Gå til innhold

Hva er det kjipeste du har blitt servert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingenting som slår rundstykket, beklager, karvingen med en jævla tørr osteskive og en liten stripe med paprika fra Bangkok til Perth. Hadde (u)heldigvis glemt å kaste en pakke med kjeks som jeg tok med fra Oslo for sikkerhet i tilfelle sulten skulle bli for stor på Oslo Bangkok strekningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besøkte min bror da han var student. Han serverte stekt ris med bla løk, hvitløk og chili, som i og for seg er godt. Men han hadde puttet 8 hele chili oppi risen, og mente selv at det ikke var noe problem, for det var jo "bare sånne små chili".... 

Jeg fikk ikke ned en bit; det var så ufattelig sterkt.

Anonymkode: e6cf1...d9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd dette selv, men en venninne av meg var i syforening og fikk servert oppigjenvarmet Pizza Grandiosa (altså rester av noe som var blitt laget til andre tidligere).

Hun som var vert uttrykket ønske om å bli servert pinnekjøtt når hun var i syforening hos andre i desember måned.

Anonymkode: e6cf1...d9a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

:sjokkert: Kan jeg spør hvor dette var ? Så jeg ikke går på det restauranten selv.

Anonymkode: e1e61...eb8

Jeg husker dessverre ikke navnet på restauranten for jeg var fremdeles tenåring og familieselskaper var mer en "dilte etter foreldrene" greie :vetikke: Er dog ikke mer enn 7-8 år siden, men det sitter fremdeles friskt i minne.

Anonymkode: 83fdd...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en date for noen år siden, selverklært hobbykokk som ifølge seg selv bare elsket å lage "skikkelig" mat; halvstekt kylling, hard på utsiden og rå i midten. Var jo bare ekstra digg når den ikke er gjennomstekt måtte jeg da vite. Med veldig underkokt ris og pose bearnaisesaus. Med first price vaniljeis til dessert. 

Altså jeg er ikke vanskelig i matveien, men hadde større forhåpninger til det måltidet🤭😅

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg bodde med på studenthybel, fra kina, serverte frokost; Kald, søt (mulig hatt i sukker), kokt ris 😳 det var faktisk helt grusomt 😳

Anonymkode: 66576...ab1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var på den lokale kafeen. Typisk norsk husmannskost eller grillet kylling, biffsnadder osv. De hadde reklamert på Facebook om at de endelig hadde stekt makrell på menyen, så det bestilte jeg. Av en eller annen grunn hadde de ikke brukt fersk makrell, men sånn røkt makrell som man får kjøpt på butikken til å ha på brødskiva e.l. Den hadde de dyppet i mel (og store mengder salt etter smaken og dømme) og stekt som vanlig makrell. Jeg, som vanligvis bare spiser det jeg får, måtte til slutt be om å få noe annet, for det var virkelig helt uspiselig. Fikk noe annet, som rett og slett var kaldt (kald saus, kaldt kjøtt, lunkne poteter). Spiste ikke opp maten den dagen, og har heller ikke vært der siden. Synd, for de hadde egentlig ganske god mat, og jeg lager sjelden husmannskost hjemme, så det var greit å ha et sted å dra til når jeg ønsket det. 
 

Ellers har jeg, på besøk hos andre, fått servert mye tørt kjøtt, overkokte grønnsaker og litt smakløs mat, men det går nå stort sett greit å spise. De som serverer det er også av en litt annen generasjon, og det er slik de alltid har laget mat, så det er i hvert fall forventet at det er sånn maten er. 

Anonymkode: bae37...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

På kafé, kjøpte et smørbrød med brie og salami. Noen kjedet seg tydeligvis på jobb, og hadde puttet inn i sukkerbiter. Spydde nesten 🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt ris på en restaurant i London. Risen var halvkokt og eggene var rå og bare lagt oppå risen. Altså - de hadde tatt to egg og knust skallet og latt egget inni legge seg oppå den halvkokte risen. Heldigvis hadde de tatt bort eggeskallet.

Noe fortalte meg at de ikke var så stødig i engelsk.

Nei, jeg spiste ikke opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en gang invitert til middagsselskap, der verten hadde disket opp med Toro lasagne, kinakål og hvitløkbaggis fra First price. 🤮 

Ble bare kaffe og rødvin på meg den kvelden. Siden har jeg bare sett meg nødt til å takke høflig nei til nye invitasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hotell i nærheten av Bergen. Kjøkkenet hadde ikke fått med seg at det var samme person som skulle ha både glutenfritt og melkefritt. Så suppa var melkefri, men med brødkrutonger (som ikke var glutenfrie, vi spurte heldigvis om det), og kaken var glutenfri, men med krem...

Anonymkode: f4f07...1c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost hos en av mine beste venninner. Hun er av typen som er helt uinteressert i mat og spiser bare for å la være å dø. Og den manglende entusiasmen, eller hva jeg skal kalle det, smitter over på et helt vanlig frokostbord med vanlig frokostmat. Brødet er det mest smakløse  hun får tak i, ellers er det ost, kjøttpålegg og agurk osv. Men det er altså noe som gjør hele greia helt ufattelig nitrist og smakløst. Fascinerende at det går an! 

Anonymkode: 597c1...c7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uheldigvis i et flott bryllup. De hadde bestilt inn mat fra et stort cateringselskap som brudens tante jobbet i... kjøttet var grått og ingen skjønte hvilket dyr det var.. grønnsakene ihjelkokt og potetene ikke nok kokt. Brødet som ble servert til var knusktørt i ene siden. Sausen var god da 😅 Bruden skrøt uhemmet av maten og at hun hadde fått sååå mange spørsmål om hvor det var fra. Hun skjønte ikke at det var fordi ingen ville risikere å bestille derfra til egne bryllup eller dåp 😆

 

Et annet var lekker buffet, men ALT var iskaldt. Og det var uansett ikke nok mat til halve selskapet en gang så var lang kø i pølsekiosken utover kvelden 

Anonymkode: e29d9...402

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er du rimelig fin på det, hvis det er det kjipeste du har fått servert. 
 

Anonymkode: 4541b...466

Toro lasagne smaker jo faktisk søppel da. 

Anonymkode: 9584d...a26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker.......KUN fiskekaer, var invitert til middag.

Eller så var det da jeg som 16-åring fikk akkar på flytur. Oppvarmet, tam gummifisert akkar 🤢

Anonymkode: 63130...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mitt liv håper jeg ingenting kommer til å slå dette: Var rundt 16 og med på familiebesøk i Langtvekkistan med mor og bror, og på besøk hos slekt. Det ble snakket mye om den her spesialiteten gubben i huset skulle lage. Bare vent liksom. OJ, oj oj. Selv fant jeg det hele nesten surrialistisk, husker jeg da maten kom på borde men ingen andre leet ett øyelokk

Herligheten var pannekake, og tunfisk og mayones. Stek først  søte pannekaker. Legg på hver av dem godt med tunfisk fra boks og så mye mayo du klarer. Rull samme. Legges side og side on side og varmes i ovn.

Jeg fikk ned en hel faktisk, for jeg var ett strengt oppdratt barn. 

Anonymkode: e63e2...988

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten fikk vi servert kabaret hos mine foreldres venner. En utrolig merkelig rett. Jeg er glad for at kabareens tid er over

Anonymkode: 20ff1...1e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg lurer på hva det kjipeste dere har blitt servert er? For min del så topper flymat, der jeg fikk tørre lefser fylt med frossen spinat :spy: Jeg brekker meg bare jeg tenker på det. De hadde ikke tint opp ordentlig :( Dette er desidert det verste jeg har spist, dette var på et langdistanse fly fra Asia til Norge. Uff aldri mer! 

Så har jeg også blitt servert spekemat tallerken, når jeg var gravid, uten mulighet for andre alternativer. Dette var på seminar med jobben. 

Dette er topp 2, hos meg. Hva er deres kjipe matopplevelser? 

 

Anonymkode: 20f8b...29a

Flymat er noe for seg selv. Jeg spiste engang noe udefinerbar flymat, som ikke smakte noe gjenkjennelig. Etter å ha spist alt var det fremdeles umulig å si hva det kan ha vært...  

Ellers står en sopp som ga soppforgiftning høyest på listen. Har aldri vært så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipeste og beste. Maten var en kjempe  god tre retters. Men både forrett og hovedrett var fult av hår 🤢 Verten røytet som fy og alle fant hår i maten. Snakk om flere hårstrå pr.tallerken 🙈

Anonymkode: e455a...492

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...