Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (17 timer siden):

Haha ja, god ide, skriv bok! :jepp:

Solhatt er helt nydelig! 

Klematisen blomstrer med en blomst og mange knopper nå! En Georgine i potte spretter og. 

Hvis man setter løk på høsten, må pottene stå ute på vinteren?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Klematisen blomstrer med en blomst og mange knopper nå! En Georgine i potte spretter og. 

Hvis man setter løk på høsten, må pottene stå ute på vinteren?

😍

Det er jeg faktisk ikke sikker på, jeg har alltid latt de stå ute, for jeg har ikke mulighet til noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte da blir prosessen med naturlig, men usikre på om pottene sprekker av kulden... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Tenkte da blir prosessen med naturlig, men usikre på om pottene sprekker av kulden... 🤔

https://moseplassen.no/2017/09/lok-i-krukker/

Hun skriver at det fungerer fint å sette inn i en bod eller lignende. Mange gode tips her.

Jeg har en del av mine stående under tak ute, resten står her og der. Det viktigste er veldig god drenering for at de ikke skal fryse med vann i, så de må helst stå inntil huset litt i ly i alle fall. Men, mulig man bør ta alle inn der du bor, det er nok et helt annet klima enn her.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å lage til noen mindre krukker med vårløk i år, som jeg kan prøve å ta inn og drive i vinduskarmen utover vinteren. Aldri prøvd det før :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (5 minutter siden):

https://moseplassen.no/2017/09/lok-i-krukker/

Hun skriver at det fungerer fint å sette inn i en bod eller lignende. Mange gode tips her.

Jeg har en del av mine stående under tak ute, resten står her og der. Det viktigste er veldig god drenering for at de ikke skal fryse med vann i, så de må helst stå inntil huset litt i ly i alle fall. Men, mulig man bør ta alle inn der du bor, det er nok et helt annet klima enn her.

Å takk! Har så det kan stå under tak eller i kald bod. Må få bestilt noe mer løk, vil ha det meste!

Rumle skrev (2 minutter siden):

Jeg har lyst å lage til noen mindre krukker med vårløk i år, som jeg kan prøve å ta inn og drive i vinduskarmen utover vinteren. Aldri prøvd det før :) 

Vårløk som i grønnsaken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Å takk! Har så det kan stå under tak eller i kald bod. Må få bestilt noe mer løk, vil ha det meste!

Vårløk som i grønnsaken?

Nei, jeg tenkte på løk som blomstrer om våren tulipaner osv, har lyst å eksperimentere med litt forskjellig. Hadde vært gøy å prøve :jepp:

Mulig det er feil å kalle det vårløk, ja :ler: Vårblomstrende løk er bedre :Nikke:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en del bøker av en gammel amerikansk forfatter som bodde for seg selv og var utrolig glad i hage og planter. Hun har skrevet mange ganger om vårblomstene hun drev frem inne i vinduene om vinteren, så mulig jeg har drømt meg litt vel mye bort i det :ler:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (38 minutter siden):

Nei, jeg tenkte på løk som blomstrer om våren tulipaner osv, har lyst å eksperimentere med litt forskjellig. Hadde vært gøy å prøve :jepp:

Mulig det er feil å kalle det vårløk, ja :ler: Vårblomstrende løk er bedre :Nikke:

Skrev egentlig om at vårløk var så godt og at jeg bruker det mye, så stoppet jeg og tenkte at jeg mulig misforstod  🤣🤣

Rumle skrev (35 minutter siden):

Har lest en del bøker av en gammel amerikansk forfatter som bodde for seg selv og var utrolig glad i hage og planter. Hun har skrevet mange ganger om vårblomstene hun drev frem inne i vinduene om vinteren, så mulig jeg har drømt meg litt vel mye bort i det :ler:

Høres skikkelig fint ut egentlig. Det å se det våkne til liv i vinduskarmen!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Skrev egentlig om at vårløk var så godt og at jeg bruker det mye, så stoppet jeg og tenkte at jeg mulig misforstod  🤣🤣

Høres skikkelig fint ut egentlig. Det å se det våkne til liv i vinduskarmen!! 

😅

Ja, ikke sant? Februar/mars kan være veldig lange og beigebrune i blant, fint å få litt håp om grønnere tider 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

😅

Ja, ikke sant? Februar/mars kan være veldig lange og beigebrune i blant, fint å få litt håp om grønnere tider 😊

Det er sant. Kanskje jeg skal satse på det og. Mars er som du sier en brun måned, februar er ofte fin her, men mars er ofte nesten som november 2. Snøen smelter, men tar tid før noe vokser, bare rottent og vissent. Tung mnd. Godt å ha et prosjekt i vinduskarmen. Jeg burde gjøre et nytt forsøk på å så kattegress igjen og før vinteren. Så sjefen får en grønn flekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2021 at 10:14 PM, Daryl Dixon said:

Søkte på Christmas Wedding på pintrest. :rodmer: Det kunne vært fint. da20bbd3e969b70185924db2e6f02061.thumb.jpg.43080dd36c87d8dfee5ae0897003688e.jpgc11d347838d7c0df06362aa731f60542.thumb.jpg.2c34782fc8a40f2cd4a861a9e19c0d06.jpg

Har dere bestemt tid for bryllupet?

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (18 minutter siden):

Har dere bestemt tid for bryllupet?

Nei, vi har ikke det. For samboeren min er det hipp som happ, mens jeg er nok mer vanskelig. Enten for varmt, midt i ferien, for kaldt, kan være glatt osv. Noen burde bare bestemme for meg... 🙄 og jeg bare fikk tid for oppmøte og sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Daryl Dixon said:

Nei, vi har ikke det. For samboeren min er det hipp som happ, mens jeg er nok mer vanskelig. Enten for varmt, midt i ferien, for kaldt, kan være glatt osv. Noen burde bare bestemme for meg... 🙄 og jeg bare fikk tid for oppmøte og sted.

Skjønner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Det er sant. Kanskje jeg skal satse på det og. Mars er som du sier en brun måned, februar er ofte fin her, men mars er ofte nesten som november 2. Snøen smelter, men tar tid før noe vokser, bare rottent og vissent. Tung mnd. Godt å ha et prosjekt i vinduskarmen. Jeg burde gjøre et nytt forsøk på å så kattegress igjen og før vinteren. Så sjefen får en grønn flekk.

Ja, prøv det du og! :jepp: Kattegress og ja, må passe på at sjefen er fornøyd :Nikke:

Dere har stadig snø i februar som oftest kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Ja, prøv det du og! :jepp: Kattegress og ja, må passe på at sjefen er fornøyd :Nikke:

Dere har stadig snø i februar som oftest kanskje?

Ja, ofte mye snø i mars og da, når jeg tenker meg om. 

Å, nå kjenner jeg at jeg gruer meg til vinter. Jeg håper alltid på kalde vintre med godt vinterføre, og brått omslag til vår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Ja, ofte mye snø i mars og da, når jeg tenker meg om. 

Å, nå kjenner jeg at jeg gruer meg til vinter. Jeg håper alltid på kalde vintre med godt vinterføre, og brått omslag til vår. 

Det er veldig sjelden vi har sånn vinter her, går lett 10 år mellom hver gang, om ikke mer. Brunt/beige/vått/kaldt men lite frost er normal Bergensvinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (6 minutter siden):

Det er veldig sjelden vi har sånn vinter her, går lett 10 år mellom hver gang, om ikke mer. Brunt/beige/vått/kaldt men lite frost er normal Bergensvinter.

Blir vinteren ekstra trist da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Blir vinteren ekstra trist da?

Når det ikke er ordentlig hvit vinter? Nja, vet ikke det, det er jo det vi er vant med her. Det blir i alle fall veldig mørke kvelder, lenge. Er jo ekstra stas når det en sjelden gang kommer mye snø som holder seg lenge da. Vanligvis blir snø fort til slaps og is her om det kommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...