Gå til innhold

Hva er det kjipeste du har blitt servert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laget den verste burger i verden selv.... Da jeg var tenåring Jobbet jeg på et gatekjøkken som burde vært beryktet i byen, og sikkert var det og. Sjefen var en forferdelig gnipung. Jeg gikk hele natten for slavelønn, Vi reklamerte med burgere med 100% storfekjøtt, og alt var humburg. Karbonaden var steikekaker fra OBS som vi slapp ned i gammel frityr, salaten var kinakål som ble kjøpt inn i store kvanta fra "utgått på dato" og når det begynte å fly insekter ut av kjernen, så måtte vi i smug kaste det verste før han kom inn på inspeksjon, han ble rasende om han fant for store biter i bosset. Ketshupen måtte vi spe ut med vann, og dressingen laget den evig dritingse og uhygieniske konen hans selv - også med råvarer helt på randen. Hamburgerbrødet orker jeg ikke snakke om en gang. Innimellom på 10 timers vakt for 48 kroner timen, var jeg så sulten at jeg av og til prøvde å spise en slik burger selv. Kjenner den kvalme og harske smaken enda. Men lå like ved en taxisentral og kundetrykket var mellom 1 og 5 om morgenen i helgene og alle kundene var snøblinde. Var nok ikke bare alkohol som skaffet brorparten diare dagen etter...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må ha vært på et spisested på Heathrow. Var utslitt og utsultet, bestilte første og beste hamburgertallerkenen jeg fant. Synd bildet av den ligger på en eksterndisk i boden, for den så like trasig ut som den smakte. Sånn typisk hamburgerbrød med sesamfrø på som var kald, bunnen hadde et klissvått salatblad på, så den hadde gått i oppløsning. INGENTING annet på, ikke dressing, løk, nada. På siden var en salat av hermetikkmais og bløt paprika, samt det som skulle være guacamole men som jeg mistenker egentlig var erter. Og så var det en håndfull usaltede tortillachips. Smakte fint lite:P Var bekymret jeg skulle bli matforgifta men ble heldigvis ikke det. Den var bare kjip.

Min mors overkokte og oversaltede grønnsaker er alltid en klassiker:P Jeg får alltid spasmer i halsen/nakken på første bit for de er så salte, sånn at jeg rister på hodet. Nesten helt umulig å undertrykke. Mutter'n blir like sur hver gang :fnise:

Anonymkode: 68319...528

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Praha for første gang, og bodde på et hotell som var en etterlevning fra den kalde krigen. Det gikk faktisk bevæpnede vakter i gangene!
Kom fram sent på kvelden, og kjøkkenet var åpent kun for vårt reisefølge. Alle følte de måtte spise, av ren høflighet, men flere var helt på gråten under måltidet. Forretten var rødbeter i en slags smørje som minnet om tannkrem. Hovedretten var kokt høne/kylling som var helt rå rundt benet. Vi var på forhånd blitt advart mot å spise egg og kylling pga faren for salmonella, så ingen turte spise det. Desserten skulle være sjokolademousse, men var grå og smakte papp. Den klarte vi å presse ned, sikkert fordi vi var utsultet!

Da måltidet var over, gikk kjøkkenpersonalet demonstrativt gjennom spisesalen med all den uspiste maten i søppelbøtter, og så skikkelig grinete ut. De syntes nok vi var bortskjemte og uhøflige, og den maten kunne fôret familiene deres i flere dager :sjenert: 

Redningen den kvelden ble en tur til McDonalds!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på helgetur til Barcelona. En kveld dro vi til en restaurant som visstnok skulle være gode på sjømat og bestilte en relativt dyr tallerken med mye snadder fra havet.
 

Vi gledet oss skikkelig, så det ble en enorm nedtur da maten kom! Jeg har sjelden sett et slikt misbruk av gode råvarer.. Alt var seigt, smakløst og var varmet opp i microen.... Jeg spurte faktisk kelneren om retten skulle være slik og da fikk jeg svar at den var akkurat som den skulle være 😂 Vi betalte det vi måtte, lot maten stå og gikk til et annet sted. Jeg var sulten, men jeg skulle vært utsultet for å spise det der!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet måltid som er minneverdig av feil årsak er flymaten på fly fra Amsterdam til Los Angeles. Det er jo en ganske lang tur & jeg var skikkelig sulten. Men det vi fikk servert var en boks full av lunken ris, to grønnsaksbiter og en kjøttbit (helt bokstavelig talt var dette antallet). Det var totalt smakløst! Nesten imponerende at det gikk an å lage mat som er fullstendig uten smak 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en by i Bulgaria, langt utenfor turismens svøper. En ganske fin restaurant med mange stjerner på google og tripadvisor. Svært enkelt oversatt meny med bare noen stikkord på feilstavet engelsk.

Bestilte makrell. Fikk makrell. Ingenting annet. Overhodet ingenting annet.

Sånn i ettertid lurer man jo litt på hvorfor ikke servitøren spurte om, eller viste frem siden med tilbehør i menyen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, A-hunter said:

I en by i Bulgaria, langt utenfor turismens svøper. En ganske fin restaurant med mange stjerner på google og tripadvisor. Svært enkelt oversatt meny med bare noen stikkord på feilstavet engelsk.

Bestilte makrell. Fikk makrell. Ingenting annet. Overhodet ingenting annet.

Sånn i ettertid lurer man jo litt på hvorfor ikke servitøren spurte om, eller viste frem siden med tilbehør i menyen...

Dette tok det meg noen måltid å forstå i Kroatia og. Man bestiller hver ingrediens for seg, og ja, de kunne godt opplyst om det....;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 0.17):

Jeg lurer på hva det kjipeste dere har blitt servert er? For min del så topper flymat, der jeg fikk tørre lefser fylt med frossen spinat :spy: Jeg brekker meg bare jeg tenker på det. De hadde ikke tint opp ordentlig :( Dette er desidert det verste jeg har spist, dette var på et langdistanse fly fra Asia til Norge. Uff aldri mer! 

Så har jeg også blitt servert spekemat tallerken, når jeg var gravid, uten mulighet for andre alternativer. Dette var på seminar med jobben. 

Dette er topp 2, hos meg. Hva er deres kjipe matopplevelser? 

 

Anonymkode: 20f8b...29a

jeg bestilte noe innbakt fisk. Var i utlandet og husket ikke på at herring er sild. Jeg hater sild. Skuffelsen var stor når jeg fant ut at det var det det var. Fullt av bein. 🤢🤮

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taffel skrev (16 timer siden):

Laget den verste burger i verden selv.... Da jeg var tenåring Jobbet jeg på et gatekjøkken som burde vært beryktet i byen, og sikkert var det og. Sjefen var en forferdelig gnipung. Jeg gikk hele natten for slavelønn, Vi reklamerte med burgere med 100% storfekjøtt, og alt var humburg. Karbonaden var steikekaker fra OBS som vi slapp ned i gammel frityr, salaten var kinakål som ble kjøpt inn i store kvanta fra "utgått på dato" og når det begynte å fly insekter ut av kjernen, så måtte vi i smug kaste det verste før han kom inn på inspeksjon, han ble rasende om han fant for store biter i bosset. Ketshupen måtte vi spe ut med vann, og dressingen laget den evig dritingse og uhygieniske konen hans selv - også med råvarer helt på randen. Hamburgerbrødet orker jeg ikke snakke om en gang. Innimellom på 10 timers vakt for 48 kroner timen, var jeg så sulten at jeg av og til prøvde å spise en slik burger selv. Kjenner den kvalme og harske smaken enda. Men lå like ved en taxisentral og kundetrykket var mellom 1 og 5 om morgenen i helgene og alle kundene var snøblinde. Var nok ikke bare alkohol som skaffet brorparten diare dagen etter...

🤮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scampi, som jeg satt og svelget hele av høflighet da jeg ikke liker scampi 🤢

Og grisekjøtt, spiser ikke gris.

Anonymkode: 178ca...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i budapest og kom til hotellet ganske sent på kvelden. Gruppen min hadde forhåndsbestilt mat siden vi kom litt sent og kjøkkenet egentlig var stengt. Men de hadde jo sagt det var greit. Forretten var oppkuttet isbergsalat med noen få skinkebiter og noen oppkuttede egg. Og det var akkurat det. Ikke noe dressing og ingen forsøk på å pynte. Brødet var forferdelig tørt. Hadde sikkert ligget siden frokost.. 

Anonymkode: 7f2bc...2ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist veldig mye rart fra hele verden. Men tror jeg må velge kufot i stuing, fra et sørafrikansk land. Det er det ekleste jeg har smakt. Bare masse brusk og alt som er ekkelt. Selve sausen var noenlunde ok. 

Anonymkode: 2bb62...59f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 13.47):

Frokost hos en av mine beste venninner. Hun er av typen som er helt uinteressert i mat og spiser bare for å la være å dø. Og den manglende entusiasmen, eller hva jeg skal kalle det, smitter over på et helt vanlig frokostbord med vanlig frokostmat. Brødet er det mest smakløse  hun får tak i, ellers er det ost, kjøttpålegg og agurk osv. Men det er altså noe som gjør hele greia helt ufattelig nitrist og smakløst. Fascinerende at det går an! 

Anonymkode: 597c1...c7c

Dette har jeg opplevd også. Har f.eks blitt invitert til sen frokost en søndag. Kneipbrød, ost og skinke og ingen smør, for "jeg spiser det jo ikke". Inviterer man på frokost så gjør man det litt koselig og innbydende. Jeg selv er ikke glad i majones, men kjøper når jeg har besøk. Trenger ikke bugne av pålegg, men ost, et par kjøttpålegg og gjerne egg, juice og kaffe/te. Bør ikke være kjipere enn når man skal skynde seg ut døren kl 0630 og slenger sammen en skive med smøreost.

Anonymkode: 2b24a...1ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en burger på Burger King på Oslo S. Aldri mer! Var uspiselig! Vanligvis foretrekker jeg Burger King foran McDonalds, men denne var ren ondskap!

Anonymkode: 4e467...04e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetar»burgere»🤢

Anonymkode: 2e7f2...ed6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er dessverre hos mine snille gamle besteforeldre.. De var gode til å lage mat før, men med årene har det bare blitt mer å mer grusomt. Ved flere tilfeller har de servert bakt laks/ørret, som er rå inni, altså direkte kald. Bare overflaten har rukket å blitt så vidt varm. Jeg nekter å spise det av åpenbare grunner. Gjett hva jeg får til svar..... «dere spiser sushi, så da kan dere spise dette også» Prøver å forklare forskjellen på laks som blir brukt til sushi, og laks som ligger i ferskvaredisken på ett fiskemottak. Men det ignorer dem. 
De har også servert spekemat, som har mugnet. Men dette tørker dem bort med eddik... Fisk som de fant nederst i fryseren, som skilte ut tran etter det var varmebehandlet. Pasta carbonara som har stått på kjøkkenbenken over natten. Har prøvd å forklare at meieriprodukter må stå kaldt, ellers blir det fort dårlig. Desserter som ble bakt/laget forrige uke. Men som dem sier selv «blir mer smak av å få stått noen dager!» Er sikkert flere tilfeller, men kommer ikke på fler i farta. Like spent hver gang vi blir invitert på middag, men setter pris på at dem fortsatt liker å inviterer oss. 

Anonymkode: 4e599...02c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/1/2021 at 12:57 AM, Peonjenta said:

På en litt finere restaurant i et sydenland. Biff med bare pommes frites, ingenting annet.  Dette er visst vanlig i USA også,  Man må jo ha saus til et svært kjøttstykke!!!!

Nei, saus ødelegger kjøtt. Biff er såpass godt at det bør nytes uten saus.

Anonymkode: 9527e...f06

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, saus ødelegger kjøtt. Biff er såpass godt at det bør nytes uten saus.

Anonymkode: 9527e...f06

No, no, no... 

Anonymkode: 2e7f2...ed6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste er dessverre hos mine snille gamle besteforeldre.. De var gode til å lage mat før, men med årene har det bare blitt mer å mer grusomt. Ved flere tilfeller har de servert bakt laks/ørret, som er rå inni, altså direkte kald. Bare overflaten har rukket å blitt så vidt varm. Jeg nekter å spise det av åpenbare grunner. Gjett hva jeg får til svar..... «dere spiser sushi, så da kan dere spise dette også» Prøver å forklare forskjellen på laks som blir brukt til sushi, og laks som ligger i ferskvaredisken på ett fiskemottak. Men det ignorer dem. 
De har også servert spekemat, som har mugnet. Men dette tørker dem bort med eddik... Fisk som de fant nederst i fryseren, som skilte ut tran etter det var varmebehandlet. Pasta carbonara som har stått på kjøkkenbenken over natten. Har prøvd å forklare at meieriprodukter må stå kaldt, ellers blir det fort dårlig. Desserter som ble bakt/laget forrige uke. Men som dem sier selv «blir mer smak av å få stått noen dager!» Er sikkert flere tilfeller, men kommer ikke på fler i farta. Like spent hver gang vi blir invitert på middag, men setter pris på at dem fortsatt liker å inviterer oss. 

Anonymkode: 4e599...02c

Jeg kjenner meg igjen med besteforeldre og en litt... annen... tilnærming til holdbarhet og hygiene på kjøkkenet 🤣

 

det verste er at mamma har arvet mormor sin slepphendthet, så hver gang jeg har spist enten hos mamma eller mormor blir jeg stressa for å bli matforgitet i etterkant. 🙄 Vet aldri hva man har spist...

Anonymkode: 7c7e5...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, saus ødelegger kjøtt. Biff er såpass godt at det bør nytes uten saus.

Anonymkode: 9527e...f06

fins ikke bedre enn bernaisesaus til biff eller en god rødvinssaus. (ikke posesaus altså)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...