Gå til innhold

Uføre som får barn ETTER å ha fått innvilget uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann er ufør, jeg er i jobb. Jeg kan få barn men ikke han?

Anonymkode: ca7da...76b

Ja, sånn erre blitt, si!

Anonymkode: 1f9d1...9a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og slapp av jeg vet jeg suger i norsk skriftlig. 

Anonymkode: bb5c5...1b4

Takk, da slipper jeg å kommentere det. 

Anonymkode: b15b9...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mann er ufør, jeg er i jobb. Jeg kan få barn men ikke han?

Anonymkode: ca7da...76b

Selvfølgelig kan han få barn, men jeg mener han ikke skulle hatt uføretrygd om han har overskudd til alt  det innebærer å være forelder ( med mindre du har tenkt til å ta mesteparten av ansvaret som jo ofte skjer når en forelder er syk). Det overskuddet burde heller vært brukt i deltidsjobb utenfor hjemmet.

Anonymkode: 4b569...96d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt. Om valget består av å jobbe og bidra til fellesskapet (om så bare i 30-50% stilling )eller å motta trygd i bytte mot å få reise på ferie og henge med venner, da velger man det første. Det er mange som jobber som ikke orker noe særlig etter jobb fordi jobben tar så mye tid og krefter fra dem . Jeg er selv syk med en sykdom som gir fatigue og orker absolutt ingenting etter å ha vært på jobb fra 8-16 . Orker ikke dating, treffe venner eller å utføre hobbyer. Må ofte droppe å dusje og lage middag fordi jeg ikke har overskuddet til det. Slikt må jeg sette av tid til en helgedag i uka.

Anonymkode: 4b569...96d

Heldig du da, som får fri i helgene. Ikke alle får fri fra sykdommen, spiller ingen rolle om det er helg, sommerferie eller hva det enn måtte være. 

 

Anonymkode: 30d04...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heldig du da, som får fri i helgene. Ikke alle får fri fra sykdommen, spiller ingen rolle om det er helg, sommerferie eller hva det enn måtte være. 

 

Anonymkode: 30d04...488

Men om en er for syk til å jobbe i helger og ferie, hvordan skal en da ta seg av et barn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (Akkurat nå):

Men om en er for syk til å jobbe i helger og ferie, hvordan skal en da ta seg av et barn?

Har du aldri hørt om besøkshjem? Det er akk for helger og ferier det 🙂

Anonymkode: bb5c5...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heldig du da, som får fri i helgene. Ikke alle får fri fra sykdommen, spiller ingen rolle om det er helg, sommerferie eller hva det enn måtte være. 

 

Anonymkode: 30d04...488

Tydeligvis tar sykdommene nok fri til at man kan føde og ta vare på flere unger 😅 Som hun som klarte å bli mer arbeidsfør når hun først MÅTTE ut av huset og ikke hadde noe valg mer. Det viser bare at det hadde vært mer riktig å stramme inn kravene og la folk gå uten penger hvis de ikke viser seg på tiltak/arbeidstrening. Da hadde man fått luket ut disse som er ute etter trygd for å få lov til å være betalt hjememværende forelder.

Anonymkode: 4b569...96d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (1 minutt siden):

Men om en er for syk til å jobbe i helger og ferie, hvordan skal en da ta seg av et barn?

Veldig selektive sykdommer disse menneskene har. Alt for syke til arbeid både i ukedager, helger og ferier, men mistenkelig nok forenelig med å ha flere barn.

Anonymkode: 4b569...96d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du aldri hørt om besøkshjem? Det er akk for helger og ferier det 🙂

Anonymkode: bb5c5...1b4

Så en får barn for å sende de i barnehage/skole i hverdager, og besøkshjem i helger og ferier? Hvorfor får noen barn hvis de må belage seg på å sette bort barna til andre hele tiden? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ser du for deg at dette skal løses i praksis ts? Skal man tvangssterilisere uføre? Tvinge folk til å abort?

Hvis vi skal begynne å legge føringer for hvem som kan få barn eller ikke, er vi fort over i fascisme. Da har en viss person vunnet, 76 år etter at han plasserte pistolen mot panna i en bunker og trakk av. Millioner døde forgjeves. 

Dramatisk nå, men dette skremmer meg faktisk. At stadig flere ytrer sånne meninger. Ser det tyter ut her og der, utsagn som for 25 år siden ville vært utenkelig. Det verste er at det er så snikende. Vi tror gjerne spøkelsene fra 30-tallet manifesterer seg i snauklipte skrullinger som vil hive ut muslimer.... så feil kan man ta. Trusselen fra fascismen/sosialdarwinismen er midt i blant oss, på KG og pauserommene. I bioteknologien, perfeksjonismen og delvis også i dødshjelp-og abortdebatten. 
 

Hilsen fulltidsarbeidende og overtrøtt firebarnsmor. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (Akkurat nå):

Så en får barn for å sende de i barnehage/skole i hverdager, og besøkshjem i helger og ferier? Hvorfor får noen barn hvis de må belage seg på å sette bort barna til andre hele tiden? 

Jeg velger og stole på at barnevernet har besøkshjem fordi det er for foreldrene og barnas beste. 
 

Men besøkshjem er ikke hver helg, eller hver ferie. Det er avlastning så mor kommer seg på beina igjen. Rundt hver 3 helg som regel, og en uke i sommer ferie f.eks. 
 

Alle velger ikke få barn før de blir syke, de fleste blir syke etter barn. Ufør etter barn. Da er ikke ditt spørsmål relevant. 

Anonymkode: bb5c5...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (2 minutter siden):

Men hvordan ser du for deg at dette skal løses i praksis ts? Skal man tvangssterilisere uføre? Tvinge folk til å abort?

Hvis vi skal begynne å legge føringer for hvem som kan få barn eller ikke, er vi fort over i fascisme. Da har en viss person vunnet, 76 år etter at han plasserte pistolen mot panna i en bunker og trakk av. Millioner døde forgjeves. 

Dramatisk nå, men dette skremmer meg faktisk. At stadig flere ytrer sånne meninger. Ser det tyter ut her og der, utsagn som for 25 år siden ville vært utenkelig. Det verste er at det er så snikende. Vi tror gjerne spøkelsene fra 30-tallet manifesterer seg i snauklipte skrullinger som vil hive ut muslimer.... så feil kan man ta. Trusselen fra fascismen/sosialdarwinismen er midt i blant oss, på KG og pauserommene. I bioteknologien, perfeksjonismen og delvis også i dødshjelp-og abortdebatten. 
 

Hilsen fulltidsarbeidende og overtrøtt firebarnsmor. 

 

Ingen skal såklart tvangsteriliseres eller tvinges til abort. Det er bare groteskt. 

Anonymkode: 4b569...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (1 minutt siden):

Men hvordan ser du for deg at dette skal løses i praksis ts? Skal man tvangssterilisere uføre? Tvinge folk til å abort?

Hvis vi skal begynne å legge føringer for hvem som kan få barn eller ikke, er vi fort over i fascisme. Da har en viss person vunnet, 76 år etter at han plasserte pistolen mot panna i en bunker og trakk av. Millioner døde forgjeves. 

Dramatisk nå, men dette skremmer meg faktisk. At stadig flere ytrer sånne meninger. Ser det tyter ut her og der, utsagn som for 25 år siden ville vært utenkelig. Det verste er at det er så snikende. Vi tror gjerne spøkelsene fra 30-tallet manifesterer seg i snauklipte skrullinger som vil hive ut muslimer.... så feil kan man ta. Trusselen fra fascismen/sosialdarwinismen er midt i blant oss, på KG og pauserommene. I bioteknologien, perfeksjonismen og delvis også i dødshjelp-og abortdebatten. 
 

Hilsen fulltidsarbeidende og overtrøtt firebarnsmor. 

 

Skal ikke tulle med sterilisering faktisk, ved endometriose krever nav at man fjerner livmor som siste løsning for og bli kvitt smerter. Husk man skal ha prøvd «alt» 

Anonymkode: bb5c5...1b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgeline skrev (4 minutter siden):

Men hvordan ser du for deg at dette skal løses i praksis ts? Skal man tvangssterilisere uføre? Tvinge folk til å abort?

Hvis vi skal begynne å legge føringer for hvem som kan få barn eller ikke, er vi fort over i fascisme. Da har en viss person vunnet, 76 år etter at han plasserte pistolen mot panna i en bunker og trakk av. Millioner døde forgjeves. 

Dramatisk nå, men dette skremmer meg faktisk. At stadig flere ytrer sånne meninger. Ser det tyter ut her og der, utsagn som for 25 år siden ville vært utenkelig. Det verste er at det er så snikende. Vi tror gjerne spøkelsene fra 30-tallet manifesterer seg i snauklipte skrullinger som vil hive ut muslimer.... så feil kan man ta. Trusselen fra fascismen/sosialdarwinismen er midt i blant oss, på KG og pauserommene. I bioteknologien, perfeksjonismen og delvis også i dødshjelp-og abortdebatten. 
 

Hilsen fulltidsarbeidende og overtrøtt firebarnsmor. 

 

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/nav-krever-at-kvinner-fjerner-livmor/71372855/amp

Anonymkode: bb5c5...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (3 timer siden):

Ansvaret for er barn deler man som oftest med en partner, kanskje den partneren tar en større del av «kaka»? 

Hva med de parene der begge er uføre? 

Jeg kjenner et par hvor begge har fått innvilget ufør ila de siste 5 årene. De fikk et barn da de var i gang med uførkampen, og har nå fått et nytt barn etter at begge ble uføre. Oppussingsobjekt av både hus og bil har de overskudd til og. 

Det er for meg bare fjernt. 

Anonymkode: faf5a...d35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg velger og stole på at barnevernet har besøkshjem fordi det er for foreldrene og barnas beste. 
 

Men besøkshjem er ikke hver helg, eller hver ferie. Det er avlastning så mor kommer seg på beina igjen. Rundt hver 3 helg som regel, og en uke i sommer ferie f.eks. 
 

Alle velger ikke få barn før de blir syke, de fleste blir syke etter barn. Ufør etter barn. Da er ikke ditt spørsmål relevant. 

Anonymkode: bb5c5...1b4

Og jeg forstår ikke hvorfor noen får barn dersom premisset for å få barn er at BARNEVERNET må komme inn og sende barna i beredskapshjem. Da burde en faktisk ha tenkt seg om først, og sett sin egen begrensning. 
 

Denne tråden handler om de som får barn etter uføretrygd, ikke før, så det siste avsnittet ditt er ikke relevant her. Det er selvsagt en helt annen sak dersom sykdom inntreffer etter barna.

Endret av IDGAF
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (2 minutter siden):

Men hvordan ser du for deg at dette skal løses i praksis ts? Skal man tvangssterilisere uføre? Tvinge folk til å abort?

Hvis vi skal begynne å legge føringer for hvem som kan få barn eller ikke, er vi fort over i fascisme. Da har en viss person vunnet, 76 år etter at han plasserte pistolen mot panna i en bunker og trakk av. Millioner døde forgjeves. 

Dramatisk nå, men dette skremmer meg faktisk. At stadig flere ytrer sånne meninger. Ser det tyter ut her og der, utsagn som for 25 år siden ville vært utenkelig. Det verste er at det er så snikende. Vi tror gjerne spøkelsene fra 30-tallet manifesterer seg i snauklipte skrullinger som vil hive ut muslimer.... så feil kan man ta. Trusselen fra fascismen/sosialdarwinismen er midt i blant oss, på KG og pauserommene. I bioteknologien, perfeksjonismen og delvis også i dødshjelp-og abortdebatten. 
 

Hilsen fulltidsarbeidende og overtrøtt firebarnsmor. 

 

Jeg er helt enig. Det er rett og slett skummelt og trist å se hvor vi er på vei (igjen) i samfunnet nå, med disse fæle holdningene mot uføre som bare blir verre og verre. Hvor langt kommer dette til å gå egentlig😳 Ender vi opp med egne leire hvor uføre blir tvunget til abort, og barn av uføre blir gasset i hjel? For et sykt samfunn vi lever i. 

Anonymkode: ccdd3...3df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør, og skal ha barn med mannen. Har det noen gang slått deg at man feks ikke trenger å oppdra ungen alene, man er faktisk to som gjør det sammen ? Du vet ikke hvordan ting ligger an hos alle som har trygd. Nei jeg kan ikke jobbe, men jeg trenger eller ikke ligge i sengen hele dagen. 

Anonymkode: 46e3f...9c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (1 minutt siden):

Og jeg forstår ikke hvorfor noen får barn dersom premisset for å få barn er at BARNEVERNET må komme inn og sende barna i beredskapshjem. Da burde en faktisk ha tenkt seg om først, og sett sin egen begrensning. 
 

Denne tråden handler om de som får barn før uføretrygd, ikke etter, så det siste avsnittet ditt er ikke relevant her. Det er selvsagt en helt annen sak dersom sykdom inntreffer etter barna.

Sant, glemt hva hele tråden handlet om jeg. Beredskapshjem er foresten noe man er på gjerne før fosterhjem ect. Besøkshjem er noen man besøker av og til fordi kanskje foreldrene ikke har nettverk eller mulighet til noe avlastning. Alt etter behov. 

Anonymkode: bb5c5...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...