Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BLOMSTERKVAST skrev (På 2.8.2022 den 7.54):

Kjøpte nettopp en kjole på en nettside som heter sansfordeg.  . Kjolen var litt for liten ,så jeg bestilte ny i større str. 
ikke bare betalte de returportoen ,men også frakten for den nye kjolen skal fås tilbake nør de får returen. 
Hos SS må du til og med betale returkostnader når det er de som har send deg feil kjole😳

I følge Forbrukerkjøpsloven § 30 Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Så en mangel på varen, altså i ditt tilfelle fått tilsendt feil kjole, så er det selger som skal dekke kostnader. SbS tar betalt for returporto av varer som er returnert ved mangel, er altså ikke i samsvar med loven.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Sonit skrev (På 1.8.2022 den 17.28):

Altså. Hun har en nettbutikk nå som har gått voldsomt i pluss. Det er mange nettbutikker på hennes nivå som driver men de har salg på sesongvarer. Det SS har gjort som er smart og kynisk er å ha en gruppe med kvinner i riktig alder som har god råd (?) som anser henne som en venninne og derfor kjøper varer som hun selger til fullpris. Greit nok, og ikke ulovlig. Men kynisk business er det uansett. 

Delvis enig , hun spiller litt på vennlighet / følelser , lojalitet . Bygge opp folk som ikke føler seg så bra , etc . Litt psykologisk spill , men fullt lovlig forretningstriks. Litt uklar miks mellom business / veninneforhold. Mange av hennes sminkeprodukter,  får man kjøpt mye billigere andre steder . Så før man handler hos henne, lønner det seg å sjekke prisene andre steder ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (12 timer siden):

Delvis enig , hun spiller litt på vennlighet / følelser , lojalitet . Bygge opp folk som ikke føler seg så bra , etc . Litt psykologisk spill , men fullt lovlig forretningstriks. Litt uklar miks mellom business / veninneforhold. Mange av hennes sminkeprodukter,  får man kjøpt mye billigere andre steder . Så før man handler hos henne, lønner det seg å sjekke prisene andre steder ☺️

Og det gjør ikke influensere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portvinpiken skrev (21 minutter siden):

Og det gjør ikke influensere? 

Har ikke sagt at influensere ikke gjør det. Men akkurat denne tråden gjaldt synøve sorthe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (11 minutter siden):

Har ikke sagt at influensere ikke gjør det. Men akkurat denne tråden gjaldt synøve sorthe. 

Ja, men det du beskrev er måten salget foregår, som jeg ser mye av denne tråden handler om. Og da er det rart at denne nettbutikken skal være så annerledes og mye verre på markedsføring/salg enn e.g. influensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portvinpiken skrev (50 minutter siden):

Ja, men det du beskrev er måten salget foregår, som jeg ser mye av denne tråden handler om. Og da er det rart at denne nettbutikken skal være så annerledes og mye verre på markedsføring/salg enn e.g. influensere.

Har ikke skrevet ett eneste sted at den er hverken verre eller annerledes . Men oppfordrer folk til å lete etter produktene (hun selger ) andre steder  , til en bedre pris 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (9 timer siden):

Har ikke skrevet ett eneste sted at den er hverken verre eller annerledes . Men oppfordrer folk til å lete etter produktene (hun selger ) andre steder  , til en bedre pris 😊

Ja, er man prisbevisst bør en selvfølgelig gjøre det med alt en kjøper. Så det er jo alltid en god ting å gjøre :). 
Jeg bruker selv JI sminke og MCCM og førstnevnte kan det i noen tilfeller være salg på andre steder men det er etter min erfaring sjeldent. MCCM har jeg ikke funnet rimeligere andre steder dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portvinpiken skrev (7 minutter siden):

Ja, er man prisbevisst bør en selvfølgelig gjøre det med alt en kjøper. Så det er jo alltid en god ting å gjøre :). 
Jeg bruker selv JI sminke og MCCM og førstnevnte kan det i noen tilfeller være salg på andre steder men det er etter min erfaring sjeldent. MCCM har jeg ikke funnet rimeligere andre steder dessverre. 

Det er jo opp til hver og en hvilken bedrift man vil støtte . Selv har jeg funnet mange av hennes produkter , særlig øyesminke , til en vesentlig billigere pris hos andre aktører ☺️ . Mitt poeng er at man behøver ikke være «lojal « mot SS . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portvinpiken skrev (2 timer siden):

Ja, er man prisbevisst bør en selvfølgelig gjøre det med alt en kjøper. Så det er jo alltid en god ting å gjøre :). 
Jeg bruker selv JI sminke og MCCM og førstnevnte kan det i noen tilfeller være salg på andre steder men det er etter min erfaring sjeldent. MCCM har jeg ikke funnet rimeligere andre steder dessverre. 

Qualitybeautystore.com 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksa 123 skrev (10 minutter siden):

Qualitybeautystore.com 

Takk for tips :). Bortsett fra tillegg av MVA og fortollingsgebyr, vet du om det er toll på disse type varene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Portvinpiken skrev (36 minutter siden):

Takk for tips :). Bortsett fra tillegg av MVA og fortollingsgebyr, vet du om det er toll på disse type varene?

Usikker men har spart mye på å handle der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synnøve Sorthe gjør det bra. Og det passer hun på å dele med oss til stadighet når hun får muligheten. Dumt spør du meg, men opp til henne. Så til saken. Er dette et bra sted å shoppe?

Tja. Man får jo varer man bestiller selv om leveringstiden har økt noe. Det er likevel flere årsaker til at jeg ikke lenger handler hos henne, og dette er delvis subjektive årsaker, så det er lov å være uenig 😊

- Prisene er høye. Med unntak av merket Seidr finner jeg samtlige varer jeg har hatt interesse av rimeligere andre steder. Vesentlig rimeligere. Eks: Solkrem til 650 kjøper jeg til 220. Foundation til 700 kjøper jeg til 445.

- Merkene er ok, men til samme pris kan man fråtse i andre gode merker. 
 

- Tidligere kvalitetssikret Synnøve alt hun hadde i butikken ved å prøve varene selv over tid. Hun har selv sagt at hun ikke rekker dette lenger, og med mindre service faller litt av motivasjonen min bort mht å handle dyrt. 

 - Tidligere kom Synnøve med tips og råd. Nå henviser hun til andre, til å sjekke siden hennes, svarer «Jeg lar det være opp til damene å svare» eller forsynes enkelte damer med sminke og hudpleie for rasende billig reklame og arbeidskraft.

- Synnøve oppfordrer folk til å dele bilder. Greit nok. Men å bruke disse uten å ha spurt i andre sammenhenger som gratisreklame på siden sin synes jeg ikke er greit. Det er heller ikke greit at hun deler personlige brev på siden som andre har skrevet til henne. Pinlig å lese ros som er ment kun til henne. 

- Synnøve deler mest videoer om klær nå. Personlig synes jeg ikke hun er god til dette, og jeg er møkk lei av «Seeeee her da damer» og «God morgen, jenter. I dag bare måtte jeg dele denne…» Synes klærne ofte er lite flatterende både til henne og til andre. Men smak og behag. Dyrt er det også her…

- Synnøve deler bilder av seg selv privat. Jeg bryr meg verken om hvordan hun så ut på 80-tallet, hvor hun skal på ferie eller høre om hvor utrooolig trist det når voksne, sunne og friske barn drar til sine hjem fra juleferie. Jeg bryr meg heller ikke hvordan den nye lampa på soverommet ser ut eller om hun klarer å flytte snøen utenfor døren sin. Synes det er dønn uinteressant. Og for å provosere litt ekstra; Å bo på The Thief med Louis Vuitton veske sammen med disse klærne er…ja, trengs ikke å utdype. Vampete. 
 

Nei, siden har blitt dårligere. Dårligere service, lengre leveringstid, mer grisk på et vis. Og det passer meg ikke. Og det faktum at Synnøve Sorthe sutrer og furter og blir sååå lei seg offentlig på sin egen side i dagevis av kritikk blir for dumt. Det blåser på toppene, Sorthe. Deal with it som den (noe kjøligere) business women du har blitt. 

Håper du satser på mindre hektisk pengerotasjon og mer kvalitet og smak i årene som kommer! Du skapte deg en bra sjappe. Ta vare på den. Kundene er aldri en selvfølge. Aldri. 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg . Det virker så uproft . Å de klærne lite flatterende å de som er store ser bare enda større ut . 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heksa 123 skrev (8 timer siden):

Er så enig med deg . Det virker så uproft . Å de klærne lite flatterende å de som er store ser bare enda større ut . 

Siden hennes var grei til å begynne med, men den har tapt seg .

Nå blir vi snart foret med hele hennes  reisegarderobe da hun skal til Granka snart. Hele gruppa blir forespurt om hva som passer best å reise i, osv. Akkurat som det er så interesant? NOT!  Deretter drar hun med seg ørten kofferter med kjoler (telt) som hun skal possere i mens noen tar bilder....hver dag!  Synes det er så fjollete. SS var sikkert en flink modell på 80 tallet, men hun har tapt seg dessverre. 

Jeg kjøpte endel med henne tidligere, men fant fort ut at det fantes bedre og rimeligere produkter andre steder. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildejaaa skrev (13 timer siden):

Synnøve Sorthe gjør det bra. Og det passer hun på å dele med oss til stadighet når hun får muligheten. Dumt spør du meg, men opp til henne. Så til saken. Er dette et bra sted å shoppe?

Tja. Man får jo varer man bestiller selv om leveringstiden har økt noe. Det er likevel flere årsaker til at jeg ikke lenger handler hos henne, og dette er delvis subjektive årsaker, så det er lov å være uenig 😊

- Prisene er høye. Med unntak av merket Seidr finner jeg samtlige varer jeg har hatt interesse av rimeligere andre steder. Vesentlig rimeligere. Eks: Solkrem til 650 kjøper jeg til 220. Foundation til 700 kjøper jeg til 445.

- Merkene er ok, men til samme pris kan man fråtse i andre gode merker. 
 

- Tidligere kvalitetssikret Synnøve alt hun hadde i butikken ved å prøve varene selv over tid. Hun har selv sagt at hun ikke rekker dette lenger, og med mindre service faller litt av motivasjonen min bort mht å handle dyrt. 

 - Tidligere kom Synnøve med tips og råd. Nå henviser hun til andre, til å sjekke siden hennes, svarer «Jeg lar det være opp til damene å svare» eller forsynes enkelte damer med sminke og hudpleie for rasende billig reklame og arbeidskraft.

- Synnøve oppfordrer folk til å dele bilder. Greit nok. Men å bruke disse uten å ha spurt i andre sammenhenger som gratisreklame på siden sin synes jeg ikke er greit. Det er heller ikke greit at hun deler personlige brev på siden som andre har skrevet til henne. Pinlig å lese ros som er ment kun til henne. 

- Synnøve deler mest videoer om klær nå. Personlig synes jeg ikke hun er god til dette, og jeg er møkk lei av «Seeeee her da damer» og «God morgen, jenter. I dag bare måtte jeg dele denne…» Synes klærne ofte er lite flatterende både til henne og til andre. Men smak og behag. Dyrt er det også her…

- Synnøve deler bilder av seg selv privat. Jeg bryr meg verken om hvordan hun så ut på 80-tallet, hvor hun skal på ferie eller høre om hvor utrooolig trist det når voksne, sunne og friske barn drar til sine hjem fra juleferie. Jeg bryr meg heller ikke hvordan den nye lampa på soverommet ser ut eller om hun klarer å flytte snøen utenfor døren sin. Synes det er dønn uinteressant. Og for å provosere litt ekstra; Å bo på The Thief med Louis Vuitton veske sammen med disse klærne er…ja, trengs ikke å utdype. Vampete. 
 

Nei, siden har blitt dårligere. Dårligere service, lengre leveringstid, mer grisk på et vis. Og det passer meg ikke. Og det faktum at Synnøve Sorthe sutrer og furter og blir sååå lei seg offentlig på sin egen side i dagevis av kritikk blir for dumt. Det blåser på toppene, Sorthe. Deal with it som den (noe kjøligere) business women du har blitt. 

Håper du satser på mindre hektisk pengerotasjon og mer kvalitet og smak i årene som kommer! Du skapte deg en bra sjappe. Ta vare på den. Kundene er aldri en selvfølge. Aldri. 

 

 

Enig. Jeg digget at hun viste oss hvordan voksne kvinner kunne sminke seg.  
Nå er det blitt fanklubben til personen Sorthe. 
Sminken ( som du har helt rett kan kjøpes rimeligere på andre nettsider) kom mer i bakgrunnen, og spinndyre smykker og klær overtok. 
Klærne ser helt ok ut, men mye av det ligner også på Kina-ræl, og da synes jeg 1500-2000 er helt galskap å betale, og hvertfall når en leser om kundeservice i etterkant av kjøp. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Synnøve Sorthe blir stadig mindre selvkritisk til både ssg selv og hva hun velger å ta inn i nettbutikken sin. Jeg unner alle som jobber hardt å lykkes. Men nå er jeg så lei av det ansiktet hennes, måten hun bruker kundene sine på og alle disse kjolene at jeg takler det ikke å være medlem på siden lenger. Jeg lærer INGENTING, noe jeg virkelig gjorde i starten. Tror ikke hun kjenner sine egne produkter lenger heller. Synd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...