Gå til innhold

Uføre som får barn ETTER å ha fått innvilget uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor får du en jobb der du kan arbeide seks timer (antar du mener i uken)?

Anonymkode: a9c59...1dd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor får du en jobb der du kan arbeide seks timer (antar du mener i uken)?

Anonymkode: a9c59...1dd

Å ha ansvaret for barn tar mindre enn 6 timer i uken...

Anonymkode: 4d7cf...69f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er uføretrygdet selv og faktisk helt enig med deg.
Havnet i diskusjon med ei venninne som også er ufør om akkurat det. Hun snakket nedlatende om at jeg har sterilisert meg, men jeg sa som sant var at jeg klarer ikke å stå i en jobb, hvordan skal jeg da klare å ta meg av et barn, det er en jobb 24/7. I tillegg er sykdommene mine arvelige. Hun ble sur fordi hun selv er ufør og veldig verpesyk. 
Legene var jo helt enig i beslutningen min om sterilisering og jeg angrer ikke et sekund. 

Anonymkode: 809d6...19a

Det er en del legens jobb å være enig i ditt valg. Legen skulle vært like enig med deg om du hadde valgt motsatt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Ansvaret for er barn deler man som oftest med en partner, kanskje den partneren tar en større del av «kaka»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nnilm skrev (3 minutter siden):

Men det kan være mange grunner til at folk er uføre. 
Man skal alltid dømme alle under en kam og tro at man har fasiten på alt, det har vi ikke. 
Noen mennesker kan være uføre av latskap men det finnes mennesker som virkelig trenger denne ordningen, men allikevel kan være en veldig god forelder. 
Kanskje noen må velge mellom arbeidsliv eller familie? Hva hadde du valgt? 

Håper virkelig folk da velger arbeidsliv!!! Staten har faktisk ikke uendelig med penger. Er dette virkelig et valg en får ta? 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har inntrykk av at noen synes det å få barn er en menneskerett, og noe som man fint kan prioritere i stedet for å jobbe.

 

Selv har jeg valgt å jobbe - og er usikker på om jeg hadde orket å ha barn i tillegg... så da er det selvfølgelig jobben som prioriteres. (Har en kronisk sykdom som noen blir ufør av. Men barn, det skal de ha...)

Anonymkode: d8bf3...7c6

Det har vært mennesker som har født barn i Norge i 8-10 000 år, det er de siste 30 årene at kvinnesamfunnet mener barn kun skal være for eliten, de som er adelsberettiget. Så menneskerettigheter og menneskeverd tror jeg dere skal snakke veldig lavt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (1 minutt siden):

Ansvaret for er barn deler man som oftest med en partner, kanskje den partneren tar en større del av «kaka»? 

TS har muligens en helt udugelig mann...

Anonymkode: 16d04...1d3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tanten til kjæresten min har vært ufør hele livet på grunn av fybrio. Hun har nettopp fått barn nummer 4. Forstår ikke logikken med å ikke kunne jobbe, men ha tid til å følge opp 4 barn... Mannen hennes pendler, så han er kun hjemme i helgene, så det er ikke sånn at det er han som tar hovedansvaret heller.
 

Jeg og kjæresten min som er i jobb har IKKE overskudd til å følge opp 4 barn, så her klarer ikke helt å forstå at hun har det 🤔

Anonymkode: 33ca9...06e

Vet om flere med samme sykdom som er ufør, men har flere barn. Forstår heller ikke hvordan de klarer det ene, men ikke det andre  

Anonymkode: e5117...4ab

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung ufør og planlegger barn om en stund. Har ikke noe problem med å passe på andre mennesker jeg er veldig glad i, selv om jeg er veldig syk.

Anonymkode: 33801...886

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vet om flere med samme sykdom som er ufør, men har flere barn. Forstår heller ikke hvordan de klarer det ene, men ikke det andre  

Anonymkode: e5117...4ab

Tenker det ene er mer lystbetont? Lettere å løfte ræva for sitt eget barn enn å løfte ræva på jobb for noen man aldri kommer til å se igjen.

Anonymkode: 5738a...6c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk at det er to mennesker i et forhold. Hva om den ene er ufør men VIL ha barn? Skal den som er ufør da miste partneren fordi H*n som ufør ikke bør få unger?? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg syns dette er så feil på alle måter og at trygden burde blitt revurdert. Klarer du ikke å jobbe så klarer du ikke det ansvaret det er å ha barn heller, og har du såpass med restarbeidsevne så burde det blitt brukt på arbeid fremfor å lage unger(om det så er 6 timer jobb for trygd) . Enda verre er det når man ser at de får barn etter barn og tydeligvis har all verden med tid og krefter til å følge opp i barnehage,skole, fritidsaktiviteter osv for 2-4 unger. 

At folk ikke skammer seg når de setter igang med å trykke ut barn etter å ha grått seg til uføretrygd er over min fatteevne. Ikke minst er det dårlig gjort ovenfor barna å la de vokse opp i en slik situasjon.

Kanskje de ikke var sååååå syke som de først trodde.

 

Anonymkode: 4b569...96d

Whatever

Anonymkode: 10724...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får folk lov å velge mellom arbeidsliv eller familieliv?

Anonymkode: 4d7cf...69f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...