Gå til innhold

Hva er det kjipeste du har blitt servert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ordentlig biff som i tillegg er stekt slik biff skal stekes trenger overhodet ikke saus. Kjøttet vil være så saftig, mørt, og smaksfullt at en saus rett og slett vil ødelegge smaksopplevelsen, om ikke annet være et distaherende element. 

Anonymkode: 47f6e...502

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke det som smakte verst, men var bare litt underlig.

Jeg og svigermor var invitert på lunsj hos en venninne av svigermor.

Vi fikk servert en ok lunsj egentlig, men så kom vertinnen på at hun hadde glemt salaten! Og bar ut en svær og godt fylt salatskål bestående av utelukkende oppskjærte tomater og røde paprika. Må ha vært 6-7 bifftomater og 4-5 store paprika.

Underligste versjonen av en salat jeg har fått. Kombinasjonen av de to grønnsakene var ikke god. Mulig den er vanlig i Tyskland? Vertinnen hadde nylig flyttet hjem etter flere år i Tyskland.

En av de få gangene jeg var enige om noe da 😂😂 At den salaten var underlig.

Anonymkode: 02cfa...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke det som smakte verst, men var bare litt underlig.

Jeg og svigermor var invitert på lunsj hos en venninne av svigermor.

Vi fikk servert en ok lunsj egentlig, men så kom vertinnen på at hun hadde glemt salaten! Og bar ut en svær og godt fylt salatskål bestående av utelukkende oppskjærte tomater og røde paprika. Må ha vært 6-7 bifftomater og 4-5 store paprika.

Underligste versjonen av en salat jeg har fått. Kombinasjonen av de to grønnsakene var ikke god. Mulig den er vanlig i Tyskland? Vertinnen hadde nylig flyttet hjem etter flere år i Tyskland.

En av de få gangene jeg var enige om noe da 😂😂 At den salaten var underlig.

Anonymkode: 02cfa...3e5

Enig med svigermor ja, mente jeg.

Anonymkode: 02cfa...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer ikke den gangen pappa saltbakte laks. Det var salt! 🧊🧊🧊

Anonymkode: fb87f...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde en kort periode i Tunisia. Ble bedt hjem til en familie som serverte fyllt sauemage. Dvs fyllt m diverse innmat. Null krydder. Det smakte helt forferdelig. Men godt oppdratt som jeg er, spiste jeg og lot som ingenting🤮 

Anonymkode: 9630b...545

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en.   Tapas i Nice.  Bestilte mange småretter der i blant babyblekksprut.  De var bitte bitte små, hele, kalde og syltede.  Lot de ligge igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tørr baguett med potetsalat som eneste pålegg. Dette var lunsjen på en konferanse 🤢

Anonymkode: dbc45...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ferie i Egypt. Og skulle spise vår første lunsj. Jeg og mannen tok litt av alt mulig, deriblant kjøtt. Vel.. Det kjøttet var som å trygge en skosåle. Ikke at jeg har spist det noen gang, men kjøttet var så seigt. Har aldri før, eller siden smakt så seigt kjøtt. Vi spurte kelneren hvilket kjøtt det var. Han svarte Kamel. Rett etter han gikk forbi bordet vår, spyttet vi ut maten. Æsj.

Anonymkode: d519e...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi var på ferie i Egypt. Og skulle spise vår første lunsj. Jeg og mannen tok litt av alt mulig, deriblant kjøtt. Vel.. Det kjøttet var som å trygge en skosåle. Ikke at jeg har spist det noen gang, men kjøttet var så seigt. Har aldri før, eller siden smakt så seigt kjøtt. Vi spurte kelneren hvilket kjøtt det var. Han svarte Kamel. Rett etter han gikk forbi bordet vår, spyttet vi ut maten. Æsj.

Anonymkode: d519e...023

Prøv å spis bankekjøtt som bare er stekt og ikke kokt i 2 timer.  Er sikkert noe ala samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble servert Våruller en gang, men det var ikke noe soyasaus, ris eller salat til så ble veldig tørt.

Anonymkode: aefdb...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det verste er dessverre hos mine snille gamle besteforeldre.. De var gode til å lage mat før, men med årene har det bare blitt mer å mer grusomt. Ved flere tilfeller har de servert bakt laks/ørret, som er rå inni, altså direkte kald. Bare overflaten har rukket å blitt så vidt varm. Jeg nekter å spise det av åpenbare grunner. Gjett hva jeg får til svar..... «dere spiser sushi, så da kan dere spise dette også» Prøver å forklare forskjellen på laks som blir brukt til sushi, og laks som ligger i ferskvaredisken på ett fiskemottak. Men det ignorer dem. 
De har også servert spekemat, som har mugnet. Men dette tørker dem bort med eddik... Fisk som de fant nederst i fryseren, som skilte ut tran etter det var varmebehandlet. Pasta carbonara som har stått på kjøkkenbenken over natten. Har prøvd å forklare at meieriprodukter må stå kaldt, ellers blir det fort dårlig. Desserter som ble bakt/laget forrige uke. Men som dem sier selv «blir mer smak av å få stått noen dager!» Er sikkert flere tilfeller, men kommer ikke på fler i farta. Like spent hver gang vi blir invitert på middag, men setter pris på at dem fortsatt liker å inviterer oss. 

Anonymkode: 4e599...02c

Dere spiste vel ikke pasta carbonara som hadde stått på benken over natten?

Anonymkode: aefdb...729

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttpølse delt i to, stekt i panna. Servert med pose-potetmos. Mosen måtte formes som en vulkan med smeltet smør i midten. 
Det var en typisk middag i min oppvekst. Helt forferdelig. 
 

Mitt barn skal ALDRI smake posemos i dette huset, kun hjemmelagd! 

Anonymkode: 0ea3f...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi var på ferie i Egypt. Og skulle spise vår første lunsj. Jeg og mannen tok litt av alt mulig, deriblant kjøtt. Vel.. Det kjøttet var som å trygge en skosåle. Ikke at jeg har spist det noen gang, men kjøttet var så seigt. Har aldri før, eller siden smakt så seigt kjøtt. Vi spurte kelneren hvilket kjøtt det var. Han svarte Kamel. Rett etter han gikk forbi bordet vår, spyttet vi ut maten. Æsj.

Anonymkode: d519e...023

Har spist en form for kjøttpudding laget av kamel kjøtt i  Tunisia for en mannsalder siden. Var helt greit det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ble servert Våruller en gang, men det var ikke noe soyasaus, ris eller salat til så ble veldig tørt.

Anonymkode: aefdb...729

Gode vårruller kan jeg veldig godt spise uten noe til.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (16 timer siden):

Kom på en.   Tapas i Nice.  Bestilte mange småretter der i blant babyblekksprut.  De var bitte bitte små, hele, kalde og syltede.  Lot de ligge igjen. 

Haha. De synes jeg er helt fantastiske. Også hele baby-fisk, på 2-3 cm. Snacks. 

Anonymkode: f5334...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- avokado med rekemouse til forrett, som så helt fantastisk ut. Men avokadoen var umoden, og knallhard. 

- noe de kalte wok. Men svinekjøttet var over stekt/kokt, så det var skosåle. Hevet tinte frossengrønnsaker rett opp i gryta. Brukt alt for lite krydder og smakstilsetninger. Så var vassent, smakløst og seigt. 

- hjortestek. Gjennomstekt, grå, ødelagt. Med overkokt grønnsaksmiks. Det gjør nesten vondt å tenke på at noen ødelegger et så godt stykke viltkjøtt på den måten. 

Så for meg handler det om dårlig tilberedt mat. Har fått servert blodpølse, smalahove, lutefisk, lever, hjerter, og mer. Og synes det er fantastisk godt. Så lenge det er riktig smakssatt, og tilberedt. 

Anonymkode: f5334...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg glemmer ikke den gangen pappa saltbakte laks. Det var salt! 🧊🧊🧊

Anonymkode: fb87f...944

Saltbakt laks er nydelig. Den blir ekstra fast i kjøttet. 

Men man må skylle veldig godt :) 

Anonymkode: f5334...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord for noen år siden i sverige. Fikk servert buffet med bare fisk. Fisk i alle mulige varianter, null saus, null poteter og null grønnsaker. 

De hadde nok med å fylle på brødkurvene og smøret. Til lunsj fikk vi også fisk, med poteter og grønnsaker. Ikke noe sted å få kjøpt seg noe mat utpå kvelden eller morgenen heller.

Rett hjem og bare bytte bag da vi skulle i jubileum til noen i familien. Der fikk vi servert boeuf bourguignon som faktisk var veldig god, men det var jo knapt nok så vi fikk litt på tallerkenen første runde og ikke nok til å få to ganger. Ingen salat eller brød eller noe som helst til. Så jeg tenkte som så at redningen min ville bli kakene. Alle i min familie elsker kaker og det går med myyye kaker i selskaper. 1 suksessterte ble satt frem og det var alt. Til 30 mennesker. Avreise ble foretatt så fort det lot seg gjøre uten sure miner. Omvei på 2 mil på tur til hotellet for å kjøpe mat.

Anonymkode: c9cd2...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i middagsselskap i fjor høst, og fikk servert ovnsbakt ørret. Det var ikke noe galt med den i seg selv, men det var litt nedtur for meg, fordi jeg for det første hadde hørt rykter om at det skulle være fårikål, noe jeg gledet meg til, og for det andre kan jeg ikke fordra ørret (med mindre den er røkt eller raket), så det var litt nedtur. Jeg tok så lite ørret som jeg slapp unna med, og masse tilbehør. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sølvbryllup til mine foreldre, på et fint hotell til fjells for noen år siden. Jeg er veganer og det ble sagt fra om. Meny for de andre var: Speket reinsdyr, fjellørett og multekrem. Jeg fikk: Kalde cherrytomater med balsamico, salat med isberg/paprika/minimais fra boks med olivenolje, varme multer og coctailfrukt på boks ;)

Anonymkode: e574b...420

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...