Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022

Annabel

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (6 timer siden):

Tusen takk gode du! Håper så at du har rett, det hadde vært helt perfekt🤗

Uff ja, synes der er veldig frustrerende - selv de minste ting virker så store i dpo-land… Særlig når testene også bestemmer seg for å vise skygge i tillegg:sur: 

Dette var gårsdagens test, som jeg ser så tydelig i virkeligheten, samtidig som den er fargeløs og derfor ikke telles. Neste runde kjøper jeg babyplan sine vanlige tester🥲

E4EFF919-415E-48B0-A45B-7EE42FC63AC4.thumb.png.ce1456174042543a95f249b3b6388465.png

Så kjedelig med skyggestrek. Burde ikke vært lov 😫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så kjedelig med dempdropp og skyggestrek 😢 Høres ut som det bare er å styre unna de tidligtestene til babyplan ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 7.6.2021 den 20.01):

Kjedelig at tempen sank 🙄 den var jo så høy og fin! Og det er en skygge strek der ja.. synes babyplan tidligtester har blitt så dårlige, blir lurt hver syklus av de jeg også🙄 aldri mer dem! 

Lykkee skrev (På 7.6.2021 den 22.42):

Så kjedelig med skyggestrek. Burde ikke vært lov 😫

Lianne skrev (På 8.6.2021 den 0.48):

Æsj, så kjedelig med dempdropp og skyggestrek 😢 Høres ut som det bare er å styre unna de tidligtestene til babyplan ja.

Uff, ja... Har bestilt mine siste tidligtester derfra altså. Ikke noe gøy å få falske forhåpninger på den måten der. Nå er de vanlige testene fra babyplan på vei i posten - håper de viser en ordentlig strek denne syklusen her🥰

89jenta skrev (11 timer siden):

Krysser fingrene for deg i juli 🤞🏼

Takk for det, og i like måte! :klem:

CD 6, PP3

Syklusene mine gått fra å være ganske så regelmessige til plutselig å bli litt mer uforutsigbare. Tidligere ga FF meg en score på 88 % på "regularity meter" (altså hvor regelmessig syklusen er - jo nærmere 100 % jo bedre). I helgen la jeg merke til at denne scoren har sunket ned til 67 %... Det trenger sikkert ikke ha så mye å si, men det føles aldri bra når syklusen plutselig endrer seg😕

Ellers er det egentlig ikke så mye nytt å melde om. Mensen er over for denne gang, og vi tar nå fatt på prøveperiode nr. 3. Kan ikke annet enn å håpe det klaffer nå, det er jeg virkelig klar for ❤️ Likevel klarer jeg ikke helt å tro at det faktisk skal skje. Når det ikke funket de to forrige rundene, hvorfor i all verden skal det funke nå, liksom? Prøveperioden er virkelig full av usikkerhet og uforutsigbarhet. Selv om vi på ingen måte har vært prøvere lenge, har jeg kjent på tankene "tenk om det er noe galt?" og det er skummelt. Den frykten hadde jeg før vi startet prøvingen også, men det er klart den blir sterkere når man har gjort alt "riktig" og ingenting skjer. Forhåpentligvis har det kun vært uflaks, og jeg trenger å ha litt tillit til helsepersonell når de uttaler at det er helt normalt at det tar opp mot et år uten at det trenger være noe galt.

Jeg forsøker derfor å være tålmodig og jobbe med meg selv, men det er ikke bestandig like lett. i perioder glemmer jeg nærmest bort prøvingen, mens andre ganger blir prøve-tankene nærmest altoppslukende (i perioden rundt EL og i slutten av DPO-land spesielt). Nå er det heldigvis mye gøy som skjer fremover, så forhåpentligvis gjør dette at tiden fremover gå fort!

Beklager et litt negativt innlegg herfra en mandag morgen, det var egentlig ikke intensjonen min. Det var tanker som kom til mens jeg satt og skrev, så da var det godt å få luftet ut litt negative tanker.

Ønsker dere en god uke ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (8 timer siden):

Uff, ja... Har bestilt mine siste tidligtester derfra altså. Ikke noe gøy å få falske forhåpninger på den måten der. Nå er de vanlige testene fra babyplan på vei i posten - håper de viser en ordentlig strek denne syklusen her🥰

Takk for det, og i like måte! :klem:

CD 6, PP3

Syklusene mine gått fra å være ganske så regelmessige til plutselig å bli litt mer uforutsigbare. Tidligere ga FF meg en score på 88 % på "regularity meter" (altså hvor regelmessig syklusen er - jo nærmere 100 % jo bedre). I helgen la jeg merke til at denne scoren har sunket ned til 67 %... Det trenger sikkert ikke ha så mye å si, men det føles aldri bra når syklusen plutselig endrer seg😕

Ellers er det egentlig ikke så mye nytt å melde om. Mensen er over for denne gang, og vi tar nå fatt på prøveperiode nr. 3. Kan ikke annet enn å håpe det klaffer nå, det er jeg virkelig klar for ❤️ Likevel klarer jeg ikke helt å tro at det faktisk skal skje. Når det ikke funket de to forrige rundene, hvorfor i all verden skal det funke nå, liksom? Prøveperioden er virkelig full av usikkerhet og uforutsigbarhet. Selv om vi på ingen måte har vært prøvere lenge, har jeg kjent på tankene "tenk om det er noe galt?" og det er skummelt. Den frykten hadde jeg før vi startet prøvingen også, men det er klart den blir sterkere når man har gjort alt "riktig" og ingenting skjer. Forhåpentligvis har det kun vært uflaks, og jeg trenger å ha litt tillit til helsepersonell når de uttaler at det er helt normalt at det tar opp mot et år uten at det trenger være noe galt.

Jeg forsøker derfor å være tålmodig og jobbe med meg selv, men det er ikke bestandig like lett. i perioder glemmer jeg nærmest bort prøvingen, mens andre ganger blir prøve-tankene nærmest altoppslukende (i perioden rundt EL og i slutten av DPO-land spesielt). Nå er det heldigvis mye gøy som skjer fremover, så forhåpentligvis gjør dette at tiden fremover gå fort!

Beklager et litt negativt innlegg herfra en mandag morgen, det var egentlig ikke intensjonen min. Det var tanker som kom til mens jeg satt og skrev, så da var det godt å få luftet ut litt negative tanker.

Ønsker dere en god uke ❤️ 

Kan kjenne meg så godt igjen i tankene dine.. Jeg trodde før jeg ble prøver at man ble gravid pp 1-2-3! Men slik er det ikke. Der er normalt å bruke litt tid. Men det er så trist og frustrerende når alt man vil er å få to streker på testen.. Om du trenger å lufte tankene (både negative og positive) så bare send en melding! 😊 Jeg snakker med flere her inne, og det hjelper med å få tiden til å gå litt kjappere 😅 

Ønsker deg også en fin uke ♥️ Måtte spira sitte denne mnd 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig i alle tankene dine. Tar meg stadig i å være redd for at vi blir en av de som må prøve i flere år eller at vi må gjennom prøverør eller lignende. Så blir jeg deprimert over tanken på at jeg har proppet kroppen full av hormoner og p-piller i så mange år helt unødvendig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår så godt at tankene dine går dit de gjør. :klem: Når man bestemmer seg for å prøve å få barn, så vil man jo gjerne at det skal klaffe med en gang. Når man først prøver er man jo så klar, og ønsker seg ingenting mer! Jeg har hatt mange av de samme redslene som du beskriver, selv om prøvetiden min ikke engang har begynt. Når ønsket er stort, så blir også redselen stor for at man ikke skal få det man ønsker seg. :( Det som hjelper meg når jeg blir nervøs er å prøve å tenke på det som et terningkast. For hver gang man kaster terningen er det en sjanse for å få seks, men hva forrige kast viste betyr ingenting for det neste kastet. Noen trenger bare ett kast, andre trenger flere uten at det nødvendigvis betyr at den ene står dårligere stilt enn den andre. Når det er sagt så forstår jeg såå utrolig godt man blir engstelig, selv om man egentlig vet. Hadde tenkt akkurat de samme tankene selv. Stor trøst i å vite at helsevesenet mener at alt er i orden! Ingenting som er bedre enn det! Krysser alt jeg har for at dette er måneden hvor to streker lyser mot deg! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (På 14.6.2021 den 16.20):

Kan kjenne meg så godt igjen i tankene dine.. Jeg trodde før jeg ble prøver at man ble gravid pp 1-2-3! Men slik er det ikke. Der er normalt å bruke litt tid. Men det er så trist og frustrerende når alt man vil er å få to streker på testen.. Om du trenger å lufte tankene (både negative og positive) så bare send en melding! 😊 Jeg snakker med flere her inne, og det hjelper med å få tiden til å gå litt kjappere 😅 

Ønsker deg også en fin uke ♥️ Måtte spira sitte denne mnd 🤞🏼

Tusen takk for en veldig koselig kommentar:klem: Det hjelper veldig å dele tanker med andre her inne som er i samme situasjon mtp. prøvingen, ettersom jeg ikke snakker med noen venner/familie om det. Det er definitivt en krevende periode (selv om den også på manmge måter er veldig fin) - mer krevende enn jeg hadde forestilt meg på forhånd. Så det kan veldig gjerne være jeg tar deg opp på den meldingen! 🥰

Håper så på at vi begge får positive tester denne måneden her altså! ❤️ 🤞

Lykkee skrev (På 14.6.2021 den 16.51):

Er så enig i alle tankene dine. Tar meg stadig i å være redd for at vi blir en av de som må prøve i flere år eller at vi må gjennom prøverør eller lignende. Så blir jeg deprimert over tanken på at jeg har proppet kroppen full av hormoner og p-piller i så mange år helt unødvendig 😅 

Uff ja, det er akkurat slike tanker jeg også føler på! Det er tanken på at man aldri kan være hundre prosent sikker på at dette faktisk noen gang skal gå som tidvis sniker seg innpå... Jeg takler ting som er utenfor min kontroll ganske dårlig, og har generelt en tendens til å krisemaksimere😅 Akkurat som om jeg forsøker å forberede hjernen på det verst tenkelige utfallet🙄

Jeg har veldig troa på at det kommer til å gå veldig bra for oss begge to ❤️  

bittelillebolla skrev (På 14.6.2021 den 17.04):

Forstår så godt at tankene dine går dit de gjør. :klem: Når man bestemmer seg for å prøve å få barn, så vil man jo gjerne at det skal klaffe med en gang. Når man først prøver er man jo så klar, og ønsker seg ingenting mer! Jeg har hatt mange av de samme redslene som du beskriver, selv om prøvetiden min ikke engang har begynt. Når ønsket er stort, så blir også redselen stor for at man ikke skal få det man ønsker seg. :( Det som hjelper meg når jeg blir nervøs er å prøve å tenke på det som et terningkast. For hver gang man kaster terningen er det en sjanse for å få seks, men hva forrige kast viste betyr ingenting for det neste kastet. Noen trenger bare ett kast, andre trenger flere uten at det nødvendigvis betyr at den ene står dårligere stilt enn den andre. Når det er sagt så forstår jeg såå utrolig godt man blir engstelig, selv om man egentlig vet. Hadde tenkt akkurat de samme tankene selv. Stor trøst i å vite at helsevesenet mener at alt er i orden! Ingenting som er bedre enn det! Krysser alt jeg har for at dette er måneden hvor to streker lyser mot deg! :hjerte: 

Jaa, ikke sant! Tålmodigheten er allerede tynnslitt FØR man setter i gang selve prøvingen😅  Og som du sier, når ønsket er så stort blir også frykten for at det ikke skal gå tilsvarende stor 😕 Jeg veksler veldig mellom å tenke at dette går fint - det ordner seg alltid til slutt, til å tenke at selvfølgelig er det typisk at jeg skal ha maks uflaks. Eksemplet med terningen er veldig fint, og på mange måter også veldig riktig. Jeg skal ha det i bakhodet fremover, at det rett og slett må en god dose flaks og tilfeldigheter til ❤️ 

Gleder meg til å følge deg mot prøvestart veldig snart, og håper du slipper å gjennomgå mange prøveperioder før spiren sitter ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10, PP3

Hva skjer med grafen min denne syklusen? Tempene startet ekstremt høyt, for så å synke veldig lavt og deretter øke igjen. Den ser veldig unormal ut i forhold til hvordan grafene mine vanligvis ser ut, og jeg liker det ikke🙄  Forhåpentligvis har ikke denne berg- og dalbane-grafen noen negativ effekt på EL, som jo selvfølgelig pessimisten i meg mistenker at det har.

image.png.32fd989c4094258120b6f835901ca162.png

Skal starte med EL-testingen i morgen, er tanken. Jeg savner å ha EL på CD 13-15, så jeg håper syklusen snart går tilbake til å gi meg tidligere EL. Hver syklusdag teller når man er prøver, så det å måtte vente unødvendig lenge på å kunne få et nytt forsøk er så slitsomt. 26 VS. 31 dager høres kanskje ikke ut som store forskjellen, men i prøverland føles det ut som noen uker, minst🙈 

Nå er jeg såå klar for helg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt at du blir urolig når tempen oppfører seg annerledes enn den pleier! :klem: Har kjent på akkurat det samme selv. Jeg håper det ikke betyr noen ting, og at EL dukker opp rundt den tiden du trives best.  Har full forståelse for at dager føles som uker når man prøver! 😄 Kjenner allerede på det selv, før prøvetiden har begynt. Kan ikke tenke meg hvor frustrerende ekstra dager føles når det virkelig gjelder. Ønsker deg masse lykke til med EL-testing fremover. Krysser fingrene for at kroppen har skjønt at du ønsker deg tidligere EL nå. ❤️ God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (På 18.6.2021 den 8.12):

Jeg skjønner så godt at du blir urolig når tempen oppfører seg annerledes enn den pleier! :klem: Har kjent på akkurat det samme selv. Jeg håper det ikke betyr noen ting, og at EL dukker opp rundt den tiden du trives best.  Har full forståelse for at dager føles som uker når man prøver! 😄 Kjenner allerede på det selv, før prøvetiden har begynt. Kan ikke tenke meg hvor frustrerende ekstra dager føles når det virkelig gjelder. Ønsker deg masse lykke til med EL-testing fremover. Krysser fingrene for at kroppen har skjønt at du ønsker deg tidligere EL nå. ❤️ God helg! 

Tusen takk, gode du🥰❤️

CD 14, PP 3

Titter bare innom for å melde om en nesten positiv EL-test nå i kveld, fra en nærmest heelt usynlig strek i går🥳

C2A9ACA6-1963-480F-8B44-41432CF170C5.thumb.png.00dfef2f92ca456ff0d6768299f25b82.png
Den siste uka har jeg faktisk vært litt i tvil om vi av ulike årsaker skal utsette prøvingen til neste måned, og altså hoppe over denne prøveperioden (vi hadde sex tidligere i dag - trodde EL var lengre unna, så ser ut til at det ikke skjedde likevel🙈). Jeg har altså vært litt ut av prøvebobla egentlig helt siden helga, og det at vært så deilig. Var så vidt jeg husket å ta EL-test i dag faktisk, haha. Hva skjer med meg?! Tror sommeren gjør meg mer «meg», og da er det så mye annet som opptar tankene og som jeg vil oppleve. 

Tenk, dette KAN være min siste sommer uten barn?! Disse tankene har jeg følt en del på i det siste, og det er helt ærlig litt skummelt. Jeg ønsker virkelig å bli gravid, ikke misforstå, men tror realiteten av hva det faktisk innebærer har gått mer og mer opp for meg. Jeg er utrolig klar for alt et barn innebærer og har vært det siden før vi startet prøvingen, men jeg innrømmer at shit, det er vanvittig skummelt også. Skummelt, men aller mest fint❤️

Endret av Annabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt positiv EL-test i dag tidlig😍 Det vil si at LH var på topp enten i går kveld eller i natt, da det jo tar noen timer før hormonet påvises i urinen. Ettersom gårsdagens test var så sterk (og det på urin jeg ikke hadde «spart» på heller), og dagens test ble tatt kl. 05.30, regner jeg positiv test for å være i går. 
3B4003A4-506A-44CB-9266-D36D2BAF32E4.thumb.jpeg.353cdb594896683a97758cf425681e03.jpeg

(I dag er forresten tankene jeg skrev om i går tilnærmet helt borte, haha - hjernen er en merkelig ting altså🙈)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL! 🥳

Jeg kjenner veldig igjen tankene dine om å avvente prøvingen og at det er skummelt å skulle bli foreldre. Tror det er helt normalt. Man ønsker seg barn så ekstremt mye, men man vet samtidig at livet som man kjenner det aldri kommer tilbake. Hos meg kommer i alle fall de tankene i ny og ne. Blir nesten som en forsvarsmekanisme i fall prøvetiden skulle trekker i ut. Men det er jo litt godt å glemme prøvebobla litt også 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for positiv EL-test! 🎉

Jeg har akkurat samme tankene som deg av og til! Ønsker barn så sterkt, men så kommer den frykten om at livet aldri blir det samme snikende. Men den går bort like raskt som den kommer 😆 jeg tror nok man aldri føler seg helt 100% klar, tenker det er naturlig å ha slike tanker. Det å få barn er jo en enorm omveltning😳🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, dere er så gode!☺️ Og så godt å høre at det ikke er jeg som har hatt disse tankene og at det er veldig normalt❤️

I går var jeg ute med jobben fra rett etter jobb til langt over normal leggetid🙊 Så det ble verken tid til sex (mest sannsynlig var EL i går, så det var liiiitt kjipt), og tempen i dag morges var, på grunn av all alkoholen den stakkars kroppen måtte deale med, helt ute og kjørte. Den viste 36.63, noe som definitivt ikke er min 1 dpo-temp, haha.

Det var utrolig gøy i går da, så vil si det var verdt det. Håper bare ikke det får negative konsekvenser for denne PPen, at jeg egentlig burde vært hjemme og hatt sex, for så å ligge med beina høyt i en halvtime, fremfor å være ute…🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde det gøy i går! 😊 Kan garantere at du sånn sett har hatt nok sex til at befruktning kan skje her (sniker på charten din). Det er helt klart disse dagene som er best å ha. Og en liten funfact fra meg... jeg har blitt gravid to ganger når jeg har hatt sex rundt EL 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent på akkurat de samme tankene Annabel! :klem: Synes det var veldig godt å lese at også noen andre også har kjent på redsel i forhold til prøving. Den er jo der, for det er skummelt men det er jo også fint. Jeg tror det er skummelt for alle, spesielt den første gangen. Man vet jo ikke helt hva man går til, og alt er nytt. Likevel så gjør vi det da, for ønske om den lille er så sterkt at det overskygger redsler og følelsen av at det er ukjent, nytt og skummelt. Jeg tror det er helt naturlig, og vitner kanskje heller om at man faktisk har tenkt igjennom det grundig og at man faktisk er klar på tross av alt! ❤️  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...