Gå til innhold

Uføre som får barn ETTER å ha fått innvilget uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Airman skrev (5 minutter siden):

Det har vært mennesker som har født barn i Norge i 8-10 000 år, det er de siste 30 årene at kvinnesamfunnet mener barn kun skal være for eliten, de som er adelsberettiget. Så menneskerettigheter og menneskeverd tror jeg dere skal snakke veldig lavt om

De første 8-10 000 årene forsørget en barna en fikk selv. Det er de siste 30 årene en får barn samtidig som en krever at staten skal forsørge seg og barna. DER ligger forskjellen!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
IDGAF skrev (Akkurat nå):

De første 8-10 000 årene forsørget en barna en fikk selv. Det er de siste 30 årene en får barn samtidig som en krever at staten skal forsørge seg og barna. DER ligger forskjellen!

Nei, forskjellen begynner der seleksjonssamfunnet startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Enda en "heste uføre" tråd... "De uføre (som homogen gruppe) skal ikke tillates å ha barn." Det var dafens hetse-påstand. 

Finne på noe annet enn disse hetse-uføre-trådene snart eller? Og slutte å hetse syke mennesker. Det er selvsagt en vurderingsak for hver enkelt opp mot den enkeltes sykdom, på samme måte som en arbeidsfør vurderer famimieforøkelse opp mot sin totalsituasjon. Og i dagens samfunn kommer de fleste til den vurderingen at det ikke passer med barn, det gjelder både uføre og arbeidsføre. Norske kvinner får omtrent ikke barn lenger. 

Anonymkode: f71b0...8c5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker langsiktig økonomi, er det jo bedre om en ufør får barn, enn at den uføre lar være. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glød skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal fellesskapet betale for de som velger familie over arbeidsliv? Man bør sørge for å være selvberget før man produserer unger. 

Vanskelig valg, siden landet vårt trenger flere barn!

Anonymkode: 4d7cf...69f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått valget mellom å bruke energien min på et barn eller en jobb hadde jeg helt klart valgt å få et barn. Alle er forskjellige og om en først er uheldig og blir uføretrygdet, så skal en jo fortsatt kunne oppleve livsglede. Om det er karriere, barn eller hobby som gir det blir opp til hver enkelt. En kan jo hvile/hente seg inn når barnet er i barnehage/skole feks. Dessuten er jo en gjerne to om å få barn, og en kan jo også få avlastning eller ha barnet på deltid om samlivssituasjonen tilsier det. 

Anonymkode: 4b90a...e9f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airman skrev (2 minutter siden):

Nei, forskjellen begynner der seleksjonssamfunnet startet. 

Nei i seleksjonssamfunn hadde det vært de best tilpassede som hadde født barn. 

Anonymkode: 4bb64...0bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Det er mange som i jobb som forsømmer, mishandler og misbruker barna sine seksuelt. Tilsvarende er det mange uføretrygdede som er i stand til å gi barn en god og trygg oppvekst. Konklusjon, arbeidsevne sier ikke nødvendigvis noe om omsorgsevne.

Kloke ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glød skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal fellesskapet betale for de som velger familie over arbeidsliv? Man bør sørge for å være selvberget før man produserer unger. 

De som er reelt uføre velger ikke familieliv over arbeidsliv. Det er mye lettere å ha barn enn å ha en jobb. 

De som svindler til seg ytelsen er selvsagt en amnen skål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent ingen som gidder å få barn lenger. Dette samfunnet er iferd med å dø ut, så dere trenger ikke være så redde for oljepengene. Det blir ikke nok folk i fremtiden uansett, ikke nordmenn ihvertfall. 

Anonymkode: f71b0...8c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg fått valget mellom å bruke energien min på et barn eller en jobb hadde jeg helt klart valgt å få et barn. Alle er forskjellige og om en først er uheldig og blir uføretrygdet, så skal en jo fortsatt kunne oppleve livsglede. Om det er karriere, barn eller hobby som gir det blir opp til hver enkelt. En kan jo hvile/hente seg inn når barnet er i barnehage/skole feks. Dessuten er jo en gjerne to om å få barn, og en kan jo også få avlastning eller ha barnet på deltid om samlivssituasjonen tilsier det. 

Anonymkode: 4b90a...e9f

For meg er det helt uforståelig at man kan greie å ivareta et parforhold hvis man er så dårlig at man ikke kan jobbe. 

Anonymkode: 4bb64...0bb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg ts.. Jeg er selv ufør, og tok valget om å ikke få flere barn enn det ene jeg hadde før jeg ble syk. Jeg er ikke i stand til å ta vare på mitt ene barn, men han har heldigvis en fantastisk pappa, så han lider ingen nød.

Jeg har faktisk en bitteliten jobb (freelance, fullstendig selvstyrt og veldig fleksibel), som jeg utfører i "gode" perioder, da jobber jeg rundt 5%.

Men aldri i verden om jeg kunne klart et barn til, var flaks at første var 4 år da jeg ble syk og ikke så avhengig av meg som en baby. Jeg tenker definitivt at hvis man har nok restarbeidsevne til å få flere barn (1 kan jeg til nød være med på, jeg for min del hadde nok vært deprimert hvis jeg ikke hadde hatt sønnen min), så bør man heller jobbe.

Anonymkode: 02305...76f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det helt uforståelig at man kan greie å ivareta et parforhold hvis man er så dårlig at man ikke kan jobbe. 

Anonymkode: 4bb64...0bb

Da kan nok problemet ligge i din forståelse. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det helt uforståelig at man kan greie å ivareta et parforhold hvis man er så dårlig at man ikke kan jobbe. 

Anonymkode: 4bb64...0bb

Ikke alle klarer parforhold og barn OG jobb. De klarer kanskje noe av det, men totalsummen blir for mye.

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at de som er for syke til å arbeide burde være for syke til å ha barn også. 

Får du barn så er du ikke såååå syk, og burde også jobbe. 

Anonymkode: 552ff...878

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter jobb opp mot familieliv og det synes jeg er på trynet. Selv er jeg frivillig barnløs. Men å skaffe barn er i grunn viktigere for samfunnet på lang sikt enn om du har en jobb eller ei. 
Ingen barn=ingen fremtid.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, barn er mye jobb, særlig i begynnelsen. Jeg er ufør og hadde ikke klart det. Derfor gjorde min mann det, han tok hele permisjon (jeg var på AAP den gang), jeg var rett og slett ikke i stand til å ha omsorg alene.

Barnet begynte i barnehage før første bursdag, det gikk helt fint altså.

Anonymkode: 9c433...3ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...