Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest tvilling71
Hildejaaa skrev (På 8.2.2023 den 1.02):

Synnøve Sorthe gjør det bra. Og det passer hun på å dele med oss til stadighet når hun får muligheten. Dumt spør du meg, men opp til henne. Så til saken. Er dette et bra sted å shoppe?

Tja. Man får jo varer man bestiller selv om leveringstiden har økt noe. Det er likevel flere årsaker til at jeg ikke lenger handler hos henne, og dette er delvis subjektive årsaker, så det er lov å være uenig 😊

- Prisene er høye. Med unntak av merket Seidr finner jeg samtlige varer jeg har hatt interesse av rimeligere andre steder. Vesentlig rimeligere. Eks: Solkrem til 650 kjøper jeg til 220. Foundation til 700 kjøper jeg til 445.

- Merkene er ok, men til samme pris kan man fråtse i andre gode merker. 
 

- Tidligere kvalitetssikret Synnøve alt hun hadde i butikken ved å prøve varene selv over tid. Hun har selv sagt at hun ikke rekker dette lenger, og med mindre service faller litt av motivasjonen min bort mht å handle dyrt. 

 - Tidligere kom Synnøve med tips og råd. Nå henviser hun til andre, til å sjekke siden hennes, svarer «Jeg lar det være opp til damene å svare» eller forsynes enkelte damer med sminke og hudpleie for rasende billig reklame og arbeidskraft.

- Synnøve oppfordrer folk til å dele bilder. Greit nok. Men å bruke disse uten å ha spurt i andre sammenhenger som gratisreklame på siden sin synes jeg ikke er greit. Det er heller ikke greit at hun deler personlige brev på siden som andre har skrevet til henne. Pinlig å lese ros som er ment kun til henne. 

- Synnøve deler mest videoer om klær nå. Personlig synes jeg ikke hun er god til dette, og jeg er møkk lei av «Seeeee her da damer» og «God morgen, jenter. I dag bare måtte jeg dele denne…» Synes klærne ofte er lite flatterende både til henne og til andre. Men smak og behag. Dyrt er det også her…

- Synnøve deler bilder av seg selv privat. Jeg bryr meg verken om hvordan hun så ut på 80-tallet, hvor hun skal på ferie eller høre om hvor utrooolig trist det når voksne, sunne og friske barn drar til sine hjem fra juleferie. Jeg bryr meg heller ikke hvordan den nye lampa på soverommet ser ut eller om hun klarer å flytte snøen utenfor døren sin. Synes det er dønn uinteressant. Og for å provosere litt ekstra; Å bo på The Thief med Louis Vuitton veske sammen med disse klærne er…ja, trengs ikke å utdype. Vampete. 
 

Nei, siden har blitt dårligere. Dårligere service, lengre leveringstid, mer grisk på et vis. Og det passer meg ikke. Og det faktum at Synnøve Sorthe sutrer og furter og blir sååå lei seg offentlig på sin egen side i dagevis av kritikk blir for dumt. Det blåser på toppene, Sorthe. Deal with it som den (noe kjøligere) business women du har blitt. 

Håper du satser på mindre hektisk pengerotasjon og mer kvalitet og smak i årene som kommer! Du skapte deg en bra sjappe. Ta vare på den. Kundene er aldri en selvfølge. Aldri. 

 

 

Interessante betraktninger 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 6.56):

Blivakker er billig fordi de ofte selger gamle produkter. Ønsker du å bruke krem fra 2015, vær så god. 

Anonymkode: 925a8...1f9

Hvordan vet du at produktene er gamle?Jeg har handlet mye der,tror det er 1 gang jeg fikk en tørr maskara.Hadde vært greit vite hvordan man finner det ut,for man blir skeptisk selv om det før min del bare var 1 av mange produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lew skrev (24 minutter siden):

Hvordan vet du at produktene er gamle?Jeg har handlet mye der,tror det er 1 gang jeg fikk en tørr maskara.Hadde vært greit vite hvordan man finner det ut,for man blir skeptisk selv om det før min del bare var 1 av mange produkter.

Jeg har handlet fra Blivakker i mange år og det har aldri vært noe galt med produktene derfra. Super service er det også. Jeg fikk tilsendt ett serum i glassflaske som var knust pga postgang, jeg sendte bilde av den til kundeservice og etter to dager fikk jeg en ny pakke i postkassa, nytt serum en liten gave og ett hyggelig kort. Hos SS har mange blitt beskylt for å ha ødelagt varer selv og blitt svart på en ufin arrogant måte og har ikke fått erstattet varer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har handlet hos SS og fått gamle produkter. Blushen smuldret opp første gang jeg var nedi med kosten. Så det å handle hos SS er ingen garanti for ferske produkter

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpiken1 skrev (4 minutter siden):

Og jeg har handlet hos SS og fått gamle produkter. Blushen smuldret opp første gang jeg var nedi med kosten. Så det å handle hos SS er ingen garanti for ferske produkter

Jeg har fått lebestifter som var  så tørre at de ikke kunne brukes så ingen garanti fra SS. Blivakker omsetter og selger flere varer, har vanskelig for å tro at de selger gamle produkter da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem i gruppen lenge og jeg syns ikke det passer seg å mase på kunder som kommenterer ett produkt. Hvis en dame vil dele bilder så gjør hun det om hun har lyst og ikke pga SS maser og overtaler. Jeg har selv blitt mast på og synes det er ubehagelig og litt frekt, jeg har valgt å overse og ikke svare henne. Jeg følger også andre grupper og nettbutikker, ingen av de maser på sine kunder på denne måten for å få gratis reklame og mere salg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig er jeg lei av kjoler. Jeg er møkka lei gamle sminkevideoer fra år tilbake. Lei av Sorthes forferdelige skosmak, lei av «Heia jenter». Man ser jo at de fleste faste kundene hennes er stadig eldre og eldre damer. De med smak og ønske om fornying faller fra. Det ER ingen fornying på siden. Når tok hun inn noe bra nytt på sminkefronten? Man bare vasser i kjoler og sjal. Kjedelig. 

Endret av Hildejaaa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det jeg trenger og mere til, så mine uttalelser har ikke utspring i misunnelse. Jeg var bare så begeistret over å finne et sted med råd og tips om nye produkter rundt sminke og hudpleie. Og jeg ønsket genuint å støtte Synnøve for at butikken skulle gå rundt. Helt til hun gikk ut i aviser og fortalte om omsetningen, om alt det en business bør tone litt ned. Så flytta hun alene til nytt hus med hele varebeholdningen få meter unna seg. At hun tør, tenkte jeg - alarm eller ei. Så kom alle disse klærne, og jeg ramla etter hvert av. Egentlig ramla jeg av når ting ble «ufikse». Fra da S stilte seg opp i bh’er fra dårlige vinkler - til nå med tidvis for små kjoler over bysten og lite flatterende snitt til henne. Jeg beundrer ikke lenger de gode valgene hun gjør. Hun hadde peiling på sminke. Nå minner kjoleutvalget og linklærne mer som en….hobby. Noe hun har lyst til, men som hun kan lite om. Sminke har hun drevet med i mange år, og burde heller utviklet seg til ekspert på dette området i stadig utvikling lm trender og nye produkter som er testet og vist seg bra. Så nå sitter vi her med utdaterte sminkevideoer og nye, dårlige tips om klær. Jada, jeg har kjøpt kjole fra Synnøve, men på Finn.no etter folk som ikke har orket å sende tilbake fordi de har opplevd Synnøve som lite hyggelig. Kjolene har stort sett hengt i skapet mitt eller blitt lånt bort. De minner meg nå bare om dårlig vurderingsevne. Men S er en business woman, så da er nok kjoler og lin mer lønnsomt. Mer penger. Mindre respekt for faget sitt. Og hvor ender det etter hvert? Salg. For et år siden bedyret hun at salg og black friday var ikke noe hun hadde råd til for kundene sine da hun drev alene. Nå: salg, salg, salg. Mitt råd: Vær kritisk til hva du tar inn, Synnøve. Bruk teft og vær smart. Ikke grådig. Grådighet står for fall.  
 

Endret av Hildejaaa
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjoler med feil snitt, alt for små over bysten osv har jeg også tenkt, men ikke sagt. Det er greit at man skal være fornøyd med kroppen en har, ikke være redd for å vise seg frem etc, men det går jo an å gjøre i klær som er i rett størrelse i det minste. Når pupper ikke får plass, nei da er ikke plagget stort nok, eller totalt feil snitt. Dette er noe jeg ser om og om igjen der inne.
 

Ser også SS stadig proklamerer at «disse kjolene tryller med figuren». Nei, de gjør ikke det, i de aller fleste tilfellet ser de ut som en sekk, eller som en annen her sa, de er ment for en helt annen aldersgruppe. Om noen skriver at de ikke liker kjoler uten armer (halterneck) som i mine øyne stort sett kun er kledelig om du har ok armer uten masse grevinneheng eller valker som tyter, så kommer noen i heiagjengen og mener man må legge bort slike tanker og bare eie det. Skjønner godt at man ikke føler seg komfortabel i sånne kjoler litt opp i årene og utrent, og det må man få lov til uten å bli bedt om å bare «hoppe i det og eie det». Forstår godt ønske om å se litt klasse ut, og i en god del av de plaggene der gjør man rett og slett ikke det. Legg heller til noen hundrelapper og få kvalitet og et snitt som passer deg og din kropp. Da kan man «eie det» og se bra ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (28 minutter siden):

Det med kjoler med feil snitt, alt for små over bysten osv har jeg også tenkt, men ikke sagt. Det er greit at man skal være fornøyd med kroppen en har, ikke være redd for å vise seg frem etc, men det går jo an å gjøre i klær som er i rett størrelse i det minste. Når pupper ikke får plass, nei da er ikke plagget stort nok, eller totalt feil snitt. Dette er noe jeg ser om og om igjen der inne.
 

Ser også SS stadig proklamerer at «disse kjolene tryller med figuren». Nei, de gjør ikke det, i de aller fleste tilfellet ser de ut som en sekk, eller som en annen her sa, de er ment for en helt annen aldersgruppe. Om noen skriver at de ikke liker kjoler uten armer (halterneck) som i mine øyne stort sett kun er kledelig om du har ok armer uten masse grevinneheng eller valker som tyter, så kommer noen i heiagjengen og mener man må legge bort slike tanker og bare eie det. Skjønner godt at man ikke føler seg komfortabel i sånne kjoler litt opp i årene og utrent, og det må man få lov til uten å bli bedt om å bare «hoppe i det og eie det». Forstår godt ønske om å se litt klasse ut, og i en god del av de plaggene der gjør man rett og slett ikke det. Legg heller til noen hundrelapper og få kvalitet og et snitt som passer deg og din kropp. Da kan man «eie det» og se bra ut. 

Det er så rett det du sier . Kle seg etter figur og alder har alltid vært det beste . Er så enig enkelte av de kjolene gjør de store større å det ser ut som de har tredd på en potetsekk .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvilling71
Memena skrev (25 minutter siden):

Det med kjoler med feil snitt, alt for små over bysten osv har jeg også tenkt, men ikke sagt. Det er greit at man skal være fornøyd med kroppen en har, ikke være redd for å vise seg frem etc, men det går jo an å gjøre i klær som er i rett størrelse i det minste. Når pupper ikke får plass, nei da er ikke plagget stort nok, eller totalt feil snitt. Dette er noe jeg ser om og om igjen der inne.
 

Ser også SS stadig proklamerer at «disse kjolene tryller med figuren». Nei, de gjør ikke det, i de aller fleste tilfellet ser de ut som en sekk, eller som en annen her sa, de er ment for en helt annen aldersgruppe. Om noen skriver at de ikke liker kjoler uten armer (halterneck) som i mine øyne stort sett kun er kledelig om du har ok armer uten masse grevinneheng eller valker som tyter, så kommer noen i heiagjengen og mener man må legge bort slike tanker og bare eie det. Skjønner godt at man ikke føler seg komfortabel i sånne kjoler litt opp i årene og utrent, og det må man få lov til uten å bli bedt om å bare «hoppe i det og eie det». Forstår godt ønske om å se litt klasse ut, og i en god del av de plaggene der gjør man rett og slett ikke det. Legg heller til noen hundrelapper og få kvalitet og et snitt som passer deg og din kropp. Da kan man «eie det» og se bra ut. 

Litt morsomt også da,at hun er så opptatt av at klærne skal trylle med kroppen dersom mantraet til heiagjengen er  at man skal kle seg i alt uansett kroppsfasong  og at vi må elske oss selv som vi er ? Selv har hun f.eks aldri vist seg fra siden,eller vist seg i badedrakt ,det sier litt når hun får andre til å gjøre det men ikke seg selv .Dobbeltmoral,siden hun så ofte nevner hvor fin kropp man får i enkelte plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvilling71
Heksa 123 skrev (4 timer siden):

Det er så rett det du sier . Kle seg etter figur og alder har alltid vært det beste . Er så enig enkelte av de kjolene gjør de store større å det ser ut som de har tredd på en potetsekk .

Når man må ta på seg noe under kjolen for å dekke over det kjolen ikke skjuler.....ja da er den for liten 🙈🙈Spøk til side : Jeg synest folk må få gå i det de er komfortable i,uansett alder og kroppsfasong.Men at alt er så lekkert,nei absolutt ikke. Det jeg reagerer sterkt på,er at en som driver slik butikk ikke gir noe som helst konstruktive råd,bare kjører på med måter å style på for å få f.eks for små eller for store plagg til å passe. Jeg har alltid stolt mest på salgspersoner som kan si "jeg tror kanskje en annen fasong blir bedre til deg "....bare for å nevne et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De klærne de har kjøpt inn i år...  Korte, fargerike og frynsete greier. Typisk sånne til 10 Euro på stativ på Granca. Sånne som damene på tur med et par glass cava i hodet kjøper, men som aldri blir brukt.

Veldig merkelig "kolleksjon".

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvilling71
Sonit skrev (4 timer siden):

De klærne de har kjøpt inn i år...  Korte, fargerike og frynsete greier. Typisk sånne til 10 Euro på stativ på Granca. Sånne som damene på tur med et par glass cava i hodet kjøper, men som aldri blir brukt.

Veldig merkelig "kolleksjon".

 

Jeg liker heller ikke slike kjoler, men mange gjør det tydeligvis og smaken er delt som kjent .Eksklusive er de slett ikke,det må i så fall vere pga merket og ikke kvalitet.Jeg kjøpte noen Tarifakjoler i fjor,elendig kvalitet for så skyhøy pris 😱

Jeg er mer bekymret for hennes manglende kunnskap om hudpleieprodukter og sminke. Hun er lite informert,og anbefaler i hytt og pine,snakker  om ting hun tydeligvis vet lite om. Jeg så at hun reklamerte for det pudderet med solfaktor som om det gir   fullverdig beskyttelse,det er jo rett og slett misvisende reklame og farlig.

Jeg synest hun gir ok råd ift farger og sminke,men noe utdatert på sminkefronten.Hun gjør jo det samme hver gang,og bruker enormt mange produkt for å få til lite merkbart resultat.

Jeg hadde tenkt å melde meg ut,men det er litt interessant å se panikken som har oppstått av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvilling71 skrev (7 minutter siden):

Jeg liker heller ikke slike kjoler, men mange gjør det tydeligvis og smaken er delt som kjent .Eksklusive er de slett ikke,det må i så fall vere pga merket og ikke kvalitet.Jeg kjøpte noen Tarifakjoler i fjor,elendig kvalitet for så skyhøy pris 😱

Jeg er mer bekymret for hennes manglende kunnskap om hudpleieprodukter og sminke. Hun er lite informert,og anbefaler i hytt og pine,snakker  om ting hun tydeligvis vet lite om. Jeg så at hun reklamerte for det pudderet med solfaktor som om det gir   fullverdig beskyttelse,det er jo rett og slett misvisende reklame og farlig.

Jeg synest hun gir ok råd ift farger og sminke,men noe utdatert på sminkefronten.Hun gjør jo det samme hver gang,og bruker enormt mange produkt for å få til lite merkbart resultat.

Jeg hadde tenkt å melde meg ut,men det er litt interessant å se panikken som har oppstått av en eller annen grunn.

Jeg vil anbefale å ta kontakt med hudpleier eller annen prof som selger JI produkter. For å få skikkelig veiledning på produkter og farge. Det gjorde jeg, og fikk anbefalte helt andre produkt og helt andre farger + gode hudpleieproduktet som passet min hud. For SBS har simpelt hen ikke peiling på hva hun driver med. Hennes råd kan føre til skade på hud

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tvilling71 skrev (På 15.3.2023 den 13.51):

Litt morsomt også da,at hun er så opptatt av at klærne skal trylle med kroppen dersom mantraet til heiagjengen er  at man skal kle seg i alt uansett kroppsfasong  og at vi må elske oss selv som vi er ? Selv har hun f.eks aldri vist seg fra siden,eller vist seg i badedrakt ,det sier litt når hun får andre til å gjøre det men ikke seg selv .Dobbeltmoral,siden hun så ofte nevner hvor fin kropp man får i enkelte plagg.

Viste seg fra siden for noen timer sider på en video så det ble litt feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvilling71
Margaretth skrev (10 timer siden):

Viste seg fra siden for noen timer sider på en video så det ble litt feil

Ok...my bad .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trollene på KG ,må få oss et liv.vi er bare misunnelige på henne . 😂Je hverken hun eller disiplene tåler tilbakemeldinger som ikke er glansroser. Så en som la ut 3-4 tunika/ kjoler ,nei de var ikke mye pene . Krøllete. Billig stoff. Og ja ,vi kan bli for gamle å gå med rysjer og kapper ,sånn er det bare . Men det er mye flotte klær til godt voksne damer andre steder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har aldri handlet her og kommer neppe til å gjøre det.

Og for alt jeg vet er forhandleren helt på bærtur.

Men hva er problemet med sortimentet?

Jane Iredale er et solid kvalitetsmerke. Selvbruningen er vel den mest solgte i de store kjedene (St.Tropez). 
 

Og ang kjolene:

Hun fører åpenbart en typisk bohemsk stil, ikke alle liker det.

Men argumenter som «ikke kvinnelig, store ser enda tjukkere ut» - det er nedsettende og shaming av kropp og kvinner. 
 

«Mener ikke å fornærme, men hun dama ble enda større i klærne». Hva er det for et utsagn egentlig? 🙃 Hva så? Er kvinner forpliktet til å strebe etter å se smalere ut? 
 

Helt greit for meg å debattere butikken og kundeservicen. Men for en meningsløs måte å gi kritikk på.

Dama selger helt ordinære produkter som er velkjent og har god kvalitet. Akkurat DET blir for dumt å kritisere. At man vil handle det annensteds eller ikke liker bohemske kjoler er jo helt greit. 
 

Jeg kjøper ikke Jane Iredale på BliVakker om jeg kan unngå det for eksempel. Men problemet mitt er altså Brandsdal, ikke merkene BV tar inn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...