Gå til innhold

Hva er det kjipeste du har blitt servert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrett på en restaurant i England, det var et par-tre enorme sopphatter som tilsynelatende var kokt uten noen form for krydder eller smakstilsetninger, for så å bli servert svømmende i sin egen kokekraft. Det smakte helt, helt forferdelig, svampete, seigt og... ja som kokt sopp. 

Dette var et større arrangement med en fast tre-retter, hovedretten var også trist og lite god. Desserten var en type eplekake, og det eneste som gikk an å spise på hele måltidet. 

Når vi gikk fra restauranten ble den skrekkelige maten diskutert lenge og grundig, jeg tror alle var sjokkert over at det gikk an å få SÅ dårlig mat på restaurant. 

Anonymkode: 1c22c...f3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (På 2.3.2021 den 12.56):

Var i Praha for første gang, og bodde på et hotell som var en etterlevning fra den kalde krigen. Det gikk faktisk bevæpnede vakter i gangene!
Kom fram sent på kvelden, og kjøkkenet var åpent kun for vårt reisefølge. Alle følte de måtte spise, av ren høflighet, men flere var helt på gråten under måltidet. Forretten var rødbeter i en slags smørje som minnet om tannkrem. Hovedretten var kokt høne/kylling som var helt rå rundt benet. Vi var på forhånd blitt advart mot å spise egg og kylling pga faren for salmonella, så ingen turte spise det. Desserten skulle være sjokolademousse, men var grå og smakte papp. Den klarte vi å presse ned, sikkert fordi vi var utsultet!

Da måltidet var over, gikk kjøkkenpersonalet demonstrativt gjennom spisesalen med all den uspiste maten i søppelbøtter, og så skikkelig grinete ut. De syntes nok vi var bortskjemte og uhøflige, og den maten kunne fôret familiene deres i flere dager :sjenert: 

Redningen den kvelden ble en tur til McDonalds!

Der har jeg og vært tror jeg 😂 jobbet i en politisk organisasjon og vi reiste på studietur. 
 

på den turen fikk jeg servert oversaltet sopprisotto med små fiskestykker på og fisken hadde fremdeles alle beinene i seg, harde og jævlige. Fiskebein er det ekleste og skumleste jeg vet om å få i munnen så det holdt jeg på å spy av 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oi! Hvor i landet var dette? Jeg har også servert det, på tror det var nyttår. Vi var 20stk og mange studenter/dårlig økonomi. Jeg hadde ikke råd til å spandere på 3-retters til alle.

Anonymkode: 2b24a...1ec

Østlandet. Vi var en vennegjeng på 10 stykker tidlig i 30-åra. Alle hadde faste jobber og greie inntekter, verten var en av de eldste i gjengen, hadde en lederstilling og tjente gode penger. Det var ikke økonomi som var grunnen til den stusselige serveringen, det var rett og slett at fyren ikke kan lage mat og ikke bryr seg  særlig om mat. 

Jeg hadde ikke store forventninger til maten siden jeg var klar over vertens manglende matinteresse, men det ble faktisk stusseligere enn jeg hadde sett for meg.  Når man ber inn til fest med middag på nyttårsaften synes man kan forvente litt innsats fra vertskapet. Hadde det i det minste sett for meg å få middagen servert på skikkelige tallerkener, ikke papp. Og en bolle salat og kanskje nachos, rømme og salsa på siden hadde gjort mye for å heve måltidet.

Anonymkode: 192e9...7ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Østlandet. Vi var en vennegjeng på 10 stykker tidlig i 30-åra. Alle hadde faste jobber og greie inntekter, verten var en av de eldste i gjengen, hadde en lederstilling og tjente gode penger. Det var ikke økonomi som var grunnen til den stusselige serveringen, det var rett og slett at fyren ikke kan lage mat og ikke bryr seg  særlig om mat. 

Jeg hadde ikke store forventninger til maten siden jeg var klar over vertens manglende matinteresse, men det ble faktisk stusseligere enn jeg hadde sett for meg.  Når man ber inn til fest med middag på nyttårsaften synes man kan forvente litt innsats fra vertskapet. Hadde det i det minste sett for meg å få middagen servert på skikkelige tallerkener, ikke papp. Og en bolle salat og kanskje nachos, rømme og salsa på siden hadde gjort mye for å heve måltidet.

Anonymkode: 192e9...7ca

Da var det ikke meg du var hos! Jeg brukte papp da jeg tenkte der var greit å slippe oppvask til så mange. Men jeg serverte rømme, nachos, guacamole, salat og koriander til. Hvis jeg serverer halvfabrikata til gjester (gjør ikke så ofte, men skjer ved mer uformelle middager), så serverer jeg litt ekstra. 

Feks salat og hvitløksbrød til lasagne 

Godt brød til suppe og gjerne noe passende oppi som egg eller bacon 

Raspet gulrot, poteter og gressløksmør til fiskegrateng i stedet for overkokte grønnsaker 

 

Jeg kan fint servere noe slikt en ukedag. Men inviterer man til søndagsmiddag så forventer de fleste noe litt bedre hvis ikke det er sagt annet. Samme med nyttår og spesielle anledninger. 

Anonymkode: 2b24a...1ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Østlandet. Vi var en vennegjeng på 10 stykker tidlig i 30-åra. Alle hadde faste jobber og greie inntekter, verten var en av de eldste i gjengen, hadde en lederstilling og tjente gode penger. Det var ikke økonomi som var grunnen til den stusselige serveringen, det var rett og slett at fyren ikke kan lage mat og ikke bryr seg  særlig om mat. 

Jeg hadde ikke store forventninger til maten siden jeg var klar over vertens manglende matinteresse, men det ble faktisk stusseligere enn jeg hadde sett for meg.  Når man ber inn til fest med middag på nyttårsaften synes man kan forvente litt innsats fra vertskapet. Hadde det i det minste sett for meg å få middagen servert på skikkelige tallerkener, ikke papp. Og en bolle salat og kanskje nachos, rømme og salsa på siden hadde gjort mye for å heve måltidet.

Anonymkode: 192e9...7ca

Da var det ikke meg du var hos! Jeg brukte papp da jeg tenkte der var greit å slippe oppvask til så mange. Men jeg serverte rømme, nachos, guacamole, salat og koriander til. Hvis jeg serverer halvfabrikata til gjester (gjør ikke så ofte, men skjer ved mer uformelle middager), så serverer jeg litt ekstra. 

Feks salat og hvitløksbrød til lasagne 

Godt brød til suppe og gjerne noe passende oppi som egg eller bacon 

Raspet gulrot, poteter og gressløksmør til fiskegrateng i stedet for overkokte grønnsaker 

 

Jeg kan fint servere noe slikt en ukedag. Men inviterer man til søndagsmiddag så forventer de fleste noe litt bedre hvis ikke det er sagt annet. Samme med nyttår og spesielle anledninger. 

Anonymkode: 2b24a...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 0.00):

Taco servert med elgkjøttfarse uten krydder😩

Anonymkode: c3182...82a

Så vittig, det synes jeg er kjempegodt! Får det alltid når vi besøker familie i Trysil 😅

Anonymkode: 7eee3...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling på ei tilfeldig veikro.. Kyllingen ble servert med en sjø av matolje, klarte bare noen få biter av den.

Anonymkode: cbc16...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del står det mellom to:

-Var på Indisk restaurant i London. Bestilte tandoori, og fikk da altså ris, saus og rå kylling! 
-Var i Hellas, og spurte servitøren om hun kunne anbefale en av spesialitetene deres. Ante ikke hva jeg valgte da alt ble sagt på gresk, men endte opp med å få servert sauelever og diverse andre involler. Med pomfri ved siden av. 

Anonymkode: 7eee3...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle få sex. Møtte opp i sexy undertøy, det varte dessverre ikke lenge, og rett etter han var ferdig med meg så lagde han meg grønsakssuppe med ALT for mye chilli. Fra nå av er han lagret som grønsak mannen på tlf min og han hater det 🙈🤣  jeg kuttet også all kontakt, så jeg trooooor ikke kan føler seg helt på topp. Heheh... idk. 

Anonymkode: 926fd...359

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da var det ikke meg du var hos! Jeg brukte papp da jeg tenkte der var greit å slippe oppvask til så mange. Men jeg serverte rømme, nachos, guacamole, salat og koriander til. Hvis jeg serverer halvfabrikata til gjester (gjør ikke så ofte, men skjer ved mer uformelle middager), så serverer jeg litt ekstra. 

Feks salat og hvitløksbrød til lasagne 

Godt brød til suppe og gjerne noe passende oppi som egg eller bacon 

Raspet gulrot, poteter og gressløksmør til fiskegrateng i stedet for overkokte grønnsaker 

 

Jeg kan fint servere noe slikt en ukedag. Men inviterer man til søndagsmiddag så forventer de fleste noe litt bedre hvis ikke det er sagt annet. Samme med nyttår og spesielle anledninger. 

Anonymkode: 2b24a...1ec

Hadde nok blitt svært skuffet over dette på nyttårsaften, da ville jeg heller gått for et spleiselag om det var økonomien det sto på.

Hvis ikke håper jeg gjesten fikk vite menyen på forhånd, slik at man var forberedt på menyen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Barcelona - ankom rundt 04.00 på natten/morgenen, eneste som var åpent var en liten hjørnekro(?) med plaststoler og plastbord plassert på gata. Holdt på å sulte i hjel, så hadde verken energi eller lyst til å finne noe annet. Der fikk vi kyllingnuggets som var varmet opp i mikro (!!!), som fortsatt hadde frossen kjerne. 1 nuggets var for mye, og vi brukte derfor våre 2 første døgn på å ligge i senga og henge over doen for å spy 😂

 

Anonymkode: 6d444...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (På 8.3.2021 den 17.18):

Nå er det vel muskler som er kjøtt. 🙂

Det er muskler i tarmen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er det kjipeste jeg kan få servert, ribbe. Trist svinekjøtt med hverdagstilbehør, usj!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 20.46):

Så vittig, det synes jeg er kjempegodt! Får det alltid når vi besøker familie i Trysil 😅

Anonymkode: 7eee3...db2

Jeg bor i Trysil, å takk og lov for at det ikke er en «greie» med taco av elgkjøtt uten krydder i min krets 😂 

Anonymkode: 7d7e0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta carbonara med bacon oppi. Er vegetarianer, men «det var jo så lite» 

Anonymkode: 42b5a...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spagetti med parmesan fra boks. Gæh! Noen kunne like gjerne ha kastet opp i gryta, jeg hadde allikevel ikke kjent forskjell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Dr. Ops skrev (1 time siden):

Tunfisk. Og bare det.

Fra boks og på en tallerk, versegod forsyn deg liksom?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Fra boks og på en tallerk, versegod forsyn deg liksom?  

Ja sånn var det rett og slett. Glemte å nevne at det var tilsatt litt sursøt saus på. 1 boks var 1 porsjon. Thats it. Ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...