AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #41 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fiskekaker.......KUN fiskekaer, var invitert til middag. Anonymkode: 63130...3ff Skjønner at du ble skuffet om de kun inviterte fiskekakene. Anonymkode: 49510...32e 32
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #42 Skrevet 1. mars 2021 Catalina Culès skrev (5 timer siden): kokte grillpølser, det er en grunn for at de heter grillpølser. Ha,ha, tror denne er veldig utbredt rundt fergeleiene nordpå 😄 Og enig med deg, smaker helt grusomt... Anonymkode: e4990...368 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #43 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I mitt liv håper jeg ingenting kommer til å slå dette: Var rundt 16 og med på familiebesøk i Langtvekkistan med mor og bror, og på besøk hos slekt. Det ble snakket mye om den her spesialiteten gubben i huset skulle lage. Bare vent liksom. OJ, oj oj. Selv fant jeg det hele nesten surrialistisk, husker jeg da maten kom på borde men ingen andre leet ett øyelokk Herligheten var pannekake, og tunfisk og mayones. Stek først søte pannekaker. Legg på hver av dem godt med tunfisk fra boks og så mye mayo du klarer. Rull samme. Legges side og side on side og varmes i ovn. Jeg fikk ned en hel faktisk, for jeg var ett strengt oppdratt barn. Anonymkode: e63e2...988 Synes ikke det hørtes så ille ut. Faren min spiser pannekaker med makrell (makrell, ikke makrell-i-tomat) og majones. Det er jo nesten det samme. Det er noe av det beste han får. Anonymkode: 92894...2a0 2
LittDiva Skrevet 1. mars 2021 #44 Skrevet 1. mars 2021 En kompis av meg som er sånn temmelig bipolar, inviterte på middag på en periode hvor han var høyt oppe- hang i taklampe og tygde på tapeten type « opptur «. Han fikk for seg at NÅ skal vi få smake noe nytt! Ju, han hadde gratinert svolværpostei med ost, ris ved siden av. Den retten fikk jeg ikke ned gitt. Vi har fliret mye av den da i ettertid, når han landet.😅 12
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2021 #45 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Uenig. Saus overdøver kjøttsmaken. Trenger kun saus dersom kjøttet er av lav kvalitet. Går du til en biff-restaurant i verdensklassen, så får man aldri saus til. Kobe-restauranter i Japan, for eksempel. Min mest skuffende opplevelse var en gryte med chili hvor verten hadde tatt ut alle frøene fra chilien, fordi hun var redd det skulle bli for sterkt... Anonymkode: 52a4c...f7c Da kommer jeg ikke til å gå på Kobe-restauranter i Japan. Sitte å tygge kjøtt uten saus, nope. 6
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2021 #46 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I mitt liv håper jeg ingenting kommer til å slå dette: Var rundt 16 og med på familiebesøk i Langtvekkistan med mor og bror, og på besøk hos slekt. Det ble snakket mye om den her spesialiteten gubben i huset skulle lage. Bare vent liksom. OJ, oj oj. Selv fant jeg det hele nesten surrialistisk, husker jeg da maten kom på borde men ingen andre leet ett øyelokk Herligheten var pannekake, og tunfisk og mayones. Stek først søte pannekaker. Legg på hver av dem godt med tunfisk fra boks og så mye mayo du klarer. Rull samme. Legges side og side on side og varmes i ovn. Jeg fikk ned en hel faktisk, for jeg var ett strengt oppdratt barn. Anonymkode: e63e2...988 Åååå, det hørtes heeelt jævlig ut! 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #47 Skrevet 1. mars 2021 Spaghetti med kjøttdeig og KETCHUP hos svigers. Lakseburger på et hotell i London. Et burgerbrød med en knusktørr laksefilet i midten. Anonymkode: d5cb4...96c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #48 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner at du ble skuffet om de kun inviterte fiskekakene. Anonymkode: 49510...32e Hvis du ser etter er det en komma i den setningen. Uten komma er det riktig at de inviterte fiskekakene til middag, med komma får setningen en annen betydning. Anonymkode: 63130...3ff 4
Zouk Skrevet 1. mars 2021 #49 Skrevet 1. mars 2021 lutefiskstykker fra frysedisken som skulle varmes i ovn. men de var fremdeles frosne i midten og min daværende "svigermor" hadde saltet dem altfor mye. 1
Gjest TheCatLady Skrevet 1. mars 2021 #51 Skrevet 1. mars 2021 (endret) Jeg pleier å få god mat hos denne venninen, men en gang jeg var der så fikk jeg svidd kjøtt og potetene var ikke ferdige. Ingen saus eller noe. Jeg prøvde å spise litt siden jeg ikke ville virke utakknemlig, men det var ikke godt og ganske kjipt. En gang jeg skulle være med daværende svigers å spise så spiste vi på et eller annet hotell. Maten virket ikke særlig fersk og potetsalaten var bare en suppe med noen få potetbiter. Endret 1. mars 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #52 Skrevet 1. mars 2021 Middag hos en fransk familie; selvplukkede bringebær servert over is. Bare at det var dusinvis av store larver i bringebærene, ganske harde fordi de hadde vært fryst. Måtte prøve å skille dem fra bærene og diskret ikke spise dem men fy søren holdt på å spy. Anonymkode: c67ec...b48 8
Gjest TheCatLady Skrevet 1. mars 2021 #53 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Uenig. Saus overdøver kjøttsmaken. Trenger kun saus dersom kjøttet er av lav kvalitet. Går du til en biff-restaurant i verdensklassen, så får man aldri saus til. Kobe-restauranter i Japan, for eksempel. Min mest skuffende opplevelse var en gryte med chili hvor verten hadde tatt ut alle frøene fra chilien, fordi hun var redd det skulle bli for sterkt... Anonymkode: 52a4c...f7c Nei, sausen skal selvfølgelig komplementere kjøttet. Ikke overdøve kjøttsmaken. I flere land er det ikke like vanlig med saus til maten så det kan jo ha noe med hvorfor de ikke har saus til kjøttet. Jeg tviler egentlig litt på at restauranter i verdensklassen som serverer biff ikke har saus til. At noen ikke har det betyr ikke at det nødvendigvis er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #54 Skrevet 1. mars 2021 Taco servert med elgkjøttfarse uten krydder😩 Anonymkode: c3182...82a 2
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2021 #55 Skrevet 1. mars 2021 bluedot skrev (26 minutter siden): Iskrem med frukt og løk. Ikke anbefalt. Hvorfor var det løk på?🤣 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #56 Skrevet 1. mars 2021 Hos bestemoren til en venninne. Fikk en rett jeg egentlig syns er godt. Laksepasta med urte/ostesaus. Jegvtror den laksen var gammel, smaken var til å kaste opp av, en ekremt gammel-fisk aroma som satt sterkt igjen i ettersmsken og noen av bitene var geleaktig. Satt å brakk meg inni meg imens jeg prøvde å svelge unna for å være høflig. Åh fyyy faen, det var tortur. Anonymkode: e8f4e...09a 2
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2021 #57 Skrevet 1. mars 2021 TheCatLady skrev (8 minutter siden): Nei, sausen skal selvfølgelig komplementere kjøttet. Ikke overdøve kjøttsmaken. I flere land er det ikke like vanlig med saus til maten så det kan jo ha noe med hvorfor de ikke har saus til kjøttet. Jeg tviler egentlig litt på at restauranter i verdensklassen som serverer biff ikke har saus til. At noen ikke har det betyr ikke at det nødvendigvis er vanlig. Ja vi spiser ofte indrefilet til 4-500 kr kiloen i helgene men saus er selvsagt. Kan til nød la vær om det er fløtegratinerte poteter til men da har seg som regel et hjemmelaget kryddersmør til kjøttet. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #58 Skrevet 1. mars 2021 Helt enig med ta når det gjelder flymat. Det høgget SAS serverer er SØPPEL 🤮 Anonymkode: 848fb...fc3 1
bluedot Skrevet 1. mars 2021 #59 Skrevet 1. mars 2021 Peonjenta skrev (7 minutter siden): Hvorfor var det løk på?🤣 Fordi verten serverte det slik og likte det selv. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #60 Skrevet 1. mars 2021 Vi var et par venninner som var invitert til en annen venninne. Inviterte på pizza. Vel det ble ingen pizza eller kaffi, vi fikk et glass vann. Vi snakket med henne om det senere at du skulle jo liksom lage pizza. Siden vi ikke sa vi var sultne eller spurte om kaffi så gadd hun ikke lage. Vi var jo skrubbsultne men som gjest skal man jo ikke spør. Tror ikke dama hadde sosiale antenner i det hele tatt. Anonymkode: f37f8...8ce 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå