 😅 skikkelig ulvehunger, husker det var sånn sist også i første halvdel av svangerskapet, men tror jeg var litt flinkere til å begrense meg/velge sunnere alternativer og ikke minst trene den gangen. 

Prøver å ha vannmelon og epler i kjøleskapet, det funker bra 😌

Drops er mitt beste tips! Da er munnen opptatt en stund. :fnise:

Edit; Forrige svangerskap spiste jeg så mye epler at jeg mistet mye emalje på den ene tanna, så prøver å styre unna nå. Jeg spiste latterlig mye epler(og klementiner!), altså vi snakker 8-10 epler om dagen. Har ikke spist epler siden jeg fødte for å si det slik. :bond:

Endret av Lillemorbare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og da var det min tur til å få bekrefta at hjertet banker på det tidspunktet det hadde slutta å gjøre det sist! Puh! Veldig letta etter første ultralyd! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (3 timer siden):

... og da var det min tur til å få bekrefta at hjertet banker på det tidspunktet det hadde slutta å gjøre det sist! Puh! Veldig letta etter første ultralyd! 

Godt å lese 💓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så nervøs til Ultralyd på fredag, skal da være 12+0 på vei, og vi tenker å gi beskjed til kommende besteforeldre. Er så livredd for at det skal være MA eller andre årsaker til at dette ikke går bra at jeg ikke helt klarer å glede meg, nok litt grunnet SA som jeg hadde i fjor. Men det er veldig kjipt med den tankegangen altså😅 Så en fin sprellende lille en når jeg ble sjekket i 9+2, hvor han egentlig mente at det ikke var noen grunn til at dette ikke skulle gå veien.. Har ikke hatt den minste antydning til blod eller noe. 

Beklager for en lang tekst her altså men tror samboeren er ved å bli litt fortvilet over min konstante bekymring, for han prøver jo å oppmuntre og mener jo at den lille lever i beste vilkår😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig å bekymre seg @anonym9831. Håper alt fortsatt ser bra ut på ultralyd på fredag 🤞 Får håpe du får litt fri fra bekymringene etter ultralyden, etter 12 uker er jo heldigvis risikoen for abort betydelig mindre, det syns hvertfall jeg er veldig fint å tenke på ❤😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos JM onsdag for en uke siden og fikk høre hjertelyd ❤️. Deilig. Hadde litt lavt jernnivå, så må ta tilskudd. Ellers alt bra. 
Jeg har også de siste dagene begynt å kjenne litt liv- og det er herlig. Selv om det ikke er så mye og heller ikke hver dag enda, er det noe som gjør at jeg kan følge litt med selv. Også er det veldig koselig ❤️😊. Nå er det bare litt over to uker til OUL her ❤️😊. Gleder og gruer meg...

Gratulerer til alle om har fått se hjertet så de siste dagene 😊.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Butter

Samme her. Har såvidt begynt å kjenne noe liv her og der. Et lite dunk her, noe kiling der og et og annet pop som fra såpebobler 😍 Er førstegangs så dette er såå stas! 🥰

Er under 2 uker til OUL her. Håper vi får vite kjønnet da, for det har vi begge lyst til 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...