Butter Skrevet 26. april 2021 #121 Del Skrevet 26. april 2021 Lorieen skrev (10 timer siden): Jeg var på privat ul på fredag (6+2) og fikk se hjerteaktivitet! Skal tilbake 9+2 for ny sjekk. Jeg har et hematom i livmora denne gangen også som de vil følge litt med på. I tillegg står jeg på progesteronstøtte (Lutinus) grunnet mange kjemiske graviditeter/tidlige spontanaborter. I dag har jeg hatt første time hos jordmor for henvisning til alle vanlige blodprøver samt henvisning til KUB-test og UL i uke 12 fordi jeg blir 39 år i år. Så deilig å få se hjertelyd ❤️❤️. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 26. april 2021 #122 Del Skrevet 26. april 2021 Juvo skrev (11 timer siden): Må bare fortelle noen, i og med at vi tenkte å holde det for oss selv til uke 12 😄 Var på ultralyd hos gynekologen idag. Er 7+3. Fikk se lille bønna og høre hjerteslagene 💓 Det var utrolig fint. Jeg har vært gravid 3 ganger tidligere men det har aldri vært hjerteslag før. Sprekker snart av glede 😍✨ Iflg gynekologen så er det slik at hvis man i uke 8+ kan se hjerteslag så er det minimal sannsynlighet for at det ikke skal gå bra 🤞🏽 Fantastisk! Ja, har også hørt det. Får virkelig håpe det stemmer ❤️❤️. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 26. april 2021 #123 Del Skrevet 26. april 2021 Butter skrev (38 minutter siden): Jeg har vært til lege i uke 12. Og skal til JM i uke 16. Forrige gang var jeg først hos legen i uke 8, men måtte da komme tilbake i uke 12 fordi det visstnok var masse blodprøver som ikke kunne tas før uke 12. Forrige gang var jeg hos JM i slutten av uke 14. Det var J’M som ville ha meg inn så tidlig, ble litt overrasket fordi trodde ikke man skulle før uke 24, som du skriver. Var mye generelle råd om kosthold og informasjon om graviditet da. Så denne gangen har jeg bestilt til uke 16. Håper å få høre hjertelyd. Takk for svar😊 jeg hadde første kontroll hos lege 12+2, så fikk tatt alt der da. Har vært så mye avtaler og styr rundt dette svangerskapet så langt at jeg ikke orker tanken på time hos JM med snakk om kosthold osv enda🙈 vil bare nyte, la det synke inn og begynne å tro på at dette faktisk skjer 😅 så da venter jeg noen uker med å ringe JM😊👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTull Skrevet 27. april 2021 #124 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg forlater dere dessverre. Kontroll idag konstaterte MA, lille hjertet sluttet nok å slå i løpet av de to siste dagene💔 masse lykke til til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 27. april 2021 #125 Del Skrevet 27. april 2021 TanteTull skrev (15 minutter siden): Jeg forlater dere dessverre. Kontroll idag konstaterte MA, lille hjertet sluttet nok å slå i løpet av de to siste dagene💔 masse lykke til til dere alle! Ånei! Fy fader så kjipt! Og du som attpåtil hadde mistet tidligere også 💔 Livet er så urettferdig! 😭 Sender deg alle klemmer og tanker i tiden fremover som jeg kan 💖 Håper aborten vil gå fint for seg i det minste, uten videre komplikasjoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTull Skrevet 27. april 2021 #126 Del Skrevet 27. april 2021 Niny skrev (9 minutter siden): Ånei! Fy fader så kjipt! Og du som attpåtil hadde mistet tidligere også 💔 Livet er så urettferdig! 😭 Sender deg alle klemmer og tanker i tiden fremover som jeg kan 💖 Håper aborten vil gå fint for seg i det minste, uten videre komplikasjoner.. takk @Niny. Dette var den 3. så nå blir det full utredning. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 27. april 2021 #127 Del Skrevet 27. april 2021 TanteTull skrev (Akkurat nå): takk @Niny. Dette var den 3. så nå blir det full utredning. ❤️ Hvor langt har du vært på vei ca hver gang du har mistet? 🤔 Lurer bare på om det er ca samme tiden eller om det har variert. Har selv hatt 2 kjemiske, men det var jo så tidlig at det ikke kan regnes på samme måten som en faktisk abort 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 27. april 2021 #128 Del Skrevet 27. april 2021 TanteTull skrev (40 minutter siden): Jeg forlater dere dessverre. Kontroll idag konstaterte MA, lille hjertet sluttet nok å slå i løpet av de to siste dagene💔 masse lykke til til dere alle! Åh nei 😭 Så leit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 27. april 2021 #129 Del Skrevet 27. april 2021 Neii, @TanteTull... Det var virkelig ikke slik det skulle gå. Sender en veldig stor klem, og et ønske om at dere får god hjelp videre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTull Skrevet 27. april 2021 #130 Del Skrevet 27. april 2021 Niny skrev (1 time siden): Hvor langt har du vært på vei ca hver gang du har mistet? 🤔 Lurer bare på om det er ca samme tiden eller om det har variert. Har selv hatt 2 kjemiske, men det var jo så tidlig at det ikke kan regnes på samme måten som en faktisk abort 💔 7+3, 5+0 og nå 9+2. så det er forskjellig lengde hver gang. Dette var første gang hvor jeg fikk se hjertet slå og faktisk bestilte timer. Så imorgen blir det å avlyse. takk @Lorieen og @Godis! Så langt har de legene jeg har møtt vært mye bedre enn de andre to gangene. De to legene idag var med en gang på en videre henvisning og utredning. jeg er heldig som har en fantastisk samboer som støtter og er der for meg, så vi gir ikke opp❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 28. april 2021 #131 Del Skrevet 28. april 2021 Ånei, @TanteTull, det var veldig leit ❤😭 Så godt å høre at dere ha møtt trivelige leger og skal få hjelp videre. Godt med en støttende og fin samboer oppi det ❤ Ønsker dere alt godt og håper dere får god hjelp videre ❤🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aahelauk Skrevet 1. mai 2021 #132 Del Skrevet 1. mai 2021 Hei alle sammen :) jeg har termin mellom 26 og 29 desember. ikke fastslått enda. Er i ukE 6 nå. :) Kvalm og uvell mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ek19 Skrevet 1. mai 2021 #133 Del Skrevet 1. mai 2021 Melder meg inn her 😊 Antatt termin 14/15 Desember. TUL til onsdag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 2. mai 2021 #134 Del Skrevet 2. mai 2021 Velkommen til dere nye! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 2. mai 2021 #135 Del Skrevet 2. mai 2021 Spørsmål til dere andre som er litt lengre på vei! Jeg sliter sånn med klær om dagen. Selv om jeg er førstegangs så har magen virkelig begynt å komme. Liten bulk nederst på morningen, men etter 3 slurker vann og kanskje 1 skive må jeg bytte bukse da det gjør vondt. Har noen gravidtightser i bomull som stort sett er redningen. Trusene også gjør fryktelig vondt da de enten skjærer inn i magen eller gjør meg kvalm av presset om jeg bretter kanten ned mot hårfestet.. De fleste gensrene har begynt å bli ubehagelige nå også 😅 Må altså på shopping til uken 🙈 Noen flere som må begynne å bruke gravidklær enda? Sliter dog med at de buksene jeg har kjøpt i en pakke på finn bare siger ned. Føler magen må være mye større før de faktisk vil sitte 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 2. mai 2021 #136 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Niny skrev (8 timer siden): Spørsmål til dere andre som er litt lengre på vei! Jeg sliter sånn med klær om dagen. Selv om jeg er førstegangs så har magen virkelig begynt å komme. Liten bulk nederst på morningen, men etter 3 slurker vann og kanskje 1 skive må jeg bytte bukse da det gjør vondt. Har noen gravidtightser i bomull som stort sett er redningen. Trusene også gjør fryktelig vondt da de enten skjærer inn i magen eller gjør meg kvalm av presset om jeg bretter kanten ned mot hårfestet.. De fleste gensrene har begynt å bli ubehagelige nå også 😅 Må altså på shopping til uken 🙈 Noen flere som må begynne å bruke gravidklær enda? Sliter dog med at de buksene jeg har kjøpt i en pakke på finn bare siger ned. Føler magen må være mye større før de faktisk vil sitte 🙄 Har ikke måttet begynne med gravidklær, men akkurat som deg begynner magen å vises, spesielt utover dagen selv om jeg også er førstegangs. Er veldig selektiv på hva slags klær jeg tar på😅 blir en del kjole her, og på buksene bruker jeg en hårstrikk istedenfor knapp🙈dvs de buksene hvor glidelåsen ikke glir ned da😅 satt akkurat og googlet tights med høyt liv, for må snart gjøre noen grep 😊 Endret 2. mai 2021 av Melie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 2. mai 2021 #137 Del Skrevet 2. mai 2021 Hei! Jeg fikk lyst til å joine her, selv om det enda er tidlig. Er cirka 6 +1/+2 på vei og skal vel da ha termin et sted mellom 24. og 30. en gang, om det holder. Dette er andre gang jeg er gravid. Første endte i MA i niende uke, så denne gangen er jeg passe nervøs og håper jo veldig at det holder. Kjente ingen tegn til at noe var galt sist, så det var TUL som avslørte det. Krysser virkelig fingrene for medlemskapet i denne samtalegruppa blir permanent, og at jeg ikke enda en gang mister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juvo Skrevet 2. mai 2021 #138 Del Skrevet 2. mai 2021 Fiffig skrev (3 timer siden): Hei! Jeg fikk lyst til å joine her, selv om det enda er tidlig. Er cirka 6 +1/+2 på vei og skal vel da ha termin et sted mellom 24. og 30. en gang, om det holder. Dette er andre gang jeg er gravid. Første endte i MA i niende uke, så denne gangen er jeg passe nervøs og håper jo veldig at det holder. Kjente ingen tegn til at noe var galt sist, så det var TUL som avslørte det. Krysser virkelig fingrene for medlemskapet i denne samtalegruppa blir permanent, og at jeg ikke enda en gang mister. Velkommen og gratulerer ☺️❤️ Selv er jeg her etter en spontanabort i februar så vi er flere i samme båt. Krysser fingrene for deg 🤞🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juvo Skrevet 2. mai 2021 #139 Del Skrevet 2. mai 2021 Til dere som har passert 7 uker, ble dere betraktelig dårligere mot uke 8? Over natten ble jeg plutselig kvalm gjennom hele døgnet. Kastet opp flere ganger i to dager nå, og jeg som trodde jeg slapp unna dette siden det ikke kom før nå 😅 Idag har jeg i tillegg hatt typiske mensensmerter. Er bare glad for alle symptomer og håper det er et godt tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbue89 Skrevet 2. mai 2021 #140 Del Skrevet 2. mai 2021 Til dere andre som etterspurte tips om klær! Med førstemann så hadde jeg ikke synlig mage før jeg var nesten halvveis, men nå (uke 9 i dag!) så har jeg bare et par bukser jeg orker å ha på meg og har tydelig fått litt mage allerede. Kroppen husker hva den skal gjøre tydeligvis 😅 Redningen min sist var gravidstrømpebukser og kjole, pluss et par tynne sommerbukser som var lave i livet med strikk. Gravidbukser satt veldig rart på meg før jeg fikk skikkelig høygravidmage - så hadde bare et par den gangen. Men nå kan det jo virke som om det er mer aktuelt 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå